Vibracie
15 roků 9 měsíců zpět #1
od Palinko46
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Zdarec mam taky problem pred časom som spozoroval pri rychlosti do 60km mi trasie volant nad 60 už to až tak necitit.prehodil som aj gumy a nič sa nezmenilo pri brzdeni je to lepšie ale tie vibracie je stale citit už ma to začina j...t. neviete čim by to mohlo byt.pls poradte .
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 9 měsíců zpět #2
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: Vibracie
pravděpodobně zvlněný kotouč
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 9 měsíců zpět #3
od BlackJack
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Odpověděl BlackJack pro téma Re: Vibracie
Těžko říct, chce to více nastínit problém. Vibrace nastanou až když jedeš, nebo už na místě i při zvyšování otáček? Nenapsal jsi jestli to jde od náprav nebo od motoru. Takže pokud stojíš a zvyšuješ otáčky, tak žádné vibrace?
Jinak ...
Jestli budou vibrace závislé na rychlosti, tak je vydává rotačný předmět. Existuje určitá závislost obvodové rychlosti kola a frakvence kmitů. Při menších rychlostech jsou kmity (a jejich následek vibrace) pomalejší, při vyšší rychlosti budou kmity zvyšovat frekvenci, až se se zvyšující rychlostí budou ztrácet.
Zvlněný kotouč nejspíš nebude problém, hmota rotuje kolem stejné osy. Zvlněný kotouč poznáš při brzdění, kdy dochází ke kopání brzdového pedálu.
Dále předpokládám, že disky včetně pneu jsou v pořádku, taktéž šrouby kol jsou správně utažené a dosedací plocha disku plně dosadá na náboj kol. Stále se domnívám, že vibrace způsobuje chvějící se motor. Zkus zvednout kapotu, dát si jednu ruku na hlavu válců a druhou si zvyšovat otáčky na čerpadla. Mělo by to být pokud možno bez vibrací. Totéž zkus plynule zvyšovat otáčky plynem a držet ruce na volantu.
Zkus problém více rozepsat a taky co jsi zkoušel a kontroloval ...
Jinak ...
Jestli budou vibrace závislé na rychlosti, tak je vydává rotačný předmět. Existuje určitá závislost obvodové rychlosti kola a frakvence kmitů. Při menších rychlostech jsou kmity (a jejich následek vibrace) pomalejší, při vyšší rychlosti budou kmity zvyšovat frekvenci, až se se zvyšující rychlostí budou ztrácet.
Zvlněný kotouč nejspíš nebude problém, hmota rotuje kolem stejné osy. Zvlněný kotouč poznáš při brzdění, kdy dochází ke kopání brzdového pedálu.
Dále předpokládám, že disky včetně pneu jsou v pořádku, taktéž šrouby kol jsou správně utažené a dosedací plocha disku plně dosadá na náboj kol. Stále se domnívám, že vibrace způsobuje chvějící se motor. Zkus zvednout kapotu, dát si jednu ruku na hlavu válců a druhou si zvyšovat otáčky na čerpadla. Mělo by to být pokud možno bez vibrací. Totéž zkus plynule zvyšovat otáčky plynem a držet ruce na volantu.
Zkus problém více rozepsat a taky co jsi zkoušel a kontroloval ...
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 9 měsíců zpět #4
od Charles
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Odpověděl Charles pro téma Re: Vibracie
Píše, že to je do rychlosti 60km hodně znát a pak se to ztrácí, to znamená, že to dělá něco, co má vliv na řízení při jízdě. Vibrace motoru bych vyloučil, ty pohltí silentbloky (od toho tam jsou) a hlavně motor se klepe jen při nižších otáčkách, pokud jsou nad 1200, tak motor drží zhruba stejnou "záběrovou" polohu
Přesně takhle se choval mně zvlněnej brzovej kotouč na mojí 2107ce, při nižších rychlostech bylo vidět, jak se krásně volant hejbe a pak to přestalo. Jinak pokud je kotouč nějak vyosen mimo podélnou osu rotace (tim myslím zvlněnej) dochází k příčnému kmitání, které může rozhýbat kolo a to se přenese na řízení.
