vymena oleje
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Kontrolu stavu převodového oleje provedeme vždy po ujetí 45 000 km. Výměnu oleje provedeme po ujetí 120 000 km nebo po osmi letech provozu vozidla.
Já vím, že Tipo není punto, ale snad mě neukamenujete.
PS: kniha Jak na to o Puntu je html online na http://punto.mysteria.cz
QRBN
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tempra 1.9 TD, r.
v. 93. najeto 160.000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 424
Fiat Tipo 1.7D
pomaly dávaný dokopy
po tráve sa nechodí- po tráve sa smeje
práca ma fascinuje- dokážem sa na ňu dívať celé hodiny
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a aký olej použiť do motora? mám 1.7D a predošlý majiteľ tam lial ani sám nevedel čo..........
Moje oblíbená stránka na téma olej: www.oleje.cz/index.php?left=main&page=zajimavosti_komentare
Fiat Tipo 1.7d, r.v. 1989, 250.000+ km najeto
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Motorový olej měním po 10.000km (původně tam byl minerál, teď jsem tam dal už potřetí plosyntetiku a motor je daleko tišší). Nejlepší pro fiátky je Selenia, ale je to drahé, já používám Texaco (Halvoline 10w40 diesel extra), ovšem na výrobci tak moc nezáleží - pokud to má třídu API CF nebo CG.
Výměnu vždy provést i s novým olejovým filtrem. Palivový filtr občas odvodnit,vzduchový měnit tak po 20 - 30tis. km (záleží na prašnosti prostředí, kde se jezdí)
tento měsíc jsem dosáhl na tachecu 200.000km a v pohodě (sám jsem s tím Tipoušem najel cca 40.000km)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
DAN
//// Tempra 1,9Tds, 66kW, digi, klima, alu, 125tis.km, 1991, 6,9l/100km (čeká na prodej nebo šrot)
Nebožka: Lancia Prisma 1,9Tds, 58kW, 250tis.km, 1986, 5l/100km (do konce pojízdná, nyní ve šrotu)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak díky vaší diskusi jsem si vzpomněl, že jsem od ledna 06 nalítal 20tis. km a zatím jsem nic neměnil. Asi bych olej měl vyměnit, ikdyž po celou dobu mi olej kapal v místě odfuku oleje od klikovky (je tam gumové kolínko do pravého úhlu) jsem olej doléval co měsíc to půl litru.
Na to že diesly v Tipu mají interval výměny 7500 km jsi neměnil docela dlouho
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
olej mi kapal v místě odfuku oleje od klikovky (je tam gumové kolínko do pravého úhlu)
tak presne tam to kapalo me taky,dal jsem tam novou sk-pasku a uz je klid, ikdyz to nebylo pul litru jak u tebe,ale preci je lepsi to ucpat......, jinak ja liju olej Mogul super stabil 15w-40, ma klasifikaci CC a si myslim ze to uplne staci, ikdyz tu kdosi psal ze je prej treba CF alebo CG, co vy na to?
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak díky vaší diskusi jsem si vzpomněl, že jsem od ledna 06 nalítal 20tis. km a zatím jsem nic neměnil. Asi bych olej měl vyměnit, ikdyž po celou dobu mi olej kapal v místě odfuku oleje od klikovky (je tam gumové kolínko do pravého úhlu) jsem olej doléval co měsíc to půl litru.
Na to že diesly v Tipu mají interval výměny 7500 km jsi neměnil docela dlouho
No, v originálním "manuálu" tam je napsaný tento interval, ale v devadesátých letech měly oleje trošku jiné parametry, takže se to dá nyní měnit v klidu po 10.000. Ovšem záleží taky na tom, kde a jak se s tím autem jezdí.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
olej mi kapal v místě odfuku oleje od klikovky (je tam gumové kolínko do pravého úhlu)
tak presne tam to kapalo me taky,dal jsem tam novou sk-pasku a uz je klid, ikdyz to nebylo pul litru jak u tebe,ale preci je lepsi to ucpat......, jinak ja liju olej Mogul super stabil 15w-40, ma klasifikaci CC a si myslim ze to uplne staci, ikdyz tu kdosi psal ze je prej treba CF alebo CG, co vy na to?
Hmm, vzhledem k tomu, že nemáš v autě turbínu, tak ti tam stačí ta viskozitní třída 15w-40, zvláště, pokud tam ten minerál byl dávaný od počátku. Ovšem ta výkonová třída CC je pro dieselové motory od 80. let fakt málo. Na ten tvůj atmosférický motor bych doporučoval minimálně CD, případně také CF.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ale na tom oleji je psano ze je vhodnej pro atmosfericky plnene i preplnovane dieselove motory,takze kdyz to vyrobce doporucuje tak by s tim nemel byt problem,nebo jo? jinak jsem se koukal na madit a ten ma dokonce tridu CB a kopa aut nan jezdi.....
Neříkám, že se na to nedá jezdit. Jen musíš upravit interval výměny, ve tvém případě tedy dodržet kolem těch 7500km, je to prostě třída pro starší motory. No, a v případě katalyzátoru bych dával určitě to CF.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.