jak velký proud?
Ještě upřesním, nemohu to orientačně změřit u sebe, auto nemám po ruce. Známému se rozsypala spínačka a nechce kupovat jinou, nebo spíš na ni nemá, takže to dočasně vyřešíme přes startovací tlačítko. Abych měl to správné, co se nerozteče při startování diesela, tak chci vědět proud....
díky moc
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Chtěl jsi ho přece dávat na to startování. Tak na něho koukni a vše se dozvíš.
Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Karle, ty už jsi zapomněl na tlačítko, které jsem ti posílal?
Chtěl jsi ho přece dávat na to startování. Tak na něho koukni a vše se dozvíš.
jooo kamaráde, copak vim, kde je mu konce? A jak jsem psal, neni auto, neni ani nic kolem něj...
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já bych si s tím moc hlavu nedělal. Jde o slabý káblík a chvilkové sepjetí. Navíc i ty nejmenší spínače už začíná na hodnotě přes 200W. Tam určitě nebudou závratné proudy ... ale z hlavy ti to taky rozhodně neřeknu. Proud přibližně větší než pro sepnutí relé .. bych tipoval.
S tou vatazi jsi to nemyslel vazne. Vid ze ne.
Karle ta civka starteru ma odber cca 1A alespon naposled jsem meril nejaky starter s filcky. Takze prakticky cokoliv kolem 5A. Jen to nedavej moc blizko te hodnoty odberu je to indukcni zatez.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No ale bavíme se tedy v rámci 12W až 60W, což není nic extrémního. My ten startér neživíme ze spínací skříňky, my jej akorát spuštíme sekundárním obvodem spínací skříňky, která rozhodně není stavěná na obrovské proudy. Je to asi měsíc, co jsem kuchal spínací krabičku z důvodu nefunkčnosti.
No to jiste ale puvodne jsi tu psal, že i nejmensi spinace zacinaji na 200W coz jestli mi kalkulacka ukazuje dobre je 16.6A
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No to jiste ale puvodne jsi tu psal, že i nejmensi spinace zacinaji na 200W coz jestli mi kalkulacka ukazuje dobre je 16.6A
Zkoumáš moc do podrobna co se tu píše. Vím, že existují i mikrospínače nebo dokonce tyristory pro spínání hoodně velkých proudů. Ale nepíšu konkrétné hodnoty. Stejně pokud zajdeš do obchodu s elektro součástkami, bude na druhé straně napsáno nejspíš 250V ~ 4A. Což jsou páčkové přepínače, spínače O/I jako třeba na zdrojích k PC. Tady jde vidět, že součástka velikosti prstu dokáže přenášet velké proudy. Nemyslím, že je dneska krize kupovat spínače dle proudu, ale dle fyzické velikosti spínače.
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ten tyrystor by nesel pouzit pokud jsi elektronik tak vis proc.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vím jak funguje tyristor. Regulají proudu na přechod PN dochází k propustnosti přívodního proudu. V našem případě by musel být tyristor umístěn přímo na startéru .. místo cívky.Tak sorry uz nebudu cist podrobne co se tu pise a odpovidat budu zasadne na neco jineho nez o cem je rec v tematu. Ja nevedel ze se to nesmi. Ja jsem jen zvykly dodrzovat parametry zarizeni jake maji byt.
Ten tyrystor by nesel pouzit pokud jsi elektronik tak vis proc.
Elektrotechnice už se nějaký pátek věnuju. Ale chci říct, že když zajdu do elektrosoučástek, řeknu pružinový spínač, tak zřejmě každý bude vyhovovat našemu účelu (nevím jaký spínač si tam kdo chce dát, ale já bych si tam nacpal odskokový tlačítkový .. takový podobný jaký se dává např na ovladače průmyslových jeřábů)
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To mi fakt neda neodpovedet.
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Jinak to Charles: Ano můžeš ho v klídku použít
FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.