Křupáníčko z nápravy
10 roků 8 měsíců zpět #1
od martyozz
fiat tipo 1.6 sx dgt DOHC 1992 (149 C2 046)
Křupáníčko z nápravy vytvořil uživatel martyozz
Technický dotaz......Při nastartovaném autě,rozjetí se pomalu a zatočení volantem do leva se začne ozývat křupání z nápravy takový dost nepříjemný.....po srovnání kol přestane.Při jízdě vůbec,akorát potom zase při prudkém rejdu se to ozve znovu.....Před půl rokem jsem udělal ramena,čepy,atd...Tipuji na uložení tlumiče? Nebo to může být horší varianta homokineťák.......?
fiat tipo 1.6 sx dgt DOHC 1992 (149 C2 046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #2
od denny
Odpověděl denny pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
ten homokynetak by to mohl byt urcite, otazka zni ktery z tech ctyr to je
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #3
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
může o být oboje...kineťák nebo ložisko v horním uložení tlumiče
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #4
od cembrit
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Odpověděl cembrit pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
no hele věc je poměrně jednoduchá jestli se to děje při otáčení volantem tak máš možnost horního uložení a kloub. Když dáš plnej rejd držíš volant a krupe to tak je homouš v tahu, většinou to odsere vnější tzn. u kola vnitřní je skoro furt v nějaky rozumný poloze a má minimální výkyvy.
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #5
od martyozz
fiat tipo 1.6 sx dgt DOHC 1992 (149 C2 046)
Odpověděl martyozz pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
JJ tak to mám v perdéli homouška.....to bude drahá sranda,je pakárna to měnit nebo se to dá...někdo nějakou zkušenost s tímhle? Případně odkaz na pořízení toho vnitřního venkovního kloubu?
fiat tipo 1.6 sx dgt DOHC 1992 (149 C2 046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #6
od cembrit
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Odpověděl cembrit pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
Jde to vyměnit poměrně dobře auto na díru nebo zvedák ,vyhodíš spodní rameno a záleží na jaký straně to máš já mam u tempry na kratší poloose šroubovanou přírubu na převodovku. no když máš rameno vyháklý tak odkloníš celej tlumič , vytáhneš z díry pro kolo a pak musís chtě nechtě u převodovky povolit manžetu a celou poloosu v pohodě vyndáš jasný že před tím vypustíš olej jinač tě to poblije , no máš to celý venku opneš poloosu do svěráku a kloub normálně sklepneš pokud se jedná o vnější pokud ne tak vnitřní jde sundat jen povolením segrovky. tady je potřeba pořádnej švih a kvalitní mosazná kulatina a velký kladivo jinak se z toho poseres ,jde to sklepnout poměrně blbě přes ten jistící kroužek. někdo tu psal že to dělá na autě , nějak si to neumim představit
Co je důležitý- kloub kupuj až to budeš mít celý dole a zrovna tak manžetu a budeš to mítpořádně změřený, pokudbudes kupovat kloub nebo manžetu u černožlutech tak všechno sebou a zkoušet ty vohnouti ti sou schopný prodat uplně něco jinýho a je jjim to u prdele takže na férovku krabicku před nim rozbalim vyzkoušim a ano chci ne nechci další plus si dej pozor abys tam měl i ten jistící kroužek jsou schopný ho z krabice vybrat . Další věc když už to budeš mít dole zkontroluj pod vnitřní manžetou ložisko , poloosa se točí manžeta stojí když se bude jen lehce drbat musís pořídít nový jinak ti to časem trhne manžetu . no a samozřejmně že uděláš i vnitřní manžetu novou když už to máš dole prodává se i samotná bez ložiska. vypadá to složitě ,ale když de všechno jak má je to práce na hodku
Co je důležitý- kloub kupuj až to budeš mít celý dole a zrovna tak manžetu a budeš to mítpořádně změřený, pokudbudes kupovat kloub nebo manžetu u černožlutech tak všechno sebou a zkoušet ty vohnouti ti sou schopný prodat uplně něco jinýho a je jjim to u prdele takže na férovku krabicku před nim rozbalim vyzkoušim a ano chci ne nechci další plus si dej pozor abys tam měl i ten jistící kroužek jsou schopný ho z krabice vybrat . Další věc když už to budeš mít dole zkontroluj pod vnitřní manžetou ložisko , poloosa se točí manžeta stojí když se bude jen lehce drbat musís pořídít nový jinak ti to časem trhne manžetu . no a samozřejmně že uděláš i vnitřní manžetu novou když už to máš dole prodává se i samotná bez ložiska. vypadá to složitě ,ale když de všechno jak má je to práce na hodku
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #7
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
neumíš si to představit, protože když ten jistící kroužek vyndáš pomocí špičatých kleští, jde to sundat za použití jen mírného tahu
a píšeš mu o tom, jak stojí manžeta a poloosa se točí, což u jeho motoru neplatí, on má už poloosy jako třeba 1.8 a tam jsou šroubovaný klouby na unašeč, který jde z převodovky a tedy není potřeba ani vypouštět olej, když nevytáhneš ten unašeč a povolíš těch 6 imbusů...ale i tak to jde vše na autě ale vnitřní klouby skutečně odcházejí málo
a píšeš mu o tom, jak stojí manžeta a poloosa se točí, což u jeho motoru neplatí, on má už poloosy jako třeba 1.8 a tam jsou šroubovaný klouby na unašeč, který jde z převodovky a tedy není potřeba ani vypouštět olej, když nevytáhneš ten unašeč a povolíš těch 6 imbusů...ale i tak to jde vše na autě ale vnitřní klouby skutečně odcházejí málo
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #8
od cembrit
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Odpověděl cembrit pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
o to lepší to má když tohle nebude muset řešit pak by to melo jit uplne dobře mam tempru tak nevim jak moc se to liši od tipa
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #9
od ivobr
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Odpověděl ivobr pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
niekde som sa tu stratil. ja tiež vymienam klb bez toho aby som vybral poloos z prevodovky,poloos pridržím a klb sklepnem dole,ale že sa dá najskôr vybrať ten istiaci krúžok z klbu a potom vytiahnem poloos lahko von to si naozaj neviem predstaviť.
