Přehřívání brzd
19 roků 4 měsíců zpět #1
od Kachna
Přehřívání brzd vytvořil uživatel Kachna
Zdravím,mám problém s přehříváním předních brzd!Při br?dění mi
brzdí nejdčříver pravé kolo,a? po při?lápmnutí pedálu opravdu velkou silou
mi jde do bloku i levé!A zadní kola nejdou do smyku vůbec.Pístky ve
třmenech chodí volně.Je mo?né ?e by měl hlavní brzdový válec takový odpor
?e by se doztatečně nevracel a stále to přibr?ďovalo.?Mů?e být problém se
zadníma brzdama v zátě?ovém regulátoru? :
brzdí nejdčříver pravé kolo,a? po při?lápmnutí pedálu opravdu velkou silou
mi jde do bloku i levé!A zadní kola nejdou do smyku vůbec.Pístky ve
třmenech chodí volně.Je mo?né ?e by měl hlavní brzdový válec takový odpor
?e by se doztatečně nevracel a stále to přibr?ďovalo.?Mů?e být problém se
zadníma brzdama v zátě?ovém regulátoru? :
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
19 roků 4 měsíců zpět #2
od Dragon
Tipo 2.0
16v po GO
Odpověděl Dragon pro téma Re: Přehřívání brzd
Pí?e? tam
moc věcí dohromady, tro?ku víc info ... Tak?e Ti to trvale přibrzďuje ?
Obě kola? Nebo se jen rychle zahřejou brzdy po pár zabr?dění? Jak to má? s
brzd. kapalinou, kdy byla měněná? Takhle blbě ti to brzdí a? po přehřátí
nebo i při studených brzdách? Pedál je při br?dění "gumovej" ? Kdy? na
pedál víckkrát za sebou ?lápne? začne zabírat vý?? Brzdění při zapnutém
motoru a bez motoru je v tom výrazný rozdíl? Co ručka kdy zabírá a jak? Jo
a v zadu má? kotouče nebo bubny?
Zatím mo?nosti: pokud jsou pístky
skut. pohyblivé (musí jít trochu vet?í silou zamáčknout) mu?e být skřípnutá
nebo ucpaná hadice od brzdičů. Zkus do zadu hodit pytel cementu nebo
kotouče od činek, podle toho k čemu má? blí? a zabrzdit, u?
blokujou?
Ka?dopádně si myslím ?e by to stálo za generálku brzd.
moc věcí dohromady, tro?ku víc info ... Tak?e Ti to trvale přibrzďuje ?
Obě kola? Nebo se jen rychle zahřejou brzdy po pár zabr?dění? Jak to má? s
brzd. kapalinou, kdy byla měněná? Takhle blbě ti to brzdí a? po přehřátí
nebo i při studených brzdách? Pedál je při br?dění "gumovej" ? Kdy? na
pedál víckkrát za sebou ?lápne? začne zabírat vý?? Brzdění při zapnutém
motoru a bez motoru je v tom výrazný rozdíl? Co ručka kdy zabírá a jak? Jo
a v zadu má? kotouče nebo bubny?
Zatím mo?nosti: pokud jsou pístky
skut. pohyblivé (musí jít trochu vet?í silou zamáčknout) mu?e být skřípnutá
nebo ucpaná hadice od brzdičů. Zkus do zadu hodit pytel cementu nebo
kotouče od činek, podle toho k čemu má? blí? a zabrzdit, u?
blokujou?
Ka?dopádně si myslím ?e by to stálo za generálku brzd.
Tipo 2.0
16v po GO
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
19 roků 4 měsíců zpět #3
od Radek
Radek
Odpověděl Radek pro téma Re: Přehřívání brzd
Čau.
Podobný problém jsem měl loni. U mě to byly zarezlé brzdové trubičky.Pod
tlakem ( při brzdění ) kapalinu propustily, ale zpět u? ne. Zůstaly
natlakovaný a kolo potom přibrzďuje. Na zadní nápravě u mě stačilo jen
se?telovat zátě?ový regulátor, ale blokovat ti zadní kola moc nebudou,
proto tam je ten zátě?ák. Při brzdění se zadní náprava odlehčí a regulátor
zmírní tlak. Doufám, ?e jsem nenapsal nějakou kravinu. Čau Radek.
