Jak velký vliv má výfuk na spotřebu?
Lambda (jakožto elektrochemický článek) zjišťuje obsah kyslíku ve splodinách, možná by rychlejší proudění mělo vliv. Teplota se myslím nijak kriticky nezměníLambda neregistruje rychlost proudění ale složení proudící směsi. Rychlejší proudění by mohlo naopak vést k její lepší funkci, protože se rychleji "vymývá"
Rychlejší proudění bude ale asi víc horké, než normální né... To by mohlo lambdu poškodit.
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
V zadu mám nějaký Remus, ele je to na hovno. V kopcích mám co dělat. Protitlak je protitlak a nechal bych origoš výfuk, který má takový jaký být má. Už sena to chytám že vyhodím tu koncovku a dám tak standartní výfuk.
Když chceš upravit výfuk, taky musíš pozměnit data v řídící jednotce. Jde o to aby jsi měl správnou směs vzduch benzín a tayk správný předstih. Když změníš průchodnost výfuku, tohle všecno se ti změní vlivem lambda řízení. Lambda špatně vyhodnotí obsah kyslíku ve výfukových plynech a už je problém. Větší spotřeba, nižšítah motoru apd. Prostě bez úpravy ŘJto nemá moc smysl dle mého názoru.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Souhlasím, že bez úprav ŘJ to je nanic, ale nesouhlasím s tím, že lambda sonda má jiný údaje... Lambdou jde stále stejná směs, bez ohledu na to, co je za ní (zda výfuk nebo nic) Maximálně by tam mohlo být trochu O2 navíc při onom odsátí skrz ventil. Možná jsem si tím dal zároveň odpověď. Ale předstih se rozhodně nemění lambda řízením, tím se mění doba otevření vstřikovacího ventilu (složení směsi), předstih se mění skrz čidlo zatížení (podtlak v sání) a v závislosti na otáčkáchMě to udělalo 3l na 100 km. Jen jsem orpavil díry ve výfuku.
V zadu mám nějaký Remus, ele je to na hovno. V kopcích mám co dělat. Protitlak je protitlak a nechal bych origoš výfuk, který má takový jaký být má. Už sena to chytám že vyhodím tu koncovku a dám tak standartní výfuk.
Když chceš upravit výfuk, taky musíš pozměnit data v řídící jednotce. Jde o to aby jsi měl správnou směs vzduch benzín a tayk správný předstih. Když změníš průchodnost výfuku, tohle všecno se ti změní vlivem lambda řízení. Lambda špatně vyhodnotí obsah kyslíku ve výfukových plynech a už je problém. Větší spotřeba, nižšítah motoru apd. Prostě bez úpravy ŘJto nemá moc smysl dle mého názoru.
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
nevidím rozdíl v tom, čím je motor napájen Maximálně přímý vstřik to neovlivní, ale ten se již nepoužívá (kvůli přehřívajícím se vstřikům) a všechny vstřiky jsou nyní umístěny před sací ventil a vstřikují do válce při otevření ventilu skrz něj. Bohužel nevím, co má za systém Tipoproto mám TD,jen trubka bez tlumičů a žere stejně
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
že by Fiat měl první diesel světa? Slyšel jsem cosi o japoncích, ale první sériově vyráběný diesel byl prý Mercedes. Ale pokud to byl Fiat, jen mě to těší.no tipo ma neprimy vstrik, primy vstrik mela croma jako prvni diesel auto na svete, bylo to tusim 1.9 nebo 2.0 tdid nebo tak nejak
Pokud je teda na mysli první diesel. Pokud myslíš první přímý vstřik u diesla, tak to nevím...
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Souhlasím, že bez úprav ŘJ to je nanic, ale nesouhlasím s tím, že lambda sonda má jiný údaje... Lambdou jde stále stejná směs, bez ohledu na to, co je za ní (zda výfuk nebo nic) Maximálně by tam mohlo být trochu O2 navíc při onom odsátí skrz ventil. Možná jsem si tím dal zároveň odpověď. Ale předstih se rozhodně nemění lambda řízením, tím se mění doba otevření vstřikovacího ventilu (složení směsi), předstih se mění skrz čidlo zatížení (podtlak v sání) a v závislosti na otáčkáchMě to udělalo 3l na 100 km. Jen jsem orpavil díry ve výfuku.
V zadu mám nějaký Remus, ele je to na hovno. V kopcích mám co dělat. Protitlak je protitlak a nechal bych origoš výfuk, který má takový jaký být má. Už sena to chytám že vyhodím tu koncovku a dám tak standartní výfuk.
Když chceš upravit výfuk, taky musíš pozměnit data v řídící jednotce. Jde o to aby jsi měl správnou směs vzduch benzín a tayk správný předstih. Když změníš průchodnost výfuku, tohle všecno se ti změní vlivem lambda řízení. Lambda špatně vyhodnotí obsah kyslíku ve výfukových plynech a už je problém. Větší spotřeba, nižšítah motoru apd. Prostě bez úpravy ŘJto nemá moc smysl dle mého názoru.
Promiň, samozřejmě máš pravdu a špatně jsem se vyjádřil. Lambda nemění směs a vyhodnocuje stále stejně. Ale složení směsi je jiné díky rychlému průplachu spalovacího prostoru. Jde o překřízení ventilů a další prkotiny. Pak se podltlakem ve výfukovém potrubí vtáhne čerstvý vzduch do výfukového potrubí na lambdu a lambda to vyhodnotí jako chudou a směs a přidá palivo. Dofám, že jsem zase na svém výkladu něco nezmastil
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jsem stejného názoru
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
...tak tolko moje poznatky...aj ked je pravda tak mam vymlety motor takže sundanie vyfucku mu len pomohlo!
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
S dírou u konce výfukového potrubí žádná změna ve spotřebě....
ALE když sem měl díru před prvni tlumičem, spotřeba vylezla....
Motor viz. podpis...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.