kontrolka dobíjení - ukazuje špatně

Více
16 roků 1 měsíc zpět #1 od Charles
Zdravím všechny, tak dnešní odpoledne jsem zase ztrávil rozborkou mého tipa, konkrétně jsem měnil vodní pumpu, která mi tekla jako kohoutek :? Ale toto není o čem chci psát. Zkrátka, když jsem měl vyndanou vodní pumpu, to znamená že tam nebyl řemen na altík, tak jsem potřeboval cuknout s autem, tak jsem ho nastartoval a koukám jako tele :roll: kontrolka dobíjení zhasnula jako by altík běžel 8O teda nezhasnula úplně, ale pohasla tak, jako normálně když jedu :evil:
Takže bych poprosil přátelé vás všechny, co děláte do elektro oboru, jestli by jste mi nemohli poradit, v čem by to mohlo být. Je mi jasné, že kontrolka si někde z něčeho bere šťávu, když motor běží, proto prosvěcuje. Pořád se mi totiž nezdálo to, aby mi altík dobíjel normálně, ale kontrolka dobíjení prosvěcovala. Jenže co zapříčiní, že zhasne (pohasne), na co je asi napojena :?:
Toto mi docela vyrazilo dech a jsem v koncích :? Z toho mi ale zárověň vyplynulo, že kontrolka dobíjení mi nefunguje dobře ani s připojeným alternátorem, tudíž neukazuje :x Já mám tedy v autě voltmetr, kde vidim, že mi to dobíjí...jenže tu kontrolku chci mít plně funkční, tuhle opravdu důležitou jo
díky moc za vaši pomoc :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #2 od rs
Ty mas vzdy zajimave problemy Charlesi.
Takze po porade.Kontrolka ti po nastartovani pohasla.Ano mohlo se stat pokud uz nemas baterku v dobre kondici(a ty nemas dle predchozich prizpevku) tak ti po nastartovani pokleslo napeti v siti a tim ti kontrolka mene sviti(buzeni alternatoru je zapojene vzdy a pri nizsim napeti poklesne proud pres kontrolku=mene svetla(ohmuv zakon plati stale,zatim ho nikdo nezmenil)).Tady bych asi problem nehledal. Proc sviti je jasne z toho clanku ,ktery je v sekci download.Dale musime i predpokladat ze ji mas pripojenou na alternator(tam kam patri).
Proc ti sviti za jizdy pri funkcnim alternatoru se doctes take v zminovanem clanku.Takze jeste nejaky dalsi neresitelny problem?
Pokud chces mit jistotu ze je kontrolka pripojena tam kam ma byt tak promer kabel k alternatoru.O kolik ti poklesne intenzita svitu nejsem subjektivne schopen rici neb na tvou palubovku nevidim a ty jsi mi to neukazal(ne ze bys nemel moznost ze?).
Jen pro zajimavost kolik ti ukazal tvuj voltmetr po nastartovani?

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #3 od Charles
Baterka je ve výborné kondici, nechal jsem si ji v práci otestovat po tom, co se mi to vybíjelo. Jasně když nejde alternátor, tak svit pohasne, ale ne tolik, jako se to stalo, protože kontrolka zatažené ručky svítila jako Moskva o Vánocích :lol: Jinak k tomu napětí po nastartování a připojeném alternátoru mi ukazuje měřák 14,3V s rozsvícenými světly.

Jinak takto mi svítí kontrolka(y) po zapnutí zapalka:
www.fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=9422

a takto to žhaví po startu (pokud je připojen alternátor):
www.fiattipo.net/modules/gallery2/main.php?g2_itemId=9425

Rozdíl je poznat, ale takto hodně mi to zhaslo i po startu s odpojeným alternátorem, což dle mého názoru není zdravé chování :? Pokud nejsem úplně blbej, tak když nedobíjí alternátor, svítí kontrolka jako před startem..aspoň žiju v této představě dodnes :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #4 od rs
Jak sviti Moskva o vanocich nevim,jelikoz jsou pravoslavni tak je slavi jindy.
Kdyz se vratim k tvemu problemku.Promer patricny kabel k alernatoru a zkontroluj jestli nema porusenou izolaci.
Rikas ze pri chodu alternatoru mas 14.3V to je hezke.Kolik to je pri zhasnutych svetlech.Stoupne to moc?
Jestli jsi nebo nejsi blby o tom stebou nebudu polemizovat to musis vedet sam. :roll:
Ano pokud nedobiji alternator sviti to stejne jako pri startovani ale u alternatoru existuje i mezistav kdy je nektera dioda vadna.Proc tomu tak je se doctes vis kde.
Jestli chces vedet proc ta kontrolka pohasne pri provozu z baterky tak muzeme tady rozvest teorii ohmova zakona ale todle by te asi moc nezajimalo.
Jinak to jak ti sviti pri provozu mas pravdu neni ani nahodou normalni.Kdysi jsi psal ze je to jen takove mirne zhnuti.Todle neni mirne zhnuti.
Takze pohledej zradu v tom tvem vrabcim hnizde,ktere se snazis zkulturnit nebo jeste lepe vytrhej to co tam mas a udelej to poradne.

