Přebroušení seriových vaček 2.0 16V 107kW
15 roků 3 měsíců zpět #1
od Hujer
Fiat Tipo Sedicivalvole
Přebroušení seriových vaček 2.0 16V 107kW vytvořil uživatel Hujer
Ahoj všichni. Mám druhý motor do kterýho se chci přes zimu z gruntu pustit, repase+ ladění
Chci se zeptat kdo si nechával přebrušovat 107kW vačky, jestli je třeba nemá doma. Nebo návrh profilu. Sháním totiž mateční vačku podle které by se to nechalo udělat, pán co se tím zabývá mi psal že by mě to vyšlo daleko levněji než nový návrh.
Byl by ochoten mi někdo pomoci? Nebo alespoň poradit kde shánět atd?
Určitě bych to nechtěl zadarmo..
Děkuju
Chci se zeptat kdo si nechával přebrušovat 107kW vačky, jestli je třeba nemá doma. Nebo návrh profilu. Sháním totiž mateční vačku podle které by se to nechalo udělat, pán co se tím zabývá mi psal že by mě to vyšlo daleko levněji než nový návrh.
Byl by ochoten mi někdo pomoci? Nebo alespoň poradit kde shánět atd?
Určitě bych to nechtěl zadarmo..
Děkuju
Fiat Tipo Sedicivalvole
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 3 měsíců zpět #2
od Honza
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Odpověděl Honza pro téma Re: Přebroušení seriových vaček 2.0 16V 107kW
pokud jsou ty 107kw vačky zdravý, tak prodat a koupit nepřebrušovaný broušený z plnýho matroše... seriový vačky někdo využije , ty ušetříš... a matrici pro broušení jen tak někdo nemá... leda chlapíci co brouse a stavěj
problémů s tím je poměrně dost, obzvlášť pokud chceš zachovat seriovou řj...ta si nedokáže poradit s agresivnějšíma profilama, který potřebujou i vyšší KP a jsou problémy s volnoběhem a přechodama v nízkejch otáčkách (díky přetlaku v sání na volnoběh-běžně tam bývá podtlak a ten přetlak vyžaduje změnu algoritmu řízení, což seriová řj neumí..) a s klepáním... další problém jsou svody a výfuk...
serie se v pohodě popere s určitejma profilama ( do cca 280° a 2,5mm zdvih v HU) pak to je o kompletním novým návrhu vejfuku vč. svodů..
problémů s tím je poměrně dost, obzvlášť pokud chceš zachovat seriovou řj...ta si nedokáže poradit s agresivnějšíma profilama, který potřebujou i vyšší KP a jsou problémy s volnoběhem a přechodama v nízkejch otáčkách (díky přetlaku v sání na volnoběh-běžně tam bývá podtlak a ten přetlak vyžaduje změnu algoritmu řízení, což seriová řj neumí..) a s klepáním... další problém jsou svody a výfuk...
serie se v pohodě popere s určitejma profilama ( do cca 280° a 2,5mm zdvih v HU) pak to je o kompletním novým návrhu vejfuku vč. svodů..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 3 měsíců zpět #3
od Hujer
Fiat Tipo Sedicivalvole
Odpověděl Hujer pro téma Re: Přebroušení seriových vaček 2.0 16V 107kW
Dík za odpověď. Nemáš představu kolik by stály ty komplet nový z plnýho matroše? Tam je stejně třeba počítat s nějakým teoretickým návrhem takže to taky vyjde na velkej ranec. Už jsem taky viděl v pár eshopech vačky za rozumnej peníz, ale na feldy,fábky,octavie a favority... Na Fiata jsem nikde nenarazil... Neměl bys prosím nějakej tip?
Já právě myslel že by mě někdo přebrousil ty seriový vačky na nějakou rozumnou hodnotu, žádnej extrém, abych tam mohl nechat alespon dočasně seriovou jednotku. Ale tim spíš by se mi ale mateční blbě sháněla protože co vim tak to všichni honěj do extrémů přes 285°.
Jinak jestli ještě bych mohl mít dotaz na tebe(psal jsem ti SZ, ale bohužel bez odezvy). Máš nějakou vyzkoušenou nejoptimálnější hodnotu o kolik stahnout hlavu na 16V, nebo máš třeba zkušenost s ubíráním vejšky na válcích?
Jestli je to výrobní tajemství tak to pochopim Ale víš jak to je, nechce se mi vynalejzat vynalezený. Zvlášt když vim že jsou lidi co se přede mnou pustili do stejný věci. Děkuju
Já právě myslel že by mě někdo přebrousil ty seriový vačky na nějakou rozumnou hodnotu, žádnej extrém, abych tam mohl nechat alespon dočasně seriovou jednotku. Ale tim spíš by se mi ale mateční blbě sháněla protože co vim tak to všichni honěj do extrémů přes 285°.
