Jaky olej do 1,9TD?
Tipo 1,9TD 66KW-1,2Baru
No Smoke No Fun
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 469
TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ano souhlasím,samozřejmě základ je stejný i s přísadami(aditýva a podobně),ale rozdíl je v hrubosti(zjednodušeně řečeno)t.j jakou kvalitou odfiltrování,např:plná sintetika je nejeměji odfiltována,a nechá se to i porovnat i zbarvením druhú olejůOno když už sme u těch názvů "Plná syntetika" tak vesměs polosyntetický olej je vyráběn stejnětak jako minerální ze syntetických látek. Prostě dělení olejů na minerál, polosynteticka a plná syntetika je přežitek z dob minulých. Dneska jsou si oleje celkem vyrovnané a vyráběné na stejné, či podobné bázi základních olejů. Je to trošku matoucí...
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ahojte,
Jaky davate olej do Tipa s motorem 1,9TD?10W40 nebo staci kvalitni 15W40?vubec nevim co tam dat a jakou specifikaci Poradte,dik
Ber to takhle, ikdyž tam dáš minerál 15W40, tak tomu autu neublížíš, ale vzhledem k vyšší viskozitě bude tento olej v zimě mazat pomaleji a teoreticky (když to za studena vytočíš do vyšších otáček - což ale u toho Tédéčka udělá jen blázen) by se ti špatně promazávalo turbo.
Já, když jsem Tipo koupil, byl tam minerál 15W40 (originál od Selenie), ale vzhledem k tomu, že to bylo v Itálii, dá se to pochopit - zkrátka provoz v jiných klimatických podmínkách. Takže když jsem olej měnil, už jsem tam dal polosyntetiku 10W40. Motor méně trpí při studených startech. Na druhou stranu se trošku projevila vyšší "tekutost" tohoto oleje tak, že začal (oproti předchozímu minerálu) trošku prosakovat na těsnění pod hlavou. To bylo také ale způsobeno tím, že syntetické složky udělaly "svoji práci" a rozpustily z dřívějška usazené částečky karbonu. Ovšem na výrobci moc nezáleží - pokud na etiketě najdeš alespoň specifikaci API CD (já dávám CF) případně ACEA B3 (nebo vyšší). Osobně jsem tam měl už TEXACO, 2 x ESSO, TOTAL, Q8 a vše zcela v pohodě. V současné době mě zase čeká výměna a z čistě finančních důvodů tam naleji Valar Dynamic L 104 - 10W40 (česká výroba - 5L za 480Kč).
Zkrátka, splňuje-li to jisté certifikace a normy tak na výrobci nezáleží...
Ale pozor, ikdyž tam dáš polosyntetiku nebo i plnou syntetiku, neznamená to, že se ti tím prodlouží výměnný interval !!
Má to pouze vliv na lepší mazací schopnosti ve vyšším teplotním rozsahu. Těch zmíněných 10 tis. km bych určitě dodržoval jako maximum (zvláště pak u toho díesela), je-li používáno auto převážně v městském provozu, klidně už po 8 tis.
Tak, výběr je v současné době pestrý - je jen na tobě, kolik hodláš zaplatit
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
do tohohle motoru bohatě stačí gx pro za sedmdesát korun...
Jestli myslíš MOGUL, konkrétně Mogul GX-FE PRO 10W/40, tak samozřejmě souhlasím. To stále je olej, který odpovídá specifikaci výše uvedené. Jediná jeho nevýhoda je, že už se přestal vyrábět...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.