potřebuji poradit s výběrem akku da auta
- User_69
- Autor tématu
chci koupit novou baterku, ta co je v autě mi připadá nějaká slabá a čím je větší mráz tím méně točí. Je tam asi ještě z výroby (aspoň mi to tak připadá) je to Magneti Marrelli 55Ah
V chytré knize píšou koupit baterii 55Ah, mi se to zdá málo, když alternátor je 65ka. Přece když budu mít slabší baterku, tak při jízdě altík dobíjí až na kapacitu právě těch 65 Ah což u slabších baterek má za následek vření elektolitu.
Uvažuju tedy že koupím 62Ah
www.autobaterie.net/exide-excell/ex-12/ Víc asi ne kvůli ceny.
Teď mi osvětlete pár věcí: jestli když motor běží a altík dobíjí baterku, tak za jak dlouho ji dobije do plné kapacity? jaký je nabíjecí proud?
Mají otáčky motoru vliv na rychlost nabíjení?
Uvažuji takto : pokud by byl nabíjecí proud 12V tak by se podařilo akku o kapacitě 65 Ah nabít altíkem 65Ah už za 1hod. nebo ne?
Dík za každou radu
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Co se týče altíku, samozřejmě že dobíjí více když má motor více otáček, někdy si vyzkoušej rozsvítit, zapnout ventilátor a ještě směrovky, uvidíš jak pohasínaj světla při volnoběhu, ale když přidáš plyn, tak to nedělá....jinak co se týče dobíjecího proudu, tak mě altík dává asi 14,2 V při rozsvícenejch světlech
určitě tady ti někdo ještě více pomůže než já...
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
pokud budeš mít zapnuté veškeré spotřebiče,tak alt.např bude dobíjet aku jen 5amp.kdyš to vše vypneš tak dobíjí (při 65A)plnou hodnotou(teoreticky),myslínm aku.jinak výrobci co píšou je to ověřené(mají to vyzkoušené ma stolicích.)takže na 65A alt.je dobrá 62AH.aku..
Tempra 1.9TDs-už je pryč,měl sem jí pět let,nebylo to nudné auto,jako tedˇvlastním
TedˇŠvedské Audi,s obsahem pěti pivních půllitříků
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
To, že by baterie s menší kapacitou byla "dobíjena až na kapacitu alternátoru a dobíjení by mělo za následek vření elektrolytu", je nesmysl!!! Od hlídání dobíjení je na alternátoru elektronický regulátor. Pokud se někde nebo někdo mluví o vření elektrolytu při nabíjení v běžném provozu, jedná se o vadný regulátor napětí, který dobíjí napětím vyšším než 15 V! Nejlépe se dobíjení dá vyzkoušet při ot. motoru = 3000 a zapnutých dálkových světlech, kdy by se napětí mělo pohybovat v rozmezí 14 V - 15 V.
Alternátor nedobíjí stabilním proudem, ale dobíjecí proud závisí od konkrétní situace - zapnutá světla, zapnutý větrák topení, vyhřívání skla 5-tých dveří ap. Čím větší odběr, tím větší dobíjecí proud. Asi největší odběr proudu je při startování - poklesne napětí na baterii až někde na 9V. Avšak i tento velký odběr alternátor dobije cca na 300 - 400 metrech jízdy.
Na dotaz, zda otáčky motoru mají vliv na rychlost dobíjení - ano mají. Alternátor začíná dobíjet někde kolem 1000 - 1100 ot. a dále se se zvyšujícími otáčkami dobíjecí proud zvyšuje. Toto platí, pokud nemá baterie požadované napětí. Pokud se napětí baterie blíží dobíjecímu napětí, proud je postupně omezován.
Pokud tedy chceš dát do svého Tipa baterii o kapacitě i přes 72 Ah (takovou, která Ti vleze do prostoru pro tento účel vymezeného), nevidím v tom problém. Větší baterie = větší zásobárna energie = lepší starty a alternátor (65A) zvládne bez problémů i baterii i s větší kapacitou! Dobré je baterii 1x - 2x za zimu dobít na nabíječce - 1/10 kapacity po dobu 10 hodin. Deskám baterie to prospěje.
