Pomoc pri montaži nového autoalarmu

Více
16 roků 1 týden zpět #1 od command
Zdravím
Takže po dlhej dobe nefunkčnosti dialkoveho ovladača na našom alarme som sa rozhodol ze kupim novy. Zohnal som si Radix EVO od Phobosu.
A potreboval by som poradit ohladom par veci v montažnom navode:
1. Blokovanie startera NC alebo NO.Neviete nahodou co to presne znamena?
2.Uz to tu mozno bolo spomenute ale ake ma zapojenie origo central na Tipe negativne(minusove) alebo pozitivne(plusove)
3.Naco sa pouziva druhy odomikací impulz je to vlastne potrebne zapojit?

Zatial vsetko dakujem za vase postrehy a rady

Fiat Tipo 1.9 TD r.v1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 týden zpět #2 od čenda

1. Blokovanie startera NC alebo NO.Neviete nahodou co to presne znamena?


NO = Normally Open, normálně rozepnutý spínač, tj. ten, ve kterém jsou kontakty ve výchozí poloze rozepnuté.
NC = Normally Closed, obráceně.

Jak by to ale mohlo souviset se startérem, to mě momentálně moc nenapadá.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 týden zpět #3 od command
No to ti ja neviem ale blokuje sa to cez pridavne rele tak asi kvoly tomu a pocuj ako zistim ze ktore to vlastne mam v aute?(Asi blba otazka co)

Fiat Tipo 1.9 TD r.v1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 týden zpět #4 od BlackJack
Centrál je řízený mínusovým(-) impulsem. Kabely ke kterým budete dálkové připojovat mají modrou (zavírací) a bílou (otevírací) barvu. Najdete je nalevo od pojistkovky - vystupují z řidičových dvěří (přes přepážku karoserie vedou do pojistkovky). Jestli je i přesto nemůžete najít - ztrácíte se v těch kabelech, tak jednoduše rozpojte konektory a zkuste zamykat, dokud nerozpojíte kabel centrálu (není třeba hledat tyhle konektory na pojistkovce, ale nalevo vedle ní).
Nepouštějte do těchto kabelů kladný pól! Pokud si chcete ověřit zda jsou to naše dva hledané kabely, spojujte s kostrou pouze.
Napájení pro dálkový centrál vyveďte například ze spínače bzdového pedálu. Ukostření dle libosti. Pokud omylem dojde při montáži ke zkratu, přepálíte pojistku 20A (žlutá) se symbolem klakson.
Zbývá jen napojit blinkry. Ujistěte se, že vývod blinkrů je opatřen diodami. Pokud ne, doporučoval bych dovybavit (je sice pravda, že relé v nesepnutém stavu nepropouští proud, ale čert to vem - jistota je jistota). Kabely mají barvu modrou a modrou s černým pruhem. Vedou z levé páčky spolu s dalšími kabely v molitanové omotávce.

Další funkce autoalarmu, jsou zřejmě imobilizační - přes relé je umožněno rozpojit napájení pro el. spotřebiče v autě, tj. např. startér (vývod ze spínací skříňky např.) atd ...

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 týden zpět #5 od command
No jo dik blackjacku Skumam tu ten montazny manual ale je robeny skor len infomrativne ako na skutocnu montaz.

Fiat Tipo 1.9 TD r.v1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 týden zpět #6 od BlackJack
Je to tím, že výrobce i prodejce počítá s montáží v odborné dílně. Tím pádem pro ně stačí pouze sepsat funkce a nakreslit schéme zapojení. Dál už je to na typu vozidla a šikovnosti mechaniků - autoelektrikářů.

Nicméně na tom není nic složitého. Je třeba jen bádat, jak to udělat, aby to fungovalo jak má. Hledat patřičné kabely, vedení, průstrky pro kabely atd..
Další taková věc je, že pokud už něco děláš s elektrikou v autě, je vhodné si pořídit multimetr - to nejen kvůli zjištění napětí, ale průchodnosti, hledání koster, zjištění odporu atd ...

FIAT Tipo 1.9TDsX Gran Turismo (přenecháno rodičům)
Mitsubishi Galant 2.0 GLX

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 týden zpět #7 od command
Neboj take vecicky doma mam v elektronike sa ako tak vyznam nie som uplna lama mna len zaujimalo tych par veci ktore neviem o aute ale dik

Fiat Tipo 1.9 TD r.v1989

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 1 týden zpět #8 od čenda

pocuj ako zistim ze ktore to vlastne mam v aute?


Teď mě ještě napadlo - u přepínacího relé (s pěti kontakty) je vlastně jeden z přepínaných kontaktů NC (ten, který je spojený, když do cívky relé neteče proud) a druhý NO (ten, který se sepne, když cívkou začne procházet proud).
Relé se čtyřmi kontakty může být v provedení buď NO (spínací), nebo NC (rozpínací).
Zapojení toho kterého relé je na něm většinou schematicky znázorněné, a to ve stavu bez proudu do cívky.

1.4 i.e. 1992
Punto 55 1996
Lasciate mi cantare...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.368 sekund
Powered by Kunena fórum