Jinak jestli ještě bych mohl mít dotaz na tebe(psal jsem ti SZ, ale bohužel bez odezvy). Máš nějakou vyzkoušenou nejoptimálnější hodnotu o kolik stahnout hlavu na 16V, nebo máš třeba zkušenost s ubíráním vejšky na válcích?
Jestli je to výrobní tajemství tak to pochopim Ale víš jak to je, nechce se mi vynalejzat vynalezený. Zvlášt když vim že jsou lidi co se přede mnou pustili do stejný věci. Děkuju
Fiat Tipo Sedicivalvole
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
15 roků 3 měsíců zpět #4
od Honza
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Odpověděl Honza pro téma Re: Přebroušení seriových vaček 2.0 16V 107kW
hlavu nesnižovat, tam to nevychází kolem sedel..mám sníženej blok a upravený písty..
jinak vačky z plnýho matroše koupíš za cenu kolem 20-25tkc..
popravdě seriová 16v 107KW má při vůli od 0k0 něco kolem 270°, to co je v manuálu (cca 226-232°) je uváděno při vůli 0,8mm což je objektivnější, protože se neberou v úvahu (neměří se) náběžný rampy, kdy je průběh úhel otevření vs. zdvih mizernej... třeba já mam profil 298/288 a 10.6mm zdvih při 0 vůli..na motoru mam 0.3mm vůli a už to dělá 294/285 a skutečný zdvih ventilu 10.3mm což je maximum pro seriový pružiny. Abych neměl "sračkovej" profil, tak mám základní kružnici o stejným průměru jako je hřídel což se podepsalo na podkládání zdvihátek spešl čepičkama..kdyby ta kružnice zůstala zachovaná a na ten profil by bylo dost matroše, tak by to byl celkem brutální palec:)
pokud chceš jména výrobců vaček - koukni na Colombo&Bariani (poměrně drahý, malej výběr), CatCams -široká nabídka, ceny kolem 20000,- a Dbilas, kterej dělá pro mě neznámý přebrusy s podivnejma parametrama..
pokud chceš aby to seriová řj uřídila a nemusel si měnit pružiny či jinak zasahovat do rozvodu (třeba některý vačky maj takovej zdvih, že už nelze použít simerinky kolem ventilů), tak nechod přes 280°, zdvih 10.5mm (ventil 10.3) a zdviv v HU 1.5mm nebo do 2mm pak jsou problémy s možnou vzájemnou kolizí ventilů, ventilů a pístů (1.5mm ventil píst a každejch 1000ot/min o 0.2 mm více), udrženíma uřízením volnoběhu (správně nad 2.5mm zdvihu v HU už by měla bejt 4 klapka, protože se jednotlivý válce neovlivňujou tlakovejma rázama a kontaminací výf. plynama..
jinak vačky z plnýho matroše koupíš za cenu kolem 20-25tkc..
popravdě seriová 16v 107KW má při vůli od 0k0 něco kolem 270°, to co je v manuálu (cca 226-232°) je uváděno při vůli 0,8mm což je objektivnější, protože se neberou v úvahu (neměří se) náběžný rampy, kdy je průběh úhel otevření vs. zdvih mizernej... třeba já mam profil 298/288 a 10.6mm zdvih při 0 vůli..na motoru mam 0.3mm vůli a už to dělá 294/285 a skutečný zdvih ventilu 10.3mm což je maximum pro seriový pružiny. Abych neměl "sračkovej" profil, tak mám základní kružnici o stejným průměru jako je hřídel což se podepsalo na podkládání zdvihátek spešl čepičkama..kdyby ta kružnice zůstala zachovaná a na ten profil by bylo dost matroše, tak by to byl celkem brutální palec:)
pokud chceš jména výrobců vaček - koukni na Colombo&Bariani (poměrně drahý, malej výběr), CatCams -široká nabídka, ceny kolem 20000,- a Dbilas, kterej dělá pro mě neznámý přebrusy s podivnejma parametrama..
pokud chceš aby to seriová řj uřídila a nemusel si měnit pružiny či jinak zasahovat do rozvodu (třeba některý vačky maj takovej zdvih, že už nelze použít simerinky kolem ventilů), tak nechod přes 280°, zdvih 10.5mm (ventil 10.3) a zdviv v HU 1.5mm nebo do 2mm pak jsou problémy s možnou vzájemnou kolizí ventilů, ventilů a pístů (1.5mm ventil píst a každejch 1000ot/min o 0.2 mm více), udrženíma uřízením volnoběhu (správně nad 2.5mm zdvihu v HU už by měla bejt 4 klapka, protože se jednotlivý válce neovlivňujou tlakovejma rázama a kontaminací výf. plynama..
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.050 sekund