Ako zabiehať motor!

Více
16 roků 2 měsíců zpět #1 od bjukemen
Ako zabiehať motor! vytvořil uživatel bjukemen
...ako som už písal kúpil som motor 1.9TD.i.d z cromy a je po GO krúžka,šály na kluke atd. ako to mám zabiehať od akých max. otačok to vytáčať...čakam na vaše rady a skúsenosti

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #2 od Kůrkyn
Odpověděl Kůrkyn pro téma Re: Ako zabiehať motor!
Musíš jezdit "volně". Vyvarovat se prudkých zrychlení s nohou na podlaze a jet tak, abys nemusel moc dávat plyn. Prostě se motor musí pořád lehce točit a nesmí brát víc nafty, než může dobře spálit, pak jsou výbuchy silnější, než píst dokáže zužitkovat a trpí ložiska kliky, pístní čepy atd. Vysoké otáčky nevadí, ale zase ne do červeného, že.

PS: a samozřejmě nechat zahřát chvilku chodem na prázdno (2-3 min) a pak opatrně zahřívat a hlavně netrápit studený. Vyhnout se častým startům atd.
Při vypínání, nechat minutku běžet na volnoběh, aby se uklidnilo turbodmychadlo, jinak se točí bez mazání.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #3 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: Ako zabiehať motor!
Taky bys po 500km měl vyměnit olej, budou v něm mikrošpony a piliny.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #4 od Kůrkyn
Odpověděl Kůrkyn pro téma Re: Ako zabiehať motor!
a dobré je dát na olejovou vanu vypouštěcí zátku s převodovky, ta je s magnetem... :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #5 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Ako zabiehať motor!
no benzíňáky jsme zajížděli trochu jinak:

1 motor v coupe - nechat ohřát pomalou jízdou , (cca 20-30km), pak točit jen do 4000, postupně s přibývajícími km tomu nakládat (cca co 100km,to 1000ot/min výš) ..motor jel jak prorvanej, nežral olej ani benzín (v seriovým stavu dokázal zajíždět lepší časy než motor s chipem, sáním a vejfukem...

při této GO se měnila vejfuková vačka, vejfukový ventily,olejový čerpadlo, přebrus kliky a nový šály+komplet přetěsnění atd..)

2GO+úprava - (o5 přebrus kliky, nové vačky, šály, pístní kroužky, přetěsnění -dělal se rok po GO)

Motor se nechal běžet ve zvýšených otáčkách (cca 2000ot/min) na prázdno asi 15 min -během týhle doby se prohřály provozní náplně,dostal se dostatek oleje i na vrch motoru, navíc se zkontrolovali případný úniky kapalin.
Pak se vyjelo - motor dostal naložíno (co seriová elektronika a obava z detonací dovolila..tj točit jen do 4000,kdy lze sluchem ještě rozeznat detonaci..).....od přeprogramování řj motor dostával za uši klidně až k 8000ot/min.... doposud žádnej problém.

3motor (do hasičský stříkačky-tj škoda 1433ccm) -po nastartování se ve zvýšených otáčkách zahřál , pak šel "pod vodu" (zátěž s vodou) a tady dostal porádně za uši (cca 1.5 hodiny v otáčkách 3-4000 , čerpadlo víc nedovolí..)..na motoru bylo vše nový..nyní motor šlape jak hodinky...během záběhu mašina vysála celou nádrž , teď celou nádrž vysaje stěží za jednu sezonu soutěží v PÚ (cca 10-12 soutěží,kdy běží cca 5min na zahřát +max 2 min v útoku)

dle našeho motoráře se kroužky zajedou po 50km, šály podobně-po 100km by měl bejt motor zajetej..každopádně on doporučuje motoru nakládat od začátku ( závada s emá projevit na začátku,a ne při soutěži)

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #6 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: Ako zabiehať motor!
No já nevim, motor jede tak, jak si ho od začátku vychováváš, toť můj názor. Měli jsme tady v práci benzínovýho služebáka, kterýmu hned od začátku dával šéf a kolega kapky. Pak to auto fakt jelo jak z praku, ale taky žralo jak tank. A já osobně jsem toho dojmu, že to má souvislost.

