Řízení vstřikování ?????????
17 roků 4 měsíců zpět #1
od temprař
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Řízení vstřikování ????????? vytvořil uživatel temprař
Ahojky všem.Mám otázku zvlášť pro Ty co mají u svých autíček diesely pod kapotou. Zajímala by mne jedna věc. U starých komůrkových dieselů je směs paliva připravována a po té vstřikována do válců pomocí rotačního vstřikovacího čerpadla.
A nyní ten můj dotaz. Jak je u moderních dieselů řízeno vstřikování,když mají EŘJ ? "Dohadoval" jsem se ze spolupracovníkem že auta co mají EŘJ - mluvím nyní o dieseloch - již nepoužívají k přípravě paliva rotační čerpadlo ale řídící jednotku. On mi tvrdil že u své Octavie - 81 kW má EŘJ + ještě k tomu vstřikovací čerpadlo. Je to blbost nebo ne. Já tvrdím,že vstřikovací čerpadlo je u starých dieselů a ne u dieselů z EŘJ.
Jak to prosím Vás vidíte Vy ?
Díky moc za všechny odpovědi.
A nyní ten můj dotaz. Jak je u moderních dieselů řízeno vstřikování,když mají EŘJ ? "Dohadoval" jsem se ze spolupracovníkem že auta co mají EŘJ - mluvím nyní o dieseloch - již nepoužívají k přípravě paliva rotační čerpadlo ale řídící jednotku. On mi tvrdil že u své Octavie - 81 kW má EŘJ + ještě k tomu vstřikovací čerpadlo. Je to blbost nebo ne. Já tvrdím,že vstřikovací čerpadlo je u starých dieselů a ne u dieselů z EŘJ.
Jak to prosím Vás vidíte Vy ?
Díky moc za všechny odpovědi.
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
17 roků 4 měsíců zpět #2
od Vlastík
Odpověděl Vlastík pro téma Re: Řízení vstřikování ?????????
Nazdar.Můj kolega má Octavii 1.9SDI.Bez turba.Má tam čerpadlo+vstřikovací trysky,které jsou řízené přes ŘJ motoru.To čerpadlo tomu dodává akorát potřebný tlak.U toho motoru 81KWje to čerpadlo taky a slouží ke zvýšení tlaku pro vstřik.To auto má proto vyšší výkon.Napsal jsem to možná trochu povrchně,ale tak nějak to funguje.Snad jsem ti trochu pomohl.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
17 roků 4 měsíců zpět #3
od temprař
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Odpověděl temprař pro téma Re: Řízení vstřikování ?????????
jejda děkuji - nemáš icq ?
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
17 roků 4 měsíců zpět #4
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Řízení vstřikování ?????????
Čerpadlo musíš mít, protože palivo vstřikuješ do válců pod vysokým tlakem chvilku před horní úvratí pístu. Když je píst v horní úvrati, máš ve válci největší tlak (kromě samotného zážehu).
Proto je čerpadlo důležité.
ŘJ řídí kdy a v jakém množství je palivo vstříknuto do válce.
Proto je čerpadlo důležité.
ŘJ řídí kdy a v jakém množství je palivo vstříknuto do válce.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- LZdenda
17 roků 4 měsíců zpět #5
od LZdenda
Odpověděl LZdenda pro téma Re: Řízení vstřikování ?????????
u starých předkomůrkových dieslů bývá rotační vstřikovací čerpadlo řízené mechanicko-hydraulicky (odstředivá závaží a podobně), např 1,9 TDS - tipo, tempra, dedra. U modernějších motorů je stejné rotační vstřikovací čerpadlo, ve kterém už není spousta mechanických "hejblátek", ale místo toho je řízeno řídící jednotkou. V tomto případě může být motor jak klasicky předkomůrkový(2,4 TDS - marea, kappa), nebo s přímým vstřikem do válce (croma 1,9 TDid, staré TDI VW). Pak jsou tu moderní systémy common-rail a PD (pumpe-duse - čerpadlo-tryska), kde je rotační vstřikovací čerpadlo nahrazeno jiným systémem, ale to by bylo na delší vykládání...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
17 roků 4 měsíců zpět #6
od temprař
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Odpověděl temprař pro téma Re: Řízení vstřikování ?????????
Já si právě myslel,že potřebný tlak paliva vyvine palivové čerpadlo umístěné v nádrži jak je to u benzíňáků. Že normálně dopraví naftu do vstřikovačů a pod určitým tlakem toho čerpadla co je v nádrži jej vstříkne do válce.
I když jak se říká : "MYSLET JE HO...O VEDĚT"
I když jak se říká : "MYSLET JE HO...O VEDĚT"
Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.330 sekund