Problém s tachometrom - trase ručička, ale strašne

Více
16 roků 5 měsíců zpět #1 od Wolf1888
Nazdar chlapi neviete mi s tymto poradit, strasne mi trase rucicku na tachometri, zacalo mi to robit len nedavno, neviete cim to moze byt?

:arrow: Fiat Tipo 1.7D, 42kW/57k, r.v.1991 - už dúfam odpočíva v pokoji
:arrow: Fiat Grande Punto Racing 1.2i, 48kW/65k, r.v.2009 - môj nový miláčik

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #2 od drto
skus pozriet ci nahodou nevypadlo lanko z nahonu tachometra alebo si ho mohol mat zle nasadene a nahon sa mohol nejak odrat a teraz to nefunguje spravne. ale ja by som to tipol na to vyskocenie lanka :wink:

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #3 od rs
Tipo ma lanko?Jak tady zjistuji mam velke nedostatky.
Takze pokud mas digital na prevodovce je snimac pripojeny tremi draty.Krajni je napajeni tak ho promer.Prostredni je impulzni vystup matne vzpominam ze tusim dava 21 inpulzu na otocku kola.Takze pokud mas osciloskop tak zmeris,pokud ne tak vetsina trosku drazsich meraku ma mereni frekvence tak pripojit a auto potlacit.Pokud ani tady neslavis uspech z domacim vybavenim tak merak prepnou na mereni napeti a merit proti zemi a pomalu jeste jednou hoodne pomalu tlacit auto do predu.Mela by se ti stridat hodnota napajeciho napeti a zeme.
Pokud cidlo je v poradku promerit draty do palubky.A tim u digitalu koncis neb vse ostatni uz si ridi procesor od motoroly.
Takze jelikoz pises ze se ti trese rucicka tak predpokladam ze mas analogovou palubovku.Pokud nemas lanko o kterem jsem opet neslysel ze by tam nekdy bylo(i kdyz ty mas 1.7D a to jsem jeste nemel v ruce a ani se o ne nezajimam)tak plati to same jak pro digital jen s tim rozdilem ze muzes pokracovat v mereni.
Zmerit napajeni na tachometru.Pokud i tady neschledas zavadu tak odesel prevodnik frekvence\napeti v tachometru.Tady existuje jen jedna rada navstivit vrakac a poridit si funkcni a po ceste ten vlastni ekologicky zlikvidovat.Nerikam ze se neda opravit ale to uz neni tak jednoduche vysvetlit.
Jinak i tady plati to co u kazdeho Tipa.Zkontrolovat zeme!
Jsem te asi nepotesil
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #4 od drto
aj tipa mali lanka. uz to tu niekto nikde riesil ze mal s nim problemy ale teraz presne neviem kde bola ta tema :wink:

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #5 od rs
Ja se nehadam ja pouze konstatuji.Nic vice nic mene.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #6 od drto
ale ved v poho ani ja sa nehadam a ani sa nechcem :lol: :lol:
peace :lol:

Fiat Tipo, 1.4 karbec, r.v. 1990, 210 000 km - predané

Fiat Brava, 1,6 16V, r.v. 1998, na tacho 61 500 km

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #7 od Fiatman
taky tomu může pomoct promazání lanka v bowdenu, nejlíp vyndat a něčím prolejt...

ex-Fiat Tipo 1.4 91 a 1.6 94
nyní Fiat 127,128, Uno TurboD, Marea weekend
+miláček Lancia Beta coupe v renovaci

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #8 od TooM-As
hele sice jsem taky neviděl všechny tipa co spatřili světlo světa ale jsem na 95% přesvědčen že všechny tipa s analogem mají lanko a pouze tipa s digitálem maj čidlo. takže pokud se klepe ručička tak je tam určitě analog takže lanko.

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #9 od rs
No nedavno tu probehlo tema o instalaci digi misto analogu a autor se tam ptal kam zapojit tri draty od cidla rychlosti.Takze to na lanko nevypada.Pokud mas zajem muzu ti poslat original schema z ag a dg palubky z roku 1990 kde je to cidlo zakreslene.
Ale jak jsem uz tu dneska psal ja se nehadam.Vse jsem nevidel jak jsi spravne napsal.
Ale jinak mam asi stesti ze vidim vzdy neco jineho nez ostatni.
Ted jsem to tu prolezl a u prispevku na vymenu analog na digi se pise o vymene nahonu mechanickeho za elektricky.Ze by to bylo vybavou?U me 1.4 karb z roku 88 jsem mel elektronicke snimani neb jsem tam bastlil palubni pocitac a bral jsem z neho rychlost.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #10 od Ram512
Dělalo mi to to samé jen sem vytáh lanko pak ho nasadil a jede ok

Fiat Tipo 1.4ie ,1989 ,190000 km. STK 5/2012 :)

Soubor přílohy:
[/URL

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #11 od zaba
měl jsem stéjný problém taky mi to strašně třepalo ručíčkou tachometru a po čase se ručička radeji přestala hýbat úplně :evil: tak jsem vyměnil náhon tachometru a je to OK :D

Fiat Tipo 1.4 i.e, r.v. 1991
Fiat Tipo 2.0 16v, r.v. 1991
Fiat Barchetta 1.8 16v, r.v. 1996

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #12 od TooM-As

No nedavno tu probehlo tema o instalaci digi misto analogu a autor se tam ptal kam zapojit tri draty od cidla rychlosti.Takze to na lanko nevypada.Pokud mas zajem muzu ti poslat original schema z ag a dg palubky z roku 1990 kde je to cidlo zakreslene.
Ale jak jsem uz tu dneska psal ja se nehadam.Vse jsem nevidel jak jsi spravne napsal.
Ale jinak mam asi stesti ze vidim vzdy neco jineho nez ostatni.
Ted jsem to tu prolezl a u prispevku na vymenu analog na digi se pise o vymene nahonu mechanickeho za elektricky.Ze by to bylo vybavou?U me 1.4 karb z roku 88 jsem mel elektronicke snimani neb jsem tam bastlil palubni pocitac a bral jsem z neho rychlost.
Radek


počkej tys měl analogovou přístrojovku a elektronický čidko ? náhon nikde ? A palubní počítač ? myslíš ten co měří spotřebu a další voloviny ?

