Ako zabiehať motor!
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
PS: a samozřejmě nechat zahřát chvilku chodem na prázdno (2-3 min) a pak opatrně zahřívat a hlavně netrápit studený. Vyhnout se častým startům atd.
Při vypínání, nechat minutku běžet na volnoběh, aby se uklidnilo turbodmychadlo, jinak se točí bez mazání.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
1 motor v coupe - nechat ohřát pomalou jízdou , (cca 20-30km), pak točit jen do 4000, postupně s přibývajícími km tomu nakládat (cca co 100km,to 1000ot/min výš) ..motor jel jak prorvanej, nežral olej ani benzín (v seriovým stavu dokázal zajíždět lepší časy než motor s chipem, sáním a vejfukem...
při této GO se měnila vejfuková vačka, vejfukový ventily,olejový čerpadlo, přebrus kliky a nový šály+komplet přetěsnění atd..)
2GO+úprava - (o5 přebrus kliky, nové vačky, šály, pístní kroužky, přetěsnění -dělal se rok po GO)
Motor se nechal běžet ve zvýšených otáčkách (cca 2000ot/min) na prázdno asi 15 min -během týhle doby se prohřály provozní náplně,dostal se dostatek oleje i na vrch motoru, navíc se zkontrolovali případný úniky kapalin.
Pak se vyjelo - motor dostal naložíno (co seriová elektronika a obava z detonací dovolila..tj točit jen do 4000,kdy lze sluchem ještě rozeznat detonaci..).....od přeprogramování řj motor dostával za uši klidně až k 8000ot/min.... doposud žádnej problém.
3motor (do hasičský stříkačky-tj škoda 1433ccm) -po nastartování se ve zvýšených otáčkách zahřál , pak šel "pod vodu" (zátěž s vodou) a tady dostal porádně za uši (cca 1.5 hodiny v otáčkách 3-4000 , čerpadlo víc nedovolí..)..na motoru bylo vše nový..nyní motor šlape jak hodinky...během záběhu mašina vysála celou nádrž , teď celou nádrž vysaje stěží za jednu sezonu soutěží v PÚ (cca 10-12 soutěží,kdy běží cca 5min na zahřát +max 2 min v útoku)
dle našeho motoráře se kroužky zajedou po 50km, šály podobně-po 100km by měl bejt motor zajetej..každopádně on doporučuje motoru nakládat od začátku ( závada s emá projevit na začátku,a ne při soutěži)
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale byl to nový motor, ne generálkovaný.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tto je jasný,kdyš mu nakládáš,tak ho taky musíš nakrmit proto žereNo já nevim, motor jede tak, jak si ho od začátku vychováváš, toť můj názor. Měli jsme tady v práci benzínovýho služebáka, kterýmu hned od začátku dával šéf a kolega kapky. Pak to auto fakt jelo jak z praku, ale taky žralo jak tank. A já osobně jsem toho dojmu, že to má souvislost.
Ale byl to nový motor, ne generálkovaný.
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 424
1: prudko neakcelerovať
2: držať ho vo vyšších otáčkach
3: po 500km vymeniť olej a filter, dotiahnuť hlavu valcov
4: nepreraďovať rýchlostne stupne priskoro, aby sa netrápil
po 1000 km už to bolo v pohode- išlo ako guľa a spotreba bola nižšia ako som očakával a žiadna spotreba oleja- motor bol ako z rozprávky- kým ho nepotlačil autobus
Fiat Tipo 1.7D
pomaly dávaný dokopy
po tráve sa nechodí- po tráve sa smeje
práca ma fascinuje- dokážem sa na ňu dívať celé hodiny
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...musím dosať že medzi tým ako som kúpil ten motor tak s ním jazdil jeden týpek a najazdil na nom asi 1000km neznamim spôsobom...no uvidím ako sa bude spravať olej som dal novy aj všetko...zajtra by som ho mohol prvy krat nakopnúť...dakujem za cenne rady skúsim z nich urobiť nejaky kompromis
takže go na tom motoru jsi nedělal ty ? pokud ne tak kde bereš jistotu že je po go ?
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...a ja som si ho poskladal podla svojho...
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)
Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.