Jak velký vliv má výfuk na spotřebu?

Více
17 roků 2 měsíců zpět #16 od simir

Lambda neregistruje rychlost proudění ale složení proudící směsi. Rychlejší proudění by mohlo naopak vést k její lepší funkci, protože se rychleji "vymývá"
Rychlejší proudění bude ale asi víc horké, než normální né... To by mohlo lambdu poškodit.

Lambda (jakožto elektrochemický článek) zjišťuje obsah kyslíku ve splodinách, možná by rychlejší proudění mělo vliv. Teplota se myslím nijak kriticky nezmění

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 2 měsíců zpět #17 od petr1978
Mě to udělalo 3l na 100 km. Jen jsem orpavil díry ve výfuku.
V zadu mám nějaký Remus, ele je to na hovno. V kopcích mám co dělat. Protitlak je protitlak a nechal bych origoš výfuk, který má takový jaký být má. Už sena to chytám že vyhodím tu koncovku a dám tak standartní výfuk.
Když chceš upravit výfuk, taky musíš pozměnit data v řídící jednotce. Jde o to aby jsi měl správnou směs vzduch benzín a tayk správný předstih. Když změníš průchodnost výfuku, tohle všecno se ti změní vlivem lambda řízení. Lambda špatně vyhodnotí obsah kyslíku ve výfukových plynech a už je problém. Větší spotřeba, nižšítah motoru apd. Prostě bez úpravy ŘJto nemá moc smysl dle mého názoru.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #18 od simir

Mě to udělalo 3l na 100 km. Jen jsem orpavil díry ve výfuku.
V zadu mám nějaký Remus, ele je to na hovno. V kopcích mám co dělat. Protitlak je protitlak a nechal bych origoš výfuk, který má takový jaký být má. Už sena to chytám že vyhodím tu koncovku a dám tak standartní výfuk.
Když chceš upravit výfuk, taky musíš pozměnit data v řídící jednotce. Jde o to aby jsi měl správnou směs vzduch benzín a tayk správný předstih. Když změníš průchodnost výfuku, tohle všecno se ti změní vlivem lambda řízení. Lambda špatně vyhodnotí obsah kyslíku ve výfukových plynech a už je problém. Větší spotřeba, nižšítah motoru apd. Prostě bez úpravy ŘJto nemá moc smysl dle mého názoru.

Souhlasím, že bez úprav ŘJ to je nanic, ale nesouhlasím s tím, že lambda sonda má jiný údaje... Lambdou jde stále stejná směs, bez ohledu na to, co je za ní (zda výfuk nebo nic) Maximálně by tam mohlo být trochu O2 navíc při onom odsátí skrz ventil. Možná jsem si tím dal zároveň odpověď. Ale předstih se rozhodně nemění lambda řízením, tím se mění doba otevření vstřikovacího ventilu (složení směsi), předstih se mění skrz čidlo zatížení (podtlak v sání) a v závislosti na otáčkách

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #19 od jimird
proto mám TD,jen trubka bez tlumičů a žere stejně

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #20 od simir

proto mám TD,jen trubka bez tlumičů a žere stejně

nevidím rozdíl v tom, čím je motor napájen :) Maximálně přímý vstřik to neovlivní, ale ten se již nepoužívá (kvůli přehřívajícím se vstřikům) a všechny vstřiky jsou nyní umístěny před sací ventil a vstřikují do válce při otevření ventilu skrz něj. Bohužel nevím, co má za systém Tipo

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #21 od paldous
no tipo ma neprimy vstrik, primy vstrik mela croma jako prvni diesel auto na svete, bylo to tusim 1.9 nebo 2.0 tdid nebo tak nejak

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #22 od simir

no tipo ma neprimy vstrik, primy vstrik mela croma jako prvni diesel auto na svete, bylo to tusim 1.9 nebo 2.0 tdid nebo tak nejak

že by Fiat měl první diesel světa? Slyšel jsem cosi o japoncích, ale první sériově vyráběný diesel byl prý Mercedes. Ale pokud to byl Fiat, jen mě to těší.
Pokud je teda na mysli první diesel. Pokud myslíš první přímý vstřik u diesla, tak to nevím...

