Cistenie vstrekovacov

Více
16 roků 8 měsíců zpět #1 od zefo
Cistenie vstrekovacov vytvořil uživatel zefo
Zdravim vsetkych,

mate niekto skusenosti s cistenim vstrekovacov? Po uspesnej vymene zhavicov, startera a alternatora :roll: planujem ze sa do toho pustim, no neviem ci mam dostatok informacii. Zatial som sa tu docital ze po vybrati vstrekovacov treba vymenit aj podlozky. Na nete som nasiel navod na cistenie Common rail VW group, ale to mi velmi nepomohlo.
Otazka je ake je to narocne, da sa to spravit aj domacich podmienkach? Z naradia specialnejsie predpokladam trubkovy kluc; ostatne matice su snad pohoda. Treba aj momentovy alebo tahame od oka? Da sa to zrealizovat aj bez zariadenia na testovanie vstrekovacieho tlaku?

Dakujem za vsetky postrehy

zefo

PS: Vlastne podobna situacia ma caka pri vymene rozvodov, akurat toho sa tak nebojim, ale ak by boli nejake tipy na co dat pozor, uvitam to.

Fiat Tipo 1.7D, 1989, 112.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #2 od skypan
Odpověděl skypan pro téma čištění vstřiků
no ono na těchto vstřikách vl.není co čistit,jen max.přetěsnit ventilky(kvůli zprávnému vztřikovacího tlaku)a pak je seřídit na ten tlak..(musí rozprašovat a nesmí ukápnout).existuje na to taková pumpička s budíkem kde ti ukáže při jakém tlaku začíně vstřik rozprašovat,jinak to nejde udělat.
tuším tyto typy vstřiků co se montovali do Tip a Temper nemají jemné sítka(jako už Common Raily)tak není více co čistit.jinak ano potřebuješ nové podložky ,které musíš vyžíhat(aby změkli)a tudjíž těsnili
myslím také že v samotných vstřikách sou také těsnící(měděné podložky,ale najsem si u tohoto typu jistý).
ano potřebuješ převlečný kíč na povolení a jinak asi standarnímy klíči se to dá rozebrat.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #3 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma vstřiky
jinak se prodávají tekute čističe vstřiků zn.STP, cena +-189kč ale nevím ještě je nemám vyzkoušené(jen ten proti kouřivosti- spozitivním výsledkem) :wink:

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #4 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: vstřiky

jinak se prodávají tekute čističe vstřiků zn.STP, cena +-189kč ale nevím ještě je nemám vyzkoušené(jen ten proti kouřivosti- spozitivním výsledkem) :wink:

prosím dej vědět jak se tonu nadává,poslední dobou mě to taky nějak zčalo čutid,a chvílemi přestává táhnout,vyčudí bordel z výfuku a pak to zas jede jak zplašený,až mě připadá že to musím krotit.... dík :lol:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #5 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: vstřiky

jinak se prodávají tekute čističe vstřiků zn.STP, cena +-189kč ale nevím ještě je nemám vyzkoušené(jen ten proti kouřivosti- spozitivním výsledkem) :wink:

prosím dej vědět jak se tonu nadává,poslední dobou mě to taky nějak zčalo čutid,a chvílemi přestává táhnout,vyčudí bordel z výfuku a pak to zas jede jak zplašený,až mě připadá že to musím krotit.... dík :lol:



...riedidlo C6000... :D :twisted:

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #6 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma olej
byla to přísada do oleje proti kouřivosti, která je způsobená žraním oleje zn. STP- prodávají to na benzínkách, v tescu, obi atd. jinak to ředidlo jsem ted zkoušel a nevidím učinek :cry:

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #7 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: olej

byla to přísada do oleje proti kouřivosti, která je způsobená žraním oleje zn. STP- prodávají to na benzínkách, v tescu, obi atd. jinak to ředidlo jsem ted zkoušel a nevidím učinek :cry:


...a kolko si ho nalial?

