BASY
takze ked ti hra silnejsi bas len ked das balance na jednu alebo druhu stranu tak si pozri ci mas kable + - z repraku zapojene na +- na radiu. skus to prehodit, ci sa to zlepsi...
mam pocit ze polarita je ok ale kuknem to este
Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Problem akustickeho zkratu se řeší u velkych hudebních P.A. systému. V tak malym prostoru jak je auto se mi to zdá divný ale teoreticky to možný je. Taky je zvláštní že by se to projevilo jen ve spodních frekvencích u kterých není přímá směrovost takže asi ne. dobrá rada nad zlato............ zkusil bych třeba nechat hrát jenom zadní a odpojit jeden reprák - zajímalo by mne co by se stalo . Taky bych zkusil najít na netu v nákym foru jestli měkdo neřeší stejnej problém ze stejnym rádiem. O jakej model se přesně jedná?
aha myslis ze nech hrat iba zadok 2 repro a potom jeden odpojit co t urobu,ok skusim to. A to radio je Kenwood KDC W-4534 a repro Kenwood KFC 1760C
Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ono by to malo byt prave naopak, ze ked das hrat len jednu stranu tak ubudnu aj basy a v centre by to malo basovat najlepsie...
sak to si aj ja myslim. ja som z toho mimo
Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ja bych skusil na jednom repraku prehodit kabliky a pak to skusit,kdyz to zmizi tak to byl skrat,kdyz ne tak to dej naspet jak to bylo a hledej chybu dal,mozno to bude radiem-slabej koncovej zesilovac na vystupu z radia, pripadne nevim jestli by to taky nemohlo bejt dobijenim,ze to nezvlada napajet,ale to je dost malo pravdepodobny
dobijanie nie,to by mi stahovalo aj svetla a to mi nerobi
Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
musi to byt len tou kabelazou. vsetko ostatne vyluc.. keby nestihalo radio, tak to chrci, stahuje svetla, keby repraky, tak chrcia a bas by bol taky divny. radio je samoosebe dostatocne silne na tieto repraky..
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Spíš to vpadá, že jdou repráky v protifázi (když jde jeden nahoru, druhý jde dolů, takže nerezonují ale naopak minimalizují)
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Častokrát se stane, že pracně namontujete repráky do předních dveří, anebo do zadního plata a zvuk je totálně bez basu. V první řadě zjistíme, zda nejsou reproduktory přefázované. Nejjednodužší spusob je tento: Pokud to nebasuje vpředu, tak fader nastavíme na „front“, teda aby hrály jen přední repráky. Potom pustíme nahrávku s dobrými basy a přes Balance pouštíme jen levý reprák, postupně přecházíme na střed, aby hrály oba a skončíme na druhé straně, aby hrál jen pravý. Pokud hrály silněji basy tehdy, když hrál jeden reprák, a ztrácely se když se přidával druhý, tak hrají v protifázi – jejich basy se navzájem vyruší. (V akusticky dokonalém prostředí by se zvuk vyrušil úplně a nastalo by ticho – signál by musel být mono – tedy stejný zvuk do obou repráků). Nejjednoduší je na jednom repráku přehodit kabeláž – vyměnit plus a mínus na svorkách. Basy by měly nastoupit. Můžete však dosáhnut toho, že oba repráky současně budou nesprávně zapojené (budou v absolutní protifázi), což sice nepoznáte na zvuku, ale může to dělat problém při připojení zadního repra. Opět jednoduchá možnost – vezmete 1.5V tužkovou baterku a přiložíme na kabely vedoucí k repráku. Pokud to membránu vytlačilo směrem ven, tak jsme trefili plus a mínus a takto i konce kabelu připojíme k rádiu. Pokud to membránu „vcuclo“ dovnitř, tak jsou póly přehozené. S tímto souvisí i otočení fáze subwooferu. Ve velkých autech se může stát, že když přijde zvuk od wooferu dopředu, tak se začne rušit s přednímy repráky (dochází k fázovému posunu ve zvuku repráku a subíku, když je posun 180°, tak repráky hrají v protifázi a ruší se navzájem. Pokud je posun menší, tak se ruší méně, ale vždy je to pro zvuk zlá varianta). Na některých rádiích se dá otočit fáze, ale úplně perfektní je, když se dá fáze plynule měnit – některé zesilovače to umožňují. Zvlášť na toto pozor, když stavíte auto na soutěže SPL (dB Drag). Tady můžete přijít nesprávným fázováním o dost basu!
Fiat Tempra SW 1,9TD 1995
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 169
Fiat Tipo 1.9TD granturismo
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
MALI STE PRAVDU, bolo to s tou polaritou. vcera som sa bol s tym pohrat a stacilo mi prehodit len kable na jednom zadnom repraku a uz to hra tak ako ma. Ja som to zle zapolij ked som potahoval to plato a preto to zle hralo
Takze este raz VAM DAKUJEM!!!
Tipam zdra!!!
Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jak to můžeš špatně zapojit, když na každý pól je jiná šířka konektoru???
vies ja som si predodil kable na repraku. ano konektory su jeden mensi a jeden vacsi ale na kable som mal oboa velke
Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.