Kotuce vzadu a rucna brzda.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #1 od csala
Kotuce vzadu a rucna brzda. vytvořil uživatel csala
Pani, prosim o radu.
Nedari sa mi rozbehat rucnu brzdu. Vsetko som rozobral, vycistil, namazal a poskladal. System rucnej brzdy je zabudovany v brzdici. Konkretne mi nefunguje samostav - teda system na vymedzenie vole lanka rucnej brzdy. Ten samostav je zabudovany v piestiku zadneho brzdica a jedine to som nemal odvahu rozobrat, takze presny princip nepoznam, ako to funguje. Je to ciste, lebo je to utopene v brzdovej kvapaline.
Nema niekto s tym skusenosti? Brzdice su od firmy Bendix.
Diky.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #2 od michal_tipar
jediný problém a zádrhel zadní brzdy je v tom, že se musí pístek při zatlačovnání šroubovat, jinak zmršíš mechnaismus ruční brzdy. Je to utopené v kapalině a myslím, že pokud zadní brzda funfuje tak musí fungovat samostav, protože to nejde od sebe oddělit...
Zadní ručka na kotoučích je obezně katastrofální mě funguje prakticky jen na jedné straně, a kolikrát jsem to už rozhýbával to snad ani nespočítám. Mechnik od fiatu mi říkal, že to dělají na svém autě dvakrát ročně - rozebrat, vyčistit a složit :?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #3 od stiglitz
Přečti si v kategorii podvozek strana dvě téma Pomoc brzdy. Tam jsem to ještě coby anonymní popsal. A můžeš začít jestli na to máš teda žaludek. :twisted:

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #4 od komasix
jo jo... asi před půl hodinou sem je rozhejbával kladivem, abych vůbec odjel z práce. Vyměnil sem lanovody a doufal že se tim závada odstraní ale třmeny se vrací málo. Právě sem absolvoval technickou tak to asi necham bejt a budu nechávat kvalt jako dřív.Nejsem moc mechanik a mam strach že bych to nezvlád....

Fiat Tempra SW 1,9TD 1995

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #5 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: Kotuce vzadu a rucna brzda.

Přečti si v kategorii podvozek strana dvě téma Pomoc brzdy. Tam jsem to ještě coby anonymní popsal. A můžeš začít jestli na to máš teda žaludek. :twisted:

PříspěvekZaslal: pá 15. červenec, 2005 17:30 Citovat Návrat nahoru
Na Fiatech
vyrobených v Belgii se pou?ívaly pouze hliníková tělesa třmenů řady BHR 132
- 3, později i BHR 104 - 5 a dají se bez jakýchkoli úprav vyměnit za
ocelolitinovou klasiku BHN 162 - 163. A má? klid. Odvzdu?ňováky stačí
natřít Resistinem a pak se nestane ?e ho někdy zalomí?. O rozhýbání
ocelolitinového třmenu : Vytáhnout píst,těsnění pístu, vyháknout sejgrovku,
pozor, vzápětí vyskočí ko?ík čili klec ale to poletí rychle,péro to
vyrazí,přidr? to prstem,a podlo?ka. S maximální opatrností vytáhni tlačný
?roub, jde to ztuha,je na něm toti? o krou?ek. Pozor na závit tlačnýho
?roubu abys ho neponičil při vytahování např. kle?těma. Pak u? vytáhne?
páku. Je tam je?tě kolík, bude zalepenej vazelínou,stačí ale třmenem
pra?tit a kolík vypadne.Vyndej páku a vypucuj to, naper tam novou vazelínu.
Nejhor?í je to pak sestavit, nějak přemoct tlak pru?iny abys tam pak dostal
sejgrovku, musí? mít dlouhý kle?tě, nejlep?í sou ty zahnutý do pravýho
úhlu. Rad?i si tov?echno nakresli jestli to bude? vytahovat. Je?tě bych to
pak hodil někde do kbelíku a napral tam tlak abys podle případných bublin
shledal svoji úspě?nost. Jestli něco poztrácí? je mi tě líto.