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #8 od Tomas-Oaza
Odpověděl Tomas-Oaza pro téma Re: olej

byla to přísada do oleje proti kouřivosti, která je způsobená žraním oleje zn. STP- prodávají to na benzínkách, v tescu, obi atd. jinak to ředidlo jsem ted zkoušel a nevidím učinek :cry:

tady ty pripravky co prodavaji na benzinkach sem nikdy na aute nepocitil, jen v penezence. u bezaromatiku sem poznal klidnejsi chod na prvni nadrzi :wink: ted zkousim to S 6006

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #9 od radluk
Odpověděl radluk pro téma Re: Cistenie vstrekovacov
vstriky neni treba cistit, nejlepe je dat cerpadlarovi, at se na ne mrkne, on posoudi lip za pomoci vybaveni, ktere doma nemas, zda dopre prasi a jake maji oteviraci tlaky.

Divej se, pokud mas podezreni na silne "kapajici" vstrikovac, tak to poznas nejen podle zvuku, ktery se podoba bouchani kladiva do bloku motoru, ale i tak, ze povolis prevlecne matice u vstriku, pockas, ten obsah nafty co se drzi v tom konusu pro pripojeni vysokotlakeho vedeni nesmi zmizet.

Vstrikovac muzes procistit doma, proc ne, na tom nic neni, uchytis pevne do sveraku a proste ho rozeberes. Vstrikovaci trysku muzes zkusit procistit po vytahnuti vstrikovaci jehly drevenou spejli, zabrousenou do kuzele. Nikdy nepouzivej abrazivni materialy typu jehel, dratu atd... Vsechny dily, vcetne obalu vstrikovace je dobre vykoupat v technickem benzinu, dukladne ocistit, pred smontovanim nezapomen dily dokonale osusit, a zejmena vstrikovaci trysku s jehlou maznout budto naftou, nebo treba silikonovym olejem.

Pamatuj, na zakaz chytani presne lapovanych casti do rukou ! Pokud je vratis na puvodni misto neocistene po chyceni rukou, muzou diky tomu pozdeji zkorodovat.

Nejvetsi problem byva v zakarbonovani otvoru v tech zaruvzdornych podlozkach, obcas staci hodit nove + treba mosaznym kartackem prejet dno vstrikovaci trysky.
Podlozky pod vstrikovace davej po jejich povoleni vzdy nove ! Jinak riskujes zadreni / pridreni jehly ve vstrikovaci trysce. Nove podlozky jsou vyrobene tak, aby pri dotahovani vstrikovace pruzili proti smeru utahovani. Pouzita podlozka uz neni predpruzena. Nic se neziha, musi byt pruzna, vyzihanim by ztratila funkci.
Nejlepe je dotahovat vstriky momentovym klicem, tusim ze to byva neco okolo 40 Nm. Ale i bez nej to s citem jde. Hlavne do neutahni jako bezcitne "prase".

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #10 od zefo
Odpověděl zefo pro téma Re: Cistenie vstrekovacov
to radluk:
Dakujem, vyborny prispevok =D>. Myslim ze su tam hodnotne informacie aj pre ostatnych clenov.
Po doplneni potrebneho naradia to teda vyskusam skontrolovat sam.

Kazdopadne dakujem aj ostatnym.
A kedze ma dnes delilo od havarie 15cm, neda mi nezazelat vsetkym vela stastnych kilometrov :driver:

Fiat Tipo 1.7D, 1989, 112.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 4 měsíců zpět #11 od Libor
Odpověděl Libor pro téma Re: Cistenie vstrekovacov
Tak napíšu i já svoji zkušenost.
Koupil jsem čistič palivové soustavy od STP a po ujetí cca 100km je fakt že auto lépe táhne a jsou lepší starty.Ale na čem jsem učinek poznal na 100% je nezávislé topení (bufík). Předtím mi modře kouřil tzn. ucpané rozprašovací sítko karbonem... po aditivovaní nafty jsem ho pěkně prohnal vylepšenou naftou a opravdu přestal kouřit a z výfuku bufíku defacto nevidím že by vycházel nejaký kouř. Takže to učinné určitě bude.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.440 sekund
Powered by Kunena fórum