pomôcť turbu náporom vzducu do sania?

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od zryb
Zdravím vás páni, chcem sa opýtať či tu niekto niekedy skúšal pomôcť turbu (mám Tempra 1,9 TD) s nasavaním vzduchu. Všimol som že napr. octavia 1,9TDI má sanie vyvedené až do prednej masky a je plnené aj náporom vzduchu, no a TEMPRA to má vyvedené k blatníku, čiže bez náporu, no a keďže mám auto do šróbiku rozobraté dumam či to nevylepším dierou v blatníku ktorá by privádzala čerstvý vzduch do sania.
Ak to niekto skúšal tak by som rád vedel či to malo aj nejaký pozitívny vplyv na chod motora, ľahšie dýchanie a tak :)

Ďakujem za názory a nápady 8)

Tempra 1,9 Tds 66KW 1991
Tempra 1,6 ie SX.cat 57KW 1992 Abarth

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #2 od Tomas-Oaza
a nema v ta masce ta octavia jen diru na to aby se lip chladil IC ? mam dojem ze to je schovany pod svetlem

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #3 od zryb
je tam aj IC a je pod pravým svetlom, ale sanie je normálne vyvedené do predného čela do vrchnej časti, pri zámok kapoty.

Tempra 1,9 Tds 66KW 1991
Tempra 1,6 ie SX.cat 57KW 1992 Abarth

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #4 od oBzB
Sice mám benzíňák, ale taky mě tohle napadlo. Předtím sem měl favorita, a ten měl nasávání vyvedené taky do blatníku, aby nasával i náporem. Tempra ho má vyvedený jen za světla, a tam mi to připadne, že tam toho vzduchu moc být nemůže, ale asi to stačí. Je fakt, že Tempra se mi když přidám víc plynu jakoby dusí (místo toho, aby vystřelila kupředu, tak se začne zadejchávat a nezrychluje), což se mi s Favoritem nestalo

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #5 od michal_tipar
kvůli náporu to nebude, turbo nasává samo, nepotřebuje pro lepší funkci nápor vzduchu. Dělá se to proto aby tam byl přístup co nejchladnějšího vzduchu, aby se zbytečně neohříval v motorovém prostoru

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #6 od zryb
No a nikto tu s tým nemá osobnú skúsenosť? Ja by som aj tak rád vedel či aspoň nejaká pomoc "dýchaniu" motoru nenastane, predsa sa môže ľahšie ťahať, keď niečo tlačí:)

Tempra 1,9 Tds 66KW 1991
Tempra 1,6 ie SX.cat 57KW 1992 Abarth

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #7 od tom.podluzak
co vim tak vstrikujou do sani vodni mlhu

Fiat Tipo 1,9td r.v 92
Skoda Octavia combi 1,9tdi 170PS r.v 04

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #8 od michal_tipar

No a nikto tu s tým nemá osobnú skúsenosť? Ja by som aj tak rád vedel či aspoň nejaká pomoc "dýchaniu" motoru nenastane, predsa sa môže ľahšie ťahať, keď niečo tlačí:)

To sice je obecná pravda ale uvědom si jaký je odpor vzduchu vůči sání v trubce cca půl metru dlouhé a průměru nějakých 5 cm. Jo kdybys to tahal 50m půlcoulovou trubičkou tak to je jiná...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #9 od zryb
No, rozhodol som sa že spravím tú dieru do toho blatníka a vylepším tak prívod vzduchu, aspoň pre lepší pocit :wink:

Tempra 1,9 Tds 66KW 1991
Tempra 1,6 ie SX.cat 57KW 1992 Abarth

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #10 od jarda3
Náporové přikrmování turba bude lepší,otazka zní o kolik%.
Každopádně se poděl o výsledky......
Co takhle vstřikování H2O,ionizační mřížka v sáni a jiné.....

Fiat Tipo 1,9tD,66kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #11 od majster
ak je turbina v poriadku tak nepotrebuje napor, ma totiz vacsi vykon ako potrebuje motor, preto tam ma aj tu regulaciu ochozom spalin mimo turbinove lopatky, ale fantazii sa medze nekladu a pre pocit ze som urobil nieco pre pomoc turbu, no coment.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #12 od bjukemen

Co takhle vstřikování H2O,ionizační mřížka v sáni a jiné.....


...definuj rád vyskúšam...nič o tom neviem...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #13 od zryb
keď už nič iné, aspoň chladnejší vzduch tam dostanem, a apropo, že má turbo dostatočný výkon mi je jasné, ale pri akých otáčkach, hm
mal som tam nahodenú šišku, a lepšie to chodilo do otáčok...

Tempra 1,9 Tds 66KW 1991
Tempra 1,6 ie SX.cat 57KW 1992 Abarth

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #14 od bjukemen

keď už nič iné, aspoň chladnejší vzduch tam dostanem, a apropo, že má turbo dostatočný výkon mi je jasné, ale pri akých otáčkach, hm
mal som tam nahodenú šišku, a lepšie to chodilo do otáčok...


....ked si tam mal tú šišku tak Ti to nerobilo velký randál,lebo uvažujem o tom že by som to vyskúšal ale škoda za to vysoliť tie peniaze ked to bude na nič...kamarát to mal na fieste 1.8td a robilo to taký rámus že v aute sa nedalo vôbec vydržať...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #15 od zryb
Absolútne žiadna brutálna zmena, akurát bolo viac počuť pískať turbo keď začalo šlapať :lol: a posledný tlmič je akože športový, alebo možno aj športový, a mám tam aj prvý aj druhý tlmič výfuku, to len aby si vedel aká bola zostava.
Žiadny rámus, a u diesela som to ani nečakal, pravdu povediac...

Tempra 1,9 Tds 66KW 1991
Tempra 1,6 ie SX.cat 57KW 1992 Abarth

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.492 sekund
Powered by Kunena fórum