Čidlo teploty
Když jsem změřil totéž u budíku s vynutým klíčkem, tak nebyl problém naměřit totožnou hodnotu. Když jsem klíček ale zapnul, tak to vyletělo k 5MOhmum a tam se to tak nějak pohybovalo. To se není čemu divit že to pak ukazuje pořád 130°C.
Můžete mi někdo mrknout do schématu a podívat se kudy je zapojené čidlo teploty do budíku? Drát je Šedozelený.
Zatím se mi to nechce táhnou zvlášť, kdyby to šlo vyřešit opravením nějaké boty, byl bych raději.
Díky za postřehy
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No jestli se pletu tak mě klíďo opravte.
my car:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MultiJet 110kw!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Chápal bych - kostra funguje a je změřená že má 0 Ohm k baterce. Čili ok.
Napětí do budíků mě nezajímá - jde ( čili napájení ok )
Signál ( nemá v průběhu měření s napětím co dělat, bo je to prostě jenom drát od čidla na kterém se mění odpor dle teploty ( což je vstupní člen do čidla ). Napětí tedy žádné.
Mě zajímalo, jestli je signálový vodič přerušen někde v konektoru, jestli může být ovlivňován něčím jiným a už vůbec je zajímavá za závislost na klíčku...tak nevim no.
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Signál změřím následujícně. Plus multimetru na kontakt čidla, mínus multimetru na blok motoru. Ukáže odpor správně a nekolísající ( tak nějak ohřáto 800-900kOhmů ). V tom okamžiku zapnu klíček a vše je ok.
Dál, mínus nechám na bloku kde byl před tím a jdu na konektor v palubce. Odpojím ho od přístrojovky a změřím "ten kus drátu co vede od čidla" ( tam NENÍ žádné napětí, tak už ho prosím nepleťte do úvahy ) tak, že dám červený drát z multimetru na kontakt vedoucí od čidla. Bez klíčku mi tenhle kontakt ukazuje to samé co na čidlu ( 800-900kOhm ), zapnu klíček a za chvíli to vyletí na 5Mega. Proto otázka zněla, je tento drát vedoucí z čidla do přístrojovky přerušen někde konektorem či něčím jiným nebo jde napřímo od čidla teploty? Protože jestli jde napřímo tak je asi někde prodřenej a dělá to takovej haluz. Jestli je někde něco v cestě, tak kde a co to je?
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Měření 2 se opakuje - bez klíčku ( ok ), s klíčkem ( nok )
img177.imageshack.us/my.php?image=merfo6.jpg
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Auto přestalo startovat a startér jenom cvakal. Na aku 12,4V, takže kam sáhnout bylo jasné
Kostra na motoru byla přes ten držáček a maximálně zaprasená. Oškrabal jsem to a ejhle, najednou startér točí o poznání rychleji, ještě lépe to chytá ( což je pochopitelné ) a začalo fungovat i to čidlo teploty
Takže teď se ptám, jakou máte teplotu za provozu? Já 4 čárky...což by znamenalo cca 70°C? Docela málo ne? Asi bude otevřenej termostat Nebo je to normální? I když to se mi nezdá, bo to díky tomu i na h**** topí...
Fiat Tipo 1.7D
Lomítko /--/
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Kostra palubky je vlevo vedle volantu pod spodním panelem.
To jen aby ses nenechal zmást tím, že jednu očistíš a máš pocit, že tím to už nemůže být...
Michal Tipař [img:35fd246b7a]http://www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Čauky všem...tak jsem to dneska poměřil a kecá to kraviny. Uzemněný to na motoru je v poho, tam to měří nádherně - za jakékoli situace to co bych potřeboval. Tak nějak půl hodiny chladnutý motor po přijetí a mělo to 870kOhm a postupně se to měnilo, jak to chladlo.
Když jsem změřil totéž u budíku s vynutým klíčkem, tak nebyl problém naměřit totožnou hodnotu. Když jsem klíček ale zapnul, tak to vyletělo k 5MOhmum a tam se to tak nějak pohybovalo. To se není čemu divit že to pak ukazuje pořád 130°C.
Můžete mi někdo mrknout do schématu a podívat se kudy je zapojené čidlo teploty do budíku? Drát je Šedozelený.
Zatím se mi to nechce táhnou zvlášť, kdyby to šlo vyřešit opravením nějaké boty, byl bych raději.
Díky za postřehy
ten šedozelený od čidla teploty pre budík ide priamo k nemu. Skús si ho len tak pre skúšku paralelizovať, potiahni si ešte jeden a uvidíš, či je zlý ten starý kábel. Ja som ho mal strihnutý niekde v tom husom krku a len tak som na to prišiel - jednoducho mi paralelka fungovala. Potom som ten starý vytiahol, a on bol na jednom mieste "napuchnutý", ako keby zároveň zaoxidovaný i spálený. Keď som ho (kábel) meral, tak odpor bol neskutočne kolísavý (rádovo v 100vkách kOhmov)...
Fiat 600D bol môj prvý \\\\"Fiacik\\\\" ktoreho som rozobral do šrubky a poskladal - jazdil!
Tipo 1,6 DOHC 1989 - už je v novej stajni
Ford Focus combi 1,8TDdI
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.