zadní brzdič-sestavení

Více
15 roků 2 týdnů zpět #1 od tommy
zadní brzdič-sestavení vytvořil uživatel tommy
Víte někdo jak má spravně bejt sestavenej zadní brzdič na kotoučích?
Rozebral jsem ho,je tam šroub valeček sejgrovka pružina a klobouček.
Tyto díly vypadly po vytočení brzdového válečku


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 2 týdnů zpět #2 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
Vzpěrný kolík, Jestli ti to vyběhlo ven, tak to doma dáš dohromady těžko. Normálně to nemůže vylítnout, musel jsi tu sejgrovku vytáhnout, vyháknout ji na jedný straně. Zapoměl jsi na podložku. Takže - tlačný šroub s O kroužkem, vzpěrný kolík, pojistná deska, podložka, pružina, košík, sejgrovka. pak natočit píst, je tam ještě těsnění pístu. Prachovku jsi doufám neproděravěl?

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #3 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
jj podložka taky,jak natočit píst??? Já dal kolíček,šroub s těsněním,ten drží sejgrovka a pak podložka,pružina klobouček a zašrouboval jsem to,ale nevím jestli je to dobře?


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #4 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
kolíček, pak šroub s o kroužkem, čili těsněním, pak je tam plechová, tedy za silného plechu udělaná deska, kulatá deska s malinkým čepem na spodní straně, ten musí zapadnout do díry v tělese třmenu. Pak podložka, pružina, košík, silně stlačit a potom teprve zajistit sejgrovkou, celej ten komplet. To jde hrozně blbě, protože musíš přemoct tlak pružiny, a doufám že se ti to nějak povede. Jinak ti nepůjde samostav. Ten šroub musí bejt v jedný poloze, nesmí se protáčet, to právě zabezpečuje ta deska s tím kolíčkem.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #5 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
jj,postup mám stejnej až na to že nechápu jakou sejgrovku myslíš...
Dal jsem tu velkou na ten šroub z deskou a pak je tam jen nějaká v tom válečku,ten jsem nerozdělával a mezi je jen ta pružina atd.
takže jsem na ten šroub nasadil tyhle šroub u prostřed nasadil podložku pružinu klobouček a pak jsem tam dal váleček a zašrouboval to k sobě
Nemáš foto?


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #6 od jamk1
Odpověděl jamk1 pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
Je pekne a chvalyhodne, ze sa snazite svojich milacikov udrzat svojpomocne v peknom stave, ale nikdy nepochopim hazarderov, ktori sa pustia do opravy niecoho, o com nemaju ani len potuchy. A este k tomu brzdy. Ohrozujes svojim pocinanim nielen seba, ale co je este smutnejsie, aj ostatnych, nic netusiacich ucastnikov premavky.
Ak tomu nerozumies, daj radsej od toho ruky prec.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #7 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
jak mužeš vědět že tomu nerozumím ty chytráku??? :P
Jen chci vědět názory ostatních členu,co si o tom myslí,ty jsi svou radou nepomohl vubec.... :wink: :D :oops:


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #8 od jamk1
Odpověděl jamk1 pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
tommy - vsak citaj po sebe, co pises...

Víte někdo jak má spravně bejt sestavenej zadní brzdič na kotoučích?

Keby si sa tomu rozumel a v problematike aspon trochu vyznal, tak v zivote nemozes takuto otazku polozit, lebo ho proste zlozis a je klud

A dakujem za toho chytraka. Som naozaj dost chytry, keby to tak nebolo, tak nepracujem uz 20 rokov v Rakusku ako prijmaci technik v servise a posledne roky ako predavac autosuciastok
Ale aj tak Ti prajem, nech sa Ti dari... A prajem vela stastnych kilometrov.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #9 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
Myslím,že zbytečně zatěžuješ server. Zatím si moc informací o sestavení nedal. Nic osobního,ale dále to nebudeme spolu řešit,nemá cenu řešit kdo je chytřejší.Na to nemám náladu ani chuť,jsou tu kluci kteří rádi poradí,protože o autech něco vědí.
Přeji hodně štěstí s prodejem součástek....


