Dobíjení Tempra 1,6
14 roků 5 měsíců zpět #1
od zdm63
Dobíjení Tempra 1,6 vytvořil uživatel zdm63
Prosím o radu, při zapnutí klíčku zapalování se kontrolka dobíjení jednou rozsvítí a potom několikrát ne.Po připojení vývodu na kostru svítí normálně. Při běhu motoru kontrolka v nízkých otáčkách problikává a při vysokých se rozsvítí naplno. Zkusil sem odpojit vývod z alternátoru a změřit napětí. Dává od 0,5 do 4 V vzávislosti na otáčkách.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #2
od Funman
Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522
Odpověděl Funman pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
No prvně bych zkontroloval uhlíky v alternátoru. Podle popisu to vypadá, že jsou krátké, takže špatně dosedají a nedobíjí to. Takže koupit nové (pasují ze škodovky a stojí pár korun, jen je je třeba trochu přibrousit) a vyměnit.
A nebo druhá možnost je, že ti odešel diodový můstek. Tady je oprava dražší, ten už stojí necelou tisícovku (nový)...
A nebo ještě třetí možnost je, že odešel regulátor dobíjení...
Ale tipoval bych to na ty uhlíky...
Jinak tady je krásný popis všeho kolem alternátoru:
www.fiattipo.net/download/navody/alternator.pdf
A nebo druhá možnost je, že ti odešel diodový můstek. Tady je oprava dražší, ten už stojí necelou tisícovku (nový)...
A nebo ještě třetí možnost je, že odešel regulátor dobíjení...
Ale tipoval bych to na ty uhlíky...
Jinak tady je krásný popis všeho kolem alternátoru:
www.fiattipo.net/download/navody/alternator.pdf
Robert
Bývalé: FIAT TIPO 1.6ie DGT DOHC 90ps r.v.90 - zůstane mi v srdci hodně dlouho...
Současné: Mazda 323F BA 1.8i DOHC 16V 85kW 115ps r.v.97 - jezdí fakt dost dobře...
www.fiattipo.net/modules.php?name=gallery2&g2_itemId=22522
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #3
od zdm63
Odpověděl zdm63 pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
Také jsem myslel na uhlíky, chci jenom znát i jiné názory. Problém myslím začal tím, že kontrolka dobíjení nezhasínala po nastartování, ale až po zvýšení otáček, potom už zůstávala zhasnutá normálně. Teď už dobíjení kleklo úplně....
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
14 roků 5 měsíců zpět #4
od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
zdm63:
Teď už dobíjení kleklo úplně....
Jak jsi to poznal? Měřil jsi napětí na kontaktech baterky při běžícím motoru?
Teď už dobíjení kleklo úplně....
Jak jsi to poznal? Měřil jsi napětí na kontaktech baterky při běžícím motoru?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #5
od zdm63
Odpověděl zdm63 pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
jo, měřil a navíc po nastartování a následném odpojení baterky by měl motor běžet dál, na alternátor, ale okamžitě zhasne.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #6
od zdm63
Odpověděl zdm63 pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
Ráno jsem byl objednat auto u autoelektrikáře kvůli kontrole a opravě alternátoru, objednal jsem se na zítra. Cestou ze servisu se altík chytil a dobíjí normálně. Na kontaktech baterky při spuštěném motoru 14V. Ale přesto nechám zítra asi altík zkontrolovat, nerad bych aby se mi rozsypal někde na cestě, bude už asi načatej....
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #7
od Předseda
No, imho rozpojíš obvod, takže to dál nepoběží
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Odpověděl Předseda pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
jo, měřil a navíc po nastartování a následném odpojení baterky by měl motor běžet dál, na alternátor, ale okamžitě zhasne.
No, imho rozpojíš obvod, takže to dál nepoběží
Tempra SW 1.9TDs , skoro plná nálož, 224 tisíc km .
Ritmo 5dvířko, Ritmo cabrio.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #8
od zdm63
Odpověděl zdm63 pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
Nerozpojím, sundám jenom plus kontakt z baterky, ale vývod z alternátoru zůstane připojený ve svorkovnici, ta je kousek vedle, poblíž nádržky na vodu. Dneska altík dobíjí a tak motor běží i poté, co jsem nastartoval a sundal plus kontakt z baterie. Pozor, nedoporučuje se takto alternátor zkoušet z důvodu možného poškození náhlým zvýšením zatížení, ale na silnici, když u sebe nemám měřáky, je tento způsob spolehlivý a jednoduchý. Nastartuju se zapojenou baterkou a potom plus pól na chvilku odpojím. Když alternátor pracuje jak má, motor zůstane běžet. V případě, že altík nedobíjí, motor zhasne. Pamatuji se, že dřív, když měl někdo špatnou baterku, mohl takhle nouzově dojet jenom na alternátor.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- jumbo
14 roků 5 měsíců zpět #9
od jumbo
Odpověděl jumbo pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
Pak dej vědet co bylo altíku nebo čím to bylo.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #10
od mk-tec
FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím
Odpověděl mk-tec pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
...mě to taky občas šlo a občas se tomu nechtělo. Byl to diodový můstek na alternátoru. Dal jsem nový altík a v pohodě...
FIAT TIPO - 1,6 MPI, r.v 1994 ...zatím
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
14 roků 5 měsíců zpět #11
od zdm63
Odpověděl zdm63 pro téma Re: Dobíjení Tempra 1,6
byly to upálený uhlíky a studený spoj na jedné z diod, nechal jsem rovnou vyměnit ložiska a kabel mezi altíkem a baterkou, teď už šlape v pohodě...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.428 sekund