Vypinac na ventilator

Více
17 roků 4 měsíců zpět #1 od DURI123
Vypinac na ventilator vytvořil uživatel DURI123
Nazdar Tipkari!

Mam jeden problemik! mam prerobeny vetrak na chladici tak,ze mam v kabine vypinac,ktorym ho mozem kedykolvek tento vetrak zapnut.cidlo a automaticke zapinanie podla teploty vody je uplne odstavene. No ten problem je v tom ze kable ktore vedu a vychadzaju do toho vypinaca sa po zapnuti zacnu brutalne hriat!!!!

Neviem v com to moze byt. Kable su dostatocne hrube...

Prosim poradte.

DIKI MOC

Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #2 od bobr
Odpověděl bobr pro téma Vetrak
Ten vetrak ma kolem 100W takze tam tece kolem 8Amper a to uz je docela dost jak mas silny ty kabely ? ja to mam uplne stejne jak ty udelany mam tam klasickou dvoulinku s prumerem asi 3mm a je to OK

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #3 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Vypinac na ventilator
jsou skutečně silné kabely nebo jen izolace??? Já dávám do auta kabely o průřezu min 2,5mm2 to stačí v pohodě do těch cca 20A. Občas se dají sehnat kablíky které vypadají že bys na nich mohl tahat náklaďák plnej uhlí ale dráty mají průřez třeba 0,75mm2, to je tak dobré na spínání relé a ne na silové vedení!!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #4 od DURI123
Odpověděl DURI123 pro téma Re: Vypinac na ventilator
no presne neviem ake su hrube,zmeriam to a dam vediet.
a co keby som tam dal klasicku 2-linku na 220V ako pisal bobr????
a nemohlo by byt to prehrievanie sposobene tym ze to nieje zapojene cez rele???lebo sa tu niekde pisalo,ze vsetky spotrebice su robene cez rele.... :(

Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #5 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Vypinac na ventilator
a co se ti hřeje dráty nebo vypínač? Vypínače jsou většinou dimenzovaný do 10A ale časem se při spíná tak velkého proudu opálí a pak je na nich přechod a vyhřívají se o to víc, stejně přechody na konektorech drátů

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #6 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Vypinac na ventilator
přesně tak jak píše michal. píšu to z vlastní skušenosti. U vodičů nejde tak o napětí ale o proud. Když vemeš dvoulinku na 220 V tak ti 100 W motor bere 0.5 A . ale při 12 V ti bere něco přes 8 A. Zkus zajít do autoelektriky a tam ti poradí.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #7 od kimik
Odpověděl kimik pro téma Re: Vypinac na ventilator
Cauves, hele nechci rejpat,ale co to takhle zapojit přes relé??

To jenom proto,protože cívka spínacího 40A relé papá okolo 500mA :D

2x Tipo 1.6 DGT DOHC 90´ & 1x Croma 2.0 Turbo i.e. 89´

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #8 od DURI123
Odpověděl DURI123 pro téma Re: Vypinac na ventilator

a co se ti hřeje dráty nebo vypínač? Vypínače jsou většinou dimenzovaný do 10A ale časem se při spíná tak velkého proudu opálí a pak je na nich přechod a vyhřívají se o to víc, stejně přechody na konektorech drátů



prestne tak, hreje sa vypinac a vyvody z neho. Ale vypinac je na 220V.ja to nechapem

Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #9 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Vypinac na ventilator
tak s tím nic nenaděláš, vypínač je hyhřátej a je na něm přechoďák, dá se to změřit voltmetrem, jaké napětí je na vstupu do vypínače a kolik je na výstupu, počítám, že tam bude o pár voltů míň...
Vypínač klidně vyhoď a dej tam novej, pokud tam nedáš relé, tak ho budeš měnit pořád dokola. Je to daní tím, že plocha která spíná ve vypínači je hodně menší než v 40A relé, tam je dimenzovaná na obrovské přetížení a vydrží nesrovnatelně déle.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #10 od temprař
Odpověděl temprař pro téma Re: Vypinac na ventilator

Cauves, hele nechci rejpat,ale co to takhle zapojit přes relé??

To jenom proto,protože cívka spínacího 40A relé papá okolo 500mA

Přikláním se k tomuto názoru.

Tempra je už bohužel pryč - ale zůstává v mém srdci na věky. Zlatý 2.0 8V.
Nový tel kontakt 774 688 475
mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I LOVE YOU TEMPRA.
- nyní BMW 525 TDS -

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #11 od DURI123
Odpověděl DURI123 pro téma Re: Vypinac na ventilator

tak s tím nic nenaděláš, vypínač je hyhřátej a je na něm přechoďák, dá se to změřit voltmetrem, jaké napětí je na vstupu do vypínače a kolik je na výstupu, počítám, že tam bude o pár voltů míň...
Vypínač klidně vyhoď a dej tam novej, pokud tam nedáš relé, tak ho budeš měnit pořád dokola. Je to daní tím, že plocha která spíná ve vypínači je hodně menší než v 40A relé, tam je dimenzovaná na obrovské přetížení a vydrží nesrovnatelně déle.



A este jedna vec,mam tak taky ten svitiaci vypinac na 220V,nemoze byt problem aj to?? a to rele??? aky typ tam dat, a nevies nahodou ako sa to zapaja,lebo ja o tom nemam ani potuchy...

DIKI

Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #12 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: Vypinac na ventilator
jak to máš zapojený? já mam ruční spínání větráku zapojený paralelně na čidlo na chladiči, který zůstalo zachovaný (ale asi už není ok, protože spíná trochu vejš..) , takže tím spínám relé který pustí proud do větráku..takže s ezahřejváním nemám problém, jo vedou mi tam 1.5qmm dráty...

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 4 měsíců zpět #13 od DURI123
Odpověděl DURI123 pro téma Re: Vypinac na ventilator

jak to máš zapojený? já mam ruční spínání větráku zapojený paralelně na čidlo na chladiči, který zůstalo zachovaný (ale asi už není ok, protože spíná trochu vejš..) , takže tím spínám relé který pustí proud do větráku..takže s ezahřejváním nemám problém, jo vedou mi tam 1.5qmm dráty...


a ako to mas zapojne cez to rele?,?

Fiat Tipo 1.7D, r.v. 1989, 215 000km, zachvilku po smrti... momentalne Tipo 1.9TD, 233tis a stale stupa :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.487 sekund
Powered by Kunena fórum