turbo - rozdíly

  • User_69
  • Autor tématu
14 roků 4 týdnů zpět #1 od User_69
turbo - rozdíly vytvořil uživatel User_69
Ahoj Kluci mám toho víc: rád bych věděl, jestli se vyplatí starší turbomotor, nebo raději opravdu připlatit za nový,
hele tady se opravdu jedná o spotřebu, moje Tipo 1,6 benzín žere tak 8 L benzínu průměrně zima/léto spíš více, ale podotýkám,
že to auto nejelo za dob našeho používání více než 130Km/h
opravdu to raději lehtáme, žena i já.
Chtěl bych o hodně zmenšit spotřebu
Už je čas na nové, Beru Fiata jako hlavní první auto (do rodiny) ale mám strach třeba z Fiat GrandePunto 1.3 D Multijet (55 kW),
když koupím starší 2006 a má najeto 100000
tak stejně to co ušetřím na pojistném uvalím na opravě turba.
Slyšel jsem spoustu vyprávění o repasích turba a nevím čeho se za desítky tisíc korun mám obávat.
Žena mě spíš žene do nového 1,2TSI Opravdu bych raději připlatil za benzín 1,2 TSI a měl klid, protože ing. garantujíií 250000 km na vše včetně turba. Co na to říkáte?
Nejsem v om moc kovaný, ale přečetl jsem toho mnoho a můžu říct, že bych se už ani nebál toho nového 1,2 TSI, na rozdíl od Nízkoobjemových turbodieselů.
Kluci skuste to to téma více rozvrhnout, protože doba pokročila a spotřeba TSI benzínu se už vyrovná 1,4 TDI naftě, pořípadě 1,3 JDt u Fiata

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 4 týdnů zpět #2 od TDGT
Odpověděl TDGT pro téma Re: turbo - rozdíly
uplne stebou nesouhlasim, podotknul bych ze 1.2TSi jakozto maloobjemovej turbo motor natom bude s vydrzi hur nez maloobjemovej diesel treba prave zminovany TDi a JTD, dale 1.2 TSi opravdu nejezdi se srovnatelnou spotrebou s TDi , oba dva motory znam a pokud lechtas TDi tak spotreba spadne pod 4 litry s TSi ac ma spotrebu taky malou se na tu hodnotu nikdy nedostane a kdyz uz na to budes chtit trochu slapnout tak pak ten rozdil bude jeste vetsi, dale garantovana vydrz 250 000? snad nejsi tak naivni aby si tomu veril, jen zkus prijit do skodovky po 150 000 a rict jim neco o garanci a uvidis jak se zacnou vykrucovat, ze s turbem nebylo zachazeno tak jak by melo a podobne, pokud koupis ojetinu po lajdakovi tak klidne ti turbo muze odejit po 50 000 a nejenom turbo, ale zmeho hlediska ikdyz bych si TSi ani TDi nikdy nekoupil tak prednost bych dal TSI, TDi je sice nadprumerne usporne ale projev te 1.4 je strasny nehlede na to ze vykonove je slabsi nez prave TSi,jinak ktem repasum, nebal bych se toho ikdyby si casem mel delat repas turba tak jelikoz se jedna o mala turba tak repas se vejde v pohode do 10 000 klidne i min, ja koupil do zalohy jedno turbo na moji Alfu za 2000 jety stim ze ho poslu na repas a necham ho do rezervy kdyby kleklo prave to co mam v aute, repas me vysel na 7000

