čidlo tepl. vzduchu Zkrat na plus

Více
17 roků 11 měsíců zpět #1 od JohnRoss
Zdravím všechny fandy fiatů, a teď k problémku.

Při dnešní diagnostice mi vyjela závada - Teplotní snímač vzduchu - zkrat na plus. ( FIAT TIPO *89 1,4 DGTie 51kW)
Nu což, vrhl jsem se na něj a teplotní snímač je v pořádku, ukazuje při 20*C cca 2070ohmů. Při zahřívání plynule klesá odpor a při poklesu pod 20*C vzrůstá. Takže usuzuji, že je OK. Při rozpojené svorkovnici čidla ukazuje správně, ale po zapojení ukazuje asi poloviční hodnotu. Když jsem proměřil odpor ve svorkovnici 1 a 4, čili krajní kabely, ukazuje to hodnotu cca 1500ohm.No a při spojení svorkovnice s čidlem tam zustane stejná hodnouta, takže mi pripadne, že se ty dva odpory bijí, nebo tam spíše zůstane odpor, ktery je ve svorkovnici bez připojeného čidla. Když mi to teda hlásilo ZKRAT NA + , zapojil jsem voltmetr na 2 pin z leva( když stojím čelem k autu) což je + kabel k vstřiku a na 4 pin z leva, tak při sepnutém zapalování je tam cca 2,8V. při vyplém zapalování 0V. Nicméně odpor mezi 2 a 4 pinem je asi 7 ohmů, což znamená že je tam teda asi někde zkrat. A ještě, když rozpojím na tom keramickém nesmyslu, co nevím ani co je, svorku, tak se to napětí na svorkovnici ztratí, ale nicméně nenaběhne odpor čidla takový jaký má být. Když znovu rozpojím svorkvnici čidla tepl. vzduchu a proměřím čidlo ukazuje správně a po zapojení opět špatně, asi 1500ohm.
Volnoběh, teplota motoru,lambda 0,7V, vše je OK, jen to bere okolo 10l/100km.
Tak mám asi někde z elektriky čerta, nevíte co s tím????????????
Nepomohlo by výmaz závady, když je čidlo v pořádku??

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #2 od Vali
No abych pravdu řekl, tak jsem se sice snažil pochopit, jak to tu popisuješ, ale v půlce jsem se už celkem ztratil. Napíšu tady nějaké povídání, jak jsem měřil čidlo já, třeba jsi to tam popsal, ale možná tě při tom něco napadne:
Takže jak jsi psal, jsou tam 4 piny na tom konektoru- tedy krajní kontakty jsou na tedy s NTC prvkem, na kterém měříš odpory proměnné s teplotou. Nestačí to změřit na autě při nějaké teplotě, musí to plynule měnit odpor s teplotou a to dosti rychle to na autě prostě nezjistíš. Mi se to též měnilo v určitých teplotách dobře, ale až když jsem to vytáhl z auta a pořádně proměřil, přišel na hluchá místa, proto tedy doporučuji: vytáhni čidlo ven - dostaneš se tam, když sundáš airbox se vzuchovým filtrem a potom pomocí torx klíče povolíš jeden šroub a čidlo máš venku. Pomocí digi multimetru a fénu můžeš řádit. Prvně dej čidlo na chvíli do mrazáku, pak na krajní kontakty frkni multimetr a zahřívej fénem. Tak poznáš, jestli odpor plynule klesá s teplotou až na nějaký odpor cca 200 ohm by se s tím fénem měl dostat. Pokud budeš mít jistotu, že čidlo je Ok, můžeš jít po elektrice. Malý odpor se objevuje na těch prostředních kontaktech, což je odpor cívky napájení vstřiku. Na stejných kontaktech (prostřední 2) se ti také objevuje napětí při zapnutém zapalování a pokud si dobře pamatuju tak je tam 5V, při vypnutém 0V. Na těch kontaktech na krajní pozici na odpor čidla - pozice klíče v zapalování nemá vliv. Snad si to pamatuju dobře, dělal jsem to tak před 4 měsícama minimálně.
Přikládám foto pro inspiraci, čidla a také teplotní křivky závislosti
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1359
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=1363
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=3157

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #3 od JohnRoss
Vali díky za reakci, problém, když to rozpojíš- čidlo od svorkovnice a změříš ve svorkovnici 1 a 4 pin (mono jetronic), tedy čidlo NTC, a tím tedy myslím přínodní kabely elektroinstalace, dává ti to nějaký odpor???
Mě totiž NTC dává dobře, měl jssem ho venku a chladil i zahříval, ukazuje dobře. ale na přívodních kabelech naměřím 1500ohm a po připojení svorkovnice tam ten odpor zůstane bez nějakého vísledku ntc čidla.

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #4 od JohnRoss
a navíc diagnostika hlásí zkrat na plus. přesně " teplotní snímač - zkrat na plus"

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #5 od Vali
Aha tak to potom jo no. To ti nepovím, jestli mi tam něco jde za odpor, ale jak budu doma, případně bych na to mohl juknout a změřit. Asi vážně bude někde krpa v rozvodech kabelů, ale dohledat to...