Podobný problém jsem měl loni. U mě to byly zarezlé brzdové trubičky.Pod
tlakem ( při brzdění ) kapalinu propustily, ale zpět u? ne. Zůstaly
natlakovaný a kolo potom přibrzďuje. Na zadní nápravě u mě stačilo jen
se?telovat zátě?ový regulátor, ale blokovat ti zadní kola moc nebudou,
proto tam je ten zátě?ák. Při brzdění se zadní náprava odlehčí a regulátor
zmírní tlak. Doufám, ?e jsem nenapsal nějakou kravinu. Čau Radek.
Radek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
19 roků 4 měsíců zpět #4
od Kachna
Odpověděl Kachna pro téma Re: Přehřívání brzd
Právě jsem
přijel z testování tebou daných otázek.Tak?e:Kdy? byly brzdy studený,tak
jsem se zozjel a asi kilometr jsem brzdil pouze ruční brzdou.(a nic byly
studený)Potom jsem jel asi tak 600 metrů při asi 3 kři?ovatkách s mírným
br?děním.(byly ?havý jako pě?ák.nelze udr?et ruku.Pedál je i po se?lapání
stejně tvrdý!(tak?e to je odvzdu?něný dobře)Jinak se hřejí obě stejně.Je?tě
něco:Má tipo dvouokruhový brzdy rozdělený na přední a zadní nápravu nebo
pravé přední a levé zadní???Dik
přijel z testování tebou daných otázek.Tak?e:Kdy? byly brzdy studený,tak
jsem se zozjel a asi kilometr jsem brzdil pouze ruční brzdou.(a nic byly
studený)Potom jsem jel asi tak 600 metrů při asi 3 kři?ovatkách s mírným
br?děním.(byly ?havý jako pě?ák.nelze udr?et ruku.Pedál je i po se?lapání
stejně tvrdý!(tak?e to je odvzdu?něný dobře)Jinak se hřejí obě stejně.Je?tě
něco:Má tipo dvouokruhový brzdy rozdělený na přední a zadní nápravu nebo
pravé přední a levé zadní???Dik
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
19 roků 4 měsíců zpět #5
od Dragon
Tipo 2.0
16v po GO
Odpověděl Dragon pro téma Re: Přehřívání brzd
Kdy? Ti
přibrzďujou brzdy tak od kola cítí? sálat teplo stačí jen přiblí?it ruku,
ne?ahat !! případně jen plivnout a i cítí? ?e to auto nejede jak má.
Měl jsem problém, ?e mi to dělalo jen někdy, v servisu na nic nepři?li,
nakonec to byla ?pína v hadici k brzdiči, někdy se to ucpalo někdy ne a
navíc při brzdění to vět?inou přetlačí? ale pístek se u? nevrací, chvění od
kotouče který ho vrací normálně u? nemá sílu ho zatlačit. V Tvém případě to
buď dělá jen někdy nebo je problém jinde. To ?e neudr?í? ruku na kotouči po
pár se?lápnutích je v pořádku pokud nemá? pocit ?e destičky jakoby
"klou?ou" po disku. Je?tě bych to jednou rozebral a zkontroloval chod
pístků, prohlídnul destičky (sjetost, jestli nejsou nestejnoměrně sjetý,
zaolejovaný, vydrolený, jestli jejich plech někde nedře o kotouč - hranu na
obvodě, jestli nedrhnou v brzdiči), prohlídnul kotouče (stejnoměrnost
sjetí, drá?ky, tlou??ku, hranu na obvodě, orezlost - samozřejmě na brzdící
plo?e ).
Pokud to nezačalo dělat z ničeho nic tak to mů?ou být
nevhodný destičky. "Trefit" se do správných je dost problém.
Cítí?
