Auto bez jiskry

Více
17 roků 7 měsíců zpět #1 od honzares
Auto bez jiskry vytvořil uživatel honzares
Ahoj všichni,
vím že se to už párkrát řešilo, možná bych pouze rád dostal nějaké info, jak pochopit systém vytváření jiskry. [/b] Mám 1.6DOHC r.v.1990 Granturismo. Auto jednoho dne zhaslo na křižovatce a po delším zkoumání jsem zjistilo že nejde jiskra do rozdělovače. Zkusil jsem vyměnit cívku i digiplexem. Tedy doufám že je to opravdu DIGIPLEX. Je těsně pod cívkou, černé barvy se sedmi kontakt(+ a 0 jdou do cívky a potom je tam vstup P- propojen na jeden kontakt snim. otáček, N, E, R, B - nevím co znamenají a kam jdou. Upřímně schéma -9-Model 1372 z Jak na to, neodpovídá mému zapojení.
Teď co jsem naměřil. Na cívku jde také plus od baterky a asi něco jako zem. Takže pokud tyto dva dráty odpojím, mám na nich asi 12,6V. Pokud je zapojím na cívku (primár asi 0,8ohmu) mám napětí logicky pouze mezi cívku a tvrdou kostrou.
Teď by mě zajímalo, jak pomocí Digiplexu docílím proudového nárůstu na cívce k produkování vysokého napětí na sekundáru. Mohu nějak ověřit výstup z digiplexu? Nevíte jak je tento Digiplex přesně zapojený a jestli mohu někde něco naměřit?

Díky moc za jakoukoliv informaci.

:?:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 7 měsíců zpět #2 od Augustin
Odpověděl Augustin pro téma Re: Auto bez jiskry

Ahoj všichni,
vím že se to už párkrát řešilo, možná bych pouze rád dostal nějaké info, jak pochopit systém vytváření jiskry. [/b] Mám 1.6DOHC r.v.1990 Granturismo. Auto jednoho dne zhaslo na křižovatce a po delším zkoumání jsem zjistilo že nejde jiskra do rozdělovače. Zkusil jsem vyměnit cívku i digiplexem. Tedy doufám že je to opravdu DIGIPLEX. Je těsně pod cívkou, černé barvy se sedmi kontakt(+ a 0 jdou do cívky a potom je tam vstup P- propojen na jeden kontakt snim. otáček, N, E, R, B - nevím co znamenají a kam jdou. Upřímně schéma -9-Model 1372 z Jak na to, neodpovídá mému zapojení.
Teď co jsem naměřil. Na cívku jde také plus od baterky a asi něco jako zem. Takže pokud tyto dva dráty odpojím, mám na nich asi 12,6V. Pokud je zapojím na cívku (primár asi 0,8ohmu) mám napětí logicky pouze mezi cívku a tvrdou kostrou.
Teď by mě zajímalo, jak pomocí Digiplexu docílím proudového nárůstu na cívce k produkování vysokého napětí na sekundáru. Mohu nějak ověřit výstup z digiplexu? Nevíte jak je tento Digiplex přesně zapojený a jestli mohu někde něco naměřit?

Díky moc za jakoukoliv informaci.

:?:

Meril si cidlo otacek, ktere je umistene na rozdelovaci? Pokud je k.o., tak Ti to nebude hazet jiskru.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 7 měsíců zpět #3 od Jozef
Odpověděl Jozef pro téma Re: Auto bez jiskry
Ja by som sa rovnako v prvom rade pozrel na snímač otáčok v rozdeľovači. Riešil som rovnaký problém na 1,6 karbec a po výmene snímača, ktorý sa však nachádza na prevodovke nemám žiadny problém.
Mne to po vychladnutí motora chytalo bez problémov. Avšak ak bol motor zohriaty a ja som ho vypol, potom nebolo možné naštartovať.

Fiat Tipo 1,6 DGT r.v. 1990 karburátor, najazdené 185.000 km
Fiat Marea Weekend 1,8 HLX r.v. 1998, najazdené 155.000 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 7 měsíců zpět #4 od honzares
Odpověděl honzares pro téma Re: Auto bez jiskry
Měřil jsem odpor na čidle a byl OK. Dočetl jsem se, že na indukčním čidle rozdělovače(snímač otáček) by měly být při startování mV pulsy, které právě řídí proud do cívky, otvírají či zavírají transistor v Digiplexu. Nevíte, jak je to dále zapojeno na digiplexu. Musí tam jít ještě čidlo podtlaku, kde bych ho našel a jak zkontrolovat jeho funkci?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 7 měsíců zpět #5 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Auto bez jiskry
Aby se ti indukovalo vysoké napětí na sekundárním vinutí cívky, musí ti něco přerušovat primární okruh. To dělá u starších aut palec rozdělovače a u novějších systémů jako má tipo to dělá zapalovací modul ktery jsi nejspíše měnil. Jestli ho máš z vrakáče, tak může být vadný také, musíš jich vyzkoušet víc. Nemáš ještě náhodou nějaké čidlo polohy na setrvačníku? Tam by to taky mohlo být.
Pokud máš OK oba vinutí cívky,a zapalovací modul, zkus znova čidla polohy a přívody lelektřiny do cívky. Někdy se stane že je rezavá nebo dokonce upadlá kostra:-( Taky když ti nefunguje vstřikovací tryska, čerpadlo apd, nejede ti ani zapalování.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 7 měsíců zpět #6 od honzares
Odpověděl honzares pro téma Re: Auto bez jiskry
Tak jsem zjistil, že nebyl kontakt mezi čidlem snímaní otáček a digiplexem. Opravil jsem to, ale stejně nehází jiskru. Abych to shrnul. Na P a N digiplexu je připojený snímač otáček a při startování tam jde nějaké střídavé napětí, asi stovky mV. Teď tam zbývá E, B, R ale nevím co je tam zapojeno. Nemáte někdo tyto znalosti? Taky by mě zajímalo jak je to zapojený. Na primár je zapojený natvrdo 12V přes klíček a paralerně vývod 0 a + na Digiplexu. Myslím, že po zapnutí protéká max proud přes primár, mezi 0 a + Digiplexu je max odpor. Při startování je mezi 0 a + odpor minimální a tím všechen proud prochází přes Digiplex. Tímto se neindukuje napětí na cívce. V závislosti na střídavém napětí z čidla otáček se zapíná a vypíná proud do cívky. Souhlasíte se mnou?
Proč a jak fungují další kontakty E, B, R?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 7 měsíců zpět #7 od Scarto
Odpověděl Scarto pro téma Re: Auto bez jiskry
to: petr1978 ja teda nevim ale ted sem mel problem s temprou 1.6 57KW a to ze se mi neotevirala tryska a nepustilo se cerpadlo a jiskru to hazelo normalne..

Fiat Tempra combi 2.0 i.e 83KW, r.v. 1991 v plný výbavě

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.338 sekund
Powered by Kunena fórum