Fiat Tipo Tempra klub

... Vaše internetová dílna

  • Zvětšit velikost písma
  • Výchozí velikost písma
  • Zmenšit velikost písma
Vítejte, kolemjdoucí
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Pretesnenie cerpadla
(1 prohlížející) (1) host
  • Strana:
  • 1

TÉMA: Pretesnenie cerpadla

Pretesnenie cerpadla 5 let, 11 měsíců #1

  • zefo
  • NEPŘÍTOMEN
  • Senior Boarder
  • Příspěvky: 74
  • Karma: 0
Zdravim,

z naftoveho cerpadla mi uz postupom casu veselo kvapka nafta. Bolo mi povedane ze to je na 90% netesnost tej hriadelky ktora je napojena na tiahlo plynoveho pedala a v cerpadle reguluje mnozstvo nafty. Servis cerpadiel ma odhovoril od repasu kvoli cene (> 10.000 sk). Iny cerpadlar by to spravil vraj do cca 3.000 sk. Pointa vsak je ze treba doniest uz vymontovane cerpadlo. Otazka je:
1, Na co si davat pozor pri zhadzovani cerpadla. Staci sa drzat manualu k fiat brava 1,9d? Vyzera to byt podobne. Original na 1,7D podrobny manual nemam a ani schemu cerpadla.
2, Pri spetnom nahadzovani: da sa cerpadlo zostelovat aj bez pouzitia toho rucickoveho meradla? Napr. staci ked si oznacim polohu hriadelky cerpadla voci remenici?
3, Je mozne cerpadlo pretesnit aj doma? Kamarat automechanik tvrdil ze hej.

Pripadne ak ma niekto skusenosti budem velmi rad. Ak sa rozhodnem ze sa do toho pustim tak to planujem nafotit nech sa pobavia aj ostatni Ak sa to nepodari tak Tipko bude asi na predaj.

Vdaka
Fiat Tipo 1.7D, 1989, 112.000 km

Re: Pretesnenie cerpadla 5 let, 11 měsíců #2

  • skypan
  • NEPŘÍTOMEN
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 1693
  • Karma: 1
Zdravim,

z naftoveho cerpadla mi uz postupom casu veselo kvapka nafta. Bolo mi povedane ze to je na 90% netesnost tej hriadelky ktora je napojena na tiahlo plynoveho pedala a v cerpadle reguluje mnozstvo nafty. Servis cerpadiel ma odhovoril od repasu kvoli cene (> 10.000 sk). Iny cerpadlar by to spravil vraj do cca 3.000 sk. Pointa vsak je ze treba doniest uz vymontovane cerpadlo. Otazka je:
1, Na co si davat pozor pri zhadzovani cerpadla. Staci sa drzat manualu k fiat brava 1,9d? Vyzera to byt podobne. Original na 1,7D podrobny manual nemam a ani schemu cerpadla.
2, Pri spetnom nahadzovani: da sa cerpadlo zostelovat aj bez pouzitia toho rucickoveho meradla? Napr. staci ked si oznacim polohu hriadelky cerpadla voci remenici?
3, Je mozne cerpadlo pretesnit aj doma? Kamarat automechanik tvrdil ze hej.

Pripadne ak ma niekto skusenosti budem velmi rad. Ak sa rozhodnem ze sa do toho pustim tak to planujem nafotit nech sa pobavia aj ostatni Ak sa to nepodari tak Tipko bude asi na predaj.

Vdaka

chceš-li pošlu ti přez icq nafocenou rozborku(jde to jen přez icq),emailem néé,moje 496161709
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Re: Pretesnenie cerpadla 5 let, 11 měsíců #3

  • Jenda
  • NEPŘÍTOMEN
  • Platinum Boarder
  • Příspěvky: 978
  • Karma: 0
S rozborkou si asi poradíš,ale s nastavením čerpadla si asi neporadíš.Při jeho přesném nastavení hrajou roli milimetry.V domácích podmínkách to přesně nelze nastavit,nastavíš to na hrubo,to znamená,že motor ti chytne ale může ti běžet nepravidelně,nebo ti to bude žrát.Pro přesné seřízení bych zajel do servisu,to už není tak drahé,jako repas celého čerpadla.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Re: Pretesnenie cerpadla 5 let, 11 měsíců #4

  • zefo
  • NEPŘÍTOMEN
  • Senior Boarder
  • Příspěvky: 74
  • Karma: 0
Zdravim pani,

takze vdaka rozborke cerpadla od skypan-a a vydatnej pomoci od kamarata-automechanika mam teraz pretesnene cerpadlo, vymenene rozvody a auticko beha ako nove :god:

Rozvody sme menili s kamaratom - predsa len na 1x by som to asi sam nespravil. Co sa tyka cerpadla tak to som pretesnil sam podla dostupnych materialov. Nemal som ho sice rozobrate uplne cele ale ani nebolo treba. Bola zodrana hriadelka na ktorej je potom tiahlo plynu. Inak viem si predstavit ze tato vymena by sa dala zrealizovat aj bez zhodenia cerpadla z auta, aj ked by to asi nebolo jednoduche.
Inak kladky na rozvodoch uz boli v katastrofalnom stave, takze som rad ze sa to vymenilo inak to mohlo skoncit ovela horsie.

Sada na pretesnenie cerpadla aj s hriadelkou stala cca 700Sk aj s postovnym. Komplet rozvody 2700 Sk.
Este vymenit olej+filter, tycky stabilizatora, prvy diel vyfuku a prelakovat zadne blatniky a mam nove auto :total:

Este sa s vami podelim o vychytavku ktoru som objavil. Problem bol *presne* nastavit volnobezne otacky na mojom 1,7D DGT po pretesneni cerpadla. Etech napovedal ze s cerpadlom Bosch ma ist motor na 900 rpm vo volnobehu. Ako to ale nastavit ked nemam otackomer?
Elegantne riesenie som nasiel priamo tu: http://www.tunelab-world.com/rpmsound.html.
Auto som teda vytiahol von z garaze, na strechu som posadil notebook a pustil program. A cuduj sa svete, aj napriek uvodnym pochybnostiam, program presne ukazal aktualne otacky na zaklade zvuku motora.

Mozno sa to niekomu hodi tak ako mne.

S pozdravom
Zefo
Fiat Tipo 1.7D, 1989, 112.000 km
  • Strana:
  • 1
Doba nahrání stránky: 0.28 vteřin

Přihlášení

Kdo je online?

Právě připojeni - hostů: 42