Zinkovaná karoserie u Fiatů z roku 1993

Více
18 roků 3 měsíců zpět #1 od čenda
Dostala se ke mně zajímavá informace, nevím, nakolik je to pravda, kdo o tom víte víc, vyjádřete se, prosím:
Nejsilněji zinkované Tempry byly prý ty z roku 1993. Prý se tehdy v koncernu zinkování teprve zavádělo jako standardní součást výroby, a protože s tím nebylo dostatek zkušeností, zinkovalo se pro jistotu "silněji". Po doladění výrobní linky v následujících letech se prý tloušťka vrstvy zinku snížila na standardní úroveň.
Podle toho by tedy měly být nejlépe zinkovaná a korozivzdorná auta z roku 1993. Na Tempře SW z roku 1993 je prý 80 kg zinku 8O.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • TripleX
18 roků 3 měsíců zpět #2 od TripleX
Odpověděl TripleX pro téma Re: Zinkovaná karoserie u Fiatů z roku 1993

Dostala se ke mně zajímavá informace, nevím, nakolik je to pravda, kdo o tom víte víc, vyjádřete se, prosím:
Nejsilněji zinkované Tempry byly prý ty z roku 1993. Prý se tehdy v koncernu zinkování teprve zavádělo jako standardní součást výroby, a protože s tím nebylo dostatek zkušeností, zinkovalo se pro jistotu "silněji". Po doladění výrobní linky v následujících letech se prý tloušťka vrstvy zinku snížila na standardní úroveň.
Podle toho by tedy měly být nejlépe zinkovaná a korozivzdorná auta z roku 1993. Na Tempře SW z roku 1993 je prý 80 kg zinku 8O.


A co tie pozinkovane karoserie z roku 1989 a aj 1991-1992. Vtedy boli tiez pozinkovane karoserie tie by neboli teda skusobne???

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #3 od Augustin

Dostala se ke mně zajímavá informace, nevím, nakolik je to pravda, kdo o tom víte víc, vyjádřete se, prosím:
Nejsilněji zinkované Tempry byly prý ty z roku 1993. Prý se tehdy v koncernu zinkování teprve zavádělo jako standardní součást výroby, a protože s tím nebylo dostatek zkušeností, zinkovalo se pro jistotu "silněji". Po doladění výrobní linky v následujících letech se prý tloušťka vrstvy zinku snížila na standardní úroveň.
Podle toho by tedy měly být nejlépe zinkovaná a korozivzdorná auta z roku 1993. Na Tempře SW z roku 1993 je prý 80 kg zinku 8O.

A kdes to slysel? Mne to tak pripada, ze Tvuj zdroj je J P P (jedna pani povidala). A nemas tak nahodou auto z tohoto roku? To by byl takovy dobry alibismus, bud pro prodejce takoveho auta (vyhoda, ze je to tak dobre) nebo pro majitele, ktery se tim utesuje.
Tipa byly zinkovany od pocatku vyroby (1988), urcite s tim mely v te dobe zkusenosti, avsak Italove jsou takovi mastaci, ze se vubec nedivim te kvalite.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #4 od čenda
Je to J P P, už ani nevím, odkud to mám. Já zatím Tempru SW ještě nemám, takže raději sonduju předem.
V podstatě si chci ujasnit, jestli trvat na některém z posledních ročníků, nebo jestli uvažovat i nad staršími.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #5 od stiglitz
chlapi já mám dojem že od počátku výroby ty naše auta zinkovaný nebyly. A větší vrstva zinku - to nevím - paradoxně by se to mohlo vic loupat. Já vím je to asi něco jinýho ale k nám na renovaci chodí třmeny a čím větší na nich vrstva zinku je tím víc jsou náchylný třeba na náraz, olupuje se to. Ale nejsem odborník. Takže fakt nevím.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • TripleX
18 roků 3 měsíců zpět #6 od TripleX
Odpověděl TripleX pro téma Augustin ma pravdu
Augustin ma pravdu jedine co som pocul ze v Brazilii neboli pozinkovane ale ako TIPO sa pozinkovalo od zaciatku vyroby. To ci sa to ucili alebo nie to neviem. Myslim si ze to prameni vsetko z jedneho dovodu. Ten je ze niekomu je divne ze ma cele auto zhrdzavene. Ako sme tu uz spominali v inej diskusii aj pozinkovana karoseria je nachylna na vsetky neduhy. Takze zial ked ma niekto auto z roku 88 a nikto sa o neho nestaral a chodilo napr. v Rakusku a trcalo stale vonku tak moze byt aj zo zlata aj tak asi bude hrdzave :D A nieco okolo 93-95 no je to novsie mladsie tak to vyzera ze to nehrdzavie. Ale isto tu ma mno ludi auta z 88 ktore su krasne bez hrdze pretoze sa one niekto staral a oni pokracuju. Takze inak vo vsetkych material uvazda FIAT ze TIPO ma pozinkovanu karoseriu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #7 od BlackJack
Pozinkovaná karoserie by se měla vyskytovat na všech od začátku výroby. Možná ale přeci se najdou kousky, které pozinkované nejsou, ale podrobnosti neznám. A rozdíly mezi "brazilským Tipo" a tím evropským neznám. :?

