Topení a stále poprvé

Více
15 roků 9 měsíců zpět #1 od michal1900td
Ja mám takovej problém s topením..........ze začátku mě to topí i na volnoběh ale vyjedu na dálnici, po 15km sjíždím a hnedka to přestane topit a teplota se mi zvedne o 1 dílek na digi(na 90) pak jedu ještě 15 km ale už se to nechytne a můžu to točit jak chci :( mam 1,9TD 66KW (přiznávám za studena mě trošku kape vodní pumpa přes hřídel) :lol: jo a eště dotaz...dá se tato pumpa spravit? Tady jsem viděl rozdělanou z 1.7

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #2 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Topení a stále poprvé
no a základní otázka....Máš tam dost vody? :lol:
Jinak teda, vodní pumpu se mi přes věškerá snažení nepodařilo repasovat, soudruzi v fiatu to mají tak vymyšlené, že vnitřní ložisko, gufero a ucpávka jsou atypického rozměru, takže se normálně koupit nedají :? takže koupit jinou :( (v létě jsem to dělal 2x, jelikož jedna z vrakáče vydržela měsíc)
Jinak pokud ti kape pumpa, tak se ti tam dostává vzduch a příkláním se k tomu, že ten se za studena při uzavřenym termostatu dostane do radiátoru a pak to nechce topit...nabízí se ještě otázka, jestli zavírá termostat, ale pokud se to ohřívá na 90, tak je v pořádku

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #3 od michal1900td
vody tam mám habakuk, termostat vypadá dobře tak už fakt budu muset koupit pumpu :( nemáte někdo? a kde je nejlevnější? Teda ne na vrakáču 8) dík moc

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #4 od Kůrkyn
Odpověděl Kůrkyn pro téma Re: Topení a stále poprvé
čau, mám starší, ale dobrou pumpu, nechám Ti jí za 200,- Jirka
Nejlevnější nové čerpadlo Bugatti za 2400,-

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #5 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: Topení a stále poprvé
Mně jeden známý říkal, že mu tekla vodní pumpa na 1.7D, ale stačilo vyměnit O kroužek a pohoda. Jak je na tom 1.9TD netuším.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #6 od Tonny Tempra SW
ja som prave medzi recou riesil tento problem s mechanykom,ze vodna pumpa na 1,9 Tds sa musi vymenit cela,neda sa pretesnit ani nijako opravit.200 je bombova cena.

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #7 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: Topení a stále poprvé

čau, mám starší, ale dobrou pumpu, nechám Ti jí za 200,- Jirka
Nejlevnější nové čerpadlo Bugatti za 2400,-


A musi to byt Bugatti?
U pop-artu vidim za 1204kc kus.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #8 od Kůrkyn
Odpověděl Kůrkyn pro téma Re: Topení a stále poprvé
Nezkoumal jsem všechny obchody...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #9 od michal1900td
Dík za nabídku! :D Jen mě ju prosím vyfot a pošli, doufám že to bude ona už mě to nebavý pořád odvzdušnovat :evil:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #10 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: Topení a stále poprvé
Vodní pumpa je konstrukce sama o sobě. Jejím hlavním problémem je netěsnost a kavitace. Tímto neduhem trpí každé hydrodynamické čerpadlo. Ač se to nezdá, tak dochází k vytrhávání částic z lopatek, jejich opotřebení. Konstrukce lopatek - při provozu vznikají miliony bublinek, které se usazují na vnitřní a vnější straně lopatky. Na čerpadlo působí rázový tlak kapaliny a vyšší teplota. Prudkou změnou otáček a provoz ve vysokých otáčkách způsobuje odlet bublinek, jejichž místo nahrazuje tlaková vlna. Kavitace také způsobuje zatížení rotoru čerpadla, kdy dochází jakoby k házení lopatky do strany. Nezdá se to, ale rázy vody na lopatky mají tak vysokou periodu, že skutečně dochází k poškození lopatek, zvýšení hluku, tvorbě bublinek. A pak že je to jen blbá voda, ještě smíchána s chemicko-reaktivní nemrznoucí směsí :lol: Hold všechno má svůj důsledek.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #11 od Tonny Tempra SW
:geek: ,pekne si to napisal.k tomuto prispevku sa neda co dodat. :lol:

TEMPRA SW 1,9 tds 66Kw 303000km
r.v:96
5l na 100km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #12 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: Topení a stále poprvé

Vodní pumpa je konstrukce sama o sobě. Jejím hlavním problémem je netěsnost a kavitace. Tímto neduhem trpí každé hydrodynamické čerpadlo. Ač se to nezdá, tak dochází k vytrhávání částic z lopatek, jejich opotřebení. Konstrukce lopatek - při provozu vznikají miliony bublinek, které se usazují na vnitřní a vnější straně lopatky. Na čerpadlo působí rázový tlak kapaliny a vyšší teplota. Prudkou změnou otáček a provoz ve vysokých otáčkách způsobuje odlet bublinek, jejichž místo nahrazuje tlaková vlna. Kavitace také způsobuje zatížení rotoru čerpadla, kdy dochází jakoby k házení lopatky do strany. Nezdá se to, ale rázy vody na lopatky mají tak vysokou periodu, že skutečně dochází k poškození lopatek, zvýšení hluku, tvorbě bublinek. A pak že je to jen blbá voda, ještě smíchána s chemicko-reaktivní nemrznoucí směsí :lol: Hold všechno má svůj důsledek.

:o :o :o to je masakr to sme se taky učili na učnáku :?: :?: asi sem chiběl :lol: už mě v moskovně skoro nic nezůstalo :twisted: jsem rád že se rukama najím :lol:
néé je pravda ta,že samotná vrtule je odlitek a hl.nevyvážený odlitek nějaké slitiny a už to způsobuje vybrace a tím i vyžší zátěž na ložisko a tím i těsnění :)

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 9 měsíců zpět #13 od BlackJack
Odpověděl BlackJack pro téma Re: Topení a stále poprvé
Souhlas. Ještě dodám, že výrobci nemrznoucích směsí přidávají do jejich přípravků tzv. inhibitory, které zabraňují pěnivosti kapaliny. Bohužel časem se alkalické vlastnosti inhibitorů vytrácejí a tak se doporučuje nemrznoucí směs měnit po 2 letech. Ovšem 2 roky je podle mě nadsázka. 4 roky a chladící směs bych vyměnil. Jinak čerpadlo které nelze repasovat má svoje odůvodnění. Obvykle se mění rozvody i vodní pumpa současně (jak na jaké autě). Repase - nešťastná verze druhovýrobců. Autoservisy dnes fungují na principu obměny celého komponentu - pro ně rychlejší práce, lépe zaplacená. Repasí se zabývají spíše amatéři (to jsme my :twisted: ), protože je pro ně výhodnější si to udělat sám za levněji :wink:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.451 sekund
Powered by Kunena fórum