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #6 od JohnRoss
Vali, jak budeš doma a budeš mít chvíli volnou, buď tak hodný a odpoj svorkovnici přes kterou jde NTC a napájení vstřiku a změř na přívodních kabelech 1 a 4, jestli ti to něco hodí.

kdyžtak dej vědět.

dnes jsem mluvil s Fiaťákama(servisáci) a i oni jsou z toho taky ve srajdách.

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #7 od Vali
Ok pokusom se, jakmile se dostanu k autu, to bude nejdříve ale až ve čtvrtek, tak tedy potom napíšu.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #8 od petr1978
Mě dělá to dělá totéž, ale u jiného systému vstřikování. Na rozdíl od tebe vím co s tím mám. Když odešla cívka, hodila po kostře výboj, a odrovnalo to všechny čidla teploty. Bohužel jedno čidlo vzalo sebou i vstup na řídící jednotce :( Projevuje se mi to jen tak, že při studeném motoru mám volnoběh 3000 otáček, ale při zahřátí motoru se to srovná. Momentálně to řeším tak, že k čidlu mám ještě připojený paraelně odpor. Spotřeba se mi nijak nezvyšuje, ale jen protože je odpor při zahřátí hodně malý.
Závěr: Myslím že by to mohlo být v ŘJ :(
To jsem tě moc nepotěšil co :(
No ale taky se můžu plést a bude to někde jinde. Vali bude vědět víc :)
Taky bych se asi pustil přímo po drátech a hledal jestli není ěkde chyba. I v konektoru může být zkrat.
No myslím, že Vali bude opravdu vědět víc. Zná své auto jako své boty :god:

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #9 od JohnRoss
No já si taky myslím, že bude chyba v ŘJ, páč ta pořád posílá zkrat do NTC čidla, čili že je v jisté propustnosti + do signální cesty NTC čidla.
čidlo teploty motoru mi ukazuje stejnou hodnotu jako NTC čidlo vzduchu, ale po připojení svorkovnice, odpor spadne.

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #10 od Charles
Omlouvám se, že ti sem lezu, ale jak se dá "vyblikat" chyby z řj :?: já jak jsem měl problémy s čidly (nezapojenými, někde to tu najdeš, jak jsem to tu řešil já) tak jestli pořád nemá jednotka něco z toho v paměti

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #11 od JohnRoss
Vyblikání je sporné a a navíc nejsou přesné kódy na blikání, snad jsou podobné jako u VW.

Na diagnostice jsem nechal smáznout chyby a znovu naskočil zkrat na + u NTC čidla vzduchu.

Mám takové podezření na ŘJ, že je tam něco šuslé.

Jezdím za 10 a asi to tak zůstane, páč jestli je to v ŘJ, tak to dlabu.

ale nevzdávám to " ZATÍM"

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #12 od Charles
No mě se nechce jezdit do fiatu a nechávat připojit to na komp, myslim si že za to chtěj 800,- a já jsem jen chudej student :cry:
Já jsem jezdil za 15 litrů....po zapojení čidla teploty nasávanýho vzduchu klesla na 11 a teď jsem zapojil konečně i lambdu, tak jsem zvědavej kolik, ale už poznávám, že to kleslo zase...navíc mi už nikde nepodchází výfuk a vyměnil jsem termostat, to má taky vliv na spotřebu ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #13 od petr1978

Omlouvám se, že ti sem lezu, ale jak se dá "vyblikat" chyby z řj :?: já jak jsem měl problémy s čidly (nezapojenými, někde to tu najdeš, jak jsem to tu řešil já) tak jestli pořád nemá jednotka něco z toho v paměti


U tebe to nehrozí. Jakmile odpojíš baterku na 15 min, vymažou se ti všechny kódy. Navíc je to vyblikávání trochu složitější u té ŘJ co máš. Vím to, mám stejnou :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #14 od Charles

Omlouvám se, že ti sem lezu, ale jak se dá "vyblikat" chyby z řj :?: já jak jsem měl problémy s čidly (nezapojenými, někde to tu najdeš, jak jsem to tu řešil já) tak jestli pořád nemá jednotka něco z toho v paměti


U tebe to nehrozí. Jakmile odpojíš baterku na 15 min, vymažou se ti všechny kódy. Navíc je to vyblikávání trochu složitější u té ŘJ co máš. Vím to, mám stejnou :(


Tak to je fajn, protože jak jsme vařili výfuk, tak byla baterka odpojená tak necelou hodinu...což by mohlo být fajn, protože potom jsem měl už vše zapojené ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
17 roků 11 měsíců zpět #15 od hanzs
Charles: jinak co se tyce vypisu RJ, zkus obvolat mensi autoelektrikare v okoli, to vybaveni na to precteni neni uz nijak drahy, navic takovy mensi servisy obvykle znaji i lepsi reseni nez vymena RJ nebo cely vstrikovaci jednotky jak to obvykle konci u expertu ve znackovym servisu...
Ja jezdim k autoelektrikari do vedlejsi vesnice a dela vypis za 250,-

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.065 sekund
Powered by Kunena fórum