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #10 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
Ještě jednou si přečti můj příspěvek. Do pístu třmene se vůbec nepouštěj. To je to do čeho se nemáš vrtat vůbec a funkci stejně neovlivníš. Takže třmen...Sejgrovka je tam v podstatě jediná, ta která to drží všechno pohromadě, je vlastně určená k zajištění pacek toho košíku, ty packy, ten vějíř, musí být pod tou sejgrovkou. Samostav pracuje tak že se po promačknutí páky pohne šroub směrem nahoru, a pružina ho vrátí zpět. Sejgrovka nesmí zajišťovat jenom tu pojistnou desku, to by ti nefungovalo. Když to poděláš, nebude ti fungovat ruční brzda. Kdybys bydlel kousek, dal bych ti to dokupy.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #11 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
jo to chápu,sejrovka drzí v podstatě ten šroub skrz,ale ty ostatní věci už se tam jen nasadí a pak zašroubuje váleček


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #12 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
Ne. Šroub i s kolíkem do tělesa. Pojistnou desku. malou podložku. pružinu a košík. Tohle celý pak zajistíš sejgrovkou ale celý se to musí stlačit, a to není prdel. My na to ve fabrice máme přípravky, to fakt není sranda, jestli ti to už vyběhlo ven. Vím o čem mluvím, dělám už sedmej rok tuhle práci a člověk, i automechanik by se v tom neměl co vrtat. Dělám v TRW a renovujeme brzdy na veškerý typy aut. Šest set typů.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #13 od tommy
Odpověděl tommy pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
nechápu jak tohle všechno bys zajistil tou sejgrovkou co je dole na ty podložce,to chce nakreslit aspon jinak je to o ničem,mě drží ta sejgrovka ten šroub s těsněním a desku. pak mám nasazenou podložku malou,pružinu a košík. Poté jsem na to našrouboval valeček,kterej v sobe má nějakej vnitřek taky zajištěnej sejgrovkou( to sem neměl rozdělány) jakoby protikus toho šroubu. Nevim,ale normálka to brzdí


1.6ie 93"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #14 od jamk1
Odpověděl jamk1 pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
Vím o čem mluvím, dělám už sedmej rok tuhle práci a člověk, i automechanik by se v tom neměl co vrtat.

Tieto slová si tommy dobre vlož do pamäte...A prepáč, že som zase raz zaťažil server...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #15 od stiglitz
Odpověděl stiglitz pro téma Re: zadní brzdič-sestavení
Tak ještě takhle. Když si představíš řez tělesem, tak na tý kulatý desce je - přímo na ní jsou pacičky, zeshora to vypadá jako vějíř, packy toho košíku. Ty packy nesmíš ohnout, protože bys pak košík nedostal až na desku, někde by se to mohlo zachytit a sejgrovku bys tam nedostal. Bez přípravku ho tam dostaneš těžko, protože v něm je pružina, a dost silná, a potřebuješ dlouhý kleště na sejgrovky. Kreslit se s tím nebudu. Potřebuješ to silně stisknout, aby košík dosedl dolů na tu desku a pak teprve zajistíš tohle všechno sejgrovkou. Jestli máš sejgrovku přímo na tý desce, a košík až nad ní, je to špatně. Sejgrovka po sestavení musí být vidět!!! Když hneš pákou, tak samostav musí fungovat, to jest že se musí vracet tlačný šroub, a to bez pomoci torzní pružiny, která je vně samotného třmene, zaháklá do páky. Ta vnější pružina je tam proto, aby pomohla natáhnout lana zpátky, když uvolníš ručku. Samotný samostav by to nezvládnul.
Jinak u nás ve firmě je to tak že nám chodí třmeny ze servisů z celé Evropy, ale co kolikrát vidím na demontáži... Třmeny s ubroušenýma "ušima", nebo probroušenými písty od kotouče, když někdo jezdí bez destiček, odvrtávané odvzdušňovací šrouby po tom co je někdo zalomil, a dodatečně navrtaná tělesa, na které kdosi dal maznice, ve snaze rozhýbat páku, někteří kutilové... To jsou cvoci. Málokdo si uvědomuje že zadní třmen je celkem složitá věc, a zrádná. přední je něco jinýho, tam si vyměníš těsnění, a prachovku, to koupíš normálně, opravnou sadu, to jsem dělal pantátovi na škodovce, ale zadek doma bez přípravku jde hrozně blbě. My ještě pak testujeme, šestnáct atmosfér jde do každýho kusu, a co neprojde, nepustíme dál.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.480 sekund
Powered by Kunena fórum