Ptas se proc ti odpovidam timto zpusobem?Ty vis proc.Problem z kontrolkou jsme uz spolu resili a tehdy jsi rekl ze pokud ti to dobiji tak to resit nebudes.Tehdy jsi chtel jestli bych nenapsal nejaky navod,splnil jsem ti prani ale nevim nac to bylo dobre.Teorii jsi uz mohl nastudovat davno ten clanek mas 2 mesice.Myslim si ze odpovedi tam najdes.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #5 od Charles
Při zhasnutých světlech stoupne napětí jen asi o 0.2V takže na těch 14,5V. No prostě musim omrknout ten kabel, jen nevim odkud a kam přesně jde. Prostě mi nepřijde normální, aby mi kontrolka dobíjení pohasla tak, jako když jedu na altík, i když tam vlastně není :? Takže to je buď napojené někde, kde nemá a nebo je zkrat někde v palubovce :( Takže já vlastně teďka nevim, jestli teda jedna dioda na altíku je vadná a nebo jen lže ta kontrolka, ale spíš bych to přisoudil té kontrolce.
Takže mi prosím Radku dej návod co a jak změřit, kde zkoumat...prostě elektrika mého tipa je jeden velkej bastl :evil:

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #6 od rs
Tak to si snad ze mne delas srandu ne.Navod jak merit mas doma a tady na servru.Ja nevim proc to tu ten Max-el daval a proc jsem to vubec psal.A promerit kabel snad umis.
Pokud bys nevedel kde je to pripojene na palubku tak konektor C pin 1.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #7 od Charles

Tak to si snad ze mne delas srandu ne.Navod jak merit mas doma a tady na servru.Ja nevim proc to tu ten Max-el daval a proc jsem to vubec psal.A promerit kabel snad umis.
Pokud bys nevedel kde je to pripojene na palubku tak konektor C pin 1.


Já nechci měřit alternátor, ale ten kabel co signalizuje dobíjení přes kontrolku...nevim jestli jde přímo z palubky do altíku a nebo to jde přes pojistkovku a nějaké relátko :?: Potřebuji znát cestu kablíku...aspoň že jsi mi napsal na jaký pin a konektor jde :)
A nebuď hnedka rozčílenej, čti v klidu co bych potřeboval vědět a odpovídej s ještě větším klidem ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #8 od stiglitz
Já mám taky problém. Včera jedu z Raspenavy, kontrolka dobíjení slabě svítila během jízdy. Pak chvílemi zhasínala, ale dnes jsem jezdil a svítí slabě pořád. Budíky ale ukazují že je všechno dobře. Dobíjí to, a napětí je kolem 14 V. Jako obvykle. Jenom to slabý svícení...

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #9 od Augustin

Já mám taky problém. Včera jedu z Raspenavy, kontrolka dobíjení slabě svítila během jízdy. Pak chvílemi zhasínala, ale dnes jsem jezdil a svítí slabě pořád. Budíky ale ukazují že je všechno dobře. Dobíjí to, a napětí je kolem 14 V. Jako obvykle. Jenom to slabý svícení...

Nejsem si zcela jist, ale myslim si, ze Ti odesla jedna dioda z toho mustku. Upresnit nam to vsak muze levy clen klubu. :lol:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #10 od stiglitz
Ano, myslím taky. Kolik stojí tak zhruba altík - jestli někdo rozebírá Tipo..? Jsou alternátory taky jiné - podle obsahu?

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #11 od Charles

Ano, myslím taky. Kolik stojí tak zhruba altík - jestli někdo rozebírá Tipo..? Jsou alternátory taky jiné - podle obsahu?


ano, jsou podle obsahu, diesely a vyšší obsahy mají alternátor 65A, protože tam je silnější baterka...Potom je taky rozdíl jestli je DOHC nebo OHC, jsou tam jinačí držáky :)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 měsíc zpět #12 od stiglitz
Alternátor z 1.4 pasuje na moje auto? Čili na 1.6 ? Podle mých úvah ano. Budu pátrat.

stiglitz.
/////
TIPO 1.6 i SX, 1993, 55 kW.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.463 sekund
Powered by Kunena fórum