Nesmíme ale zanedbat i to, že pistal uvedl, že přehodil gumy, ale zde je potřeba vědět jestli gumy a nebo celá kola. Podle mě celá kola. Ale tím se nezmění nic, pokud je kolo nějak křivé. Zkus se podívat, jestli ti náhodou neodpadlo nějaké závažíčko a nebo jestli na disku není vidět nějaká rána. Samozřejmě prohlédni pořádně i gumy, jestli na ní někde není nějaká boule.
Kamarád na felicii si dává protektory a taky nadával, že se mu to začalo klepat a přehodili jsme kola, zkontrolovali kotouče, ale na nic nepřišli a jednou náhodou když stál a já jsem seděl na shůdku, jsem koukl na gumu jak stála zatížená autem a on se v jednom místě odlepil protektor a udělala se tam boulička, ale byla vidět jenom když bylo kolo v pozici, že těsně před plnym zatížením...občas jsou to kraviny, na který se příjde vážně náhodou
Přesně takhle se choval mně zvlněnej brzovej kotouč na mojí 2107ce, při nižších rychlostech bylo vidět, jak se krásně volant hejbe a pak to přestalo. Jinak pokud je kotouč nějak vyosen mimo podélnou osu rotace (tim myslím zvlněnej) dochází k příčnému kmitání, které může rozhýbat kolo a to se přenese na řízení.
Nesmíme ale zanedbat i to, že pistal uvedl, že přehodil gumy, ale zde je potřeba vědět jestli gumy a nebo celá kola. Podle mě celá kola. Ale tím se nezmění nic, pokud je kolo nějak křivé. Zkus se podívat, jestli ti náhodou neodpadlo nějaké závažíčko a nebo jestli na disku není vidět nějaká rána. Samozřejmě prohlédni pořádně i gumy, jestli na ní někde není nějaká boule.
Kamarád na felicii si dává protektory a taky nadával, že se mu to začalo klepat a přehodili jsme kola, zkontrolovali kotouče, ale na nic nepřišli a jednou náhodou když stál a já jsem seděl na shůdku, jsem koukl na gumu jak stála zatížená autem a on se v jednom místě odlepil protektor a udělala se tam boulička, ale byla vidět jenom když bylo kolo v pozici, že těsně před plnym zatížením...občas jsou to kraviny, na který se příjde vážně náhodou
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 9 měsíců zpět #5
od TooM-As
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Odpověděl TooM-As pro téma Re: Vibracie
souhlas vidím to na kotouč . forman mi to dělá také - nařeším
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 9 měsíců zpět #6
od Palinko46
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Odpověděl Palinko46 pro téma Re: Vibracie
tak nemenil som len gumy ale cele kolesa aj s gumamy... prave to idem zdvihnut a pozriem na to....pri brzdeni sa to chveje ako ked pri jazde.... nie je to motorom vibracie od motora nie su ani pri volnobehu za studena....inak chlapci budu mi pasovat kotuče z tipa 1.8ie? sa mi zda že tam su vzduchom chladene dvojite...ale v tom by nemal byt problem... poradte otec mi hovoril že to može byt aj geometriou ale sa mi zda že to len tak z ničoho nič? možno som to prehnal pri nejakom prudkom brzdeni a sa zvlnil???pokial by to bol kotuč tak pri brzdeni by mi to asi volant vytrhlo z ruk...sudim podla otcoveho auta on ma zvlnene a pri brzdeni to nemožem ani udržat ale pri jazde ma take iste priznaky ako ja .tak neviem uvidime radte mi ešte ak mate čim zatial vam velmi pekne dakujem
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 9 měsíců zpět #7
od Palinko46
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Odpověděl Palinko46 pro téma Re: Vibracie
tak už som spät...pri nadvihnuti auta som skušal volu kolesa....cele koleso ma volu max 1 mm na oboch stranach možno ani nie tolko sudim len odhadom.....kolesa a gumy su OK momentalne tie predtym ked mi to začalo vibrovat na jednej strane bol nieviem ako to pomenovat pukel ale ppo prehodeni sa to nezlepšilo možno len nezanedbatelne.....tieto čo su tam teraz som prezrel su OK.tak neviem čo by to mohlo byt
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 9 měsíců zpět #8
od Palinko46
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Odpověděl Palinko46 pro téma Re: Vibracie
tak v sobotu som priniesol dalšie diskzy s gumami prekontroval som ich a nahodil do rychlosti 50km-hod to trasie s volantom mi to hadže zo strtany na stranu aj 5 cm...ale je zaujimave že to robi niekedy a pri roznych rychlostiach......nemože to mat niečo spoločne s poloosami a jej utiahnutim???lebo jedno koleso malo volu asi 2-3 mm iba odhadom do stran ale nepodarilo sa mi to dotiahnut...poradte lebo to je už na nevydržanie
FIAT TIPO 1.9TDs predosly majitel Majster.302 000 km motor super, uz je v novej kasni.Pomaly davany do kopy
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 2 týdnů zpět #9
od Hody
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Odpověděl Hody pro téma podobný problém-je to o nervy
Zdarec!
