Kde je chyba v brzdiacom systeme
13 roků 3 měsíců zpět #1
od aaa_najn
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Kde je chyba v brzdiacom systeme vytvořil uživatel aaa_najn
Zdar, tipo 1.4ie mi prestalo brzdit, do polovice ide pedal lahko pricom vyvija len slaby brzdny ucinok, od tej polovice uz citim odpor z brzdoveho pedala a az vtedy zacne brzdit (bojim sa silno tlacit ze sa nieco dokafre). Comu mozem pripisovat chybu ? Podtlaku ktory na oko vyzera ok, hlavnemu brzdovemu valcu ktory ako tu radite sa neoplati repasovat ale novy, alebo zavzdusnenemu systemu alebo ? -- prip nejake amaterske meranie ? dik
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět #2
od remarque
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Odpověděl remarque pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
Postupoval bych asi takto:
Zkontroluj stav brzdovky.Pokud jí je málo tak dolij.Pak ať ti někdo šlape na pedál a ty zkontroluj těsnost celého potrubí od hlavního brzového válce až ke kolům včetně zadních brzdových válečků a vpředu třmenů (prostě to musí být všude suchý). Pokud nikde nic nenajdeš,šel bych po hlavním brzdovém válci.Repas sada stojí do 200Kč a dá se to udělat doma na koleně,takže se to určitě vyplatí (nový válec TRW stojí 2000Kč).
Brzdovým posilovačem to nebude, ten pouze snižuje sílu potřebnou k sešlápnutí pedálu,ale na samotnou funkci brzd nemá vliv.
Zkontroluj stav brzdovky.Pokud jí je málo tak dolij.Pak ať ti někdo šlape na pedál a ty zkontroluj těsnost celého potrubí od hlavního brzového válce až ke kolům včetně zadních brzdových válečků a vpředu třmenů (prostě to musí být všude suchý). Pokud nikde nic nenajdeš,šel bych po hlavním brzdovém válci.Repas sada stojí do 200Kč a dá se to udělat doma na koleně,takže se to určitě vyplatí (nový válec TRW stojí 2000Kč).
Brzdovým posilovačem to nebude, ten pouze snižuje sílu potřebnou k sešlápnutí pedálu,ale na samotnou funkci brzd nemá vliv.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět #3
od aaa_najn
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Odpověděl aaa_najn pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
som zabudol, ze kapalina v nadrzke je stale na rovnako, cize vyzera to ze system tesni... neviem ci sa mi podari odsledovat "suchosť" hadičiek zospod auta ...
ale kazdopadne jaky je rozdiel medzi h.b. valcem a posilovačem ?
ale kazdopadne jaky je rozdiel medzi h.b. valcem a posilovačem ?
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět #4
od remarque
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Odpověděl remarque pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
Brzdový posilovač - to je to kulatý (průměr cca 220mm), vede od toho hadice k sání motoru.Když nastaruješ,vytvoří se v něm podtlak,který se vnitřním mechanismem převádí na sílu působící na pedál brzdy.Jak už jsem psal, na samotnou funkci brzd nemá žádný vliv,pokud by byl vadný,musel bys jen brzdit větší silou.
Hlavní brzdový válec-to je ten válec s nádržkou na brzdovou kapalinu,vedou z něho 4 brzdové trubky ke kolům.Ve vnitř jsou dva písty (pro přední a zadní nápravu),které,při sešlápnutí brzdy, tlačí do trubek další brzdovou kapalinu,takže na druhém konci to hýbe s pístkem na třmenu brzdy popřípadě u bubnů s pístky brzový válečků.
Hlavní brzdový válec-to je ten válec s nádržkou na brzdovou kapalinu,vedou z něho 4 brzdové trubky ke kolům.Ve vnitř jsou dva písty (pro přední a zadní nápravu),které,při sešlápnutí brzdy, tlačí do trubek další brzdovou kapalinu,takže na druhém konci to hýbe s pístkem na třmenu brzdy popřípadě u bubnů s pístky brzový válečků.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět - 13 roků 3 měsíců zpět #5
od aaa_najn
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Odpověděl aaa_najn pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
pozeral som dosticky ok, kapalina neunika nikde,.. bez posilovaca (odpojena haicka) sa stlacal pedal velmi tazko uz od zaciatku..
s nim to zacina brzdit az od polovice pedala ako som pisal aj to tazko.. takze vyzera to na HBV alebo len nejake obycajne zavzdusnenie .. ??