"kopání" ve volantu při prudkém brzdění? Zkusil bych je "usadit" stylem tak
8x 10-150-10 Brzdění maximální, akcelerace normál, pak dojet normální
jízdou a nechat vychladnout.
Pokud necítí? ?e by se pedál propadal
tak je pravděpodobně brzd. válec v pořádku. Zkontroloval bych je?tě
podtlakovou hadici od sání do posilovače. Jo a pokuď tam má? brzd.
kapalinu déle jak 3 roky tak to u? bude taky asi pěknej humus.
U?
musím končit v práci, budu tu a? za 14 dní ale poradí Ti určitě někdo jinej
(a líp).
Okruh je u Tipa přední kolo a protilehlé zadní. Chvíli jsem
jezdil jen na jeden a ?ádná sláva
přibrzďujou brzdy tak od kola cítí? sálat teplo stačí jen přiblí?it ruku,
ne?ahat !! případně jen plivnout a i cítí? ?e to auto nejede jak má.
Měl jsem problém, ?e mi to dělalo jen někdy, v servisu na nic nepři?li,
nakonec to byla ?pína v hadici k brzdiči, někdy se to ucpalo někdy ne a
navíc při brzdění to vět?inou přetlačí? ale pístek se u? nevrací, chvění od
kotouče který ho vrací normálně u? nemá sílu ho zatlačit. V Tvém případě to
buď dělá jen někdy nebo je problém jinde. To ?e neudr?í? ruku na kotouči po
pár se?lápnutích je v pořádku pokud nemá? pocit ?e destičky jakoby
"klou?ou" po disku. Je?tě bych to jednou rozebral a zkontroloval chod
pístků, prohlídnul destičky (sjetost, jestli nejsou nestejnoměrně sjetý,
zaolejovaný, vydrolený, jestli jejich plech někde nedře o kotouč - hranu na
obvodě, jestli nedrhnou v brzdiči), prohlídnul kotouče (stejnoměrnost
sjetí, drá?ky, tlou??ku, hranu na obvodě, orezlost - samozřejmě na brzdící
plo?e ).
Pokud to nezačalo dělat z ničeho nic tak to mů?ou být
nevhodný destičky. "Trefit" se do správných je dost problém.
Cítí?
"kopání" ve volantu při prudkém brzdění? Zkusil bych je "usadit" stylem tak
8x 10-150-10 Brzdění maximální, akcelerace normál, pak dojet normální
jízdou a nechat vychladnout.
Pokud necítí? ?e by se pedál propadal
tak je pravděpodobně brzd. válec v pořádku. Zkontroloval bych je?tě
podtlakovou hadici od sání do posilovače. Jo a pokuď tam má? brzd.
kapalinu déle jak 3 roky tak to u? bude taky asi pěknej humus.
U?
musím končit v práci, budu tu a? za 14 dní ale poradí Ti určitě někdo jinej
(a líp).
Okruh je u Tipa přední kolo a protilehlé zadní. Chvíli jsem
jezdil jen na jeden a ?ádná sláva
Tipo 2.0
16v po GO
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 9 měsíců zpět #6
od bastr
Odpověděl bastr pro téma Re: Přehřívání brzd
nevedel by
nekdo jestli by mi pasovali na 1.6 dvouvacku brzdy z 2.0 16 vpredek a mozna i
zadek
nekdo jestli by mi pasovali na 1.6 dvouvacku brzdy z 2.0 16 vpredek a mozna i
zadek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 9 měsíců zpět #7
od Honza
pasovali, ale pod podmínkou ze budes jezdit
minimalne 15" kola
a do zadu si sezenes redukci na trmen - tusim 1.6
dvouvacka ma vzadu bubny
jinak k tem problemum tady s tim
pribrzdovanim
1) spatna hadice (zborcena stena nepusti tlak na
zpatek)
2) zarezly ram trmenu
3) zarezlej pistek
4) ucpanej zpetnej
ventil v brzdovym valci - rozebrat valec a vycistit , nebo
zrepasovat
jinak tipo ma diagonalni rozdeleni brzdovych okruhu- tj levy
predni-pravy zadni a pravy predni , levy zadni...
