čidlo tlaku a teploty oleje
18 roků 5 měsíců zpět #1
od Max-el
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
čidlo tlaku a teploty oleje vytvořil uživatel Max-el
nevíte jak poznám, jestli je čidlo tlaku oleje vpořádku? Když otočím klíčkem, tak se budík ani nehne. Čidlo má odpor 324 ohmů při studeném oleji. A ještě jeden problém, teplota oleje ukazuje asi 50 stupňů při studeným motoru.
No a na otázku kdy problémy začaly je jednoduchá odpověď: když jsem namontoval čidla a dal přístrojovku z 2.0 16V
Problém je i v tom, že mam pocit, že v tom 16V byl stejný problém.
No a na otázku kdy problémy začaly je jednoduchá odpověď: když jsem namontoval čidla a dal přístrojovku z 2.0 16V
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 5 měsíců zpět #2
od hovi
tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...
Odpověděl hovi pro téma Re: čidlo tlaku a teploty oleje
no tak já bych zkusil čidla vyměnit a pak by si zjistil , jestli je to čidlama
nebo nemůže být nějaká neschoda mezi čídlem a ukazatelem teploty???
:
a když by to nebylo ani to, tak by to už mohl být jen ten ukazatel ale o tom bych docela pochyboval
a když by to nebylo ani to, tak by to už mohl být jen ten ukazatel ale o tom bych docela pochyboval
tipo 1.6 ie decent tuning - 14"alu , sportovní filtr,prahy,leddiodove neony,blinkry fabia,mračítka, M3 zrcátka ...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 5 měsíců zpět #3
od petr1978
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Odpověděl petr1978 pro téma Re: čidlo tlaku a teploty oleje
Tak ty čidla vyzkoušej.
Napadá mě, že tlakové čidlo otestuješ kompresorem na vzduch a čidlo teploty jako ostatní čidla teploty co máš v autě
U teplotního čidla se ti musí měnit odpor v závislosti na teplotě.
Tlakové čidlo by mělo ukazovat nějaké malé napětí při tlaku. čí větší tlak, tím větší napětí by to mělo dávat. Jen nevím na jakém principu funguje to tlakové čidlo ve tvém fiatu, může být na jiném principu než popisuji. Ale pak nevím na jakém.
Napadá mě, že tlakové čidlo otestuješ kompresorem na vzduch a čidlo teploty jako ostatní čidla teploty co máš v autě
U teplotního čidla se ti musí měnit odpor v závislosti na teplotě.
Tlakové čidlo by mělo ukazovat nějaké malé napětí při tlaku. čí větší tlak, tím větší napětí by to mělo dávat. Jen nevím na jakém principu funguje to tlakové čidlo ve tvém fiatu, může být na jiném principu než popisuji. Ale pak nevím na jakém.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 5 měsíců zpět #4
od Max-el
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Odpověděl Max-el pro téma Re: čidlo tlaku a teploty oleje
no, to je jednoduchá odpověď vzít jiný čidla. To je jako kdyby se mi rozbilo auto a začali jste radit, abych si koupil nový

čidlo tlaku může taky funovat na principu změny odporu. Na destičku s odporovým drátem je vyvíjen tlak a ta v závislosti a deformaci mění odpor. Nebo tak nějak nam to ve škole při automatizaci říkali.
To čidlo teploty asi teda ozkouším horkovzdušnou pistolí. A tlak ještě nevim, pokud to čidlo půjde našroubovat do normální matky, tak na ní asi navařim nějakou trubičku a testnu to tim kompresorem.
čidlo tlaku může taky funovat na principu změny odporu. Na destičku s odporovým drátem je vyvíjen tlak a ta v závislosti a deformaci mění odpor. Nebo tak nějak nam to ve škole při automatizaci říkali.
To čidlo teploty asi teda ozkouším horkovzdušnou pistolí. A tlak ještě nevim, pokud to čidlo půjde našroubovat do normální matky, tak na ní asi navařim nějakou trubičku a testnu to tim kompresorem.