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #8 od Augustin
A navic mam jednu original knizku od fiata, kde se dusujou, ze davaji 6let zaruku na prorezaveni, s kontrolou kazdych 20tis km (diesly 15tiskm).
Osobne vim, ze jsem na karoserii jeste objevil origo mista, kde je pozink videt (rocnik 1989).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

18 roků 3 měsíců zpět #9 od Anonymní
Pani, trochu prispejem aj ja.
Aj Felicia je pozinkovana :D
Ale iba niektore diely. A aj tie diely su zinkovane tromi roznymi sposobmi nanasania zinku na ocelovy plech (elektrolyticky, ziarovo a este neviem ako). A este je zinkovanie jednostranne a obojstranne.
Podla mojich informacii bolo Tipo od zaciatku vyroby zinkovane iba pre vyvoz do niektorych krajin. Percento a sposob zinkovania neviem.
Mam Cromu r.v. 89 a tie boli zinkovane na 43%. Mam niekde obrazok, ktore diely su pozinkovane a ktore su chranene voci korozii inak. Mozno novsi model Cromy (od r. 1992) bol zinkovany cely, pretoze na 5. dverach je nalepka o garancii na karoseriu na 6 rokov a fakt som na takej Crome koroziu nevidel.
A aj tak si viac musime davat pozor na podvozok, lebo ten tiez koroduje :(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #10 od csala

Pani, trochu prispejem aj ja.
Aj Felicia je pozinkovana :D
Ale iba niektore diely. A aj tie diely su zinkovane tromi roznymi sposobmi nanasania zinku na ocelovy plech (elektrolyticky, ziarovo a este neviem ako). A este je zinkovanie jednostranne a obojstranne.
Podla mojich informacii bolo Tipo od zaciatku vyroby zinkovane iba pre vyvoz do niektorych krajin. Percento a sposob zinkovania neviem.
Mam Cromu r.v. 89 a tie boli zinkovane na 43%. Mam niekde obrazok, ktore diely su pozinkovane a ktore su chranene voci korozii inak. Mozno novsi model Cromy (od r. 1992) bol zinkovany cely, pretoze na 5. dverach je nalepka o garancii na karoseriu na 6 rokov a fakt som na takej Crome koroziu nevidel.
A aj tak si viac musime davat pozor na podvozok, lebo ten tiez koroduje :(


Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • TripleX
18 roků 3 měsíců zpět #11 od TripleX
Odpověděl TripleX pro téma Vysvetlenie
Vysvetlite mi ako zistujete ze ci je dany kusok plechu pozinkovany alebo nie? Hlavne teda rozoznam pozinkovany plech ked ho kupim to je jasne :lol: ale ako to zistujete ked ma auto na sebe dost velku vrstvu laku a je hlavne dost stare zvacsa 11 - 16 rokov. A na vyvoz co to znamena ze vyrabali viacero karoserii teda na vyvoz isli pozinkovane a v taliansku ostavali nepozinkovane? Je jasne ze v Taliansku je super podnebie a preto su odtial auta velmi zdrave karoseriou ale zvacsa taliani su pretekary ako ja takze ten motor nic moc ale... Preco su potom tie nepozinkovane karoserie uplne v poriadku obzvlast s talianska??? Myslim ze jednoznacne boli pozinkovane vsetky karoserie okrem ineho zavodu teda v tej Brazilii a mozno aj tam. A hlavne uz vidim ako taliani zinkuju viacej a menej. Ze by fusovali o tom niet pochyb ale mne sa to nezda. Myslim ze TIPO bolo revolucne aj tym ze malo pozinkovanu karoseriu a bez vyhrady vsetky ... A teraz sa do mna pustite a cakam ako zistujete ci je karoseria pozinkovana alebo nie...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #12 od stiglitz
Felicie má zinkovaný hlavně pátý dveře. :twisted:

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #13 od csala
Tak napriklad minuly tyzden som opravoval prahy dvery na svojej Crome. Prahy dveri su zinkovane len do jednej tretiny dlzky spredu.
Vrtal som otvory pre nity po celej dlzke a presne vpredu, kde je to podla literatury zinkovane, bol ten plech uplne zdravy. Od tej prvej tretiny smerom dozadu to zdrave nebolo :(
Ak je niekde odlupnuta farba az na plech a plech je zinkovany, tak to nezacne korodovat ani o niekolko rokov. Pokial to zinkovane nie je, tak je to skorodovane hned.
Jasne, ze su aj ine a kvalitne sposoby antikoroznej ochrany karoserie vozidiel, ktore sa nezakladaju na galvanizovani oceloveho plechu.
Pocul som niekde, ze napriklad Nissan Almera - posledny model - zinkovanu karoseriu nema.
A kazdy vyrobca robi rozdiel v kvalite svojich vyrobkov podla miesta vyvozu :)

Fiat Croma TDid

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #14 od Martinus
Někde tady někdo psal že Tipa určené pro italský trh se nezinkovaly protože by to italové hned rozbili tak nevím

Fiat Tipo 1.4 i.e. r.v 1994 najeto: 106 000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #15 od jirkaR

stiglitz napsal: Felicie má zinkovaný hlavně pátý dveře. :twisted:[/quote

jo i s favoritem] :lol: :lol:

ale tipo určitě nebylo všechno pozink kámoš měl nepozink a schnilí na padrt


Fiat Tipo
2.0.Ie Po GO Motoru r.1990 zel.metal

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.483 sekund
Powered by Kunena fórum