/F/I/A/T/ Tipo 1.6 DOHC (krásnej začátek)
/F/I/A/T/ Tipo 1.9 TD GranTurismo . . . my first big love . . .
Alfa Romeo 145 1.9 JTD Limited Edition 500 (461 kus této pouze 500 kusové série) chip 100kw a 306 NM :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 4 týdnů zpět #3 od skypan
Odpověděl skypan pro téma Re: turbo - rozdíly
ano souhlas,naftové motory,tahají dá se říci "od volnoběžných otáček",dá se říci,proto v uvozovkách,benzínák jede až ve vyžších otáčkách,náklady na udržbu,ale u benzínu nejsou tak drasické"intervaly výměn olejů a filtrúů nejsou tak nákladné a časté jako u ropy,ale zase nemají tak vysoký nájezd km,jako ropa.
zase ropa je ale úspornější....asi takhle stručně laicky vysvětleno.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 4 týdnů zpět #4 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: turbo - rozdíly
Ono takhle: samozřejmě když kupuješ ojetinu, tak nemáš nikdy jistotu, v jakém stavu auto je. Kupříkladu moje Tempra má aktuálně najeto nějakých 220 tisíc kilometrů a má pořád první turbo (i když už kouří a tahá olej), naproti tomu kamarád kupoval jetýho passata 1.9tdi pár let starýho a turbo mu odešlo v 70 tisících. Teď má touarega 2.5tdi, koupil ho taky se sedmdesáti tisícema a turbo šlo po pár týdnech - v rámci garance od prodejce - na repasi, protože se vysypalo. Nic proti koncernu VW, ale tak nějak mi příjde že majitelé těhle aut to berou jako normální. Co se fiatích turbonaftových motorů týká, tak si myslím že všeobecné zkušenosti s výdrží jsou veskrze dobré, já bych se toho moc nebál. Zas je pravda, že u ojetých aut je benzíňák díky větší jednoduchosti možná menší riziko. Ale prostě mít nějaký panický strach z toho nebo toho - ať koupíš cokoliv, riziko žes vybral špatně tu bude vždycky. No a pokud je pro tebe nejvíc rozhodující faktor ekonomičnost provozu, tak pořád je tu ještě možnost benzíňáku na plyn.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 4 týdnů zpět #5 od majster
Odpověděl majster pro téma Re: turbo - rozdíly
este poznamka, ako a naco pouzivas auto, myslim ake trasy jazdite, lebo ak kratke tak benzin-lpg, ak dlhsie tak nafta, a o tom turbe tu uz napisali vsetko.
mal som skodu a po vymene za tipo td som zistil ze nafta je velmi usporna a krutiaci moment dovoli jazdit s velmi nizkou spotrebou, pritom sa nedalo zahambit ani ryclostou, alebo do kopcov.
teraz mam jtd a spotrba este nizsia, s udrzbou je to porovnatelne s benzinom, ak tu cenu rozlozim na km.
na 300tis. km mas naklady mozno este mensie na d ako na b.

zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 4 týdnů zpět #6 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: turbo - rozdíly
O té lacinější údržbě u TSi bych nebyl tak přesvědčen, pokud je to turbo, tak budou intervaly pro výměnu oleje asi dost podobný, podle mě sou tak krátký právě kvůli tomu turbu... Ale záleží co se dává za olej, pokud tam budete lít drahý SLX nebo podobný sr*če tak se interval dost natáhne... Obyč lacinou 10w40 to už nevezme :wink: :cry:
Já řeším podobně (neřeším už je rozhodnuto, skoro...) chci jít do turbodehtu, právě kvůli spotřebě...
U těch stávajících TDI-JTD s objemem kolem dvou litrů jsou navíc dražší ND díky hmotnosti auta, v porovnání třeba Tipa 1,4ie a 1,9TD tam je to vidět naprosto jasně (ramena, ložiska, tlumiče....) nevím jestli to náhodou už dnes u novějších aut nesrovnali v rámci cenové optimalizace. U "malorážek" by tahle věc mohla být podobná...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 4 týdnů zpět #7 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: turbo - rozdíly

U těch stávajících TDI-JTD s objemem kolem dvou litrů jsou navíc dražší ND díky hmotnosti auta, v porovnání třeba Tipa 1,4ie a 1,9TD tam je to vidět naprosto jasně (ramena, ložiska, tlumiče....)


Tak pod tohle bych se podepsal. Přecházel jsem z Tempry 1.4k na Tempru 1.9TD a veškeré náklady jsou skutečně nejmíň o třetinu vyšší (ručení, díly na motor...), krom spotřeby ovšem. Benzíňák žral v zimě deset, nafťák 7 a půl.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 4 týdnů zpět #8 od sendador
Odpověděl sendador pro téma Re: turbo - rozdíly
No do GrandePunta bych si asi naftu nedal

Už je pryč: Tempra 1.6i.e., 1993
Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • User_69
  • Autor tématu
14 roků 4 týdnů zpět #9 od User_69
Odpověděl User_69 pro téma Re: turbo - rozdíly
Zdarec, díky za reakce. jak jsem psal, chci menší spotřebu, ale samo, že na funglovku nemám. Takže bych bral tak rok 2006-07. 1,9 nepřipadá do úvahy kvůli nákladům na provoz, jak jste psali + ono je rozdíl dát třeba za zimáky 4500 Kč, nebo 8000Kč. a do toho pojistka, takže se Vám stane, že v listopadu zaplatíte nějakých 15tis, a kde jsou výměny olejů, fitry, AC, STK .....
Ten nový benzín ve Fabce od WV 1,2TSI bude ale asi dlouho ještě drahý, takže asi ne, pokud zůstanu u fiata, tak reakce a recenze na 1,3Jtd jsou veskrze dobré až výborné co se týká výdrže, spotřeby i poruchovosti. Spíš by se provoz prodražoval právě těmi náplněmi a celkovým udržováním dieslu. Tady jsem se jěště díval na Ford Fusion 1,4TDCi, 50 kW, no ale to NENÍ Fiat, takže spíš se mi auto líbilo velikostí vnitřního prostoru.
Turbo chci kvůli výkonu, a současném zachování spotřeby, třeba na přejíždění, nebo prostě někdy je třeba rychle zmizet z křižovatky a to u nízkoobjemových aut jde pomaleji než s turbem, jestli mi rozumíte :-)
Příklad, je Grande Punto 1,2, nebo 1,4 benzín bez turba - u 1,2 bude menší pojistka, jinak mi nenabídnou nic proč bych měl Tipo vyměnit, nebude tam výkon a spotřeba se zmenší tak o 1 litr, což mi prostě nepomůže. A koupit GP za nějakých 150 000 a pak dát 30000 za překopání na plyn, to se mi taky nechce, to si můžu nechat předělat Tipo.
Nájezd je takový běžný, cesta do práce sem tam 40Km, pak nějaké město a víkendu občas výlet... nic velkého.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 3 týdnů zpět #10 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: turbo - rozdíly
...tak když to zvážíš, proč měnit auto, když Tipo ještě slouží. Narveš další tisíce do druhýho, ale než bys je Tipem projezdil.... (to objedeš třikrát zeměkouli) A ten náš motor je držák, nemá sice moc výkonu (jak u koho), ale je spolehlivý a má výdrže a hlavně, ještě není tak složitý a dá se v poho opravit a ještě jich dost po světě jezdí...

