Jak velký vliv má výfuk na spotřebu?

Více
17 roků 2 měsíců zpět #1 od Criton
Ahoj, chtěl sem se zeptat, jak velký vliv má výfuk na spotřebu. Jezdim s 1.6 DOHC, do teď sem jezdil za 10l (70% město). Vejfuk sem měl děravej jak cedník, katalyzátor byl jako dalekohled. Teď sem si konečně pořídil novej vejfuk a místo katalyzátoru sem si tam dal rovnou trubku. Můžu se těšit na to, že mi výrazně klesne spotřeba?

Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #2 od paldous
podle mne to nebude vyrazne,ale trochu snad jo,jinak vyfuk dava protitlak s kterym se pri vypoctech motoru pocita, kdyz je ten protitlak mensi jak byl puvodne pocitanej tak je i vymena zmesi ve valcich snadnejsi cili by to s velkou dirou ve vyfuku melo jet za min a rychlej do otacek, ale na druhe strane protitlak ve vyfukovem potrubi ma souvislost s krouticim momentem-vetsi protitlak zvysuje kroutak takze by to zas melo bejt liny s velkou dirou,je to zacarovanej kruh, na neco ma dira ve vyfuku kladnej a na neco zas zapornej ucinek.....

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #3 od Charles
No já mám na tipu upravovanej výfuk, kdy na posledním tlumiči je přidělaná koncovka s dírou velkou tak, že by se tam vešla pomalu celá "pěst" a taky mám vyhozenej katalyzátor a místo něj je danej vlnovec. :wink:
Problémy mi to dělá hlavně v kopcích, kdy mi to vůbec nechce jet :( v menšim kopci to jen udržuje rychlost, ale většinou to zpomaluje a musim podřazovat i na dvojku, abych to dostal do otáček a trochu to začalo zrychlovat. Taky ta spotřeba je hodně vysoká jezdim tak za 11-12 l/100km :x ....sice zvuk to má hezkej, ale klidně se ho vzdám, pokud by jiný výfuk tomu pomohl. Jinak mi říkali abych zkontroloval ventilové vůle, že ty mohou být příčinou, ale ty byly naprosto v pořádku a i svíčky jsou skoro nové. Je ten výfuk příčinou nebo by to mohlo být i něco jiného :?:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #4 od BlackJack
Nedával bych výfuku tolik za vinu. Jezdil jsem s pěknýma dírama ve výfuku ( fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=4742 ) a jestli se spotřeba nějak dramaticky zvýšila sem nepostřehl. Ale mluvím o dieselu. A taky jak už sem jednou říkal, děravej nebo netěsněj výfuk má špatný vliv na funkci turba :!: To mám ověřené, to turbo bylo jak mrtvé a po výměně výfuku bylo úplně jiné. Začalo opět hlasitě pískat a tlačilo v nižších otáčkách. Z toho by ovšem mohla plynout úvaha, jestli to turbo neovlivnil motor, kterému pomohl výfuk :idea:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #5 od simir
Já mám taky vyndanej kat a tlumiče, mám jen první průchozí (místo katu - bez něj to nemělo výkon a moc to řvalo) a na konci leštěný nerez průchozí. Spotřeba je stejná, ale nějaký protitlak musí být, jinak dochází k moc rychlému vyplachování válce a při "střihu" ventilů to s sebou strhne část nové směsi a výsledkem je chudá směs = nižší výkon

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #6 od Dresik
Nižší výkon při špatném výfuku určitě. Já měl na Deltě 1.6 8V vzdau sportovní ,pak sem vrátil origo a dokázal sem jet za 5,7l...což se mi nikdy předtím nepodařilo...tak nevím :roll:

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #7 od simir

Nedával bych výfuku tolik za vinu. Jezdil jsem s pěknýma dírama ve výfuku ( fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=4742 ) a jestli se spotřeba nějak dramaticky zvýšila sem nepostřehl. Ale mluvím o dieselu. A taky jak už sem jednou říkal, děravej nebo netěsněj výfuk má špatný vliv na funkci turba :!: To mám ověřené, to turbo bylo jak mrtvé a po výměně výfuku bylo úplně jiné. Začalo opět hlasitě pískat a tlačilo v nižších otáčkách. Z toho by ovšem mohla plynout úvaha, jestli to turbo neovlivnil motor, kterému pomohl výfuk :idea:

U turbomotoru bych asi s výfukem neexperimentoval, protože turbo roztáčí rozdíl tlaku před ním a za ním (tlak se snaží vyrovnávat a dochází k rychlému proudění plynů,které roztáčí turbo - neroztáčí ho tedy mylně domnívané výfukové plyny samotné) a proto jakákoliv změna ovlivní výpočty výrobce. U turba by se s výfukem muselo změnit i nastavení ŘJ (chiptuning)

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #8 od BlackJack

U turbomotoru bych asi s výfukem neexperimentoval, protože turbo roztáčí rozdíl tlaku před ním a za ním (tlak se snaží vyrovnávat a dochází k rychlému proudění plynů,které roztáčí turbo - neroztáčí ho tedy mylně domnívané výfukové plyny samotné) a proto jakákoliv změna ovlivní výpočty výrobce. U turba by se s výfukem muselo změnit i nastavení ŘJ (chiptuning)

Jasný .. proto mám original, ale nechal jsem ho nastříkat silikonovou stříbrnou vypalovací barvou na výfuky a koncovku sem pochromoval :cheese:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #9 od Charles

Nižší výkon při špatném výfuku určitě. Já měl na Deltě 1.6 8V vzdau sportovní ,pak sem vrátil origo a dokázal sem jet za 5,7l...což se mi nikdy předtím nepodařilo...tak nevím :roll:


hmm jak to tu tak čtu, začínám přemýšlet o koupi origo výfuku, tenhle sice svítí novou, není na něm téměř rez, ale pokud to pojede lépe a za míň, tak to není co řešit :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #10 od simir
úpravou výfuku lze hodně získat, ale je to hodně testování atd. Nejlepší je vyrobit sportovní dle návodu. Na netu jsem však našel jen na Favorita. Mě k úpravě výfuku vedlo to, že původní už byly shnilý a kat neprůhlednej, a popravdě jsem chtěl trochu dB, kterých se mi koncovkou nedostávalo, tak jsem koupil tuningový (český za asi 2300,-), trubku pr. 50mm a nakonec jsem musel ještě předřadit průchozí tlumič ze starýho Kadetta. Spotřeba zůstala stejně vysoká (9l/100km) a trošku motor ožil

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #11 od Honza
nečetl jsme to celý , ale trochu tady rozvířím vody..

protitlak u výfuku je k ničemu (maximálně ke snížení hlučnosti) , jediný motory, u kterých se hodí jsou turbomotory , a tam se protitlak hodí v části mezi vejfukovým ventilem a turbínou..

8)

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #12 od simir
Protitlak je k ničemu, ideální je žádný, ale při výrobě auta je s ním počítáno a tak bez úprav dávkování paliva nelze výfuk vyřadit. Mám to ozkoušený, i automechanik, který jezdí amatérské rallye to má vyzkoušený na různých autech. Při úpravě výfuku musel měnit otryskování karburátoru

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #13 od TooM-As
Mě tam ten protitlak taky nějak nesedí. přece spálený benzín (výfukový plyn) je z válce vytlačován pohybem pístu nahoru při otevřeným výfukovým ventilu. Jak jste tedy došli k závěru že protitlak ve výfuku ovlivní sání směsi nchápu. Spočítanej protitkal ve výfuku je dobrý pro 2taky. jinak že to začne víc žrát připisuju lambda sondě protože nezaregistruje plyn kterej proudí oproti sérii moc rychle.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #14 od michal_tipar
Lambda neregistruje rychlost proudění ale složení proudící směsi. Rychlejší proudění by mohlo naopak vést k její lepší funkci, protože se rychleji "vymývá"
Rychlejší proudění bude ale asi víc horké, než normální né... To by mohlo lambdu poškodit.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #15 od simir
Taky jsem považoval protitlak za blbost (ideální přece je rychlé vyplachování válců), ale...:
po expanzi jde píst nahoru a přes otevřený výfukový ventil vytlačuje spálenou směs. Při horní úvrati se výfukový ventil zavírá a sací otvírá. V jistém momentě jsou otevřeny oba a pokud ve výfuku není protitlak, který zpomaluje rychlost plynů, tak spálená směs proudí ven moc rychle a vzniklý "vír" vysaje i část nové směsi přes pootevřený sací ventil. Nevěřil jsem tomu, že je to tak znatelné, ale po ozkoušení už této teorii věřím

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.493 sekund
Powered by Kunena fórum