co se tyce smyku
zadnich kol - je hodne nebezpecnej pri nouzovym brzdeni - muzes se roztocit ,
navic se ty kola muzou zablokovat jen pri plnym obsazeni, v prazdnym aute
prakticky nebrzdej
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Odpověděl Honza pro téma Re: Přehřívání brzd
nevedel by nekdo jestli by mi pasovali na 1.6
dvouvacku brzdy z 2.0 16 vpredek a mozna i
zadek
pasovali, ale pod podmínkou ze budes jezdit
minimalne 15" kola
a do zadu si sezenes redukci na trmen - tusim 1.6
dvouvacka ma vzadu bubny
jinak k tem problemum tady s tim
pribrzdovanim
1) spatna hadice (zborcena stena nepusti tlak na
zpatek)
2) zarezly ram trmenu
3) zarezlej pistek
4) ucpanej zpetnej
ventil v brzdovym valci - rozebrat valec a vycistit , nebo
zrepasovat
jinak tipo ma diagonalni rozdeleni brzdovych okruhu- tj levy
predni-pravy zadni a pravy predni , levy zadni...
co se tyce smyku
zadnich kol - je hodne nebezpecnej pri nouzovym brzdeni - muzes se roztocit ,
navic se ty kola muzou zablokovat jen pri plnym obsazeni, v prazdnym aute
prakticky nebrzdej
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 9 měsíců zpět #8
od Dresik
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Odpověděl Dresik pro téma Re: Přehřívání brzd
Problém mů?e
být v předních brzdových HADICÍCH..mů?e se stát, ?e se zbortí, to znamená, ?e
jede? brzdí?, kapalina stlačí pístky, ale u? se nevrátí, páč ta zborcená hadička
to nedovolí..a pak se musí chvíli počkat ne? tlak opadne...druhá mo?nost je, ?e
je ?patně se?telovaná ta tyčinka uvnitř brzdového válce, jde o to, ?e po
nastartování to posilovač nepustí zpět, ubral sem pár závitů a bylo to ok..ikdy?
nebylo to tedy na tipu..
být v předních brzdových HADICÍCH..mů?e se stát, ?e se zbortí, to znamená, ?e
jede? brzdí?, kapalina stlačí pístky, ale u? se nevrátí, páč ta zborcená hadička
to nedovolí..a pak se musí chvíli počkat ne? tlak opadne...druhá mo?nost je, ?e
je ?patně se?telovaná ta tyčinka uvnitř brzdového válce, jde o to, ?e po
nastartování to posilovač nepustí zpět, ubral sem pár závitů a bylo to ok..ikdy?
nebylo to tedy na tipu..
AR 156 1.9 JTDm
Lancia Lybra SW 1.9 JTD
Lancia Delta HPE HF Turbo
Piaggio NRG Salit Sport
www.lanciaklub.cz
eSHOP-vybavení dílen, nářadí,nástroje.Pište co potřebujete:)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 9 měsíců zpět #9
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Přehřívání brzd
Pdobný problém
jsem ře?il na Nisanu 300ZX. Po br?dění se ?patně vracely destiky a
nepřiměřeněse hřály brzdy. Nekonec jsem to rozebral a zjistil, ?e ty kolíky co
dr?í třmen byly přirezlé ačpatně se pohyboval třmen. Po opravě bylo včehno O.K.
Bohu?el mu?e? tam mít spoustu jiných závad a musí? hledat:-( Občas se taky stane
?e se ti přes man?ety dostane voda na písty třmenu a zarezne to. Pak kdy?tam dá?
nové desky, seká se ti píst
Myslím ale ?e v hlavním brzdobvém válci ani v
pistech třmenu to nebude.Hlavní válec nedr?í ?ádný tlek pokud nese?lápně? pedál.