Diky, ale to vsetko som uz absolvoval. Len som nevedel, ze je nutne piestik do brzdica srubovat a dost neskoro som na to prisiel. Neviem, ci som zvysenym tlakom na piestik neposkodil ten mechanizmus samostavu v samotnom piestiku. Mal ste niekto uz rozobrany prave ten samostav ulozeny vo vnutri v pieste? Je to tam zaistene takou istou segerkou ako klietka na spodku valca brzdica.
A este otazka. Pri vymene brzdovych dosticiek za nove je nutne zatlacit piestik do valca brzdica. To akoze je nutne ten piestik dovnutra srubovat?
Lebo ak niekto o tom nevie, tak nove dosticky tam nedostane.
Aky je teda spravny postup pri montazi?
Diky.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #6 od stiglitz
Píst nerozebírej, vydrží to dost a nic bys neměl poškodit - ani jsi zřejmě nic nepoškodil. Při výměně destiček musíš píst našroubovat ale potíž je v tom že třmen je plnej kapaliny a navíc jdeš proti odporu těsnění pístu takže je nutný na ten píst zároveň tlačit. Servisy na to mají speciální klíč. Když pak mačkáš páku, vidíš že s každým stiskem píst vyjede asi o milimetr. To je správná funkce.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #7 od rat21
Odpověděl rat21 pro téma Re: Kotuce vzadu a rucna brzda.

Přečti si v kategorii podvozek strana dvě téma Pomoc brzdy. Tam jsem to ještě coby anonymní popsal. A můžeš začít jestli na to máš teda žaludek. :twisted:

PříspěvekZaslal: pá 15. červenec, 2005 17:30 Citovat Návrat nahoru
Na Fiatech
vyrobených v Belgii se pou?ívaly pouze hliníková tělesa třmenů řady BHR 132
- 3, později i BHR 104 - 5 a dají se bez jakýchkoli úprav vyměnit za
ocelolitinovou klasiku BHN 162 - 163. A má? klid. Odvzdu?ňováky stačí
natřít Resistinem a pak se nestane ?e ho někdy zalomí?. O rozhýbání
ocelolitinového třmenu : Vytáhnout píst,těsnění pístu, vyháknout sejgrovku,
pozor, vzápětí vyskočí ko?ík čili klec ale to poletí rychle,péro to
vyrazí,přidr? to prstem,a podlo?ka. S maximální opatrností vytáhni tlačný
?roub, jde to ztuha,je na něm toti? o krou?ek. Pozor na závit tlačnýho
?roubu abys ho neponičil při vytahování např. kle?těma. Pak u? vytáhne?
páku. Je tam je?tě kolík, bude zalepenej vazelínou,stačí ale třmenem
pra?tit a kolík vypadne.Vyndej páku a vypucuj to, naper tam novou vazelínu.
Nejhor?í je to pak sestavit, nějak přemoct tlak pru?iny abys tam pak dostal
sejgrovku, musí? mít dlouhý kle?tě, nejlep?í sou ty zahnutý do pravýho
úhlu. Rad?i si tov?echno nakresli jestli to bude? vytahovat. Je?tě bych to
pak hodil někde do kbelíku a napral tam tlak abys podle případných bublin
shledal svoji úspě?nost. Jestli něco poztrácí? je mi tě líto.


Diky, ale to vsetko som uz absolvoval. Len som nevedel, ze je nutne piestik do brzdica srubovat a dost neskoro som na to prisiel. Neviem, ci som zvysenym tlakom na piestik neposkodil ten mechanizmus samostavu v samotnom piestiku. Mal ste niekto uz rozobrany prave ten samostav ulozeny vo vnutri v pieste? Je to tam zaistene takou istou segerkou ako klietka na spodku valca brzdica.
A este otazka. Pri vymene brzdovych dosticiek za nove je nutne zatlacit piestik do valca brzdica. To akoze je nutne ten piestik dovnutra srubovat?
Lebo ak niekto o tom nevie, tak nove dosticky tam nedostane.
Aky je teda spravny postup pri montazi?
Diky.


