predstrik 1,9 TDSX
tipa 1,9
TDSX, pretoze ked som mal auto nove tak mi otacky pri
studenych
startoch chodily na 1200, ale teraz ich mam len 900,neviete
mi poradit
kde by som mohol mat chybu.Tipo je rocnik 1993.Dakujem za
kazdu
radu.Bavil som sa s jednym mechanikom a ten mi tvrdil ze chyba bude v
cerpadle,ze to bude nejaky zadrety segment a oprava stoji okolo 5000 sk,tak
neviem.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
som to rie?il. Pod?a mňa to nie je predvstrik, ale "automatický plyn". Do
čerpadla vedú dva bowdeny - jeden je plynový pedál a druhý končí v hadici
chladiča - a to je ono. Funguje to na princípe termostatu - pri studenom
motore to samé pridáva plyn. Po zohriatí lanko povolí. Malo by to by?
nastavené tak, ?e pri studenom motore by mal ten mechanizmus dr?a? páčku
"automatického plynu" 5 mm od nulovej polohy. To znamená: Povo? skrutku na
lanku, zatlač páčku o 5 mm a v tejto polohe dotiahni strutku. Prípadne to
dolaď pod?a otáčok.
1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tak jak říká Rat 21, pokud se volnoběj zvý?í tak je buďto proudlou?ené
lanko, nebo ?patný ten termostat.
?e by byla chyba v čerpadle se mi
nezdá.
Škoda Octavia 1.9TDi Combi cca 100kw/ 300nm
Škoda Fabia 1.4-50kw
Fiat Tipo 1.6-8v DOHC 66kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tu popisujete ale elektronicky,to znamena ze do cerpadla mi nejdu ziadne
lanka ale je to riadene nejakymi snimacmi
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ale myslím, ?e to nebude vo vnútri čerpadla.
Len pre zaujímavos?,
mô?e? odfoti? to čerpadlo a hodi? to sem? Zaujíma ma, ako to vyzerá.
1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
neni ziadny
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
?patné některé z těch čidel?
Škoda Octavia 1.9TDi Combi cca 100kw/ 300nm
Škoda Fabia 1.4-50kw
Fiat Tipo 1.6-8v DOHC 66kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
otáčky se u diesla v?dy nastavují plynovým lankem (v tvém případě servo-
motorek). S čerpadlem nic nedělej.
Kolegové mají také pravdu, to s tím
termostatem je "předsuvník" a podle typu čerpadla posunuje buď předvstřik (tak?e
motor jde tvrdě) anebo upravuje volnoběh.
Bohu?el mám taky v?echno manuálně
lanky tak?e ti neporadím jak to přitáhnout na tý elektronice.
DAN
//// Tempra 1,9Tds, 66kW, digi, klima, alu, 125tis.km, 1991, 6,9l/100km (čeká na prodej nebo šrot)
Nebožka: Lancia Prisma 1,9Tds, 58kW, 250tis.km, 1986, 5l/100km (do konce pojízdná, nyní ve šrotu)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
na Lancii to mám manuální, kdy pod volantem vytáhnu "sytič" a na čerpadle se to
přestaví..po nastartování to zase zajede zpět..zároveň tím mohu ?telovat
otáčky...
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
servisu je buď totální hňup,nebo tě chce natáhnout:-( Podobný problém ře?il a
nejspí? to bude tím lankem nebo termostatem:-)
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 706
tak je mozny ze uz tam je elektronickej plyn,a to samy mam i ja na kappe.mam
problem ze kdyz nastartuju tak asi 15 sec musim cekat nez zacne reagovat.po
ohledani jsem zjistil ze mam spatnej regulator v alternatoru a po nastartovani
mi klesne napeti v siti a tim padem to nejede. az bude cas tak to vymenim,ale
zatim jezdim s tim. nekdy se stane ze kdyz vyradim tak otacky padnou dolu a
zhasne motor.
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Neviete mi niekto poradit ako pracuje
predstrik u
tipa 1,9 TDSX, pretoze ked som mal auto nove tak mi otacky
pri
studenych startoch chodily na 1200, ale teraz ich mam len
900,neviete
mi poradit kde by som mohol mat chybu.Tipo je rocnik
1993.Dakujem za
kazdu radu.Bavil som sa s jednym mechanikom a ten mi
tvrdil ze chyba bude v cerpadle,ze to bude nejaky zadrety segment a oprava
stoji okolo 5000 sk,tak neviem.
Cau,
ten
chlapik ze servisu ma na 90% pravdu s tim, ze se asi jedna o pridreny
"pistek" v cerpadle. Na poslednich modelech Tipa (Delty, Dedry,...) bylo
pouzito k regulaci predvstriku pri studenych startech elektronicke
regulace, ktera nahrazuje z duvodu rychlejsi odezvy do te doby pro me
naprosto spolehlive fungujici regulaci lanky, kdy na zaklade teploty
chladici kapaliny dochazelo k protazeni nebo zpetnemu zatazeni lanka, ktere
ovladalo mechanismus. Lanka byla nahrazena cidlem, ktere snima teplotu vody
a je umisteno v telese termostatu, impulz spina elektromagnet v cerpadle a
ten prepne okruh. Cena 5 000 Kc je realna a vubec se ji nedivim, protoze
malokdo se pusti do opravy cerpadla v aute a pokud ho tedy bude tahat ven
je nutno pocitat s vyssi cenou. Oprava lze provest i na aute, ale je tam
naprosto mizerny pristup. Nicmene pokud ti auto startuje bezproblemu i v
zime nechal bych to, jak to je. Pokud chces dej mi vedet mam nekde
okopirovanych par stranek o tomto cerpadle.
Martin
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.