nejde nastavit volnobeh

Více
16 roků 10 měsíců zpět #1 od radluk
nejde nastavit volnobeh vytvořil uživatel radluk
Mam nasledujici problem s cerpadlem u 1.9TD:
kdyz chci nastavit volnobezne otacky dejme tomu tech 800-850, tak to nejde, mel jsem spatny lanovod u termostatickeho sytice, tak jsem si vyvedl lanko s packou do kokpitu. Zahral jsem motor, stahl uplne sytic a sroubkem jeho dorazu na cerpadle jsem snizoval otacky a snizoval, dokud jsem ho nedostal do takove urovne, ze uz byl na minimum. Mno, to byly jeste otacky cca. 1100, tak jsem snizoval dalek dorazem na tahle plynu, jenze narazil jsem na docela velky problem, dostanu se na urcitou hranici otacek, pri snizovani, odhadem na 950, pak otocim sroubkem treba o 30° a motor po 5 vterinach spadne do rezimu o 400 otacek min, a zacne se cely trepat ( jak ma uz kriticke otacky ), cili musim potahnout rucne plyn, nebo sytic, aby se zdvihly otacky na tech 1000 a nevyskocil me ze silentbloku.
Diky tady tomuto jevu nemuzu jit s otackama moc nizko a mam je moc vysoke zbytecne :/, zkousel jsem je snizit i pres ten sytic ( zdvihnout je dorazem na plynu a snizit je pak pres sytic ), udela to to same... 8O

Vubec netusim cim to je, nejde to vubec seridit, cerpadlo si dela co chce, treba u takoveho UNA to slo krasne, chrochtal jak traktorek a nechal si je plynule snizovat, treba az na 600 ( pr. )

Taky mam dve otazky:
-je ten termostaticky sytic zaroven presuvnik predvstriku ? Nebo ma nejaky automaticky ten Bosch.

-obohacuje tim syticem cerpadlo davnu nafty? Cili kdyz zvysim otacky pres sytic, bude i vetsi spotreba?

Dik moc za jakekoliv rady + info, sorry za delsi roman... :evil:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #2 od skypan
Odpověděl skypan pro téma nejde nastavit volnoběh
předpokládám že máš vstřik.čerp bosch,tak:nejdřív bych začal u sitiče(přesuvník vstřiku)je na boku tam kde je hnací kolo na rozvodech.
je to jen páčka,ale kousek vedle je trubička a ta může vadit,a to tak že páčka toho přesuvníku nejde do koncovejch poloh,a tam bych viděl počaáteční problém.rukou jí(to trubičku)zkus malinko poodehnout a zase rukou vem páčku a musí jít do koncovejch poloh(ta páčka je přez pružinu a do nulové (zavřeno)polohy by se měla vracet sama.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #3 od skypan
Odpověděl skypan pro téma nejde nastavit volnoběh
termostatický sitič je část v(v termostatu)vlastně na závislosti teploty vody,pomocí bimetalu se lanko natáhe či ztáhne(pokud je montováno mechanické) a to lanko ovládá přesuvník vstřiků,páčku na boku vstřik. čerp.,teda u boshe

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #4 od skypan
Odpověděl skypan pro téma nejde nastavit volnoběh
přesuvník vstřiku v žádném případě nefunguje jako obohacování vstřiku nafty(je to vlastně jinej poměr obsahu rozprášené nafty do urč.obsahu vzduchu ve válci,velice zhruba řečeno)
jinak samozřejmě se sitičem je i vižší spotřeba nafty..

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #5 od skypan
Odpověděl skypan pro téma nejde nastavit volnoběh
jinak jako obohacování nafty fuguje to asi tak na plin páčce je snímač polohy té páčky dává podmět do MCR a přez převodník tudy podtlakem se obohacuje nafta do válců(převodník:podtlak,membrána,el snímač),mezi to je ještě zapojena vzduchová váha která je pneumaticky(podtlakem)ovládaná z turba pomocí rychlostí,průtoku výfuk.plinů.a elektricky dodává info. do MCR..

