Čidlo teploty

Více
16 roků 8 měsíců zpět #1 od Kounect
Čidlo teploty vytvořil uživatel Kounect
Čauky všem...tak jsem to dneska poměřil a kecá to kraviny. Uzemněný to na motoru je v poho, tam to měří nádherně - za jakékoli situace to co bych potřeboval. Tak nějak půl hodiny chladnutý motor po přijetí a mělo to 870kOhm a postupně se to měnilo, jak to chladlo.
Když jsem změřil totéž u budíku s vynutým klíčkem, tak nebyl problém naměřit totožnou hodnotu. Když jsem klíček ale zapnul, tak to vyletělo k 5MOhmum a tam se to tak nějak pohybovalo. To se není čemu divit že to pak ukazuje pořád 130°C.
Můžete mi někdo mrknout do schématu a podívat se kudy je zapojené čidlo teploty do budíku? Drát je Šedozelený.
Zatím se mi to nechce táhnou zvlášť, kdyby to šlo vyřešit opravením nějaké boty, byl bych raději.
Díky za postřehy

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #2 od Pavel
Odpověděl Pavel pro téma Re: Čidlo teploty
Já ti teda nevím, ale když měříš odpor a pak do toho zapneš napětí tak se mi to nezdá jako idelání stav pro měření..nehledě na to že pak můžeš měři cokoliv na autě...
No jestli se pletu tak mě klíďo opravte.

my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #3 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: Čidlo teploty
No tomu bych rozuměl...ale to je přesně to co neměřím - odpor s napětím. Máme napájení, kostru a signál.
Chápal bych - kostra funguje a je změřená že má 0 Ohm k baterce. Čili ok.
Napětí do budíků mě nezajímá - jde ( čili napájení ok )
Signál ( nemá v průběhu měření s napětím co dělat, bo je to prostě jenom drát od čidla na kterém se mění odpor dle teploty ( což je vstupní člen do čidla ). Napětí tedy žádné.
Mě zajímalo, jestli je signálový vodič přerušen někde v konektoru, jestli může být ovlivňován něčím jiným a už vůbec je zajímavá za závislost na klíčku...tak nevim no.

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #4 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Čidlo teploty
odpor čidla musíš měřit v závislosti na teplotě a bez napětí... Přivedením napětí a jeho poklesem na druhé straně si jednotka měří teplotu. Multimetr měří stejným způsobem, pustí napětí do odporu a měří pokles, pokud tam přivedeš další napětí, tak už změříš prd. To bys musel měřit napětí na tom čidle, ale to zase není nikde definované, odpor ano...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #5 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: Čidlo teploty
Vždyť to jsem napsal, napájení + - mě vůbec nezajímá ( možná ještě ta kostra díky které by byl signál zkreslen o přechodový odpor v jejím kontaktu, ale ten jsem napsal že je 0, čili ok a dál to neřeším ).
Signál změřím následujícně. Plus multimetru na kontakt čidla, mínus multimetru na blok motoru. Ukáže odpor správně a nekolísající ( tak nějak ohřáto 800-900kOhmů ). V tom okamžiku zapnu klíček a vše je ok.
Dál, mínus nechám na bloku kde byl před tím a jdu na konektor v palubce. Odpojím ho od přístrojovky a změřím "ten kus drátu co vede od čidla" ( tam NENÍ žádné napětí, tak už ho prosím nepleťte do úvahy ) tak, že dám červený drát z multimetru na kontakt vedoucí od čidla. Bez klíčku mi tenhle kontakt ukazuje to samé co na čidlu ( 800-900kOhm ), zapnu klíček a za chvíli to vyletí na 5Mega. Proto otázka zněla, je tento drát vedoucí z čidla do přístrojovky přerušen někde konektorem či něčím jiným nebo jde napřímo od čidla teploty? Protože jestli jde napřímo tak je asi někde prodřenej a dělá to takovej haluz. Jestli je někde něco v cestě, tak kde a co to je?

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #6 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: Čidlo teploty
Obrázek snad vysvětlí více...měření 1 = odpojený drát vedoucí od čidla, měření 2 připojený drát vedoucí od čidla + měření na odpojeném kontaktu od palubky.
Měření 2 se opakuje - bez klíčku ( ok ), s klíčkem ( nok )

img177.imageshack.us/my.php?image=merfo6.jpg

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #7 od Kounect
Odpověděl Kounect pro téma Re: Čidlo teploty
Tak jenom pro info. Problém vyřešen.

