turbo - rozdíly
- User_69
- Autor tématu
hele tady se opravdu jedná o spotřebu, moje Tipo 1,6 benzín žere tak 8 L benzínu průměrně zima/léto spíš více, ale podotýkám,
že to auto nejelo za dob našeho používání více než 130Km/h
opravdu to raději lehtáme, žena i já.
Chtěl bych o hodně zmenšit spotřebu
Už je čas na nové, Beru Fiata jako hlavní první auto (do rodiny) ale mám strach třeba z Fiat GrandePunto 1.3 D Multijet (55 kW),
když koupím starší 2006 a má najeto 100000
tak stejně to co ušetřím na pojistném uvalím na opravě turba.
Slyšel jsem spoustu vyprávění o repasích turba a nevím čeho se za desítky tisíc korun mám obávat.
Žena mě spíš žene do nového 1,2TSI Opravdu bych raději připlatil za benzín 1,2 TSI a měl klid, protože ing. garantujíií 250000 km na vše včetně turba. Co na to říkáte?
Nejsem v om moc kovaný, ale přečetl jsem toho mnoho a můžu říct, že bych se už ani nebál toho nového 1,2 TSI, na rozdíl od Nízkoobjemových turbodieselů.
Kluci skuste to to téma více rozvrhnout, protože doba pokročila a spotřeba TSI benzínu se už vyrovná 1,4 TDI naftě, pořípadě 1,3 JDt u Fiata
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
/F/I/A/T/ Tipo 1.6 DOHC (krásnej začátek)
/F/I/A/T/ Tipo 1.9 TD GranTurismo . . . my first big love . . .
Alfa Romeo 145 1.9 JTD Limited Edition 500 (461 kus této pouze 500 kusové série) chip 100kw a 306 NM
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zase ropa je ale úspornější....asi takhle stručně laicky vysvětleno.
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
mal som skodu a po vymene za tipo td som zistil ze nafta je velmi usporna a krutiaci moment dovoli jazdit s velmi nizkou spotrebou, pritom sa nedalo zahambit ani ryclostou, alebo do kopcov.
teraz mam jtd a spotrba este nizsia, s udrzbou je to porovnatelne s benzinom, ak tu cenu rozlozim na km.
na 300tis. km mas naklady mozno este mensie na d ako na b.
zapečeny fiaťak
marea 1.9 JTD 77/105
tipo 1.9 TDS 66/90-predane-s lutostou spominam
favo-lpg
favo-be - zosrotovane
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Já řeším podobně (neřeším už je rozhodnuto, skoro...) chci jít do turbodehtu, právě kvůli spotřebě...
U těch stávajících TDI-JTD s objemem kolem dvou litrů jsou navíc dražší ND díky hmotnosti auta, v porovnání třeba Tipa 1,4ie a 1,9TD tam je to vidět naprosto jasně (ramena, ložiska, tlumiče....) nevím jestli to náhodou už dnes u novějších aut nesrovnali v rámci cenové optimalizace. U "malorážek" by tahle věc mohla být podobná...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
U těch stávajících TDI-JTD s objemem kolem dvou litrů jsou navíc dražší ND díky hmotnosti auta, v porovnání třeba Tipa 1,4ie a 1,9TD tam je to vidět naprosto jasně (ramena, ložiska, tlumiče....)
Tak pod tohle bych se podepsal. Přecházel jsem z Tempry 1.4k na Tempru 1.9TD a veškeré náklady jsou skutečně nejmíň o třetinu vyšší (ručení, díly na motor...), krom spotřeby ovšem. Benzíňák žral v zimě deset, nafťák 7 a půl.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Už je pryč: Tempra 1.6i.e., 1993
Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- User_69
- Autor tématu
Ten nový benzín ve Fabce od WV 1,2TSI bude ale asi dlouho ještě drahý, takže asi ne, pokud zůstanu u fiata, tak reakce a recenze na 1,3Jtd jsou veskrze dobré až výborné co se týká výdrže, spotřeby i poruchovosti. Spíš by se provoz prodražoval právě těmi náplněmi a celkovým udržováním dieslu. Tady jsem se jěště díval na Ford Fusion 1,4TDCi, 50 kW, no ale to NENÍ Fiat, takže spíš se mi auto líbilo velikostí vnitřního prostoru.
Turbo chci kvůli výkonu, a současném zachování spotřeby, třeba na přejíždění, nebo prostě někdy je třeba rychle zmizet z křižovatky a to u nízkoobjemových aut jde pomaleji než s turbem, jestli mi rozumíte
Příklad, je Grande Punto 1,2, nebo 1,4 benzín bez turba - u 1,2 bude menší pojistka, jinak mi nenabídnou nic proč bych měl Tipo vyměnit, nebude tam výkon a spotřeba se zmenší tak o 1 litr, což mi prostě nepomůže. A koupit GP za nějakých 150 000 a pak dát 30000 za překopání na plyn, to se mi taky nechce, to si můžu nechat předělat Tipo.
Nájezd je takový běžný, cesta do práce sem tam 40Km, pak nějaké město a víkendu občas výlet... nic velkého.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- User_69
- Autor tématu
www.aaaauto.cz/cz/toyota-corolla/car.htm...ke=122&model=159
K Toyotě mám tak trochu slabost, protože k nám za komančů jezdila rodina z Řecka a ti měli , Passata, Escorta a pak Corollu, Camry a Carinu, takže tak trochu ty Japonce znám a vím co můžu čekat...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
a) nevím jak si přišel na to, že je rozdíl v ceně zimních gum mezi benzíňákem a dieslem
b) zní to jako klišé, ale od AAA bych já z principu ničemu nevěřil. Není to nějakým názorem 'jedna paní povídala', já tam dělal.
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tomu taky nejak nerozumima) nevím jak si přišel na to, že je rozdíl v ceně zimních gum mezi benzíňákem a dieslem
Už je pryč: Tempra 1.6i.e., 1993
Stilo MW 1.9 JTD 115, 2005
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
turbo i když v dehtu může mít krouťák jaký chce.. důležité jsou podle mě ale prac otáčky, když chceš rycle mizet z křižovatky, u předjíždění nebo kdekoliv jinde, neděláš nic jiného než se to snažíš držet cca v 1500-3000 otáčkách, kde to je z hlediska výkonu efektivní, ( protože dehet kolem 6ooo ot/min asi né ani v doublecompressore) a pak šaltruješ jako blbej... aby to mělo efekt akcelerace.. k tomu za sebou odradíš všechny s kouřovým efektem, raději tě nechají odjet, než aby to za tebou čuchali..
ps: možná že se pletu, ale skipyho ropáka i sturbínou udělal na srazu snad i Jiffy se svými původními rozvody..
jinak domnívám se, že pokud máš motor co točí až někde k 6-6,5 tis/ot a správně ti funguje VVT tak ti to tahá skoro od volnoběhu až po omezovač, variátor zrepasuješ sám za pár stovek, tak na co pak turbo?
a teďkom naftožrouti a sazometi do mě
TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.