otačky motora
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.9 TD GRANTURISMO ´91...pomaly ale isto ))
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 '00
Fiat Tipo 1.9 TD '93 uplne bez naznaku hrdze. (bratove)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Pokud se nepletu,tak disel by měl mít silnější alternátor jak benzín.Nemáš tam danej altík z benzína? Zkontroluj,jaké má parametry.
1.6 DOHC r.v.89,naj.220 000Km,spotř.8.2L/100
Šlape jako hodinky,ale nemá STK,spinká v depozitu.
Opel AstraF 1.7TDs,momentálně plně využito.
Fiat 127, spotř.5.2L/100 ,spinká v garáži.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
so sytičom to nema nič spoločne si myslim on funguje spravne aj ked je vypnuty otačky su v pohode ide o to ak zapnem svetla už padnu otačky trasie s volantom .začalo mi to robit zhruba pred mesiacom.Nazdar.Ja som si to tiež všimol a schválne som skúšal pozapinat vsetko co sa dalo ale otacky mi klesali velmi malo, na otackomeri sa to pohlo asi o milimeter dolu pri kazdych svetlach naviac, alebo zadnom ohreve.Mam ale predvstrek riadeny rucne.Skus si to pre tu srandu zapojit na manual a potom napis.Nieje to tak vela roboty a za skusku nic nedas.
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, 1989, 112.000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.9TD Gran Turismo 1991 @ Turbo 1.5BAR
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jináč alernátor začíná dobíjet(při zachování jeho standartú)asi při 600ot/min..
snad sem to vysvětlil laicky polopatě(jinak to neumím)
tvůj problem bude asi trochu jinde s klesáním otáček motoru...
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, 1989, 112.000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ale čo?pokial je auto zohriate a mam vypnute svetla tak otačky ma ako maju byt .ale robi to hlavne pri svetlach.ak mam zapnute radio pri tom mam aj subwoofer hoci slaby otačky su OK.Rozmýšlal som ak by to niekde skratovalo určite by to vyhodilo poistkuano ventilátor chazení chladící kapaliny má opravdu velký odběr proudu,ale opravdu nepřibrduje alternátor(něco jako mechanická brzda)..ten alt.pokud dobíjí má standartní odpor(myslím to,že prostě odebírá něco z výkonu motoru a jináč jak sem psal výše).
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
trochu něco z elektriky si snad ještě pamatuji,tak asi takhle:alternátor jako sám o sobě,po nabuzení z aku.stabilně odebírá z výkonu motoru asi 3,5Kw z výkonu motoru,bez ohledu na to jestli a jakým zpusobem je zatížený(pod proudem),chci říci asi takto,že kdyš sou spotřebiče vypnuty dodává max.proud do aku.pokud se pozapínají všechny spotřebiče v autě tak,alternátor je stavěn tak,že i při plném zatížení je schopen ještě nějaký poud dodávat do aku....ale jak sem psal výše stále odebírá asi 3,5Kw,změnu proudu bez a s pným zatížením spotřebičú reguluje regulátor napětí(dříve dobíjecí relata)dnes elektonicky.a ten nemá vliv na odběr (či chcete-li zatížení z výkonu motoru).
jináč alernátor začíná dobíjet(při zachování jeho standartú)asi při 600ot/min..
snad sem to vysvětlil laicky polopatě(jinak to neumím)
tvůj problem bude asi trochu jinde s klesáním otáček motoru...
Dalsi co mne nebude miti rad.
Skypane nijak nespochybnuji tve vzpominky z elektriky,ale dovolim si nesouhlasit s tvou odpovedi. Dovolim si jiti po rade.
Takze zacneme s odebiranym vykonem. Jelikoz alternator dle katalogu Bosch ma pamatuji-li i spravne ucinnost neco kolem 50% tak pro nominalni napeti 14V a proud 60A mi vychazi 1260W na prikonu. Dobra vememe ztraty na remenici,loziscich a chlazeni at nezeru 1500W. Toto by mel byti odebirany vykon z motoru pri plnem zatizeni.
Takze dalsi tve tvrzeni ze po nabuzeni jede alternator trvale na plny vykon. Dovedes si predstavit jak by ta baterka vypadala pri trvalem nabijecim proudu 55A (dovolim si 5A odecist na nutny odber elektriky tohoto dehtu)? Ja bych rekl ze by to ta baterka dlouho nevydrzela.
Takze vyrobce uvadi tz minimalni proud ktery alternator dodava pri splnenych podminkach pro nas hypoteticky 840W alternator 10A. Toto uz je baterka po odecneni spotreby spotrebicu(tady jsem uvedl 5A) schopna spolknout bez potizi.
No dospeli jsme k vlastnimu poklesu otacek na volnobehu pri rozsviceni svetel ci spusteni nejakeho spotrebice. Takze vememe treba svetla a odber techto svetel treba 200W. Pokud budu chtit z alternatoru odebrat tento vykon tak on mi na oplatku odebere odebere z motoru vykon 300W. Ano muzes rici co to je toto prece nemuze motor pribrzdit. No a ja namitnu ze muze ono je totiz otazka kolik ma tento motor vykon a kroutici moment pri volnobehu. Z oficialnich dat se to nedozvis (teda alespon z tech ktere ja mam k nahlednuti) tam zacina vykonnostni krivka pri nejakych 1700 ot. Co je pod ni je asi nezajimave. Ale z druhe strany si myslim ze by ten motor mel miti vykonovou rezervu.
