Operace hlavy
- Marco Bartoli
- Autor tématu
- Offline
Když sem se v úterý vracel z práce domů, všimnul jsem si bílého kouře z výfuku. Myslel sem si, že mam jen studený motor, ale s přibývajícími kilometry a stoupající rafičkou teploměru bílého kouře přibývalo víc a víc. Zastavil jsem auto až doma a vyšel na obhlídku. Po otevření kapoty jsem žádné vizuální poškození motoru neshledal, a tak jsem přešel ke kontrole kapalin. Vody i oleje bylo dost, jen ze zásobníku chladící kapaliny vycházel dým podobný tomu, co vycházel z výfuku za jízdy. Přivolal jsem tedy otce, automechanika, aby mi poradil co a jak. Navrhl mi, abych nastartoval auto a nechal motor běžet. Po několika minutách pozorování jsme zjistili, že pokud je víčko zásobníku chladící kapaliny otevřené, dým z výfuku nevychází. Pokud víčko zavřeme, začne dým ihned vycházet z výfuku. Tak a diagnóza byla na světě. Únik chladící kapaliny do jednoho z válců.
Ještě toho dne jsme auto odvezli do dílny a začali se připravovat k operaci. Nedostatek umělého osvětlení, a jen jedna přenoska na dva montéry, značně komplikovalo práci. Ale po odpojení hadic chladícího systému, přívodního kabelu žhavení, podtlakového vedení posilovače brzd, výfuku, hadic vzduchového sání, vodičů měření teploty motoru, hadiček přepadů nafty z trysek a plus pólu baterie, došlo na demontáž krytu vzduchového filtru a krytu rozvodového řemene a samotných trysek vstřikování, se mi podařilo najít náhradní žárovku do druhé přenosky. Pak se nám již pracovalo trochu jasněji. Zanedlouho přišel čas na demontáž krytu vačkového hřídele. Po jeho sejmutí a pokusu o povolení deseti šroubů držících hlavu u motoru, jsme se shodli, že tým italských konstruktérů asi velice rád holdoval drogám, poněvadž tak velký nástavec typu hvězdička se jen výjimečně nachází v sadách nářadí pro domácí kutily, a to si střízlivý člověk uvědomuje.. Tímto naše práce skončily.
Druhého dne můj otec sehnal hvězdičkový nástavec a proběhla demontáž rozvodů a celé hlavy. Po ohledání těsnění a přítlačné plochy hlavy, jsme narazili na opálení místo, kudy s největší pravděpodobností unikal tlak z motoru a kudy vnikala chladící kapaliny do jednoho z válců. Proběhlo čistění přítlačných ploch a kontrola trhlinek v hlavě.
Den třetí. Po práci sem se vydal na nákupy. Jedno těsnění pod hlavu na tipo 1.7D, vzduchoví filtr, těsnění pod kryt vačkové hřídele a benzínový sprej. Nikdy bych nečekal, že se mi podaří koupit těsnění na tipo 1.9 TD, a že toto těsnění bude pasovat na 1.7 D a to dokonce lépe než to původní co tam bylo. U původního těsnění bylo patrné, že jeho cena nepřevyšovala pár set korun.
Celí následující den probíhala operace bez problémů. Chtěl bych pochválit konstruktéry vozu za to, že kolem motoru je dostatek místa na jakékoliv úkony, ale zároveň bych jim chtěl vytknout používání speciálních šroubů a hlavně nemožnost aretace rozvodů při jejich seřizování. Dnes již zase vesele jezdím. Brrrrrrmmmm brrrrrrrrmmmm.
Fiat Tipo 1,7D 1988 zakoupeno 1.6.2007. Doinstalovaný interiér z 2.0 16V.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nedostatek umělého osvětlení, a jen jedna přenoska na dva montéry, značně komplikovalo práci.
Halogenové svítidlo 500 W stojí i s žárovkou cca 150 - 200 Kč, lze zakoupit v každém Baumaxu, Tescu atp.
Já si koupil rovnou dvě
Jinak blahopřeju
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 424
gratulujem k úspešnej operácii motora- pacient prežil
Fiat Tipo 1.7D
pomaly dávaný dokopy
po tráve sa nechodí- po tráve sa smeje
práca ma fascinuje- dokážem sa na ňu dívať celé hodiny
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jen tak pro zajímavost, ty šrouby tam jsou právě takové, aby se v tom nevrtal někdo nepovolaný
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Marco Bartoli
- Autor tématu
- Offline
Jsem ani nepochyboval že by někdo tady si neporadil
Jen tak pro zajímavost, ty šrouby tam jsou právě takové, aby se v tom nevrtal někdo nepovolaný
Ja vim, ale ty šrouby mě zbrzdily při práci o jeden den....
Fiat Tipo 1,7D 1988 zakoupeno 1.6.2007. Doinstalovaný interiér z 2.0 16V.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak dobrá práce .. gratuluji
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.