Samooprava turba

Více
16 roků 2 měsíců zpět #1 od Tonny Tempra SW
Samooprava turba vytvořil uživatel Tonny Tempra SW
Dneska som siel na dlhsej trase a v jednom dost prudkom stupani mi z nicoho nic prestalo tlacit turbo,prehriate nebolo to mu az tak nenakladam ale za mnou kudole dymu a auto ani skoro nevyslo do kopca,len na 1 stupen,uz som lamentoval ze je pruser ze ho tak pred kazdym chvalim a teraz toto,kopec som ako tak vysiel a ked idem s kopca tak len tak zo srandy pridam ci je turbo v haji a zrazu len po malinkom zosliapnuti turbo zaplo a zda sa mi ze od tohoto skratu lepsie tlaci a trosku skorsie zabera,co mohlo sposobit takito skrat turba?

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #2 od gabisto
Odpověděl gabisto pro téma Re: Samooprava turba
heh, no neviem Ti ja moc poradit, ale celkom zaujimava skusenost :lol: :lol: :lol: ...A mozno ani nevysvetlitelna :wink: neviem

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #3 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Samooprava turba
skrat turba...
to je hezký terminus technikus vzhledem k tomu, že je to čistě mechnická záležitost :wink:
TUbro by mohlo být přidřený, takže se točí málo zato se kvalitně hřeje nebo třeba ten bajpás co ho při nízkých otáčkách obchází mohl zůstat otevřenej a pak se tlačily spaliny přes něj a ne přes turbo...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #4 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: Samooprava turba
skor by som tipoval na zaseknuty ochoz, alebo kus karbonu pod sedlom ochozovej klapky, ten sa mohol samovolne uvolnit, a ochoz zatvoril.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #5 od Tonny Tempra SW
Odpověděl Tonny Tempra SW pro téma Re: Samooprava turba
a moze ten kus karbonu mat neaky vpliv na buducnost turba?ak tam nieco zostalo alebo to vyfuklo prec. Teraz je uplne v pohode a fakt zabera lepsie nez preddtym,preddtym som turbo dostal len do tristvrtky a dnes som ho skusil a slo az uplne nahor a blikla kontrolka turba,to by malo byt ok?

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #6 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: Samooprava turba
tak to v poriadku nebude, ta prepustacia klapka ma otvorit ak tlak dosiahne urcity tlak, na tipe to je 0,8 bar. ak sa ti rozsvieti kontrolka tlaku to znamena za tato regulacia nefunguje spravne, a ten ochoz neotvara. predpokladam ze ti zadrhava ovladanie tej klapky, moze to byt mechanika, alebo prasknuta trubka...
chcelo by to vymontovat turbo a kontrolu.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #7 od Jenda
Odpověděl Jenda pro téma Re: Samooprava turba
Ano souhlasím,turbo by chtělo ven a rozebrat,podívat se co se tam odehrálo.Pravděpodobně se utrhnul kus karbonu a způsobyl nějakou škodu.
Když sem měl TD,tak turbo vůbec nešlo,tenkrát sem nevěděl co s tím a vzhledem k tomu,že to bylo auto na ND,tak sem udělal risk a šlápnul sem na něj až na podlahu,dým,neviditelno za mnou a najednou zátah do sedaček.Od té doby to turbo chodilo,ale jen od 3000 vejš.Pod 3000 nezabralo.Nevím co se tam tenkrát stalo,auto sem prodal na ND.Ale určitě to rozeber.Může se to zhoršovat až odejde uplně.Třeba se ti jen pokazil ten tlakovej ventil a ted to tlačí až moc.

1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #8 od bombastiq
Odpověděl bombastiq pro téma Re: Samooprava turba
turbo na tempru KKK K16-nejpravděpodobněji
seženeš v good stavu za 1500,-
podle mě se seknul obtok ventil na turbu !
turbo ven na 1,9tds vyndat pro kontrolu ven ??? to je rozebrat půlku auta
a jediný co se dozvíš je že obtok ventil na K16 nevyndáš protože je zarezlej !
a nebo že je po turbu !!
jinak co píšeš tak ti ten ventil teďka visí zavřenej

já osobně bych vyndal hadici od V.filtru a zkusil si na tzurbu zahejbat s oskou
jestli se točí volně a jaký má vůle

jestli sou dobrý
tak ne opravu bych se vykašlal
zas tak velkej problém s tim přeplnováním není,a aspon to líp jede :D
maximálně se to rozchodí časem samo :idea:

/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8 :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #9 od Tonny Tempra SW
Odpověděl Tonny Tempra SW pro téma Re: Samooprava turba
skontrolujem to ale az neako v nedelu lebo teraz este musim na aute behat,pozriem na to a napisem co som zistil,najblizzsie vsak bude musiet ist aj turbo a sanie dolu bo budem konecne menit pretekajuce tesnenie na vyfukovom potruby a sani,to budem musiet fakt rozobrat pol motoru,ked som to pozeral co musi ist von aby sme sa dostali k tomu tesneniu tak sa mi oci pretocili.Ale neva musim to podstupit.