Jenom pro info: měl jsem škodovku 105 L a naskytla se mi možnost za lahvinku od známého pořídit baterii z kamionu - kapacita asi 125 Ah nebo 150 Ah. Měl jsem ji uchycenou vzadu za sedáky, kabel ke startéru byl nový, delší a za půl roku jsem ji dobíjel 1x. A to měla škodovka alterátor, který začínal dobíjet někde kolem 1200 ot. a dobíjecí proud tam byl tuším kolem 50 A!
Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
www.autobaterie.com/rady.php
mve.energetika.cz/sikovneruce/akumulator.htm
www.mulac.cz/faq.php?typ=autobaterie
www.autoberan.eu/udrzba.htm
www.battery.cz/baterie-info
www.elektroraj.cz/detail.asp?floor=15&am...shop=76&id=68679
Tipo 1,4 iE, najeto
235 000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
zdar,
chci koupit novou baterku, ta co je v autě mi připadá nějaká slabá a čím je větší mráz tím méně točí. Je tam asi ještě z výroby (aspoň mi to tak připadá) je to Magneti Marrelli 55Ah
V chytré knize píšou koupit baterii 55Ah, mi se to zdá málo, když alternátor je 65ka. Přece když budu mít slabší baterku, tak při jízdě altík dobíjí až na kapacitu právě těch 65 Ah což u slabších baterek má za následek vření elektolitu.
Uvažuju tedy že koupím 62Ah
www.autobaterie.net/exide-excell/ex-12/ Víc asi ne kvůli ceny.
Teď mi osvětlete pár věcí: jestli když motor běží a altík dobíjí baterku, tak za jak dlouho ji dobije do plné kapacity? jaký je nabíjecí proud?
Mají otáčky motoru vliv na rychlost nabíjení?
Uvažuji takto : pokud by byl nabíjecí proud 12V tak by se podařilo akku o kapacitě 65 Ah nabít altíkem 65Ah už za 1hod. nebo ne?
Dík za každou radu
...ahoj no Exide v žiadnom prípade nekupuj je to Americký Shit mám s nimi len zlé skúsenosti a vo fabrike kde robím ich tiež kupovali a odchádzali len taký Jazz...ber vašu Akumu....a v teste stále vyhrávajú autobaterie značky Banner...ps.pri vozoch ktoré majú klímu nemá Altík nahodou 85A...
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
bývalé--Tipo 1.8 GT r.v.93 77kw
nyní--Alfa Romeo 2.0JTS r.v. 2002 125kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
tomakecTD
Fiat Tipo 1,7D 1988, 94 dovoz Italie,socket edition(interiér z 1.4 i.e 92)Felicia 1.3LXi,Forman 1.3LS LPG dovezen z D,spotreba 16/100 plynu a na benzin nejede vubec
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
kazdopadne bych doporucil jakop ostatni tu 72ku....mel sem v tipu 72ku pohodicka...i ted mam v mym formanu VARTU 72 Ah aspon nemusis resit problemy typu rano to nestartuje v zime atd...lepsi vic nez min a 44ky sou na zimu malo pokud to nemate v garazi ,nerikam kdo ma novejsi auto kery chytne uplne na drc tam se to hodi
...no tak ja som asi jediný komu to štartuje aj v mrazoch mám tam Vartu 44 Ah...ale má s tým trošku problém...presne tak ako píšu ostatný chod do 72 Ah aku...
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ano, Banner je docela divná firma, alespoň jsem si to myslel, než jsem zjistil, že je v práci tato baterie v ještěrce! 8O To ale znamená že to takovej shit nebude, a půjdu do ní protože v Polsku chtějí o třista míň než tady. Za Benner.
...ved vravím Banner áno ,Exide nie...
No Smoke no Fan
Fiat tempra 1.9 TDid
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- User_69
- Autor tématu
Jo a ještě mi řekněte můžu baterku nabíjet přímo v autě? bez sundání káblů? U starého Favorita jsme baterku vždy vytáhli, ale tadu u vstřikování mám strach, kvůli restartu ŘJ
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.