BRZDY: jako kamen

Více
17 roků 10 měsíců zpět #1 od pavelZet
BRZDY: jako kamen vytvořil uživatel pavelZet
zdar chlapi,
teď s nízkýma teplotama mi začaly blbnout brzdy. začalo to pozvolně, ale už je to asi po 10ti dnech hrůza:
sešlápnu brzdu a nic, pedál jako kamen. zatlačím silou trochu dobržduje, zatlačím ještě větší silou, zabere ABS a stojím. :( navíc mi příjde, že auto během jízdy začalo přibržďovat (auto se při řazení začalo pohupovat, na křižovatce do kopečka stojím bez brzdy, dobržďuje to trochu samo, chvílema slýchám pískání od kol, zlenivěla jízda, na volnoběh ujedu výrazně míň).

čím to může být?
kapalina v posilovači? válec v posilovači? posilovač? abs? zavzdušněný?
už sem zoufalej.

mám ABS, 4x kotouč, zadní brzdy nový, kontrola brzd asi před půl rokem. :(

díky zkušenějším za názory

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #2 od MagicMisel
Odpověděl MagicMisel pro téma Re: BRZDY: jako kamen

zdar chlapi,
teď s nízkýma teplotama mi začaly blbnout brzdy. začalo to pozvolně, ale už je to asi po 10ti dnech hrůza:
sešlápnu brzdu a nic, pedál jako kamen. zatlačím silou trochu dobržduje, zatlačím ještě větší silou, zabere ABS a stojím. :( navíc mi příjde, že auto během jízdy začalo přibržďovat (auto se při řazení začalo pohupovat, na křižovatce do kopečka stojím bez brzdy, dobržďuje to trochu samo, chvílema slýchám pískání od kol, zlenivěla jízda).

čím to může být?
kapalina v posilovači? válec v posilovači? posilovač? abs? zavzdušněný?
už sem zoufalej.

mám ABS, 4x kotouč, zadní brzdy nový, kontrola brzd asi před půl rokem. :(

díky zkušenějším za názory


Jak starou tam mas brzdovou kapalinu???

bmw 530i V8 www.ms-auto.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #3 od pavelZet
Odpověděl pavelZet pro téma Re: BRZDY: jako kamen
dělali mi nový zadní brzdy asi před 5 měsíci a tvrdili že kapalinu měnili

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #4 od Max-el
Odpověděl Max-el pro téma Re: BRZDY: jako kamen
a přední brzdy si kontroloval? nejsou zaseklý?
nebo si je měnil když i s zadníma?

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #5 od pavelZet
Odpověděl pavelZet pro téma Re: BRZDY: jako kamen
existuje nějaká kontrola, jestli je posilovač brzd ok, jestli funguje?

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #6 od pavelZet
Odpověděl pavelZet pro téma Re: BRZDY: jako kamen
žeprý základní kontrola je našlapat, nastartovat a pedál musí klesnout ..ok

dnes sem jezdil a hrůza, předjel mně i kloboučník s felícií :oops:
v autě smrad a tak sem jel do servisu. vystoupím a dým a smrad z kol 8O snad sem destičky nepřitavil.

vypadá to na zatuhlý pístky, tak uvidíme.

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #7 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: BRZDY: jako kamen
Byt Tebou tak zvednu postupne vsechny kola a postupne povoluji a vycistim a rozhybu jednotlive desticky v tech trmenech. Neni to nic sloziteho, staci povolit dva srouby (M8- klic c.13), sundas trmen a vyklepnes desticky. Pak doporucuji desticky okartacovat od rzi, to stejne i trmeny, a z bocni strany ty desky pribrat pilnikem. Kdyz je nasadis musi jit volne. Dalsi veci co muzes udelat je si koupit nahradni sadu gumicek (mne stala 100Kc/napravu). To by jsi musel vsak rozebrat pistky a vypustit kapalinu. Ale taky se to da a neni to prilis slozite.
Delal jsem to zrovna minuly tyden :wink:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #8 od pavelZet
Odpověděl pavelZet pro téma Re: BRZDY: jako kamen
dobrej postup, něco podobnýho nakonec dělal borec v tom servisu s předníma brzdama:

- destičky byly nakonec fakt shořelý a rozpadlý (na přibržděnej předek sem ujel asi 35km)
- hadičky absolutně neprůchozí
- pístky se nehýbaly - zarezlý
- když se ještě hýbaly, tak rez potrhala gumičky
(ale neprůchozí hadičky drželi kapalinu takže se neztrácela)

takže nový destičky + hadičky + pístky + gumičky + kapalina
+ nákup (aby to druhý den bylo)
+ výměna oleje za shell helix 10w40 + filtr (sem zvědavej jak lepší olej poznám :) )
+ práce
= 5200,-

ne že bych chtěl nějak sockovat, jen by mně zajímalo, jestli to trochu odpovídá. borec dělá svou práci fakt dobře a sem vždycky spokojenej, jen bych rád věděl jak na tom je cenově

ještě mi před půl rokem právě neběhala ručka (celý nový zadní mechanismy u kotoučů) (říkal mechanismy 2x4500,-) a nová spojka (rozpadený talíř). tehdy to u něho koštovalo 15 000,- (zadní brzdy + kapalina + spojka + nákup zboží + práce)

je ok?

...ale brzdí to teď fakt nádherně, hodně se tu diskutovalo o tom že tipo na kotoučích nebrzní moc dobře. jen sem přikyvoval. za těch 20 000,- co sem do brzd vrazil to teď ale brzdí fakt tak dobře jak mají brzdit 4 kotouče, pěkně z ostra a citlivě...

