Problém s tachometrom - trase ručička, ale strašne
Fiat Tipo 1.7D, 42kW/57k, r.v.1991 - už dúfam odpočíva v pokoji
Fiat Grande Punto Racing 1.2i, 48kW/65k, r.v.2009 - môj nový miláčik
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takze pokud mas digital na prevodovce je snimac pripojeny tremi draty.Krajni je napajeni tak ho promer.Prostredni je impulzni vystup matne vzpominam ze tusim dava 21 inpulzu na otocku kola.Takze pokud mas osciloskop tak zmeris,pokud ne tak vetsina trosku drazsich meraku ma mereni frekvence tak pripojit a auto potlacit.Pokud ani tady neslavis uspech z domacim vybavenim tak merak prepnou na mereni napeti a merit proti zemi a pomalu jeste jednou hoodne pomalu tlacit auto do predu.Mela by se ti stridat hodnota napajeciho napeti a zeme.
Pokud cidlo je v poradku promerit draty do palubky.A tim u digitalu koncis neb vse ostatni uz si ridi procesor od motoroly.
Takze jelikoz pises ze se ti trese rucicka tak predpokladam ze mas analogovou palubovku.Pokud nemas lanko o kterem jsem opet neslysel ze by tam nekdy bylo(i kdyz ty mas 1.7D a to jsem jeste nemel v ruce a ani se o ne nezajimam)tak plati to same jak pro digital jen s tim rozdilem ze muzes pokracovat v mereni.
Zmerit napajeni na tachometru.Pokud i tady neschledas zavadu tak odesel prevodnik frekvence\napeti v tachometru.Tady existuje jen jedna rada navstivit vrakac a poridit si funkcni a po ceste ten vlastni ekologicky zlikvidovat.Nerikam ze se neda opravit ale to uz neni tak jednoduche vysvetlit.
Jinak i tady plati to co u kazdeho Tipa.Zkontrolovat zeme!
Jsem te asi nepotesil
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
peace
Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané
Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ex-Fiat Tipo 1.4 91 a 1.6 94
nyní Fiat 127,128, Uno TurboD, Marea weekend
+miláček Lancia Beta coupe v renovaci
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Ale jak jsem uz tu dneska psal ja se nehadam.Vse jsem nevidel jak jsi spravne napsal.
Ale jinak mam asi stesti ze vidim vzdy neco jineho nez ostatni.
Ted jsem to tu prolezl a u prispevku na vymenu analog na digi se pise o vymene nahonu mechanickeho za elektricky.Ze by to bylo vybavou?U me 1.4 karb z roku 88 jsem mel elektronicke snimani neb jsem tam bastlil palubni pocitac a bral jsem z neho rychlost.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.4 i.e, r.v. 1991
Fiat Tipo 2.0 16v, r.v. 1991
Fiat Barchetta 1.8 16v, r.v. 1996
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
No nedavno tu probehlo tema o instalaci digi misto analogu a autor se tam ptal kam zapojit tri draty od cidla rychlosti.Takze to na lanko nevypada.Pokud mas zajem muzu ti poslat original schema z ag a dg palubky z roku 1990 kde je to cidlo zakreslene.
Ale jak jsem uz tu dneska psal ja se nehadam.Vse jsem nevidel jak jsi spravne napsal.
Ale jinak mam asi stesti ze vidim vzdy neco jineho nez ostatni.
Ted jsem to tu prolezl a u prispevku na vymenu analog na digi se pise o vymene nahonu mechanickeho za elektricky.Ze by to bylo vybavou?U me 1.4 karb z roku 88 jsem mel elektronicke snimani neb jsem tam bastlil palubni pocitac a bral jsem z neho rychlost.
Radek
počkej tys měl analogovou přístrojovku a elektronický čidko ? náhon nikde ? A palubní počítač ? myslíš ten co měří spotřebu a další voloviny ?
Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Takze schema pro analog.Polozka oznacena 1 je snimac(originalni znaceni polozka 33).To co je dole zakrouzkavane je "non-DGT model".
www.ukazto.com/?img=3340347~agtkd.jpg
To same pro digital
www.ukazto.com/?img=3340348~dgt8m.jpg
Ja nemam ve zvyku tvrdit neco co jsem pouze slysel.Je pravda ze kdyz ke mne nekdo prijde,ze chce neco opavit tak je to prakticky vzdy elektrika.A pri opravach se tak nejak nekoukam kdo ma kde jake lanko pokud se netyka meho poloodborneho zasahu.Takze pokud za mnou nekdo prisel opravovat tachometr tak mel elektroniku a vesmes digital palubku.
Co se tyka pal.pocitace.V roce tusim 96 kdy jsem si koupil to prvni tipo jsem si ho ubastlil v te dobe z dosti spatne sehnatelnych(rozumej drahych)soucastek.V konecnem dusledku to znamenalo,ze malo kdo by mel zajem si to postavit nebo koupit .Tak jsem to ani nikomu moc nenabizel.U toho karburatoru je to takove specificke.Potrebujete dva dosti presne prutokomery(coz byla ta nejvetsi polozka-kdysi vysla podobna konstrukce v amaterskem radiu ze snimaci z trabantu,ale ty jsem schledal jako nedostacujici co se tyka presnosti) a elektroniku ktera provede patricne korekce a samozrejme neco na zobrazeni(v te dobe displ ze 16 znaky stal 1700Kc dnes se da koupit srovnatelny za 140Kc-od toho se taky odvijela konecna cena).
Merilo to rychlost(zde jsem narazil na problem,ktery nedavno resili na marea klubu pri dodatecne instalaci PP do jejich aut,a to problem z promennou velikosti pneumatik pri ruznych provoznich podminkach,ktera sice nema vliv pri mereni rychlosti,ale pro vzdalenost od ktere se odviji spotreba uz ano-vyresil jsem instalaci pomocneho snimace na kovovou cast kola,neco na zpusob abs snimace),otacky motoru,teplotu motoru,teplotu oleje,tlak oleje,teplotu venku,ujetou vzdalenost,okamzitou spotrebu,dojezd(tady byl trosku problem z presnosti merenim plovakem.neresil jsem),prumernou spotrebu celkovou,prumernou spotrebu na 100km,napeti v siti(to bylo provedeno sadou led diod -jsou rychlejsi ke zmene napeti v siti a lip vypadaji(taky jsem byl mlady a mel jsem rad kdyz neco blika ))
V te dobe jsem si i udelal pro toto auto i neco na zpusob kompresoru pro privod vzduchu do motoru.Pouzil jsem tlakove ventilatory v sani rizene pomoci otacek motoru a podtlaku nad karburatorem.To ale nemelo ocekavany dopad na jizdni vlastnosti a vykon motoru.Sice to lepe jezdilo a lepe tahlo,ale to znamenalo zase vetsi spotrebu(lakalo to tomu slapnout) a bylo treba vyresit externe podtlak pro brzdy,kvuli umele udrzovane O podtlaku v sani.Do pretlaku jsem to nikdy nezkousel na to vykon ventilatoru nestacil.
Tak to by bylo asi vse ,kdyz uz jsi se na to ptal.Pak tipo shnilo a skoncilo v Bohumine v elektropecich jako dosti jinych aut ekologicky likvidovanych a koupilo se radsi se vstrikem,kde uz jsem nelaboroval-nebyl cas ani potreba.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1,9 TD
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Radek
Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.