Potřebuju odborníka co rozumí oběhu vzduchu v tempře

Více
15 roků 1 týden zpět #1 od Předseda
Rád bych znal názor někoho, kdo se vyzná ve fungování klimatizace. Mlží se mi okna v autě, ale jenom když venku prší a je chladno. Teď když je venku řekněme 5 stupňů a pustím si topení, hned se mi začnou mlžit okna, když je venku déšť, nebo mrholení. Když je při stejné venkovní teplotě sucho, tak to nedělá. Čili si myslím, že mi neteče radiátor. Jediný způsob jak odmlžit přední okno je pustit na něj studenou klimatizaci na max (resp. na minimální teplotu - LO). Takže mě napadlo, že si to někde vodu přisává, přes radiátor ohřívá a pak žene páru do kabiny (pára je i cítit ve vzduchu). Otázka je kde? Sání klimatizace je pod stěrači a je řešené tak, že by do něj téct nemělo. Nebo jo?

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #2 od geeny666
to stejné jsem měl na mercedesu CLK a tam to dělal pylový filtr v kabině. jinak nevím ani jestli ho tempra má...

fiat Tipo 3DV červené 2,0 8VT

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #3 od Předseda
Jasně že má. Tohle mi říkal kamarád s P406, že na 95 procent to dělá ten filtr. Tak jsem ho vyměnil, ale výsledek žádný. Možná zkusit jiný filtr? Tenhle stál asi 150 korun a co jsem koukal, tak běžně jsou až za 9 stovek (?)

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #4 od michalkulistak
Odpověděl michalkulistak pro téma klima
a nezatéká ti sáním nebo někde jinde voda do auta? předpokládám že si kontroloval odtok u nasávání

fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon 8-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #5 od gabisto
ma to klapku na vnutorny a vonkajsi koloobeh vzduchu? Ak hej,skus pozriet, ci nieje zaseknuta ako zavreta... Ze sa neotvara. Ak bude, daju ju mechanicky naspat - do otvorenej polohy - aby isiel vzduch z vonku, a odpoj od motorceka... A vyskusaj, ci to nepomoze...

Mne osobne to v Opli pomohlo. Motorcek, ktory hybe touto klapkou je mrtvy, vzdy sa zasekne, ked je klapka nastavena na vnutorny obeh...

/F/I/A/T/ Tipo ´90 1,4 8V 52kW (skvela minulost)

Opel Astra G Caravan ´99 1,6 16V 74kW www.astra-g.cz
/F/I/A/T/ Palio Weekend ´99 1,7 TD 51kW www.club-fiat.com
Ford Escort Combi CL ´96 1,4 8V 55kW www.fordclub.sk

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #6 od Předseda
Myslím že ta klapka je v pořádku, když přepnu okruhy, motorek zavrčí a je i slyšet změna proudění vzduchu.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #7 od skypan

Myslím že ta klapka je v pořádku, když přepnu okruhy, motorek zavrčí a je i slyšet změna proudění vzduchu.

stejný problem sem měl na švedovi,vyměn radiátor topení(kterí už nezi žebírkami těče,či zatím rosí,ale otázka času kdy poteče).
nevím jak u Tempry,ale mě to teklo několik měsícú(přez léto),takže v letním období sem to vůbec nepoznal,a musel sem potom vytahat veškeré koberečky a izolaci až na plech a všechno vysušit,páč kdyš je to vlhky,tak to potom pěkně páchne a hlavně antifríze je pěkně agresívní a rozežírá barvu a potom rezne podlaha,vím očem mluvím sám sem si to zažil přesně co popisuješ.

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #8 od skypan
pokusím se ti to vysvětlit...nemží tehdy(jak popisuješ)kdyš jí dáš na nejmín tak vl.uzavřeš i kohout teplé vody a tím se zavře oběh vody pak radiátor neteče.vlasně jde ti studený čistý vzduch přez hladič chl.oběhu(klimy) a tím pádem se ti nemlží okno...
něco zkus dej na plno (co nejvíc tepla)ovadač teploty v kabině,a zapni topení(klimu)a uvidíš,jak se ti z toho bude kouřit,bacha moc k tomu nečuchej je to prudce jedovatý :!:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #9 od skypan
zde sem něco našel o klimatizaci: www.topr-klima.cz/index.php?pg=ak&sklik

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #10 od Předseda
Když to dám naplno, žádná pára z toho nejde. A jak píšu - když je venku sucho, tak se okna nemlží.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #11 od jipaf
nějak něčemu nerozumím..
ty si přitápíš klimou do té doby než nahřeješ motor?
pokud je tam funkce ohřevu-topení, může to být natolik inteligentní, že si uzavře okruh,z důvodu rychlešího nahřátí, točí pořád do kola ten samej vzduch, a tím by se vysvětlovalo to mlžení..
když venku prší a rosí se skla, vždy je proudění vzduchu tzv uzavřené, tj, že nepřisává čestvý vzduch z venku ale cořád ten samý točí do kola..
nebo tam je klima jenom na chlazení?

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #12 od Předseda
Ne ne, klimák je automatická jednotka, která chladí nebo topí podle teploty, jakou jí nastavíš že chceš mít v autě. Tzn. nastavím třeba 22 stupňů, čidla si očichají jak je uvnitř a jak je venku (podle režimu) a když zjistí, že venku je 35 nad nulou, začne jednotka chladit, když venku mrzne, začne topit. Je to i tak inteligentní, že když zjistí, že je venku zima, napřed to pustí teplý vánek na okno, aby ho to nahřálo / rozmrazilo a po chvíli se přepne na nohy a začne prát silou teplý vzduch do kabiny (a když je uvnitř dostatečně teplo, ubere na intenzitě). Naopak když je venku teplo, fouká to rovnou chladný vzduch na tělo, protože to ví že teplý stoupá nahoru a studený klesá dolů.

To topení není nezávislé, samozřejmě bere teplou vodu z motoru (aspoň jsem o tom přesvědčený), ale topit na nohy začne už asi po 2 kilometrech.

Vzduch dokola netočí, aspoň ne v zimě. V létě ano, když je v kabině dost chladno, přepne si cirkulaci na kabinový režim. Při topení to ale nedělá, to se dá přepnout jenom ručně.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #13 od jipaf

Vzduch dokola netočí, aspoň ne v zimě. V létě ano, když je v kabině dost chladno, přepne si cirkulaci na kabinový režim. Při topení to ale nedělá, to se dá přepnout jenom ručně.


a co když to zůstalo viset, vyskočený táhlo nebo něco podobnýho???
pak to může točit v kabině a vlhký vzduch, podpořen párou z dechu atd atd..
skla pak působí nějakou dobu jako chladič na kterém se vzdušná vlhkost může srážet..
doporučuju rozebrat a zkouknout...

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #14 od Předseda
Nepříjde mi, ptže když ten vnitřní oběh zapínám nebo vypínám, slyším zřetelně jak zvuk serva, tak hlavně změnu proudění vzduchu.

Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 týden zpět #15 od skypan

Nepříjde mi, ptže když ten vnitřní oběh zapínám nebo vypínám, slyším zřetelně jak zvuk serva, tak hlavně změnu proudění vzduchu.

dobře,pro začátek to nech vyčistit v klimaservizu(třeba tam přičištění něco objeví),nebo jen to vyčištění airboxu pomúže od problemu..
měl by ses vejít do 600 stovek,za čištění... :wink:

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.084 sekund
Powered by Kunena fórum