Přepólování baterie

Více
16 roků 2 dní zpět #1 od Strikemobil
Přepólování baterie vytvořil uživatel Strikemobil
Zdravím všechny.
Asi týden jsem měl vytaženou baterii ze svého Tipa 1.6 DOHC. Mezitím jsem ji potřeboval do jiného auta. Pak jsem ji řádně nabil a dal zpátky. Byla už skoro tma a co čert nechtěl, omylem jsem ji položil na své místo obráceně. Kontakty byly ale nešťastně blízko u plus minus kabelů a ty se jich dotkly. Došlo k přepólování, zajiskřilo to. Hned jsem ji vytáhl a zapojil správně. Motor točí, čerpadlo ale neběží, motor nechytne. Prošel jsem všechny pojistky o kterých vím a všechny jsou O.K. Možná je to pouze tím, že tak dlouho stálo. Zítra omrknu jestli někde něco neshořelo, jestli dává jiskru. Kdybyste někdo věděl co se mohlo a hlavně kde stát, jsem jedno velké ucho.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 dní zpět #2 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: Přepólování baterie
Omrkni pojistky a relátka co jsou za airboxem pod černym plastovym krytem, je na přepážce za motorem. Tam jsou ovládací relátka čerpadla a vstřikovače a jejich pojistky ;)

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 dní zpět #3 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: Přepólování baterie
No to je hezka zavada.
Takze co mohlo odejit.
V 1.pripade alternator ,kteremu se staly propustne hlavni diody.Zkratovy proud beterie je dosti velky takze pravdepodobnost je dosti velka.

Ridici jednotka by mela bez problemu tento problem vydrzet neb vsechny elektronicke hracky jsou na tuto moznost vybaveny diodou na vstupu.Druha vec je ze neni teoreticky pod napetim. vykonova cast jednotky.Pod napetim je pouze zalohovana cast jednotky.Tady je otazka je-li tam ta ochranna dioda(tady opravdu nevim,nikdy jsem to nezkoumal) pokud ne tak patricna cast sla do kremikoveho nebe.Kazdopadne je tato cast jistena pojistkou(napeti je privedeno na svorky C16 a B1 RJ).
Dalsi na rade je zapalovaci modul na civce.Tady plati to same co pro jednotku.Je chranen diodou na vstupu a na napeti je pripojen az po otoceni klicem.
Takze co by mohlo odejit je central pokud tam neni ta dioda.Original ji ma.Dalsi vec je alarm ten tam zcela jiste original nemas.Pokud ho tam mas domontovany a ma funkci imobilizeru,ktera se vesmes resila blokaci cerpadla tak tady je velka pravdepodobnost problemu .To same pokud tam mas nejaky jiny imobilizer.
Kazdopadne po otoceni klicem do provozni polohy by se ti mela rozsvitit palubka a sepnout hlavni rele tam kde pise Charles.Pokud se nesepne tak promer kabelaz od baterie k tomuto rele je-li tam napeti.Pokud je tak by se melo objevit napeti na vstrikovacim ventilu a RJ(svorka A6) .Pokud je vse jak ma a cerpadlo se nerozbehne tak bud je tam to zminovane imo nebo RJ si to rozmyslela a neminila prezit tento pokus. :(
Ale jinak jak pisi todle se aktivuje az po otoceni klice.
Takze mer a doufej.
Kazdopadne na ten alternator pozor aby to nezdimal baterku.Ten to doopravdy prezit nemusel.I kdyz v tomto pripade by melo dojit k preruseni diody a ne k vytvoreni polovodicoveho dratu z diody.
At se dari.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 hodin zpět #4 od Strikemobil
Nemám garáž, takže všechny opravy dělám před domem. Venku mrzne a fouká severák, tak se mi tam moc nechtělo. Zvědavost nakonec zvítězila. Sice mi přimrzaly šroubky k prstům, ale sundal jsem kryt z pojistkovky u čelního okna, kde jsou taky kromě čtyř 10A pojistek i dvě relátka, tak jak jste mi radili. Při pohledu od motoru byla ta vlevo blíž u okna přerušená. Po výměně ovšem shořela znovu. Mám náhradní relátka, tak jsem je vyměnil, pojistka taky shořela. Dal jsem tam pojistku bez relátek, shořela taky. Jestli víte jak postupovat dál, budu vděčen za každou radu. Zkusím najít el. schéma a jít po možných zkratech. Jinak starter točí a jiskru to háže. Benzínové čerpadlo je O.K., zkoušel jsem ho druhou baterií a točí se. Ostatní elektrika na autě funguje. :?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 3 hodin zpět #5 od Max-el
Odpověděl Max-el pro téma Re: Přepólování baterie
Asi Vás zklamu, ale z tohoto tématu vyplynulo, že to odnesla řídicí jednotka

www.fiattipo.net/modules.php?name=Forums...=viewtopic&t=633

Fiat Tipo 1.8 GTI 3 dveře r.v.12/94
Fiat Stilo 1.9 JTD Multi Wagon r.v.12/05

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
16 roků 2 hodin zpět #6 od rs
Odpověděl rs pro téma Re: Přepólování baterie
Tak odpoj konektor od RJ a zkus to znova.
Jinak Kenny tusim v bazaru nabizi jednotku za 300.

Quod licet Jovi,non licet bovi.
Persona non grata.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 11 měsíců zpět #7 od Strikemobil
Přečetl jsem si diskuzi na odkazu od Max-el. Odpojil jednotku a zkrat je pryč. Nevím jestli řídí ŘJ i zapalování, protože to fungovalo. Už je tma a zítra je taky den. Docela by mě překvapilo, kdyby odešla. Přece musí mít nějakou ochranu, jak se píše. Ale když shoří 10A pojistka... Tak jsem ještě ŘJ vymontoval a podívám se jí na střeva.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.350 sekund
Powered by Kunena fórum