Mám 1.7D a mám trochu podobný problém od istého času cca mesiac dozadu. Moje autíčko štartuje v pohode, pri rozjazde 1 - 2 a ešte ako tak aj pri 3-ke nič! Pohoda, no pri zaradení 4 - 5 ky a pridaní plynu trasie celou prístrojovkou (teda prednou časťou auta) a to bez ohľadu na to či je motor studený alebo zahriaty. Deje sa tak pri rozbiehaní akonáhle dosiahne v 4-ke alebo aj v 5-ke určité otáčky chvenie akoby prestane. Rovnako prestane aj keď ho dám pri rovnakej rýchlosti do neutrálu. Kolesá to nerobia, kontroloval som a skúšal som obuť druhé kolesá. Homokineťák nie je úplne 100%ný, ale ešte to nie je zlé, silenbloky som skontroloval tiež, ale takto navonok nič čudného som nezbadal no ruku do ohňa by som za ne nedal. Predtým mi to aj šklbalo pri rozjazde 2-3-4-5 kým môj kolega (tiež Fiaťák Fiat Uno 1.3D) mi vyčistil nádrž aj sitko v nádrži a utesnil mi šrób na odvzdušňovanie palivového systému na držiaku paliv. filtra odkiaľ mi to vraj nasávalo falošný vzduch a preto ma šklbalo pri pridaní plynu. Teraz to šklbanie prestalo-akurát mi to teraz trasie predkom pri 4-5ke pri pridaní plynu. Nechápem to! Neviem, čo to je?
Mám 1.7D a mám trochu podobný problém od istého času cca mesiac dozadu. Moje autíčko štartuje v pohode, pri rozjazde 1 - 2 a ešte ako tak aj pri 3-ke nič! Pohoda, no pri zaradení 4 - 5 ky a pridaní plynu trasie celou prístrojovkou (teda prednou časťou auta) a to bez ohľadu na to či je motor studený alebo zahriaty. Deje sa tak pri rozbiehaní akonáhle dosiahne v 4-ke alebo aj v 5-ke určité otáčky chvenie akoby prestane. Rovnako prestane aj keď ho dám pri rovnakej rýchlosti do neutrálu. Kolesá to nerobia, kontroloval som a skúšal som obuť druhé kolesá. Homokineťák nie je úplne 100%ný, ale ešte to nie je zlé, silenbloky som skontroloval tiež, ale takto navonok nič čudného som nezbadal no ruku do ohňa by som za ne nedal. Predtým mi to aj šklbalo pri rozjazde 2-3-4-5 kým môj kolega (tiež Fiaťák Fiat Uno 1.3D) mi vyčistil nádrž aj sitko v nádrži a utesnil mi šrób na odvzdušňovanie palivového systému na držiaku paliv. filtra odkiaľ mi to vraj nasávalo falošný vzduch a preto ma šklbalo pri pridaní plynu. Teraz to šklbanie prestalo-akurát mi to teraz trasie predkom pri 4-5ke pri pridaní plynu. Nechápem to! Neviem, čo to je?
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 2 týdnů zpět #10
od simir
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Odpověděl simir pro téma Re: Vibracie
viděl bych to na špatné silentbloky motoru nebo ten spodní na převodovku. Jakmile motor dosáhne určitých otáček, tak se motor dostane do rezonance (protože není pružně uložen na vadných silentblocích) a rozklepe to celý auto.Nic jiného mě nenapadá...
Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 2 týdnů zpět #11
od Hody
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Odpověděl Hody pro téma Re: Vibracie
Ďakujem-aj tak ďakujem-musím sa na to pozrieť
Slovakia, Fiat Tipo 1.7D, modrá metalíza tmavá, r.v. 1988
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.420 sekund