Pohyblivost parabol předních světel a jaké bílé žárovky ?

Více
15 roků 1 měsíc zpět #1 od Libor
dneska mi odešla do věčných lovišt žárovka a když jsem jí vyndaval tak jsem si všimnul že je parabola světla uchycená nějak volně a pohyblivě...když zatlačím na patici směrem dopředu tak se parabola nechá na jedné straně krásně přitlačit až ke sklu..dělají to obě světla ... je to normální ? Jestli mi právě proto neodešla ta žárovka tak brzo (cca 4 měsíce), jestli se neuklepala ? Jo a ještě jaké by jste mi mohly doporučit žárovky aby měly světlo krásně do bíla....můžou být normální watáž ...díkes.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #2 od jipaf
asi jsi tam měl tzv samo nastavovák sklonu světel dle zatížení vozu, ale poslední dvě věci které ti z celého mechanizmu zbylo je ten pístek na zadní nápravě a a trochu volné paraboly ve světlech, ty otřesy parabol by teoreticky mohly mít i vliv na životnost žárovek.. těžko říci..
dej tam ověřené žárovky a budeš nejen vidět, ale snad i něco vydrží..
např:
www.vamos.cz/zdroje/nightbreaker/index.php
www.alza.cz/osram-silverstar-h4-60-55w-p43t-d121526.htm
mám ty druhé, svítím jako nikdy před tím, ale i mezi nimi můžeš narazit na zmetek

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Nismowill
15 roků 1 měsíc zpět #3 od Nismowill
Odpověděl Nismowill pro téma ahoj
tyhle žárovky mi dnes přišli a dal jsem je do típka..svítěj pěkně a jsou homologovaný.....

www.graficar.cz/1802/zarovka-h4-12v-60-55w-white-laser-2ks.html

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
15 roků 1 měsíc zpět #4 od jumbo
To sklo musí být přilepené na tu parabolu a jako celek to tvoří přední světlo. Jinak se ti prach, špína,vlhkost dostane na ten stříbrný nástřik vně paraboly.

Tím že to nemáš pohromadě, se ti vlákno žárovky zbytečně třese a zkracuje se životnost celé halogenové žárovky.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #5 od Funman
Samotný vnitřek světla, tedy parabola, se nemá moc volně pohybovat. Jak psal jipaf, tak máš určitě v háji nastavování sklonu světel podle zatížení. Nahoře na světle (na straně u chladiče) je nastavovací pístek, na který tlačí páčka. Já měl zlomenou tu páčku, takže se pístek neměl o co opřít a volně chodil. A s ním i tedy parabola.

Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #6 od command

To sklo musí být přilepené na tu parabolu a jako celek to tvoří přední světlo. Jinak se ti prach, špína,vlhkost dostane na ten stříbrný nástřik vně paraboly.

Tím že to nemáš pohromadě, se ti vlákno žárovky zbytečně třese a zkracuje se životnost celé halogenové žárovky.

To somarina ze parabola je pevne prilepenea ku sklu jak by sa to potom nadstavovalo? Ja som mal svetla rozobrate opravoval som prave tieto veci ze sa to hybalo ako chcelo svetlo tvoria 3 casti sklo zadna cast akysi obal a samotna parabola, sklo je pripevnene k zadnej casti niecim podobnym ako silikonom aby tam nesla voda a prach a este su tam take kovove spony a parabola je prichytena dvomi klbmy k zadnej casti a od nej idu este tie nadstavovacie matice pre sklon a smer paraboly.

Fiat Tipo 1.9 TD r.v1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
15 roků 1 měsíc zpět #7 od jumbo
to command:
Jo, to máš pravdu. Já jsem to ale v první moment pochopil tak, že mezi sklem paraboly (tedy sklem světlometu) a tím zbytkem má mezeru.


:idea:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #8 od command

to command:
Jo, to máš pravdu. Já jsem to ale v první moment pochopil tak, že mezi sklem paraboly (tedy sklem světlometu) a tím zbytkem má mezeru.


