termočidlo chlazení (3-žilové) - dotaz na funkčnost

Více
15 roků 1 měsíc zpět #1 od hrabi
Ahoj lidi,

řeším neběžící ventilátor a marně hledám popis termospínače, můžete mi poradit, odkázat?

Je to tříkolikový konektor, černý kablík zem, na dalším je stále 1V a na dalším je napětí řízené NTC odporem z chladiče (zkratovaný dá 12V, odpojený 7V).

K čemu tam je ten 1V (klimatizace?) a jak to vlastně funguje, na motor by se měla sepnout zem (12V už tam je), ten spínač tedy(?) sepne nějaké tranzistorové relé, které dává podle vstupního napětí různé výstupní?!

A chápu dobře, že by měl při zahřátí spojit zem s oběma kolíky?

Fiat Tempra r.v. 1995, 1.6ie/66KW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #2 od alain
Řízené to není NTC,ale normálním termospínačem.
Soubor přílohy:

Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #3 od simir
První kontakt termospínače sepne při nižší teplotě motorek ventilátoru přes rezistor na černý (zem), při vyšší teplotě sepne druhý kontakt termospínače klasické relé, které přemosťuje rezistor, aby šel motorek naplno. Při studeném motoru musí být na konektoru termospínače na dvou kontaktech plných 12V a třetí je zem. Ano, při maximální teplotě jsou sepnuty (ukostřeny) oba kontakty

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #4 od michal_tipar
tohle je termospínač z TDčka, je "dvourychlostní"

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #5 od alain
Je to na 1.6,ale oni se dávájí skoro všude tam je rozdíl jen v teplotách a někdy průměr závitu.Na TD je stejný jen teploty jiné.
To je na TD.
Soubor přílohy:

Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #6 od hrabi
Hmm, moje situace je - blbne klima, tak jsem odpojil regulátor a vyndal relé E7 (čímž zhlasly diody u řízení klimatizace a neběží takový ten ventilátorek pod volantem). Mám odpálený ten odpor - na tom jednom kontaktu spínače je 7V (což neroztočí ventilátor), když ten odpor zkratuji, je tam 12V (s odporem by asi mělo být o pár voltů míň?). Pocuď tomu rozumím. Ale na druhém kontaktu mám 1V?! (i při zandaném relé E7). Nemáte zkušenost, v čem by mohl být problém?

Každopádně ale díky, teď jsem zkoušel, že spínač spíná (aspoň ten nižší stupeň), tak nechám odpor vyzkratovaný, pořeším termostat (taky v háji :( ) a pak se vrhnu na elektroniku, nědke bude zakopaný pes.

Fiat Tempra r.v. 1995, 1.6ie/66KW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #7 od simir
Bohužel (bohudík?) ve svém autě klima nemám, takže moje rady jsou omezené jen na elektrické schéma. Nevím, jak přesně jsou zapojeny 2 dráty vedoucí do klima (zda jen na větrák výparníku), ale při odpojení tohoto konektoru od klimy musí být na obou vývodech termospínače 12V, protože není uzavřený okruh, takže nemá vliv ani odpor toho rezistoru

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.397 sekund
Powered by Kunena fórum