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • User_69
  • Autor tématu
14 roků 3 týdnů zpět #11 od User_69
Odpověděl User_69 pro téma Jsem v pasti
Mám nabídku z AAA na Toyotu Corollu 1,4 71Kw hatchback spotřeba 6,7L/100 prý garantovaný nájezd 81 168 km. šli byjste do toho?
www.aaaauto.cz/cz/toyota-corolla/car.htm...ke=122&model=159
K Toyotě mám tak trochu slabost, protože k nám za komančů jezdila rodina z Řecka a ti měli , Passata, Escorta a pak Corollu, Camry a Carinu, takže tak trochu ty Japonce znám a vím co můžu čekat...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 3 týdnů zpět #12 od Předseda
Odpověděl Předseda pro téma Re: turbo - rozdíly
Už jsem k tomu všechno napsal, jen teda ještě dvě pslední věci:

a) nevím jak si přišel na to, že je rozdíl v ceně zimních gum mezi benzíňákem a dieslem

b) zní to jako klišé, ale od AAA bych já z principu ničemu nevěřil. Není to nějakým názorem 'jedna paní povídala', já tam dělal.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 3 týdnů zpět #13 od sendador
Odpověděl sendador pro téma Re: turbo - rozdíly

a) nevím jak si přišel na to, že je rozdíl v ceně zimních gum mezi benzíňákem a dieslem

Tomu taky nejak nerozumim :roll:

Už je pryč: Tempra 1.6i.e., 1993
Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 3 týdnů zpět #14 od jipaf
Odpověděl jipaf pro téma Re: turbo - rozdíly
i turbo v dehtu na rychlé zmizení moc není, každý vypráví báchorky o nějakém krouťáku a chválí se, kdo ho má větší... to mě bralo tak max na základce..
turbo i když v dehtu může mít krouťák jaký chce.. důležité jsou podle mě ale prac otáčky, když chceš rycle mizet z křižovatky, u předjíždění nebo kdekoliv jinde, neděláš nic jiného než se to snažíš držet cca v 1500-3000 otáčkách, kde to je z hlediska výkonu efektivní, ( protože dehet kolem 6ooo ot/min asi né ani v doublecompressore) a pak šaltruješ jako blbej... aby to mělo efekt akcelerace.. k tomu za sebou odradíš všechny s kouřovým efektem, raději tě nechají odjet, než aby to za tebou čuchali..

ps: možná že se pletu, ale skipyho ropáka i sturbínou udělal na srazu snad i Jiffy se svými původními rozvody..

jinak domnívám se, že pokud máš motor co točí až někde k 6-6,5 tis/ot a správně ti funguje VVT tak ti to tahá skoro od volnoběhu až po omezovač, variátor zrepasuješ sám za pár stovek, tak na co pak turbo?

a teďkom naftožrouti a sazometi do mě :D

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 3 týdnů zpět #15 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: turbo - rozdíly
taky se kromě spotřeby podívej kolik stojí ND, které běžným provozem opotřebuješ nebo jsou exponovaný na rozbití. Když auto křápneš pořádně tak není co řešit, ale takový provozní věci jako jsou třeba ramena, brzdové kotouče, přední a zadní lampy - ty rozbiješ ani nemrkneš, zrcátka, rozvody... to jsou věci které se musí počítat na výměnu a třeba u Forda Mondeo to je ranec proti Tipu, tam je to snad čtyřikrát dražší... Všechno není jen o spotřebě, pojistce a výkonu

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.505 sekund
Powered by Kunena fórum