//edit, startuje mi az na treti krat (3x po cca 6otacok motora) a pomahalo predtym stlacit brzdu a chytilo na prvy krat .. (indicia na nieco s podtlakom)
s nim to zacina brzdit az od polovice pedala ako som pisal aj to tazko.. takze vyzera to na HBV alebo len nejake obycajne zavzdusnenie .. ??
//edit, startuje mi az na treti krat (3x po cca 6otacok motora) a pomahalo predtym stlacit brzdu a chytilo na prvy krat .. (indicia na nieco s podtlakom)
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Poslední změna: 13 roků 3 měsíců zpět uživatelem aaa_najn.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět - 13 roků 3 měsíců zpět #6
od remarque
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Odpověděl remarque pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
Ještě prosím napiš,jestli ti to začalo dělat naráz a nebo se to zhoršovalo delší dobu.
Pokud jde bez posilovače pedál těžko,tak to je ok.Podle toho cos napsal v posledním příspěvku, to vypadá spíš na zavzdušnění.
Pokud jde bez posilovače pedál těžko,tak to je ok.Podle toho cos napsal v posledním příspěvku, to vypadá spíš na zavzdušnění.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Poslední změna: 13 roků 3 měsíců zpět uživatelem remarque.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět #7
od aaa_najn
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Odpověděl aaa_najn pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
tak dnes som to ovzdusnoval od zaciatku vytekala z brzd kapalina, cize nebolo to asi zavzdusnene a pedal nadalej brzdi az velkou silou od polovicky zoslapnutia .. (tj do polovicky sa prepadava lahko a potom uz len velka sila na pedal zabrzdi auto)..
takisto prednedavnom sa zasekli celuste v zadnej bubnovej brzde, boli menene za menej opotrebovane a obe bubny pri stlaceni pedalu piskaju ...
mam viac problemov s tipom v podobe vadnej skrtiacej klapky a okolo vstrekovania cize nestartovanie moze pramenit aj nahodne z toho... a tie brzdy mam pocit ze "odisli" zo dna na den ... tak kde co moze byt chyba, lebo keby bol vadny HBV (resp vadne tesnenia) tak sa brzdy neustale zavzdusnuju nie ?
takisto prednedavnom sa zasekli celuste v zadnej bubnovej brzde, boli menene za menej opotrebovane a obe bubny pri stlaceni pedalu piskaju ...
mam viac problemov s tipom v podobe vadnej skrtiacej klapky a okolo vstrekovania cize nestartovanie moze pramenit aj nahodne z toho... a tie brzdy mam pocit ze "odisli" zo dna na den ... tak kde co moze byt chyba, lebo keby bol vadny HBV (resp vadne tesnenia) tak sa brzdy neustale zavzdusnuju nie ?
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět #8
od matespv
Odpověděl matespv pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
a co praskla nebo steřelá hadička od podtlaku? Mě se stávalo že to někdy brzdilo skoro bez posilovaču tak jsem vyměnil všechny hadičky od podtlaku a je to OK. Máš ABS?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět #9
od aaa_najn
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Odpověděl aaa_najn pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
ABS ne..
skusal som bez te hadicky a je citelny rozdiel (tvrdy odpor pedalu ale i tak slaby ucinok brzd), cize privod podtlaku laicky povazujem za ok no
skusal som bez te hadicky a je citelny rozdiel (tvrdy odpor pedalu ale i tak slaby ucinok brzd), cize privod podtlaku laicky povazujem za ok no
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 3 měsíců zpět #10
od aaa_najn
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Odpověděl aaa_najn pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
- pravdepodobne vadne tesnenia v HBV ("posrkava" pri stlaceni pedalu), ked sa mi to podari odsrubovat a repasovat budem rad
- oblozenie na bubnovej brzde slabe, vymenim
- rucna brzda mi viac taha na lavej strane, tj aj to Tčko co je vyvedene z rucnej brzdy taha viac na stranu, tj nie je .----. ale ./' (bodka a apostrof su akoze lanka veduce ku jednotlivym bubnovym brzdam) --- ako toto vyriesit, kedze na tom Tcku niesu "aretacne sruby" pre lavu alebo pravu bubn. brzdu
-regulator tlaku na zadnu napravu je asi KO (pruzina absolutna vola, cize jeho vahatko je stale blizsie ku soferovi), ako spozam jeho funkcnost, nefunkcnost, vplyv ?