Abych rekl pravdu tak celkem neznam motor,ktery by pri zatizeni alternatoru nepocitil tento fakt. Je pravdy ze u novych motoru z elektronikou to clovek nezaznamena neb regulace to hned dorovna(pokud funguje).
Muj osobni nazor je(teda pokud ho muzu mit) ,ze tazatel ma problem na volnobehu. Takze by to chtelo asi trosku poladit. U karburatoru tento stav znamenal spatnou smes ci spatny predstih. U elektroniky je to jedno stejne clovek s tim nic neudela bez patricnych pomucek. U dehtu bych hadal na stejny problem. Smes ci vstrik nafty je treba dohledat kde problem jest.
Uff to jsem se zas rozepsal. Psychicky jsem nachystan na patricne odpovedi tak jen do mne.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
néé na opak,mám tě rád seš jedinej kterej dodal přesnější info,i já sem se poučil,já sem se totiš vyučil v osmdesátých letech na stodvacítkách a přicházeli teprve Favoriti,a na ty sme mohli jenom koukat,aby sme na nich nnáhodou něco nezku...ničili....trochu něco z elektriky si snad ještě pamatuji,tak asi takhle:alternátor jako sám o sobě,po nabuzení z aku.stabilně odebírá z výkonu motoru asi 3,5Kw z výkonu motoru,bez ohledu na to jestli a jakým zpusobem je zatížený(pod proudem),chci říci asi takto,že kdyš sou spotřebiče vypnuty dodává max.proud do aku.pokud se pozapínají všechny spotřebiče v autě tak,alternátor je stavěn tak,že i při plném zatížení je schopen ještě nějaký poud dodávat do aku....ale jak sem psal výše stále odebírá asi 3,5Kw,změnu proudu bez a s pným zatížením spotřebičú reguluje regulátor napětí(dříve dobíjecí relata)dnes elektonicky.a ten nemá vliv na odběr (či chcete-li zatížení z výkonu motoru).
jináč alernátor začíná dobíjet(při zachování jeho standartú)asi při 600ot/min..
snad sem to vysvětlil laicky polopatě(jinak to neumím)
tvůj problem bude asi trochu jinde s klesáním otáček motoru...
Dalsi co mne nebude miti rad.
Skypane nijak nespochybnuji tve vzpominky z elektriky,ale dovolim si nesouhlasit s tvou odpovedi. Dovolim si jiti po rade.
Takze zacneme s odebiranym vykonem. Jelikoz alternator dle katalogu Bosch ma pamatuji-li i spravne ucinnost neco kolem 50% tak pro nominalni napeti 14V a proud 60A mi vychazi 1260W na prikonu. Dobra vememe ztraty na remenici,loziscich a chlazeni at nezeru 1500W. Toto by mel byti odebirany vykon z motoru pri plnem zatizeni.
Takze dalsi tve tvrzeni ze po nabuzeni jede alternator trvale na plny vykon. Dovedes si predstavit jak by ta baterka vypadala pri trvalem nabijecim proudu 55A (dovolim si 5A odecist na nutny odber elektriky tohoto dehtu)? Ja bych rekl ze by to ta baterka dlouho nevydrzela.
Takze vyrobce uvadi tz minimalni proud ktery alternator dodava pri splnenych podminkach pro nas hypoteticky 840W alternator 10A. Toto uz je baterka po odecneni spotreby spotrebicu(tady jsem uvedl 5A) schopna spolknout bez potizi.
No dospeli jsme k vlastnimu poklesu otacek na volnobehu pri rozsviceni svetel ci spusteni nejakeho spotrebice. Takze vememe treba svetla a odber techto svetel treba 200W. Pokud budu chtit z alternatoru odebrat tento vykon tak on mi na oplatku odebere odebere z motoru vykon 300W. Ano muzes rici co to je toto prece nemuze motor pribrzdit. No a ja namitnu ze muze ono je totiz otazka kolik ma tento motor vykon a kroutici moment pri volnobehu. Z oficialnich dat se to nedozvis (teda alespon z tech ktere ja mam k nahlednuti) tam zacina vykonnostni krivka pri nejakych 1700 ot. Co je pod ni je asi nezajimave. Ale z druhe strany si myslim ze by ten motor mel miti vykonovou rezervu.
Abych rekl pravdu tak celkem neznam motor,ktery by pri zatizeni alternatoru nepocitil tento fakt. Je pravdy ze u novych motoru z elektronikou to clovek nezaznamena neb regulace to hned dorovna(pokud funguje).
Muj osobni nazor je(teda pokud ho muzu mit) ,ze tazatel ma problem na volnobehu. Takze by to chtelo asi trosku poladit. U karburatoru tento stav znamenal spatnou smes ci spatny predstih. U elektroniky je to jedno stejne clovek s tim nic neudela bez patricnych pomucek. U dehtu bych hadal na stejny problem. Smes ci vstrik nafty je treba dohledat kde problem jest.
Uff to jsem se zas rozepsal. Psychicky jsem nachystan na patricne odpovedi tak jen do mne.
a od té doby sem prostě hodně pozapoměl a hlavně auta se změnili..i já tobě děkuji =D>
druhá věc je ta že nemám čas hledat přesnější info,vím že tohleto všechno je na internetu a i ještě o hodně víc...
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
mozno len to, ze treba zmerat napatie pri zapnutych svetlach.
popripade zvysit nepatrne volnobeh, aby to preslo zo stavu ked to so vsetkym klepe do pravidelneho chodu, samozrejma pri zapnutych svetlach, a potom zistit otacky pri vypnutych svetlach.
je mozne aj to ze meranie otacok je nepresne, a maju byt trochu vyssie.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.