proc praskla palice TD?

Více
16 roků 2 měsíců zpět #1 od tonna85
proc praskla palice TD? vytvořil uživatel tonna85
jaky je duvod prasknuti hlavy mezi ventilama?chtel bych znat pricinu,aby se to neopakovalo.jako samozrejmost beru slusne zachazeni pri studenem motoru,a dochlazovani potom co motor prozenu "do plnych".

sehnal jsem starsi neprasklou (za dekuju od kamose)a i tak,srovnani a lehka GO me komplet vysla na 6000kc (hlava+oil+tesneni) jen material.cele jsem to opravoval sam doma.kolik bych za to nechal v servisu....

apropo,neni 4000 za repas hlavy trochu moc?nechal jsem ji prerovnat,otlakovat,zabrousit sedla ventilu,nove gufera na ventily,podlozky na zdvihatka,gufera na vacku.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #2 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: proc praskla palice TD?
Jestli jak píšeš v podpisu, že má tvoje TD 90kW, tak si jí k tomu musel pomoci sám. Jinak to je ale podle mě spíš 90PS. Pak tedy neznám příčínu proč praskla. Obecně se dá mluvit o únavě materiálu, které podlehají všechny součástky, ať už za rok nebo za 1000let. Proště praskla .. výrobní vada, pórovitost materiálu, původní technologie, údržba ... ? Nefím

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #3 od tonna85
Odpověděl tonna85 pro téma Re: proc praskla palice TD?

Jestli jak píšeš v podpisu, že má tvoje TD 90kW, tak si jí k tomu musel pomoci sám. Jinak to je ale podle mě spíš 90PS. Pak tedy neznám příčínu proč praskla. Obecně se dá mluvit o únavě materiálu, které podlehají všechny součástky, ať už za rok nebo za 1000let. Proště praskla .. výrobní vada, pórovitost materiálu, původní technologie, údržba ... ? Nefím


cca 90kw tam bylo,to bylo pred rokem,to dostaval motor kapky,tlacil jsem temer 2bary,vic nafty.jenze potom me asi po 20.000km skoro doslova ukáplo turbo,vpodstate se rozteklo....takze jsem sehnal druhe a to byl konec pokusum.naftu jsem stahl,tlak serie.tak jsem jezdil 7mesicu v poho.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #4 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: proc praskla palice TD?
Tak mohl jsi jí tím ježděním načnout, no.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #5 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: proc praskla palice TD?
Jo prasklá hlava u TD motorů v tipu je docela častý problém...ale proč praskla u tebe asi dobře vystihl Předseda, a sám jsi napsal jak jsi mu dával pokouřit. Diesely maj o dost větší tlaky, teploty atd. dochází tam k daleko většímu pnutí v materiálu jak u benzínu. Ty hlavy praskaj mezi ventily proto, protože tam je nejslabší místo na hlavě a jak tam bouchaj ventily, tak to prostě časem začne praskat. A jak se jezdí, hlava se ohřívá a zase chladne a tak pořád dokola, až to začne žrát vodu :?
A pokud ten motor má najeto 300tkm, tak se není čemu divit, nic není navěky :(

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #6 od tonna85
Odpověděl tonna85 pro téma Re: proc praskla palice TD?

Jo prasklá hlava u TD motorů v tipu je docela častý problém...ale proč praskla u tebe asi dobře vystihl Předseda, a sám jsi napsal jak jsi mu dával pokouřit. Diesely maj o dost větší tlaky, teploty atd. dochází tam k daleko většímu pnutí v materiálu jak u benzínu. Ty hlavy praskaj mezi ventily proto, protože tam je nejslabší místo na hlavě a jak tam bouchaj ventily, tak to prostě časem začne praskat. A jak se jezdí, hlava se ohřívá a zase chladne a tak pořád dokola, až to začne žrát vodu :?
A pokud ten motor má najeto 300tkm, tak se není čemu divit, nic není navěky :(


muj motor ma najeto 140000 a na valcich je porad videt honovani z vyroby :D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #7 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: proc praskla palice TD?

muj motor ma najeto 140000 a na valcich je porad videt honovani z vyroby :D

No ja teta :lol: .. nemáš to na styl alá Flinstounovi? :lol:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #8 od tonna85
Odpověděl tonna85 pro téma Re: proc praskla palice TD?

muj motor ma najeto 140000 a na valcich je porad videt honovani z vyroby :D

No ja teta :lol: .. nemáš to na styl alá Flinstounovi? :lol:


toz vazne! jak byla palice dolu tak jsem nechapal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #9 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: proc praskla palice TD?

muj motor ma najeto 140000 a na valcich je porad videt honovani z vyroby :D

No ja teta :lol: .. nemáš to na styl alá Flinstounovi? :lol:


toz vazne! jak byla palice dolu tak jsem nechapal



...je to možné valce na TDčku sú vyfrézované do bloku čiže tam niesu vložky tak to vydrží veky...a až ma tolko km ako píše kolega tal by som sa nedivil že su tam ešte stopy po honovaní...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #10 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: proc praskla palice TD?
tak :válce sou vrtané(v litinovém bloku)zbytek je leštěný-honovaný,ton na úvod
a jinak jak výš :podle zacházení s autem,ale únava mat je podle mě nejschůdnějčí :wink:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #11 od Tomas-Oaza
Odpověděl Tomas-Oaza pro téma Re: proc praskla palice TD?
no a nakonec ani nevis jak s tim jezdil puvodni majitel :lol:

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #12 od arnolis
Odpověděl arnolis pro téma Re: proc praskla palice TD?
90% hlav které jsem měl dolu praskly mezi sacím výfukovým ventilem,
nejen z dieselů ( Zetor, Liaz, Škoda, WV, Audi ) ale i benzinů.
Ta unáva materiálu je jen malé procento problému, ty hlavy tam praskaj protože je to přechodové místo v teplotách - ze sání jse chladný vzduch a hlava se v místě sacího ventilu ochlazuje a naopak do výfuku jdou horké spaliny a výfukové sedlo ze hodně zahřívá.

Proto je důležité hlavně u TD, TDi Intercooler nechat trochu zahřít motor a pak pomalu vyjet a ne to hnat zachladna jak zdutů kozu. ( nejen u turbo motorů ) 8) 8) 8)

Jinak jak říkám " Chytrákům a ženským diesel do ruk nepatří!!! " :twisted:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.460 sekund
Powered by Kunena fórum