Řízení vstřikování ?????????

Více
17 roků 4 měsíců zpět #1 od temprař
Ahojky všem.Mám otázku zvlášť pro Ty co mají u svých autíček diesely pod kapotou. Zajímala by mne jedna věc. U starých komůrkových dieselů je směs paliva připravována a po té vstřikována do válců pomocí rotačního vstřikovacího čerpadla.
A nyní ten můj dotaz. Jak je u moderních dieselů řízeno vstřikování,když mají EŘJ ? "Dohadoval" jsem se ze spolupracovníkem že auta co mají EŘJ - mluvím nyní o dieseloch - již nepoužívají k přípravě paliva rotační čerpadlo ale řídící jednotku. On mi tvrdil že u své Octavie - 81 kW má EŘJ + ještě k tomu vstřikovací čerpadlo. Je to blbost nebo ne. Já tvrdím,že vstřikovací čerpadlo je u starých dieselů a ne u dieselů z EŘJ.
Jak to prosím Vás vidíte Vy ?
Díky moc za všechny odpovědi.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #2 od Vlastík
Nazdar.Můj kolega má Octavii 1.9SDI.Bez turba.Má tam čerpadlo+vstřikovací trysky,které jsou řízené přes ŘJ motoru.To čerpadlo tomu dodává akorát potřebný tlak.U toho motoru 81KWje to čerpadlo taky a slouží ke zvýšení tlaku pro vstřik.To auto má proto vyšší výkon.Napsal jsem to možná trochu povrchně,ale tak nějak to funguje.Snad jsem ti trochu pomohl. :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #3 od temprař
jejda děkuji - nemáš icq ?

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #4 od petr1978
Čerpadlo musíš mít, protože palivo vstřikuješ do válců pod vysokým tlakem chvilku před horní úvratí pístu. Když je píst v horní úvrati, máš ve válci největší tlak (kromě samotného zážehu).
Proto je čerpadlo důležité.
ŘJ řídí kdy a v jakém množství je palivo vstříknuto do válce.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • LZdenda
17 roků 4 měsíců zpět #5 od LZdenda
Odpověděl LZdenda pro téma Re: Řízení vstřikování ?????????
u starých předkomůrkových dieslů bývá rotační vstřikovací čerpadlo řízené mechanicko-hydraulicky (odstředivá závaží a podobně), např 1,9 TDS - tipo, tempra, dedra. U modernějších motorů je stejné rotační vstřikovací čerpadlo, ve kterém už není spousta mechanických "hejblátek", ale místo toho je řízeno řídící jednotkou. V tomto případě může být motor jak klasicky předkomůrkový(2,4 TDS - marea, kappa), nebo s přímým vstřikem do válce (croma 1,9 TDid, staré TDI VW). Pak jsou tu moderní systémy common-rail a PD (pumpe-duse - čerpadlo-tryska), kde je rotační vstřikovací čerpadlo nahrazeno jiným systémem, ale to by bylo na delší vykládání... :wink:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #6 od temprař
Já si právě myslel,že potřebný tlak paliva vyvine palivové čerpadlo umístěné v nádrži jak je to u benzíňáků. Že normálně dopraví naftu do vstřikovačů a pod určitým tlakem toho čerpadla co je v nádrži jej vstříkne do válce.
I když jak se říká : "MYSLET JE HO...O VEDĚT"
:) :) :) :) :)

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.330 sekund
Powered by Kunena fórum