Písty třmenu ti chodí dobře jak jsi říkal. Klidně to mů?e být i destičkama jak
tady někdo podotknul.
jsem ře?il na Nisanu 300ZX. Po br?dění se ?patně vracely destiky a
nepřiměřeněse hřály brzdy. Nekonec jsem to rozebral a zjistil, ?e ty kolíky co
dr?í třmen byly přirezlé ačpatně se pohyboval třmen. Po opravě bylo včehno O.K.
Bohu?el mu?e? tam mít spoustu jiných závad a musí? hledat:-( Občas se taky stane
?e se ti přes man?ety dostane voda na písty třmenu a zarezne to. Pak kdy?tam dá?
nové desky, seká se ti píst
Myslím ale ?e v hlavním brzdobvém válci ani v
pistech třmenu to nebude.Hlavní válec nedr?í ?ádný tlek pokud nese?lápně? pedál.
Písty třmenu ti chodí dobře jak jsi říkal. Klidně to mů?e být i destičkama jak
tady někdo podotknul.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Méně
Více
- Příspěvky: 1349
18 roků 9 měsíců zpět #10
od michal_tipar
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Přehřívání brzd
já bych vyměnil
v první řadě brzdové hadice, to ve vět?ině případů pomů?e, dá se to udělat doma
a nestojí to moc peněz... Kdy? u? to bude? kuchat, tak nezapoměň vyčistit a
promazat čepy co v nich jezdí třmen aby měl volný pohyb. Mě stále přibr?ďovala
jedna zadní brzda a měl jsem tam na třmenu nepatrnou rez, ta nedokázala přejít
přes O-krou?ek tak se nevrátil třmen úplně do výchozí polohy a trochu
přibr?doval, to mělo za následek ?e se to doct hřálo, ne? jsem to vypátral tak
mě to taky dost natrápilo Vyměnil jsem obě hadice a nepomohlo, tak?e jsem
musel rozebírat brzdič, nakonec to byl asi milimetrový flíček rzi... Dole?til
jsem to a pod prachovky jsem nacpal brzdovku - to prej pomů?e aby to zase
nerezlo.
v první řadě brzdové hadice, to ve vět?ině případů pomů?e, dá se to udělat doma
a nestojí to moc peněz... Kdy? u? to bude? kuchat, tak nezapoměň vyčistit a
promazat čepy co v nich jezdí třmen aby měl volný pohyb. Mě stále přibr?ďovala
jedna zadní brzda a měl jsem tam na třmenu nepatrnou rez, ta nedokázala přejít
přes O-krou?ek tak se nevrátil třmen úplně do výchozí polohy a trochu
přibr?doval, to mělo za následek ?e se to doct hřálo, ne? jsem to vypátral tak
mě to taky dost natrápilo Vyměnil jsem obě hadice a nepomohlo, tak?e jsem
musel rozebírat brzdič, nakonec to byl asi milimetrový flíček rzi... Dole?til
jsem to a pod prachovky jsem nacpal brzdovku - to prej pomů?e aby to zase
nerezlo.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Méně
Více
- Příspěvky: 1349
18 roků 9 měsíců zpět #11
od michal_tipar
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Přehřívání brzd
jo a destičky
sjetý na plech se zahřívají o poznání víc jak s oblo?ením, tak?e si je taky
zkontroluj...
sjetý na plech se zahřívají o poznání víc jak s oblo?ením, tak?e si je taky
zkontroluj...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Méně
Více
- Příspěvky: 706
18 roků 9 měsíců zpět #12
od Tomas-Oaza
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Odpověděl Tomas-Oaza pro téma Re: Přehřívání brzd
videl bych to
na kontrolu hadicek,pistku a pripadne kapaliny,asi bude stara tak je dobry ji
vymenit. ale to by se hralo a auto min brzdilo
na kontrolu hadicek,pistku a pripadne kapaliny,asi bude stara tak je dobry ji
vymenit. ale to by se hralo a auto min brzdilo
Lancia Kappa 2,4 TDS
Škoda Favorit čundrbudka
www.lanciaklub.cz
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.421 sekund