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #9 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: BRZDY: jako kamen

dobrej postup, něco podobnýho nakonec dělal borec v tom servisu s předníma brzdama:

- destičky byly nakonec fakt shořelý a rozpadlý (na přibržděnej předek sem ujel asi 35km)
- hadičky absolutně neprůchozí
- pístky se nehýbaly - zarezlý
- když se ještě hýbaly, tak rez potrhala gumičky
(ale neprůchozí hadičky drželi kapalinu takže se neztrácela)

takže nový destičky + hadičky + pístky + gumičky + kapalina
+ nákup (aby to druhý den bylo)
+ výměna oleje za shell helix 10w40 + filtr (sem zvědavej jak lepší olej poznám :) )
+ práce
= 5200,-

ne že bych chtěl nějak sockovat, jen by mně zajímalo, jestli to trochu odpovídá. borec dělá svou práci fakt dobře a sem vždycky spokojenej, jen bych rád věděl jak na tom je cenově

ještě mi před půl rokem právě neběhala ručka (celý nový zadní mechanismy u kotoučů) (říkal mechanismy 2x4500,-) a nová spojka (rozpadený talíř). tehdy to u něho koštovalo 15 000,- (zadní brzdy + kapalina + spojka + nákup zboží + práce)

je ok?

...ale brzdí to teď fakt nádherně, hodně se tu diskutovalo o tom že tipo na kotoučích nebrzní moc dobře. jen sem přikyvoval. za těch 20 000,- co sem do brzd vrazil to teď ale brzdí fakt tak dobře jak mají brzdit 4 kotouče, pěkně z ostra a citlivě...

No zkusim pocitat.
- desticky - 1000Kc/naprava (2 napravy= 2000Kc)
- kapalina - 350Kc
- Hadicky - 200Kc/ks (4ks=800Kc)
- opravna sada 100Kc/naprava (2 napravy = 200Kc)
- olej 1000Kc/4litry
-filtr 100Kc
Takze suma-sumarum, pokud to menil vsechno tak to dela 4450Kc (4xbrzdy=4 kola + vymena oleje) za material zbytek za praci, takze to jde :wink:
Co se tyce dalsich investic, tak nevim, ale zda se mi to dost.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #10 od pavelZet
Odpověděl pavelZet pro téma Re: BRZDY: jako kamen
no on za 5200,- dělal jen přední nápravu + olej

ale říkám, brzdí to jak opravdový kotouče, bomba citlivej a ostrej efekt. taky dojezd na neutral se mi oproti standardu dost prodloužil a přestali pískat kola.

ještě sem zvědavej co to udělá se spotřebou...

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #11 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: BRZDY: jako kamen

no on za 5200,- dělal jen přední nápravu + olej

ale říkám, brzdí to jak opravdový kotouče, bomba citlivej a ostrej efekt. taky dojezd na neutral se mi oproti standardu dost prodloužil a přestali pískat kola.

ještě sem zvědavej co to udělá se spotřebou...

No dobre, takze odecti ty naklady za dalsi napravu a mas cenu (60% matros a 40% prace) , kterou si vzal za praci (no neni to malo). Navic ty ceny za material jsou jake by jsi platil Ty, v servisech maji jiny cenik - nizsi :wink: tzn. pomer mater/prace je jiny - mozna 40/60.

Ale kdyz je dobry a ty jsi spokojeny, neni co resit - vsechno je otazka poptavky/nabidky.

Btw si si jist, ze Ti tam ty pistky menil? Nevim, zda se to da samostatne koupit, ale opravte mne, jestli se pletu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #12 od pavelZet
Odpověděl pavelZet pro téma Re: BRZDY: jako kamen
starý pístky mi ukazoval, když auto bylo opravené, tak jo.

no, snad ten mazel už nebude dělat problémy a bude dlouho jezdit jak má - za benzín.

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #13 od rat21
Odpověděl rat21 pro téma Re: BRZDY: jako kamen

no on za 5200,- dělal jen přední nápravu + olej

ale říkám, brzdí to jak opravdový kotouče, bomba citlivej a ostrej efekt. taky dojezd na neutral se mi oproti standardu dost prodloužil a přestali pískat kola.

ještě sem zvědavej co to udělá se spotřebou...


Mne po oprave zadnzch brzd klesla spotreba z 8,5 na 7l. Ale to sa zadne kolesa dost hriali.

1.9 TDsX - r.v. 1991 - 270.000 km - po smrti :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #14 od pavelZet
Odpověděl pavelZet pro téma Re: BRZDY: jako kamen

no on za 5200,- dělal jen přední nápravu + olej

ale říkám, brzdí to jak opravdový kotouče, bomba citlivej a ostrej efekt. taky dojezd na neutral se mi oproti standardu dost prodloužil a přestali pískat kola.

ještě sem zvědavej co to udělá se spotřebou...


Mne po oprave zadnzch brzd klesla spotreba z 8,5 na 7l. Ale to sa zadne kolesa dost hriali.


tak to bych si nechal líbit :)
mám teda 1.6ku, ale 835ku motor. doteď spotřebu 8.2. sem zvědavej a nedočkavej.

F Tipo 1.6 i.e., rv. 94

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 10 měsíců zpět #15 od mk-tec
Odpověděl mk-tec pro téma Re: BRZDY: jako kamen
tak to bych si nechal líbit :)
mám teda 1.6ku, ale 835ku motor. doteď spotřebu 8.2. sem zvědavej a nedočkavej.[/quote]

Mám ten samej motor a jezdím za 7 - 7,5 l a když jedu na spotřebu, tak se dostanu i na 6,2 l. Jde o to, jak máš těžkou nohu, jak brzdíš, plynulost...

FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.089 sekund
Powered by Kunena fórum