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět - 10 roků 8 měsíců zpět #10
od remarque
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Odpověděl remarque pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
Ten jistící kroužek se nevyberá, jenom ho kleštěma na pojistné kroužky roztáhneš a kloub lehce sundáš rukou z poloosy . Žádné mlácení není třeba.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Poslední změna: 10 roků 8 měsíců zpět uživatelem remarque.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět - 10 roků 8 měsíců zpět #11
od martyozz
fiat tipo 1.6 sx dgt DOHC 1992 (149 C2 046)
Odpověděl martyozz pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
Super draci,díky za info-tak potvrzeno nekřupe ten vnitřní ale ten první....je to na straně spolujezdce,a i roztržená prachovka.....Mám v plánu objednat toto:http://www.autodily-pracharna.cz/nahradni-dily-fiat_tipo-160_1740/P-L-homokineticky-kloub-154124.html
Doufám,že je to to co potřebuju,odkaz je ilustrační na obsah 1.1,bohužel na odkazu pro 1.6 nic nevidím,takže asi se budu muset poohlídnout jinde ještě.... :laugh:třeba tady i podle čísla motoru.... www.autokelly.cz/#
Ale zase je tam pro automatickou převodovku,nebo kusy kineťáků pro ABS......ABS nemám...je v tom nějaký rozdíl?
Doufám,že je to to co potřebuju,odkaz je ilustrační na obsah 1.1,bohužel na odkazu pro 1.6 nic nevidím,takže asi se budu muset poohlídnout jinde ještě.... :laugh:třeba tady i podle čísla motoru.... www.autokelly.cz/#
Ale zase je tam pro automatickou převodovku,nebo kusy kineťáků pro ABS......ABS nemám...je v tom nějaký rozdíl?
fiat tipo 1.6 sx dgt DOHC 1992 (149 C2 046)
Poslední změna: 10 roků 8 měsíců zpět uživatelem martyozz.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #12
od ivobr
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Odpověděl ivobr pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
tak už to je jasné. minimálne na 1.9 td-čku to je riešené inak. ten istiaci krúžok je na začiatku poloosi v drážke a roztiahne sa vo vnútri klbu čiže ho vôbec nevidno ako na tomto obrázku. tak isto je to riešené aj na krátkej poloosi v prevodovke. a tam iné neostáva iba klepnúť.
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #13
od cembrit
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Odpověděl cembrit pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
přesně tak Ivo já mam tenhle zprasek na 1.6 tempra a nevim kde se to tam vzalo takže musís zuřivě bušit jak debil
Fiat Tempra 1.6 SW 1992
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #14
od ivobr
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Odpověděl ivobr pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
fiat tempra 1.9 tds ,fiat punto 1.2 mk2 8v,peugeot boxer 2.5 d
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
10 roků 8 měsíců zpět #15
od remarque
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Odpověděl remarque pro téma Re: Křupáníčko z nápravy
Koukal jsem ještě do EPERu a zdá se, že když je vnitřní kloub "suchý",tak je vždy vnější kloub zajištěný,jak píše ivobr, tzn. pojistný kroužek nepřístupný a musí se to prostě zklepnout. U benzínů se to týká od 1,6 66kW nahoru, u dieslů jenom 1,9TD. Platí pro Tipo i Tempru a pravděpodobně i pro novější Bravo/Brava/Marea, protože u nich se také vyskytují poloosy s trianglem.
FIAT Tipo 1,6 159A3.046 r.v.91
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.520 sekund