:idea:

Aha no jo tak urcita medzerka tam veruze musi byt na pohyb paraboly pri nadstavovani

Fiat Tipo 1.9 TD r.v1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #9 od Libor
Díky díky za rady ... myslím si že tam to nastavování sklonu světel nebylo že je tam jen ruční štelování ...a jestli tam bylo tak je už vykuchané... no nic asi na to o víkendu juknu a omrknu jestli tam je něco špatně nebo ne. No a žárovky jsem koupil nakonec tady u nás u pumpy, nějaké no name za 240 kč za 2 kusy... plněné xenonem a s modrým sklem...svítěj pěkně bíle a na to že mají normální watáž, tak dělají světla dostatek.... no a uvidím co vydžej, předtím ve favíkovi jsem měl taky nějaké no name a cca rok vydžely a to autem jezdím dost.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 1 měsíc zpět #10 od oBzB

dej tam ověřené žárovky a budeš nejen vidět, ale snad i něco vydrží..
např:
www.vamos.cz/zdroje/nightbreaker/index.php
www.alza.cz/osram-silverstar-h4-60-55w-p43t-d121526.htm
mám ty druhé, svítím jako nikdy před tím, ale i mezi nimi můžeš narazit na zmetek


zrovna nightbreakery sice svítěj špičkově, ale taky jsou profláký tím, že hodně rychle odcházej. Já jsem si koupil osram light@day, sice nemaj hyper svítivost, ale blbě taky nesvítí a mají vydržet 3x déle než běžné a ani nejsou moc drahý. Slušně taky svítěj Tungsram Megalight Plus, ale ty zas nemají všude a oproti dřívějšku podražily (před 3mi lety jsem je kupoval za cca 200Kč/2ks).

Jinak k tomu pohybu paraboly - mě se stalo, že mi parabola vyskočila z jednoho kloubku, na kterým se pohybuje a pak dost hrkala. V dolní části světla v rohu, to místo je náký slabší, protože na jednom světle mám kryt světla u kloubku nalomený a pak mám jedno světlo, kde ten roh chybí úplně, takže tím pádem nejde vubec použít.

dříve Tempra 1.6ie.cat 55kW (159A3.048) r.v. 1992
nyní Marea Weekend 1.6 76kW r.v. 1998

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 3 měsíců zpět #11 od jumbo
Tak jsem si koupil tyto žárovky: www.vamos.cz/zdroje/nightbreaker/index.php
Svítí opravdu pěkně. Na krabičce je uvedena teplota žárovky 200°C, tak jen doufám, že si nevypálím a nespálím paraboly.

Žárovky jsou schváleny pro provoz a lze je nahradit za běžné typy. žárovky nejsou vhodné pro celodenní svícení (mají kratší životnost). Pro celodenní svícení jsou vhodné např. typy SILVERSTAR.

A když se spálí žárovka, tak ji půjdu reklamovat.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 3 měsíců zpět #12 od jipaf
nějak se nemohu zbavit dojmu, že čím taková nějaká qalitnější halogena, tím méně vydrží, vlastní a nejenom moje zkušenost, měl jsem osramy silvry a nevydržely snad ani rok, je sice pravda, že na tempře jsem měl kromě zimy celý rok zapnuté světla tedy i přes startování

TEMPRA 1,6ie soc ....tam kde jiní končí, Fiat začíná...
ALF AR156 2,0TS SW lpg... 155 živých koníků...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 3 měsíců zpět #13 od Libor
Ja jsem si je koupil minulý rok na podzim a zatím jsem spokojený a žárovky svítí :-) Je fakt že šajněj pěkně :-) Ale jelikož ceny led světel pro denní svícení jdou dolů.tak už pomalu začínám přemýšlet o koupi. Přeci jen to potom ušetří takhle drahé žárovky jako ty Osramy a i nějakou tu naftu.Až najdu nějaké homologované světla za 700-800 tak do nich asi půjdu.

F/I/A/T/ Tempra 1,9 TD 1993 250tis.km
Moje hobby www.foto-tapety.cz

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • jumbo
14 roků 3 měsíců zpět #14 od jumbo
Co jsem mněl staré zásoby obyčejných H4 z předešlých aut, tak taky vydržely zhruba rok. rok a půl.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
14 roků 3 měsíců zpět #15 od skypan
samotná zrcadlovka(myslím ten z jedné strany pochromovaný plast) je přidělaná na třech bodech přez kloubky,z toho dva sou štelovací,jeden ručně(nastavuje se proud světla na leva či pravo,šroubem)a druhý (nahoru dolů)podle zatížení zadní části auta,nebo bývalo kapalinou podle zatížení zadní nápravy,či ručne od řidiče na palubce),nebo servomotorkem.a třetí kloub je pevný nedá se štelovat.
pokud je to vycvaklé z jednoho kloubku parabola se při jízdě jakoby klepe a tím se zkracuje životnost jakýchkoliv žárovek :)

Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.491 sekund
Powered by Kunena fórum