Auto přestalo startovat a startér jenom cvakal. Na aku 12,4V, takže kam sáhnout bylo jasné :-)
Kostra na motoru byla přes ten držáček a maximálně zaprasená. Oškrabal jsem to a ejhle, najednou startér točí o poznání rychleji, ještě lépe to chytá ( což je pochopitelné :-) ) a začalo fungovat i to čidlo teploty :lol: :D

Takže teď se ptám, jakou máte teplotu za provozu? Já 4 čárky...což by znamenalo cca 70°C? Docela málo ne? Asi bude otevřenej termostat :-( Nebo je to normální? I když to se mi nezdá, bo to díky tomu i na h**** topí...

Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/ :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #8 od petr1978
Odpověděl petr1978 pro téma Re: Čidlo teploty
No termostat nejlépe zjistíš u studeného motoru. Hadice so vede z termostatu do chladiče s nesmí zahřívat dříve než se zahřeje motor na nějakých cca 80°C. Jestli se ti zahřívá hned od startu motoru, tak je stále otevřený termostat a budeš ho muset vyměnit.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #9 od knedlik
Odpověděl knedlik pro téma Re: Čidlo teploty
zdravim, mam podobný problem,ale ručička mi tancuje jako na technu... :lol: chvilku spadne na 50 a pak skočí na 90 stupnů,podle toho,co jsem četl,tak by to mohlo být tím kostřícím kabelem,ale ten je dobrý,dělal jsem spojku.. máte podobný zkušenosti? a ještě mě napadlo,že bych jsi udělal jakoby kontrolu spínání větráku pomocí dvou diod... na ty dva stupně chlazení..nemáte to někdo?? :?:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #10 od knedlik
Odpověděl knedlik pro téma Re: Čidlo teploty
tak už vim čim to je... předchozí majitel měnil čidlo,a ten konektor na čidlo "opravil" izolepou... proto to blbne.... další poznatek :lol:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #11 od michal_tipar
Odpověděl michal_tipar pro téma Re: Čidlo teploty
koster je v autě několik, pokud blbne budík tak nehledej kostru v motoru, ta s ním nesouvisí...
Kostra palubky je vlevo vedle volantu pod spodním panelem.
To jen aby ses nenechal zmást tím, že jednu očistíš a máš pocit, že tím to už nemůže být...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 8 měsíců zpět #12 od MAXO1973
Odpověděl MAXO1973 pro téma Re: Čidlo teploty

Čauky všem...tak jsem to dneska poměřil a kecá to kraviny. Uzemněný to na motoru je v poho, tam to měří nádherně - za jakékoli situace to co bych potřeboval. Tak nějak půl hodiny chladnutý motor po přijetí a mělo to 870kOhm a postupně se to měnilo, jak to chladlo.
Když jsem změřil totéž u budíku s vynutým klíčkem, tak nebyl problém naměřit totožnou hodnotu. Když jsem klíček ale zapnul, tak to vyletělo k 5MOhmum a tam se to tak nějak pohybovalo. To se není čemu divit že to pak ukazuje pořád 130°C.
Můžete mi někdo mrknout do schématu a podívat se kudy je zapojené čidlo teploty do budíku? Drát je Šedozelený.
Zatím se mi to nechce táhnou zvlášť, kdyby to šlo vyřešit opravením nějaké boty, byl bych raději.
Díky za postřehy


ten šedozelený od čidla teploty pre budík ide priamo k nemu. Skús si ho len tak pre skúšku paralelizovať, potiahni si ešte jeden a uvidíš, či je zlý ten starý kábel. Ja som ho mal strihnutý niekde v tom husom krku a len tak som na to prišiel - jednoducho mi paralelka fungovala. Potom som ten starý vytiahol, a on bol na jednom mieste "napuchnutý", ako keby zároveň zaoxidovaný i spálený. Keď som ho (kábel) meral, tak odpor bol neskutočne kolísavý (rádovo v 100vkách kOhmov)...

Fiat 600D bol môj prvý \\\\"Fiacik\\\\" ktoreho som rozobral do šrubky a poskladal - jazdil!
Tipo 1,6 DOHC 1989 - už je v novej stajni
Ford Focus combi 1,8TDdI

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.444 sekund
Powered by Kunena fórum