Bývalé:
fiat tipo 1.6 DOHC 66kw
fiat tipo 2.0 8V 83kw
fiat tipo 2.0 16V 107kw
Současné:
Fiat tipo 4x4 2.0 8VT 130kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #13 od rs
Ano mel jsem u karburatoru analogovou palubovku s elektronickym snimanim.Tady je schema z originalni dokumentace urcene pro rocniky 88-91 .Je to manual ,ktery je asi jeden z nejlepsich jaky jsem kdy vide(je to taky Haynes).
Takze schema pro analog.Polozka oznacena 1 je snimac(originalni znaceni polozka 33).To co je dole zakrouzkavane je "non-DGT model".
www.ukazto.com/?img=3340347~agtkd.jpg
To same pro digital
www.ukazto.com/?img=3340348~dgt8m.jpg

Ja nemam ve zvyku tvrdit neco co jsem pouze slysel.Je pravda ze kdyz ke mne nekdo prijde,ze chce neco opavit tak je to prakticky vzdy elektrika.A pri opravach se tak nejak nekoukam kdo ma kde jake lanko pokud se netyka meho poloodborneho zasahu.Takze pokud za mnou nekdo prisel opravovat tachometr tak mel elektroniku a vesmes digital palubku.

Co se tyka pal.pocitace.V roce tusim 96 kdy jsem si koupil to prvni tipo jsem si ho ubastlil v te dobe z dosti spatne sehnatelnych(rozumej drahych)soucastek.V konecnem dusledku to znamenalo,ze malo kdo by mel zajem si to postavit nebo koupit .Tak jsem to ani nikomu moc nenabizel.U toho karburatoru je to takove specificke.Potrebujete dva dosti presne prutokomery(coz byla ta nejvetsi polozka-kdysi vysla podobna konstrukce v amaterskem radiu ze snimaci z trabantu,ale ty jsem schledal jako nedostacujici co se tyka presnosti) a elektroniku ktera provede patricne korekce a samozrejme neco na zobrazeni(v te dobe displ ze 16 znaky stal 1700Kc dnes se da koupit srovnatelny za 140Kc-od toho se taky odvijela konecna cena).
Merilo to rychlost(zde jsem narazil na problem,ktery nedavno resili na marea klubu pri dodatecne instalaci PP do jejich aut,a to problem z promennou velikosti pneumatik pri ruznych provoznich podminkach,ktera sice nema vliv pri mereni rychlosti,ale pro vzdalenost od ktere se odviji spotreba uz ano-vyresil jsem instalaci pomocneho snimace na kovovou cast kola,neco na zpusob abs snimace),otacky motoru,teplotu motoru,teplotu oleje,tlak oleje,teplotu venku,ujetou vzdalenost,okamzitou spotrebu,dojezd(tady byl trosku problem z presnosti merenim plovakem.neresil jsem),prumernou spotrebu celkovou,prumernou spotrebu na 100km,napeti v siti(to bylo provedeno sadou led diod -jsou rychlejsi ke zmene napeti v siti a lip vypadaji(taky jsem byl mlady a mel jsem rad kdyz neco blika )) :lol:
V te dobe jsem si i udelal pro toto auto i neco na zpusob kompresoru pro privod vzduchu do motoru.Pouzil jsem tlakove ventilatory v sani rizene pomoci otacek motoru a podtlaku nad karburatorem.To ale nemelo ocekavany dopad na jizdni vlastnosti a vykon motoru.Sice to lepe jezdilo a lepe tahlo,ale to znamenalo zase vetsi spotrebu(lakalo to tomu slapnout) a bylo treba vyresit externe podtlak pro brzdy,kvuli umele udrzovane O podtlaku v sani.Do pretlaku jsem to nikdy nezkousel na to vykon ventilatoru nestacil.
Tak to by bylo asi vse ,kdyz uz jsi se na to ptal.Pak tipo shnilo a skoncilo v Bohumine v elektropecich jako dosti jinych aut ekologicky likvidovanych a koupilo se radsi se vstrikem,kde uz jsem nelaboroval-nebyl cas ani potreba.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #14 od MATY585
zdarek...noo ja mam 1,9 TD tipko analog a mam tiez lanko..dokonca som ho uz aj widel ked som ho menil:)))) noo a rucicku trasie aj mne niekedy..asi nestiha..heh

Fiat Tipo 1,9 TD

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 5 měsíců zpět #15 od rs
V poradku .Ja se nehadam .Mate lanka tak mejte.Ja jsem nemel.A tim bych si dovolil ukoncit problem mam lanko nebo nemam.Priste si radsi dvakrat rozmyslim nez neco napisu.Jinak postup kontroly snimacu plati pro digital a pro ty co maji analog jako jsem mel ja.
Radek

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.485 sekund
Powered by Kunena fórum