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #23 od Dresik
První TD co se týče italů měla Lancia v Prismě.

AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #24 od paldous
myslel jsem prvni primy vstrik u dieslu seriove vyrabeny byl v crome,nekde jsem to cetl

Fiat Tipo 1.7D, r.v.:1988

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #25 od petr1978

Mě to udělalo 3l na 100 km. Jen jsem orpavil díry ve výfuku.
V zadu mám nějaký Remus, ele je to na hovno. V kopcích mám co dělat. Protitlak je protitlak a nechal bych origoš výfuk, který má takový jaký být má. Už sena to chytám že vyhodím tu koncovku a dám tak standartní výfuk.
Když chceš upravit výfuk, taky musíš pozměnit data v řídící jednotce. Jde o to aby jsi měl správnou směs vzduch benzín a tayk správný předstih. Když změníš průchodnost výfuku, tohle všecno se ti změní vlivem lambda řízení. Lambda špatně vyhodnotí obsah kyslíku ve výfukových plynech a už je problém. Větší spotřeba, nižšítah motoru apd. Prostě bez úpravy ŘJto nemá moc smysl dle mého názoru.

Souhlasím, že bez úprav ŘJ to je nanic, ale nesouhlasím s tím, že lambda sonda má jiný údaje... Lambdou jde stále stejná směs, bez ohledu na to, co je za ní (zda výfuk nebo nic) Maximálně by tam mohlo být trochu O2 navíc při onom odsátí skrz ventil. Možná jsem si tím dal zároveň odpověď. Ale předstih se rozhodně nemění lambda řízením, tím se mění doba otevření vstřikovacího ventilu (složení směsi), předstih se mění skrz čidlo zatížení (podtlak v sání) a v závislosti na otáčkách


Promiň, samozřejmě máš pravdu a špatně jsem se vyjádřil. Lambda nemění směs a vyhodnocuje stále stejně. Ale složení směsi je jiné díky rychlému průplachu spalovacího prostoru. Jde o překřízení ventilů a další prkotiny. Pak se podltlakem ve výfukovém potrubí vtáhne čerstvý vzduch do výfukového potrubí na lambdu a lambda to vyhodnotí jako chudou a směs a přidá palivo. Dofám, že jsem zase na svém výkladu něco nezmastil :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 1 měsíc zpět #26 od simir
to petr1978:
jsem stejného názoru

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #27 od bjukemen
...po dlho laborovani s vyfuckom na TD môžem povedať že vyfuk nama žiadny vpliv na spotrebu aspon u dizla...mal som vyfuck deravy,jazdil som uplne bez vyfuku alebo z polovicou potrubia a spotreba stale rovnaka,a dokonca by som powedal že bez vyfuku bola o niečo nižšia...

...tak tolko moje poznatky...aj ked je pravda tak mam vymlety motor takže sundanie vyfucku mu len pomohlo!

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #28 od F@ster
Moje zkušenost:
S dírou u konce výfukového potrubí žádná změna ve spotřebě....
ALE když sem měl díru před prvni tlumičem, spotřeba vylezla....
Motor viz. podpis...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 měsíců zpět #29 od petr1978
U dieselu co nemá řízení škodlivin ve spalináchh to takový vliv nebude mít. Snad jen na chování motoru. Diesel nemá čím by vyhodnotil složení spalin a proto pořád dává stejně paliva v závislosti na otáčkách motoru a sešlápnutí pedálu. Ale na chování motoru se to určitě pozná. Řekl bych že spadne kroutící moment, ikdyž to půjde rychleji do otáček. Chtělo by se to zeptat nějakého člověka co dělá tuning Dieselů profesionálně, akorát nikoho takového neznám. Na benzín jsem se už ptal a taky si to vyzkoušel na vlastní kůži.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.537 sekund
Powered by Kunena fórum