rozdíl v oleji diesel vs. benzin

Více
17 roků 4 měsíců zpět #1 od brumla
Nevíte někdo, jestli např. při stejném SAE je rozdíl mezi olejem pro diesel a benzín, případně jaký rozdíl tam je?

Nebo konkrétněji, koupil jsem plně syntetický olej Shell 5W40, kde *není* psáno, že je pro diesel. Prodavač mě ujišťoval, že kupuju olej o 2 třídy lepší než předepsaný minerální, a že ho klidně můžu použít. Což jsem mu věřil, protože jsem se rozhodoval mezi 5W40, a dražší diesel 5W30, a on mě tedy nepřemlouval na dražší variantu. Ale teď mi to vrtá hlavou, jestli tam není nějaká vlastnost potřebná pro diesel a zbytečná pro benzín. Můřu ten olej použít?

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #2 od csala

Nevíte někdo, jestli např. při stejném SAE je rozdíl mezi olejem pro diesel a benzín, případně jaký rozdíl tam je?

Nebo konkrétněji, koupil jsem plně syntetický olej Shell 5W40, kde *není* psáno, že je pro diesel. Prodavač mě ujišťoval, že kupuju olej o 2 třídy lepší než předepsaný minerální, a že ho klidně můžu použít. Což jsem mu věřil, protože jsem se rozhodoval mezi 5W40, a dražší diesel 5W30, a on mě tedy nepřemlouval na dražší variantu. Ale teď mi to vrtá hlavou, jestli tam není nějaká vlastnost potřebná pro diesel a zbytečná pro benzín. Můřu ten olej použít?

Napriklad podla API ma olej oznacenie vykonnostnej triedy pre benzin SJ a pre diesel CF. Takze pre diesel ta musi zaujimat pismeno po pismene C.
Cim vyssie pismeno po C, tym lepsie pre diesel
Minimalnu vykonnostnu triedu pre tvoj motor udava vyrobca, ak das olej lepsi, tak to nevadi.
Viac na www.oleje.cz

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #3 od čenda
Podívej se na označení API Sx/Cx a porovnej to s olejem předepsaným pro tvůj motor.
Kód Cx udává třídu pro naftové motory, Sx pro benzinové. Obecně platí, že čím vyšší je písmeno "x" v abecedě, tím kvalitnější olej (lepší detergenty, vyšší odolnost proti oxidaci atp.).
Tento údaj nijak nesouvisí s viskozitou, tu udává kód s "W" uprostřed (15W40, 10W40 atp.).
Příklad: Minerální olej 15W40 API SJ/CF Mogul Forte GX Pro je při stejné viskozitě o několik tříd kvalitnější než olej Castrol GTX 3 15W40 API SG/CD.
Obecně platí nikdy nepoužívat olej s API nižším než doporučeným. Ohledně viskozity se zas nedoporučuje přecházet z minerálního oleje na syntetický - jedna paní povídala, že syntetické oleje rychle rozpouštějí usazený karbon a ten pak může ucpat mazací kanálky.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #4 od čenda
Byl o dvě minuty rychlejší :D

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #5 od paldous
no jo,to byl,ale ty si to podal podrobneji-prvni misto je tvi :D

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #6 od brumla
Díky za info :lol: API je SL/CF, příčurku kde bych zjistil předepsaný olej s sebou nemám, ale to CF mi snad stačí pro Tipo 1.7d?

Ale rád bych se ještě zeptal na to rozpouštění usazenin. Chci tam dát před výměnou oleje čistící aditivum (STP Aditivum pro čištění motoru, na www.olejservis.cz/ na druhé stránce v menu "Doplňky", přímý odkaz nefunguje), které by ty usazeniny mělo rozpouštět. Myslel jsem, že to je jednoznačně "dobrá věc", ale po sdělení "jedné paní" si tak jistý nejsem. Mohl bych tím, nebo i jinými aditivy do oleje i něco podělat?

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #7 od paldous
no ja osobne bych radsi zadne aditivum do oleje nedaval-protoze pozdejsi rozdelavani motoru potazmo snimani olejovi vany a cisteni sitek na olejovem cerpadle te muze stat krome straty kopy casu taky trochu penez :D ,jinak jestli ti muzu poradit tak radsi natankuj plnou a nalij do nafty cistici emulzi STP na cisteni palivovych systemu dislu...to je dobra vec,ale s karbonem bych radsi nic nedelal,podle me je stejne toho karbonu v benzinacich vic jak u dieslu.....hodne stesti,vzdyt uz ty motory maj dost za sebou.....nevim kolik ma ten tvuj nalitano ale ten muj ma cez 250 000 takze karbon-nekarbon moc bych se do toho nevrtal pokud jezdi....

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #8 od brumla
Jsem na tom asi stejně, něco kolem 250 tis. km. Palubovka několikrát měněná, takže číslo na počitadle není směroplatné. Aditivum na čištění trysek už používám.

Teď jsem to chtěl vzít od podlahy - aditivum do oleje před výměnou, nechat protočit, vyměnit olej, nový kvalitní olej + aditivum, a pořídil jsem STP aditivum pro čištění celého palivového systému, nejen trysek.

Táta do oleje přidával molybdenové aditivum, snad celou dobu co to auto měl. Byl jsem trochu překvapený, že dává přípravek se kterým se má ujet pár km a pak ten olej vypustit, do nového oleje. Teď jsem to chtěl udělat podle návodu.

Tak teď mám o čem přemýšlet. Vůbec mě nenapadlo, že by se čistícím přípravkem dalo něco zkazit.

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #9 od brumla

Viac na www.oleje.cz


Csala má pravdu, na oleje.cz je něco jako Svatý grál, články Jaroslava Černého z VŠCHT o olejích a mýtech o nich. www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare

Takže jsem se dověděl, že jsem nechal na sobě pěkně vydělat Shellům, a je mi to :wc2: platné, i když to mojemu autu neuškodí. Příští výměna oleje bude levnější.

Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.415 sekund
Powered by Kunena fórum