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #6 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: nejde nastavit volnobeh
Souhlas,ještě chci dodat,že pokut je lanko sitiče od výroby vedeno s termostatu,tak pak je velice citliví.10mm na tom lanku je opravdu velkej rozdíl sitiče.(Předvstřiku) Když jsem zkoušel termostat v hrnci i s lankem s 1.9TDs ve vařící vodě,tak při 90 C,se mi lanko povolilo o 5mm.Ale domnívám se,že to fungovalo jak má.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #7 od radluk
Odpověděl radluk pro téma Re: nejde nastavit volnobeh
co je MCR?
Ano, je to klasika VE, od Bosch.
Jinak, ta packa sytice funguje perfektne, chodi po cele delce.
Spis jsem myslel, proc je tam takova "dira", proc pri serizovani najednou motor upadne do takoveho stavu, kdy temer chcipne. A to je tam pootoceni radove ve stupnich u toho stelovaciho sroubu.
Me proste nejde seridit treba potrebnych 850 ot/min, je to cele rozhasene, nevim jak se stim domluvit, jednou to drzi dobre pri zahratem, a potom na druhy den kdyz totalne zatahnu sytic tak to pomalu zdechne. Staci ale tuknout lehce do plynu a motor se na chvili z toho dostane, vyhoupne se na nejakych 1000 - 1100, to trva chvilku a kdyz bych ho nechal treba dve minuty, tak z niceho nic se dostane na ty kriticke otacky zcela sam.
Proste muzu serizovat "mechanicke dorazy" jak chci, ale nepomuze to.
Jeste zkusim podstatnou vec, dat taznou pruzinu k pacce plynu na cerpadlo, abych si zajistil vzdy stejny "dosed" packy po manipulaci s plynem, pak se uvidi... :cry:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #8 od skypan
Odpověděl skypan pro téma nejde nastavit volnoběh
tak MCR je jednotka která zbírá info o otáčkách turba a podle toho zhruba se přidává i nafta do sání,velice zhruba řečeno(MCR je předchůdce řídící jednotky I-nebo-liTDI)ale pozor faktisky to není TDI
jinak chiba je že ses do čerpadla začal hrabat,takhle ručně se ti to asi nepovede seřídit,tyto věci se dělají na stolicích..víc k tomu neumím říci,takhle na dálku se to prostě nedá,to by u toho clověk musel bejt a poslechnout si motor.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #9 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: nejde nastavit volnobeh

co je MCR?
Ano, je to klasika VE, od Bosch.
Jinak, ta packa sytice funguje perfektne, chodi po cele delce.
Spis jsem myslel, proc je tam takova "dira", proc pri serizovani najednou motor upadne do takoveho stavu, kdy temer chcipne. A to je tam pootoceni radove ve stupnich u toho stelovaciho sroubu.
Me proste nejde seridit treba potrebnych 850 ot/min, je to cele rozhasene, nevim jak se stim domluvit, jednou to drzi dobre pri zahratem, a potom na druhy den kdyz totalne zatahnu sytic tak to pomalu zdechne. Staci ale tuknout lehce do plynu a motor se na chvili z toho dostane, vyhoupne se na nejakych 1000 - 1100, to trva chvilku a kdyz bych ho nechal treba dve minuty, tak z niceho nic se dostane na ty kriticke otacky zcela sam.
Proste muzu serizovat "mechanicke dorazy" jak chci, ale nepomuze to.
Jeste zkusim podstatnou vec, dat taznou pruzinu k pacce plynu na cerpadlo, abych si zajistil vzdy stejny "dosed" packy po manipulaci s plynem, pak se uvidi... :cry:


Mam ten isty problem. Auto som uz tak kupil. Je to urcite nejaka zavada, pretoze kolega ma ten isty motor a vie nastavit otacky akekolvek.
Mam cerpadlo Bosch, ale ma to iba rucny plyn. Jednoducho nejde nastavit otacky medzi 800 a 1100.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #10 od radluk
Odpověděl radluk pro téma Re: nejde nastavit volnobeh
Skypan:
to je asi pravda, ale konkretne tento bosch nema elektronicke rizeni davky nafty :oops: , jedina regulace davky probiha pres tlakovy regulator ( laicky ta pixla na cerpadle ), jinak otacky turba si to nehlida, maximalne bere v potaz plnici tlak, ktery je defacto umerny otackam.
Tady jsou proste jen mechanicke prvky, a podle me tim nemuzu nic pokazit, protoze do nastaveni cerpadla nezasahuju.

A jak pise Csala, je to ten samy problem, bud tam nastavim cca. 1000 ( mechanickym dorazem ), a jede jak hodinky i pri vysokych volnobeznych, nebo dam nizke, tech 800 a po chvilce spadnou otacky o 300 na nejakych 500 a motor se dostane do kritickych, a cely se trese jak kdyby chtel vypadnout ze silentbloku. :cry:
Cili to cerpadlo neni asi v poradku, nemyslim ze by nefachcilo pri jizde, bylo rozladene, ale to ovladani otacek je nejake dodrbane....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 10 měsíců zpět #11 od skypan
Odpověděl skypan pro téma nejde nastavit volnoběh
tos mě špatně pochopil:u mě to je to samé(nemá elekrtoniku)má jen snímače......(na polohu plin,pedálu) a podtlak.jinak ten problem sem měl eštzě na Lancii Prismě, v nízkejch otáčkách1000-1700,při jízdě mi to neskutečně cukalo,vyměníl sem celé čerp. abylo to v poho.to staré sem dále neřešil,tak nemohu říci kompetentní názor,ale řipadlo mě jako na začátu přidření...

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.421 sekund
Powered by Kunena fórum