Výměna vrchního uložení předních tlumičů.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #1 od Libor
Mám opět speciální dotaz :lol: Chci měnit přední tlumiče...a asi by bylo dobré rovnou vyměnit to vrchní uložení..pochopil jsem dobře že se skládá z nějakého hliníkového pouzdra a pak z gumového vymezení ? A ted, nestaci vyměnit jen ten gumový kus? Jak časté je, že je v háji i to hliníkové ložisko ? Když budu měnit ty tlumiče, tak rovnou potřebuju mít všechny komponenty aby jsem to mohl hned složit a nechci kupovat něco co bych nemusel ..auto potřebuju každý den. :wink: Díky

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #2 od Charles
myslím si, že jsem ti to už psal...
do toho ložiska se chca nechca přenáší určité rázy a vibrace, takže se to také opotřebuje jako každý jiný díl. Potom může docházet ke klepání a budeš hledat, co kde může ještě klepat, když si vyměnil všechny čepy a gumy na nápravě...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #3 od jipaf
hliníkové?
pokud si vzpomínám, je tam nějaký věneček, tam jsou asi kuličky nabo válečky, vyprat a vyčistit, promazat hafo grafitovou vazelínou,....
záleží jenom na tom, jestli ty plechy jsou prohnité nebo né...

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #4 od Libor
to jipaf : no to je právě to co nevím, jak je to tam poskládané a podle co podle vašich zkušeností odchází. Něco tam pravděpodobně špatně bude, protože je občas slyšet takové lupnutí, přeskočení, když na místě hodím jiný rejd a rozjedu se.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #5 od nuni
Ten věnec je plastový a zbytečně drahý,většinou to opravdu stačí jen pořádně vyčistit a namazat.Pokud ti v tom lupe při přetáčení rejdu,tak se ti tam s největší pravděpodobností dostal nějaký bordel.Pokud to takhle nejezdí už nějaký ten rok,tak by to mělo stačit vyčistit a namazat.

tipo 1,6DOHC najeto 180000km
....a prece se toci!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #6 od swoop01
Ano ten venec je plastovy, po rozdelani se ti z nej nejspis vysype hafo zrezlych kulicek (pokud uz to lupe). Je to jen plastove nic zbytecne drahe, ale casem se do nej dostane vselicjaky bordel, voda, sul a stane se, ze kovovy venecek uvnitr, ve kterem jsou ulozeny kulicky je zrezly na trout a je treba vymenit cely dil. Taky je mozne, ze uz je ten plast vychozeny natolik, ze cvachta sem a tam. Repasovali jsme to na tipu asi 2x a nakonec koupili nove neb ten plast uz byl natolik vycvachtany, ze dalsi repas nemel smysl.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #7 od michal_tipar

Něco tam pravděpodobně špatně bude, protože je občas slyšet takové lupnutí, přeskočení, když na místě hodím jiný rejd a rozjedu se.

Koukni na táhla řízení, ty to budou s větší pravděpodobností, buď axiální táhlo nebo čep řízení, pokud tam nic nenajdeš koukni na to uložení tlumiče...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #8 od Libor
Tlumice budu menit, a rovnou asi to ulozeni vymenim, protoze si myslim ze to lupnuti je od toho, a hlavne to nechci brzy znovu predelavat. Na ty axi. tahla mam ale podezreni taky, kdyz stojim na miste a tocim volantem sem a tam, tak je slyset takovy divny zvuk, takove vrzani s cvakanim, i s vypnutym motorem, a cepy rizeni byly na podzimo jeste ok... uz to tenkrat delalo.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #9 od swoop01
to Libor: hele byt tebou, tak kdyz uz budes delat tlumice, tak bych to udelal komplet: ramena, cepy rizeni, tehlice, tlumice, ulozeni tlumicu, gumove silentbloky => cca 8000 to vyslo me pred dvouma rokama a to jsem delal i tlumice zadni napravy (vsechno plyno_kapalinove).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #10 od Libor
to swoop01 : ramena mám měněné minulý rok v létě, to samé stabilizační tyčky....ted když budu dělat lumiče, tak udělám teda rovnou i to uložení.. čepy řízení jsou OK..takže si myslím že by mohla být vůle ještě v tom axiálním táhlu.

Ted se zeptám všech : axiální táhlo jsem ještě neviděl vyndané..ale jak tak koukám na fotku na AutoKelly ..tak na konci toho táhla je kulový čep ? Myslím to co je už přímo součástí táhla. Tam by pak mohla být vůle a myslím že to by mohl být přesně ten zvuk co tam při tom točení vlantem slyším..a když mi brácha točil volantem a já jsem se držel toho táhla tak přesně v něm bylo cítit to vrzání a praskání...bylo cítit že to jde jakoby od manžety hřebenu...což předpokládám že tam je to táhlo uchycené...Koukám že cena není nic ztrašného..tak bych ho asi koupil. Tahle to vypadá že je to na straně řidiče...ale...jak poznám které je špatné, aniž bych to rozebíral ?

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #11 od Charles
u axiálního táhla se skoro nemá co podělat. Jsou našroubovaná do pístnice v převodce řízení. Kloub tam skotečně je, ale jeho pohyb je minimální, je to z důvodů pohybů těhlice s čepem řízení. Jestli je špatné poznáš pouze tak, že povolíš z těhlice čep řízení a to táhlo musí držet v dané poloze, pokud samovolně spadne úplně dolů, tak je ten čep na výměnu.
Samotná výměna je docela pakárna, protože tam je zasekaná ta matka, aby se to nepovolilo a přístup fakt špatnej, ale všechno jde, když se chce...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #12 od michal_tipar
já sem ho měl špatný, projev byl přesně takový, lupání při otáčení na místě. čep řízení se projevuje za jízdy. Když vezmeš za kolo tak s ním zahýbeš?
Já mám v háji rejdový a na kole je vůle asi cenťák... Výměnu už mám naplánovanou, jak bude čas :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 6 měsíců zpět #13 od Libor
Co jsem to zkoušel o víkendu kvuli tomu jestli nejsou v háji ložiska...tak mi přišlo že na kolech není žádná vůle, nebo taková kterou nepostřehnu.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 4 měsíců zpět #14 od Libor
Tak jsem konečně vyměnil tlumiče a horní uložení tlumičů. Zjistil jsem že ty plastové ložiska uložení jsem měl v pořádku, no ale už jsem měl koupené nové, tak jsem je vyměnil. Ale co mi nejvíc mlátilo bylo to pružné uložení tlumičů, tam kde je tlumič přitažený matkou. Guma byla už rozpraskaná a na hrbolech mlátil kov o kov....takže jsem to vyměnil spolu s tlumičema a od přední nápravy mám uplný klídek...at jedu po sebevětších hrbolech, tak se žádné mlácení nekoná ...mám z toho radost :D To je první auto kde se mi podařilo dát dohromady předek, tak aby nic nemlátilo :-)

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.473 sekund
Powered by Kunena fórum