-
Fórum
-
Technické fórum
-
ELEKTRO INSTALACE
-
ukostreni alternatoru
ukostreni alternatoru
16 roků 11 měsíců zpět #1
od radluk
mam takovy problem,
vysypalo se me predni lozisko na altiku, abych dojel do mista urceni, musel jsem prerezat klinak, obe loziska jsem vymenil, altik slozil, ale ted me na palubce sviti kontrolka dobijeni.
Neni me jasne jak je tam resene ukostreni z alternatoru, je to nechane svemu osudu v tom drzaku ? Nebo je tam nekde vyvod na kostru, je mozne ze jsem zapomnel pripojit zpet ukostreni?? Odpojil jsem pri demontazi jen dva privody...
Typ Magnetti Marelli, Tipo 1.9
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #2
od Max-el
co si tak vzpomínam, tak si myslím, že alternátor má vyvedenej šroub a na něj se dává očko zemnícího drátu
Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #3
od michalkulistak
dneska jsem altík měnil a je na něm připojený šroubem silný červený kabel(plus) a konektorem tenký černý kabel(u něho není psané nic) jinak ukostřený by měl být upevnovacíma šroubama k motoru(tělo statoru jako mínus) jo a eště na altíku je šroubek u kterého je znaménko mínus,ale žádný kabel tam připojený nebyl, jestli svítí dobíjení tak je asi špatný, nebo je zrada u kontrolky.mě zase nedobíjel, ale kontrolka nesvítila. mám taky marelli a původní altík měl ůplně jiný pajšl. můstek byl masivnější a regulátor byl taky jiný(asi novější) a bylo na něm made in USA. ten co jsem měnil vypadal takový zastaralejší a měl jiné uložení uhlíků. na něm bylo made in italy
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #4
od čenda
regulátor byl taky jiný(asi novější) a bylo na něm made in USA. ten co jsem měnil vypadal takový zastaralejší a měl jiné uložení uhlíků. na něm bylo made in italy
Tyhle dva typy regulátorů teď mám už taky (
) a naopak bych podle výrobní šarže těch dvou alternátorů (typ je stejný) řekl, že ten "Made in USA" je starší. Taky jsem do něj musel nepatrně přibrousit uhlíky, do italského byly o několik desetin milimetru větší.
K té kontrolce mě nenapadá nic jiného než zkontrolovat dobíjecí napětí (viz moudrá kniha) a důkladně očistit kontakty obou kabelů i regulátoru :-k
1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #5
od michalkulistak
jo napětí jsem chtěl zkontrolovat ale ten měřák co mám se tak třepal že nešlo nic změřit musím koupit digi multimetr
fiat tipo 1,7DGT 1989, už jen ve vzpomínkách
FIAT PUNTO II 1.8 16V HGT 96kW, 3 dveř,klima a plno dalších vymožeností. azurový démon
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #6
od skypan
alt.není ukostřen,jen přez šrouby.silnej červ.je buzení a po natočení motoru je dobýjecí.
ten slabý je jen kotrolka dobíjí-nedobíjí na palubovce,jenak ano jde alt.dodatečně ukostřit kabelem jeto na alt označeno,šrob au něho značka-
[/i]
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #7
od alain
Neljepší tu kostru změřit alt.verzus baterie mínus pol.a nezapoměl jsi zapojit ten drátek od uhlíku z reg.
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #8
od radluk
no, to me taky napadlo, jestli jsem to nezapomel zapojit, ale myslim ze jsem to tam vracel pri kompletaci. Me spis trapi myslenka, ze by mohl odejit pri tom jak se kouslo to lozisko, ale nevim jakym zpusobem
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #9
od skypan
nesmysl,jen kdyš si ho nějak nezkratoval!
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #10
od alain
A co uhlíky chodily volně v těch pouzdrách a nezlomil jsi uhlík při té kompletaci.
Lancia Kappa 2.4 TDS v Kůží
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #11
od radluk
uhliky byly jak nove, chodily pomerne pekne, ja to stejne zitra zase rozeberu a mrknu se, provedu mereni napeti pred demontazi, atd... Zkratovany by nemel byt, krom absence loziska za chodu motoru nedoslo k zadnemu zasahu do jeho funkce.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #12
od Rossy
Při vadném ložisku většinou odejde vinutí,protože kotva dře o statorové vinutí.Mrkni na to.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #13
od radluk
myslis rotorove nebo statorove vinuti ? Rotorove jsem meril a neni prerusene, i kdyz muze nekde probijet, samozrejme. Ale kdyby probijelo na kostru, tak to jde do zkratu
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #14
od Rossy
Myslím statorové,ale mělo by tam být vidět jak to dřelo o rotor.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
16 roků 11 měsíců zpět #15
od radluk
ano, to tam je, takove misto, ale nevenoval jsem tomu az tak velkou pozornost vzhledem k hloubce zapusteni vinuti a jeho sile ( prurezu )... tam nepujde o preruseni, ale spis o probijeni, vzhledem k poruseni smaltovane izolace
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
-
Fórum
-
Technické fórum
-
ELEKTRO INSTALACE
-
ukostreni alternatoru
Vygenerováno za 0.509 sekund