Ale byl to nový motor, ne generálkovaný.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #7 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Ako zabiehať motor!

No já nevim, motor jede tak, jak si ho od začátku vychováváš, toť můj názor. Měli jsme tady v práci benzínovýho služebáka, kterýmu hned od začátku dával šéf a kolega kapky. Pak to auto fakt jelo jak z praku, ale taky žralo jak tank. A já osobně jsem toho dojmu, že to má souvislost.

Ale byl to nový motor, ne generálkovaný.

:lol: :lol: tto je jasný,kdyš mu nakládáš,tak ho taky musíš nakrmit :D :arrow: proto žere :P

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #8 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: Ako zabiehať motor!
No von pak žral i když jsi s ním jel normálně. Nebyl problém aby na okresce při 90km/h žral 10 litrů. Byla to 1.8 oktávka.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #9 od scherer012
Odpověděl scherer012 pro téma Re: Ako zabiehať motor!
ja som zabiehal po go škodovku- rady zneli takto:
1: prudko neakcelerovať
2: držať ho vo vyšších otáčkach
3: po 500km vymeniť olej a filter, dotiahnuť hlavu valcov
4: nepreraďovať rýchlostne stupne priskoro, aby sa netrápil
po 1000 km už to bolo v pohode- išlo ako guľa a spotreba bola nižšia ako som očakával a žiadna spotreba oleja- motor bol ako z rozprávky- kým ho nepotlačil autobus :(

Fiat Tipo 1.7D
pomaly dávaný dokopy

po tráve sa nechodí- po tráve sa smeje
práca ma fascinuje- dokážem sa na ňu dívať celé hodiny

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #10 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: Ako zabiehať motor!
...musím dosať že medzi tým ako som kúpil ten motor tak s ním jazdil jeden týpek a najazdil na nom asi 1000km neznamim spôsobom...no uvidím ako sa bude spravať olej som dal novy aj všetko...zajtra by som ho mohol prvy krat nakopnúť...dakujem za cenne rady skúsim z nich urobiť nejaky kompromis

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #11 od TooM-As
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Ako zabiehať motor!

...musím dosať že medzi tým ako som kúpil ten motor tak s ním jazdil jeden týpek a najazdil na nom asi 1000km neznamim spôsobom...no uvidím ako sa bude spravať olej som dal novy aj všetko...zajtra by som ho mohol prvy krat nakopnúť...dakujem za cenne rady skúsim z nich urobiť nejaky kompromis


takže go na tom motoru jsi nedělal ty ? pokud ne tak kde bereš jistotu že je po go ?

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #12 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: Ako zabiehať motor!
...mal som ho komplet rozobratý a všetko nové,vo valcoch stopy po honovaní,krúžka nové,šaly ešte tiež neboly zabehnuté a tak nova vodna pumpa...týpek by ma neoklamal a nie som až taký cvok(ako vyzerám ) :mrgreen:

...a ja som si ho poskladal podla svojho...

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #13 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: Ako zabiehať motor!
Dej tomu hned zkraje pořádně napít! :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :twisted:

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #14 od bjukemen
Odpověděl bjukemen pro téma Re: Ako zabiehať motor!
...no už mám najazdené 1700km mám už vymeniť olej alebo je to plytvanie...???...uvažoval som že ho vymenim po 3000km...!

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #15 od gabisto
Odpověděl gabisto pro téma Re: Ako zabiehať motor!
No kamos ma Ibizu 1,4 tu silnejsiu, 100konovu... Kupil ju sice cisto novu, nie generalkovanu,ale od zaciatku jej tak spravne nakladal... Raz-dvakrat za tyzden jej nalozil na dvojke, trojke ale do maxima :arrow: cca 7000otacok... Sem - tam to v zakrutach podrzal na vyssich otackach... Auto ide krasne, napr aj ked ide na 3ke takych 90, nieje citit, ze je to vytocene... Maximalku ma udajne 200kmh... Spotreba sa da spravit od 5 do 8... a ked naklada, samozrejme ze je to viac... :wink:

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.561 sekund
Powered by Kunena fórum