Jak velký vliv má výfuk na spotřebu?
Už je pryč: Fiat Tipo 1.6 DOHC r.v. 1989
Nyní: Škoda Octavia 1.9TDi
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Problémy mi to dělá hlavně v kopcích, kdy mi to vůbec nechce jet v menšim kopci to jen udržuje rychlost, ale většinou to zpomaluje a musim podřazovat i na dvojku, abych to dostal do otáček a trochu to začalo zrychlovat. Taky ta spotřeba je hodně vysoká jezdim tak za 11-12 l/100km ....sice zvuk to má hezkej, ale klidně se ho vzdám, pokud by jiný výfuk tomu pomohl. Jinak mi říkali abych zkontroloval ventilové vůle, že ty mohou být příčinou, ale ty byly naprosto v pořádku a i svíčky jsou skoro nové. Je ten výfuk příčinou nebo by to mohlo být i něco jiného :
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
U turbomotoru bych asi s výfukem neexperimentoval, protože turbo roztáčí rozdíl tlaku před ním a za ním (tlak se snaží vyrovnávat a dochází k rychlému proudění plynů,které roztáčí turbo - neroztáčí ho tedy mylně domnívané výfukové plyny samotné) a proto jakákoliv změna ovlivní výpočty výrobce. U turba by se s výfukem muselo změnit i nastavení ŘJ (chiptuning)Nedával bych výfuku tolik za vinu. Jezdil jsem s pěknýma dírama ve výfuku ( fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=4742 ) a jestli se spotřeba nějak dramaticky zvýšila sem nepostřehl. Ale mluvím o dieselu. A taky jak už sem jednou říkal, děravej nebo netěsněj výfuk má špatný vliv na funkci turba :!: To mám ověřené, to turbo bylo jak mrtvé a po výměně výfuku bylo úplně jiné. Začalo opět hlasitě pískat a tlačilo v nižších otáčkách. Z toho by ovšem mohla plynout úvaha, jestli to turbo neovlivnil motor, kterému pomohl výfuk :idea:
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jasný .. proto mám original, ale nechal jsem ho nastříkat silikonovou stříbrnou vypalovací barvou na výfuky a koncovku sem pochromoval :cheese:U turbomotoru bych asi s výfukem neexperimentoval, protože turbo roztáčí rozdíl tlaku před ním a za ním (tlak se snaží vyrovnávat a dochází k rychlému proudění plynů,které roztáčí turbo - neroztáčí ho tedy mylně domnívané výfukové plyny samotné) a proto jakákoliv změna ovlivní výpočty výrobce. U turba by se s výfukem muselo změnit i nastavení ŘJ (chiptuning)
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nižší výkon při špatném výfuku určitě. Já měl na Deltě 1.6 8V vzdau sportovní ,pak sem vrátil origo a dokázal sem jet za 5,7l...což se mi nikdy předtím nepodařilo...tak nevím
hmm jak to tu tak čtu, začínám přemýšlet o koupi origo výfuku, tenhle sice svítí novou, není na něm téměř rez, ale pokud to pojede lépe a za míň, tak to není co řešit
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
protitlak u výfuku je k ničemu (maximálně ke snížení hlučnosti) , jediný motory, u kterých se hodí jsou turbomotory , a tam se protitlak hodí v části mezi vejfukovým ventilem a turbínou..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Rychlejší proudění bude ale asi víc horké, než normální né... To by mohlo lambdu poškodit.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
po expanzi jde píst nahoru a přes otevřený výfukový ventil vytlačuje spálenou směs. Při horní úvrati se výfukový ventil zavírá a sací otvírá. V jistém momentě jsou otevřeny oba a pokud ve výfuku není protitlak, který zpomaluje rychlost plynů, tak spálená směs proudí ven moc rychle a vzniklý "vír" vysaje i část nové směsi přes pootevřený sací ventil. Nevěřil jsem tomu, že je to tak znatelné, ale po ozkoušení už této teorii věřím
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.