Pri vynalozeni dostatocnej sily sa musi dat tou tyckou so zavitom v piestiku tocit, tym to prave funguje ako samostav.

Ked to rozoberies, je tam lozisko, gufero a par pruznych podloziek.

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #8 od rat21
Odpověděl rat21 pro téma Re: Kotuce vzadu a rucna brzda.

Píst nerozebírej, vydrží to dost a nic bys neměl poškodit - ani jsi zřejmě nic nepoškodil. Při výměně destiček musíš píst našroubovat ale potíž je v tom že třmen je plnej kapaliny a navíc jdeš proti odporu těsnění pístu takže je nutný na ten píst zároveň tlačit. Servisy na to mají speciální klíč. Když pak mačkáš páku, vidíš že s každým stiskem píst vyjede asi o milimetr. To je správná funkce.


Ja to tocim klasickymi sikovkami a funguje to aj bez tlaku.

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #9 od csala
Odpověděl csala pro téma Re: Kotuce vzadu a rucna brzda.

Píst nerozebírej, vydrží to dost a nic bys neměl poškodit - ani jsi zřejmě nic nepoškodil. Při výměně destiček musíš píst našroubovat ale potíž je v tom že třmen je plnej kapaliny a navíc jdeš proti odporu těsnění pístu takže je nutný na ten píst zároveň tlačit. Servisy na to mají speciální klíč. Když pak mačkáš páku, vidíš že s každým stiskem píst vyjede asi o milimetr. To je správná funkce.


Diky. Tak este raz sa na to vrhnem.
Vzdy som rucnu brzdu pri parkovani na inych autach vyuzival a tu mi to teda riadne chyba.

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #10 od michal_tipar
Já jsem si pomohl truhlářskou svorkou, chytl jsem do ní píst se třmenem trochu dotáhl a pak sikovkama otáčel pistek a pomalu přitahoval svorku - citovka... Šlo to jak po másle 8)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #11 od Tom
Odpověděl Tom pro téma Re: Kotuce vzadu a rucna brzda.
Já jak kdy, někdy točím sikovkama a občas klepnu do pístku mírně hliníkovou paličkou a odlehne.
Tom

Škoda Octavia 1.9TDi Combi cca 100kw/ 300nm
Škoda Fabia 1.4-50kw
Fiat Tipo 1.6-8v DOHC 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #12 od stiglitz

Já jak kdy, někdy točím sikovkama a občas klepnu do pístku mírně hliníkovou paličkou a odlehne.
Tom

S těma sikovkama opatrně a jenom za tu část nad prachovkou abys nepoškodil pracovní plochu pístu jinak ti bude týct kapalina!

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #13 od Tom
Odpověděl Tom pro téma Re: Kotuce vzadu a rucna brzda.
To je samozřejmé.
Některé automobilky tam mají drážku třeba pro šroubovák, ale něaké vůbec nic

Škoda Octavia 1.9TDi Combi cca 100kw/ 300nm
Škoda Fabia 1.4-50kw
Fiat Tipo 1.6-8v DOHC 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #14 od michal_tipar
fiat má takový bazmek na otáčení, ale věšina lidí ho nekoupí, takže si musí pomoct sikovkama a podobně

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 2 dní zpět #15 od DannyF
Odpověděl DannyF pro téma Re: Kotuce vzadu a rucna brzda.
Ve předu mám klasický kotouče u kterých jde pístek zatlačit dřevěným klínem tak jsem to zkusil i u zadních kotoučů (mám nápravu z benzína). Netušil jsem, že se to musí šroubovat, tak jsem rozvalil celej zadní třmen. Paráda. Za blbost se platí - už to vím.

DAN
//// Tempra 1,9Tds, 66kW, digi, klima, alu, 125tis.km, 1991, 6,9l/100km (čeká na prodej nebo šrot)
Nebožka: Lancia Prisma 1,9Tds, 58kW, 250tis.km, 1986, 5l/100km (do konce pojízdná, nyní ve šrotu)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.569 sekund
Powered by Kunena fórum