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 5 měsíců zpět #5
od Max-el
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Odpověděl Max-el pro téma Re: čidlo tlaku a teploty oleje
tak čidlo tlaku oleje už funguje správně. Teda alespoň si to myslím, po nastartování studeného motoru ukazuje 3 bary. (nejspíš tam byl někde špatnej kontakt)
teplota oleje je stále divná. I když čidlo zcela odpojím, pořád to ukazuje 50, možná ještě víc
teplota oleje je stále divná. I když čidlo zcela odpojím, pořád to ukazuje 50, možná ještě víc
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 5 měsíců zpět #6
od F@ster
Odpověděl F@ster pro téma Re: čidlo tlaku a teploty oleje
A neuvažoval jsi směrem k nefunkčnímu budíku ?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 5 měsíců zpět #7
od Max-el
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Odpověděl Max-el pro téma Re: čidlo tlaku a teploty oleje
tak jsem spočítal dílky a ukazuje to 70 stupňů, ale to asi nebude důležitý
jak ale zjistím jestli je špatnej budík? Teda já to vim jak to zjistim, ale ještě nevim kdo z Vás kvůli tomu rozebere budíky, aby mi tam změřil napětí.
I když by jste někdo mohl, je to jen 5 šroubů. Je to konektor "E" (vedou do něj 3 dráty a 4 jsou nezapojený) a drát je šedo-červenej.
to jsem zvědavej komu se bude chtít
jak ale zjistím jestli je špatnej budík? Teda já to vim jak to zjistim, ale ještě nevim kdo z Vás kvůli tomu rozebere budíky, aby mi tam změřil napětí.
I když by jste někdo mohl, je to jen 5 šroubů. Je to konektor "E" (vedou do něj 3 dráty a 4 jsou nezapojený) a drát je šedo-červenej.
to jsem zvědavej komu se bude chtít
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 5 měsíců zpět #8
od mt-tuning
Odpověděl mt-tuning pro téma Re: čidlo tlaku a teploty oleje
ja neviem, mne to pri studenom motore ukazuje tlak oleja 6 barov a 3 mam pri ohriatom na 90stupnov pri 2500ot.
mne sem tam blbla pristrojovka tiez. a vies ako zistis jednoduchym sposobom, ci je budik kaput? zober si obycajny budik na teplotu vody zo skodovky a napoj nan draty, ukostri to, na baterku plusak, a napoj na cidlo teploty a uvidis, kolko ti to ukaze. ak to iste, tak cidlo, ak rozdiel tak budik....
mne sem tam blbla pristrojovka tiez. a vies ako zistis jednoduchym sposobom, ci je budik kaput? zober si obycajny budik na teplotu vody zo skodovky a napoj nan draty, ukostri to, na baterku plusak, a napoj na cidlo teploty a uvidis, kolko ti to ukaze. ak to iste, tak cidlo, ak rozdiel tak budik....
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
18 roků 5 měsíců zpět #9
od scoty-granturismo
FIAT TIPO 2,0 i.e. 8V GRANTURISMO r.1992 + LPG BRC 100KW
Podsvietené na modro,znížený podvozok,fólie,central na DO,ABS,hudba 2x300watts vzadu a vpredu 2x75watts + aktívny 350watts active subwoofer SAL + CAPACITOR SAL 1 FARAD
R15 205/50
Odpověděl scoty-granturismo pro téma Re: čidlo tlaku a teploty oleje
chlapy a tie čidla sa montuju kam ??lebo mam 2,0 8v a chcel by som to tiež prerobiť!! a konektory na palubovke sedia???
FIAT TIPO 2,0 i.e. 8V GRANTURISMO r.1992 + LPG BRC 100KW
Podsvietené na modro,znížený podvozok,fólie,central na DO,ABS,hudba 2x300watts vzadu a vpredu 2x75watts + aktívny 350watts active subwoofer SAL + CAPACITOR SAL 1 FARAD
R15 205/50
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.044 sekund