Čidlo teploty a Řídící jednotka, odpor

Více
16 roků 11 měsíců zpět #1 od petr1978
Ahoj Kluci a holky :)
Nemohl by mi někdo naměřit odpor ŘJ na pinech od čidla teploty chladící kapaliny co je zespoda kolena sání?
Stačí odpojit konektor od čidla (samozřejmě při vypnutém klíčku) a naměřit odpor na kontaktech konektoru.
Když mi odešla cívka, vzala sebou čidlo teploty chladící kapaliny i ŘJ. Od té doby mám vysoké volnoběžné otáčky při studeném motoru a musím to řešit přídavným paralelním odporem :( Tak bych alespoň rád věděl
kolik tam mám ten odpor hodit abych to srovnal.
Motor mám 1.6 DOHC (149.C2.046), vstřikování SPI Weber-Magneti, ŘJ je Multec.
Díky moc za help.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #2 od JohnRoss
S tímto jsem laboroval taky. Odpor by měl být stejný jako odpor na čidle teploty nasávaného vzduchu. Což znamená, že čidlo teploty vody, v této kose ( studený motor dnes) kdy je venku kolem 0*C jsem naměřil 5,28 kohm. A na čidle vzduchu o malinko víc.

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #3 od Vali
No jenomže DOHC má úplně odlišné hodnoty odporů, než OHC jakékoli kubatury. Pokud se teda nepletu, tak jsi to tu psal přímo ty Peťo, vždyť ty jsi posílal ty hodnoty ve wordu od Augustina pro vaše čidla ne? Jsi to dával někam do galerie...

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #4 od petr1978
Jo, to jsem psal já.
Na 1.6 DOHC jsou skutečně jiné hodnoty než na OHC a jiné kubatury.
Jen, takové malé nedorozumění. Nepotřebuji hodnoty čidel, ale hodnotu odporu ŘJ :(
Tam mám problém a potřeboval bych to naměřit. Bohužel jsem to nestihl než mi odešel vstup pro čidlo teploty :(

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #5 od JohnRoss
No jo tedy, ale čidla by měly dávat stejnou hodnoutu, nicméně odpor ŘJ to nemohu sloužit.

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #6 od Vali
Aha tak to jsem tě špatně pochopil 8O 8O Nicmén bohužel s mým ohc nemůžu sloužit :cry:

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #7 od hanzs
Ale jestli odesel ten vstup, tak vydim jako malo pravdepodobny, ze by se to pridanim odporu zlepsilo...

Tipo 1.4 i.e. r.v.90,
najeto cca 200 tis.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #8 od petr1978

Ale jestli odesel ten vstup, tak vydim jako malo pravdepodobny, ze by se to pridanim odporu zlepsilo...


No kupodivu ŘJ jednotka na čidlo reaguje, ale špatně. Teď tam mám 50Kohm, a už nemám při studeném motoru 3000 otáček, ale jen 2500.
U tepléhomotoru se to chová normálně. Se zvyšující se teplotou motoru se otáčky snižují normálně, ale zčíná to na 2500 otáček. Mám takový pocit, že si to nějak záhdně našlo jinou cestu. Prostě zázrak 8O
Zatím díky za každou pomoc :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #9 od JohnRoss
ŘJ si při špatné hodnotě čidla teploty vody odstaví čidlo a reaguje jen s čidlem nas. vzduchu.

7 kousků Fiat Scudo, 1 Ducato,

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #10 od Vali
No to nevím, jestli to bere jen hodnotu z čidla vzduchu , spíše to bere jen jednu fixní hodnotu např, odpor jaký je při 20°C, ale nemyslím si, že se přepne jen do módu na jedno čidlo. Co potom, když jsou v háji obě čidla, měl jsem tuto variantu.
Je to jen můj názor.

Fiat Tipo 1.6 i.e. , 1990, černá barva,
prej 130 000km...což už vím, že nejní pravda
Ale šlechtím ,co se dá, přirostl k srdci mrška
fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=651

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #11 od petr1978
Když odejde kterékoliv čidlo teploty, tak řídící jednotka vyhodí chybu a přejde pouze u toho čidla na pohotovostní režim. To znamená že nastaví vstřikování na teploty 20 °C. Mě se nic takového nestalo, jedou obě čidla.
ŘJ jednotka normálně reaguje na změnu odporu tím že změní volnoběžné otáčky. Jen ta křivka odporu je položena jinde než má být.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #12 od Augustin
Takze jsem zmeril ten odpor, jak bylo pozadovano.
Meril jsem to dvakrat.
Poprve cca po peti minutach co jsem vypnul motor - hodnota odporu 1211 Ohm - bez vypnuteho klicku.
Podruhe jsem zapnul klicek - hodnota odporu 1030 Ohm.
Kdyz jsem klicek vypnul, tak se hodnota nijak vyrazne nezmenila.

Nejsem elektronik, ale asi v te ridici jednotce je nejaka soucastka (kondenzator ?), ktera ovlivnuje ten odpor.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #13 od petr1978
Dík, hned o víkedu se na o mrknu :)

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 11 měsíců zpět #14 od Augustin

Dík, hned o víkedu se na o mrknu :)

Pak dej vedet, jak si dopadl, samotneho by mne zajimalo, zda jsi to schopen opravit :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.488 sekund
Powered by Kunena fórum