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #10 od bombastiq
Odpověděl bombastiq pro téma Re: Samooprava turba

skontrolujem to ale az neako v nedelu lebo teraz este musim na aute behat,pozriem na to a napisem co som zistil,najblizzsie vsak bude musiet ist aj turbo a sanie dolu bo budem konecne menit pretekajuce tesnenie na vyfukovom potruby a sani,to budem musiet fakt rozobrat pol motoru,ked som to pozeral co musi ist von aby sme sa dostali k tomu tesneniu tak sa mi oci pretocili.Ale neva musim to podstupit.




1. odšroubuj si rampu s palivovim filtrem,a nádobku na servo(nebude to taková gynekologie)
2. oddělej si čerpadlo serva od sacího svodu
3.odšroubuj si zespod z motoru držák vejfuku (ten co je na bloku)
4.když budeš pod autem tak oddělej hadici od turba,co vede do vany(olejová vracečka od turba)
5.povol sací svod a vyndej si ho ale nech 2 šroubky na vejfukovym svodu
ty 2 co sou ůplně na okrajích (ať ti drzí turbo)
6.odšroubuj si vejfuk (jakoby z turba,to litinový kolínku si nech na vejfuku) a svěs vejfuk
7. nahoře na turbu je přívod mazání tak si odšrub i ten je to tušim
10-nebo 13 klíč (vede z něj taková oplítaná hadíce)
8.povol ty poslední 2 šroubky (na vejfukovym svodu)
a vytáhni si turbo i se svodem
:D


když tak ti mužu poslat fotky jak sou tam ty šroubky
--hoď sem mail-- a pošlu ti je
:arrow:

/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8 :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #11 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: Samooprava turba
Jsi si jistý tím, že to bylo zrovna turbo? Proč ne třeba vstřikovací/palivová soustava? Pak by se turbo netočilo, pokud bys jeho lopatky pořádně neroztočil výfuk. plyny.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #12 od Tomas-Oaza
Odpověděl Tomas-Oaza pro téma Re: Samooprava turba
pokud to to jede a nejak nekouri podezrele tak bych to neresil. ja kdyz jedu s nalozenym vlekem tak klasika na D1 humpoleckej kopec se mi rozne check a pise mi to SOVRO PRESIONE TURBO. kaslu na to ,jedu dal a na kopci to zhasne , po celou dobu auto jede stale normalne,tak nevim proc mi to napise ze mam velky tlak turba a nevedeli to ani ti co repasuji turbiny.
dostat se k turbu u 1,9 TD neni sranda jak u myho auta takze bych to nechal a pozoroval jak se to chova dal :wink:

Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka

www.lanciaklub.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #13 od Toncek
Odpověděl Toncek pro téma Re: Samooprava turba
jo a do tip a temper se nedavali jenom turba kkk,ale i garetty,hlavně do těch novějších :wink:

seat ibiza 1,9tdi,power plus 764
Lancia kappa 2,4jtd,pjetihrnek:-),už je pryč
fiat brava 1,9td,prodáno
tempra 1,9td,jede jak z praku,olej už nebere,ve stadiu oprav a úprav

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #14 od bombastiq
Odpověděl bombastiq pro téma Re: Samooprava turba

jo a do tip a temper se nedavali jenom turba kkk,ale i garetty,hlavně do těch novějších :wink:



netvrdim že dávali jenom KKK K16

nevíš náhodou označení těch garettu????
celkam mě to zajímá (bez ironie)

/F/I/A/T/ tipo 1,9 tds -opět jede
jako z praku Díky WR8 :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #15 od Tonny Tempra SW
Odpověděl Tonny Tempra SW pro téma Re: Samooprava turba

skontrolujem to ale az neako v nedelu lebo teraz este musim na aute behat,pozriem na to a napisem co som zistil,najblizzsie vsak bude musiet ist aj turbo a sanie dolu bo budem konecne menit pretekajuce tesnenie na vyfukovom potruby a sani,to budem musiet fakt rozobrat pol motoru,ked som to pozeral co musi ist von aby sme sa dostali k tomu tesneniu tak sa mi oci pretocili.Ale neva musim to podstupit.




1. odšroubuj si rampu s palivovim filtrem,a nádobku na servo(nebude to taková gynekologie)
2. oddělej si čerpadlo serva od sacího svodu
3.odšroubuj si zespod z motoru držák vejfuku (ten co je na bloku)
4.když budeš pod autem tak oddělej hadici od turba,co vede do vany(olejová vracečka od turba)
5.povol sací svod a vyndej si ho ale nech 2 šroubky na vejfukovym svodu
ty 2 co sou ůplně na okrajích (ať ti drzí turbo)
6.odšroubuj si vejfuk (jakoby z turba,to litinový kolínku si nech na vejfuku) a svěs vejfuk
7. nahoře na turbu je přívod mazání tak si odšrub i ten je to tušim
10-nebo 13 klíč (vede z něj taková oplítaná hadíce)
8.povol ty poslední 2 šroubky (na vejfukovym svodu)
a vytáhni si turbo i se svodem
:D

když tak ti mužu poslat fotky jak sou tam ty šroubky
--hoď sem mail-- a pošlu ti je
:arrow:

Moj mail:anton.sitar@post.sk.Dik za navod

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.488 sekund
Powered by Kunena fórum