Teplota brzd - odlišně brzdí

Více
15 roků 8 měsíců zpět #1 od BlackJack
Zdravím. Dělal jsem nové brzdy, ale pokud jsou brzdy studené, tak brzdí slabě, ale po opakovaném brždění se zahřejí a brzdí o mnoho lépe. Tak nevím kde je chyba, jestli v kvalitě destiček, kotoučů nebo nevím ...
Kotouče jsem pořídil Pilenga 257mm a destičky Fri-tech. Nejsem pilot F1, abych brzdy zahříval, aby brzdily pořádně.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #2 od Předseda
Taky s tím mám problém, první kilák to vždycky brzdí mizerně a ozývají se od toho nepěkné vrzavé zvuky. Evidentně mi vždycky přes noc oreznou kotouče :roll:

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #3 od BlackJack
No asi si moc nerozumíme. Bržděním se brzdy zahřejou - čím teplejší, tím více brzdí a to hodně silně. Ale pokud se během jízdy ochladí, pak brzdí o poznání hůř ... :roll:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #4 od čenda
To je naprosto normální. Kotouče a destičky si do sebe musejí "sednout" a to trvá různě dlouho podle jejich druhu. Řádově řekněme 1000 km, pochopitelně podle toho, jak často se brzdí.
Účinnost každé kotoučové brzdy se zvyšuje se stoupající teplotou, u bubnových je to právě naopak.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #5 od skypan
no čenda nemá taky úplně pravdu...
pokusím se to trochu vysvětlit:
asi takto všichni víme,že se vyrábí několik typú destiček,ale i tvrdoustí....
potom to samé je i kvalitou materiálu na brzd.kotoučích....(tady taky záleží na výrobci:Ate,Trw,Zimermann a pod.)
takže chci tím říci,že se ti sešla jedna z nejhorších variant a to středně tvrdé až tvrdé,destičky a opačně laděný kotouč
(kotouče můžou být od předchozího majitele i také přehřáté a potom ztočené,taky varianta,změní se stuktura materiálu kotouče,jakoby se zakalí!!),takže při brždění se ti stává,že se na dosedací ploše vlivem teploty z předešlého brždění udělá zatavená lesklá plocha(jakoby se zapečou) a následně jakoby ještě za studena ti to ještě nebrzí a po ohřátí(natavení)dosedací plochy se brzdící účinek zvětšuje,jakoby se zahřívají....
Pro Předsedu:pokud ti druhý den po předešlé jízdě zresnou dosedací plochy kotouče,tak máš mekké kotouče nebo minimálně hotší kvalitu mat.kotoučú :!:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #6 od skypan
všicni si pamatujeme jak před léty nám na Š120 pískaly, na předních nápravách destičky...kupovali se levnější z Polska....
nehledě že ty auta už tehdy sami o sobě nebrzdily....

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #7 od bjukemen
...no napisal som komentár na celu stranu ale medzi tým ma to stihlo odhlasiť tak smola...

...aj mne brzdia studene brzdy zle a ked sa zohreju je to lepšie ale z predošlimy platnamy som vyhrial kotuče tak sa zmenila štruktura materialu (ako pisal Skypan) a nikdy to nebude brzdiť tak ako ma...

...no Pilenga je dobra značka,čo viem tak sa dava aj v prvo vyrobe takže asi budu tvrde tie Platne Fritech (ale FRI-TECH použival Oaza a jemu brzdili dobre)

...každopadne skus to ešte zabehnuť a ked to aj tak nebude brzdiť kup nove platničky ale nejakä makšie npr. Pagid

No Smoke no Fan

Fiat tempra 1.9 TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #8 od BlackJack
Destičky "Pagid" stojí 1311Kč, v ČR je nabízí snad jen společnost Meteor. Cena je vysoká, asi se budu muset smířit se stávajícími deskami. :cry:
Takže desky "Fri-Tech" osobně nikomu nedoporučuji.
Předchozí desky "Remsa" na tom byly podstatně lépe.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #9 od skypan
no nemysli si já na Volvo,na předek sem tvrdší desky,za ně dával od Textaru,taky asi 1400kč a na zadek asi 650kč.ale je otázka na jaké kotouče...
kdo a jaké,před tebou dal,kolik byl ochoten do toho investovat :?:
prostě nemusí to vždy sednout....... :wink:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #10 od BlackJack

kdo a jaké,před tebou dal

Nikdo předemnou, brzdový systém jsem téměř obměnil celý. Všechno nové díly. Očekáváním samozřejmě byl o dost lepší brzdový účinek, ale spíš to brzdí hůře. Pokud se však brzdy zahřejí, auto brzdí naopak silně, rychle a prudce.

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #11 od čenda
Já bych skutečně zatím neplašil. Na Punto jsem dával kombinaci kotouče Brembo - destičky Textar a 100% to začalo brzdit teprve po 3000 km.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #12 od Charles
No já teda dal nový kotouče a desky a sedlo si to tak po 300-400km, pak už to víc nebrzdilo, ale asi jsem dal moc tvrdý desky, jelikož kotouč už je skoro na předepsaný minimální síle a desky jsou tam zhruba na polovině :( značku desek nevím jistě, ale možná je to RH...ale mám doma nový, takže je tam asi loupnu s novýma kotoučema zase a uvidíme výsledek.

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #13 od Honza
destičky maj většinou za tepla jinej (zpravidla menší) součinitel tření, než za tepla..v tom je ten problém. často bejvá cca 0.4 za studena a s přibývající teplotou (kolem 250-400°C což za běžný jízdy dosáhne snad každej) roste k 0.44-0.45..sporotvní a závodní destičky mají za tepla součinitel tření i přes 0.5, zas ale odolají teplotám vyšším 450-500°kde odolnost běžných detsiček končí (při těchto teplotách už modrají kotouče..)

Destičky jsou zajetý a sedlý během několika málo KM..pouze u novejch kotoučů se sjíždí stopy po soustružení do cca 500km...

hodně výrobců destiček totiž doporučuje zajíždění brzd stylem - několikrát s mírným tlakem na pedál zabrzdit z cca 120km/h na 30km/h a s dosatečně dlouhou pauzou na vychlandutí proces několikrát opakovat...pak ostřeji několikrát brzdit ze 150-180km/h na o5 30km/h ale nezablokovat kola...hlavně destičky nepřehřát a jsou zajetý..takovej postup doporučuje Pagid, EBC, textar a podobní renomovaní výrobci...

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #14 od BlackJack
Tak snad se toho dočkám. Zatím jsem teda ve fázi zajíždění, podle vás. Na brzdy jsem však už najel 1000km, tak uvidím, jak se dál budou vyvíjet. Ještě teda nebudu házet flintu do žita a o průběhu vás budu informovat :wink:

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 8 měsíců zpět #15 od Ram512
Mno ja mám opačný problém. Za studena brzdí ok a jak se ohřívají tak brzdí mín.

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.500 sekund
Powered by Kunena fórum