- oblozenie na bubnovej brzde slabe, vymenim
- rucna brzda mi viac taha na lavej strane, tj aj to Tčko co je vyvedene z rucnej brzdy taha viac na stranu, tj nie je .----. ale ./' (bodka a apostrof su akoze lanka veduce ku jednotlivym bubnovym brzdam) --- ako toto vyriesit, kedze na tom Tcku niesu "aretacne sruby" pre lavu alebo pravu bubn. brzdu
-regulator tlaku na zadnu napravu je asi KO (pruzina absolutna vola, cize jeho vahatko je stale blizsie ku soferovi), ako spozam jeho funkcnost, nefunkcnost, vplyv ?
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 2 měsíců zpět #11
od ivobr
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Odpověděl ivobr pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
neviem co to bude robiť s tipom kedže má lahší zadok ale ja na tempre som ten regulátor tlaku vyhodil už pred piatimi rokmi a je to v pohode. mal by fungovať tak že pri prázdnom aute by mal obmedziť tlak brzdovky do zadných brzd aby ti neprebrzdoval predok čiže aby ťa zadok auta pri prudkom brzdení nepredbehol.v lete v tom problém nevidím len v zime by si musel brzdiť opatrnejšie.
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 2 měsíců zpět #12
od Frank0
Odpověděl Frank0 pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
Zdravím Nedovoluju si a nedovolím si chytračit. Jen jsem si čtením připoměl , že brzdová kapalina je prý kvalitní pohlcovač vlkhosti . A v případě že je kapalina více zředěna vodou by pak mohla ovlinit brzdný účinek že? Nevím.. nevyznám se v tom, jen se snažím vystřelit od oka a popřípadě pomoci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 2 měsíců zpět #13
od mio9
Odpověděl mio9 pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
no to nevím jestli pohlcuje vlhkost, ale voda je přece nestlačitelná tak by to nemělo vadit ne? (Ale nevím to 100% jen tak uvažuju)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 2 měsíců zpět #14
od Frank0
Odpověděl Frank0 pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
Rozhodně se nebudu hádat Jen co vím já (jedna paní povídala , ale paní byla celkem zručnej mechanik) Brzdová kapalina hrozně moc pohlcuje vlkost a dokáže se to projevit na brzdném účinku. Ale nevím jak se to projeví , nevím jestli je to pravda.. Jen co vím z doslechu
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
13 roků 2 měsíců zpět #15
od aaa_najn
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Odpověděl aaa_najn pro téma Re: Kde je chyba v brzdiacom systeme
jj, aj v daktorom prispevku charles pisal o nejakom merani, kolko percent to pohlti vody do seba..
k mojmu problemu, vymenil som gumicky v HBV, zadne valceky a celuste (nove) a vyzera ze to opat brzdi (samozrejme chyba tam ten razantny zaber ako v inych autach (spominany favorit), ale šmykom som nedokazal zastavit...)
takisto je problem s pravym zadnym kolesom (to uz dlhsie pretrvavalo), a ani po vymene celusti, nastaveni "samostavu" rucna brzda brzdi ze dokazem kolesom rukami otacat, a to iste aj pri zabrzdeni hydraulickom co ma uz dost zarazilo
-skusil som vymenit bubon za 180,4mm (max moze byt 181.35) vcelku hladky, nepomohlo
takze povodny problem pricina nejasna, ale co s tym pravym kolesom, ked povodne som si myslel ze je lanko vytahane (???) ale ked to nejde ani na pedal, tak ???
k mojmu problemu, vymenil som gumicky v HBV, zadne valceky a celuste (nove) a vyzera ze to opat brzdi (samozrejme chyba tam ten razantny zaber ako v inych autach (spominany favorit), ale šmykom som nedokazal zastavit...)
takisto je problem s pravym zadnym kolesom (to uz dlhsie pretrvavalo), a ani po vymene celusti, nastaveni "samostavu" rucna brzda brzdi ze dokazem kolesom rukami otacat, a to iste aj pri zabrzdeni hydraulickom co ma uz dost zarazilo
-skusil som vymenit bubon za 180,4mm (max moze byt 181.35) vcelku hladky, nepomohlo
takze povodny problem pricina nejasna, ale co s tym pravym kolesom, ked povodne som si myslel ze je lanko vytahane (???) ale ked to nejde ani na pedal, tak ???
Tipo 1.4 i.e. 51kW socque_line , clima, central, lpg, 200km, anno immatricolazione 93, 160.046
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.670 sekund