laděný výfuk

  • Nismowill
  • Autor tématu
15 roků 5 měsíců zpět #1 od Nismowill
laděný výfuk vytvořil uživatel Nismowill
ahoj všem..

pořídil jsem si Tipo 1995 má najeto 61000km...1.6ie HSD jako nový!!!! chvíli mi zůstane, tak dva roky určitě a přemýšlel jsem o laděným výfuku...no přemýšlel jsem o hodně úpravách ale na laděný výfuk se chci zeptat...
Nemám rád, když ty výfuky hučí a řvou, že to jde na kilometr slyšet a v autě z toho bolí hlava...rád bych nějakej výfuk o kterým budu vědět ale nebude nikomu rvát uši..kamarád má Peugeota 206 a má tam výfuk od sebringu a to je parádní jemný zvouček... něco takovýho bych chtěl.....nevíte o něčem???

díky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #2 od F@ster
Odpověděl F@ster pro téma Re: laděný výfuk
Tak já jsem na svou jednovačku dával Remus Racing,
jedná se o univerzální laděnej konec ( není laděnej na
určitej výkon motoru)...Zvuk je pěkněj, jsem pražák a
tak jsem potřeboval něco co nebude specielně v nízkejch
otáčkách moc řvát... Nakonec mám na autě trubku, středovej
tlumič, trubku a zmiňovaný laděný konec. Auto na volnoběh
příjemně bublá, v nižších otáčkách je zvuk přiměřený Praze
a ve vyšších otáčkách je zvuk naprosto pefrektní...

V profilu nemáš vyplněné bydliště, takže pokud si někde z okolí,
není problém se domluvit aby sis to poslechl...

Jinak nějaký starší foto ZDE

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #3 od simir
Odpověděl simir pro téma Re: laděný výfuk
Já osobně si myslím, že pokud se jen vymění koncový tlumič za laděný průchozí jakékoliv značky, tak by se neměla hladina hluku příliš zvýšit. Možná stoupne trošku časem, až se vypálí materiál vytlumení ve výfuku (skelná, čedičová nebo jaká vata).
Já mám dělaný komplet výfuk (místo katu průchozí tlumič, pak trubka 50mm a nakonec laděný průchozí) a jsem se zvukem spokojen, je to akorát v mezích, ještě mi policie na to nic neřekla...

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #4 od Dvoři
Odpověděl Dvoři pro téma Re: laděný výfuk
Jestli můžu radit tak výfuk monti sport já ho mám a nemůžu si ho vynachválit pěknej ostrej zvuk zádnej trkator

bývalé--Tipo 1.8 GT r.v.93 77kw
nyní--Alfa Romeo 2.0JTS r.v. 2002 125kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #5 od Charles
Odpověděl Charles pro téma Re: laděný výfuk
Já jsem měl na svém autě taky laďák. Byl tam jen tlumič před levym zadnim kolem a pak ten koncovej...zvuk to měl parádní, bublavej a lahodivý mému uchu. Ale co jsem tak zjistil, tak vážně nejvíce hluku sežere poslední koncovej tlumič, protože koncovka má podstatně menší průměr než trubka co vstupuje.
Teď mám připraven úplně celej výfuk doma dělanej, včetně tlumičů, jen musím najít chvilku a posvářet to do kupy...

Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - :) Killer on The Road ;-) Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek :)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Nismowill
  • Autor tématu
15 roků 5 měsíců zpět #6 od Nismowill
Odpověděl Nismowill pro téma výfuk
děkuji moc za rady... no mám o čem přemýšlet, ještě budu nějakou dobu v Itálii, tak budu jen vymejšlet a kreslit a vymejšlet...

napadl mě tenhle ten
tuning-centrum.cz/product/51542-vyfuk-sportovni-uni---nerez

ale uvidíme...vypadá hezky a nemusel by dělat takovej randál...
na mým bílým Típku jsem si dělal z nerezu koncovku a taky to mělo jinačí zvouček...

ještě jednou děkuji...

PS: profil nemám vyplňenej, protože tady v Itošce je drahej net, takže honem napsat a odhlásit :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #7 od Freedom
Odpověděl Freedom pro téma Re: laděný výfuk
a co zkusit rezonátor? mám to na svý deltě a zvuk neni vůbec špatnej?

Fiat Tipo 1.7D 88 v karoserii 2.0 z roku 92
Nyní Lancia Delta HPE 1.6 76kW

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #8 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: laděný výfuk
na 1.6 motor 45mm-50mm maximální průměr (50mm trubka zvládne v pohodě i silnější dvoulitr s cca 180PS..) , trubka průchozí, 1, spíše 2 větší tlumiče (objem/velikost tlumiče je rozhodujíící v tom jak to bude tlumit), jeden tlumič byhc dal místo katalizátoru -rozměrově byhc ho udělal stejně jako je cca kat, koncák bych udělal ze seriovýho obalu s lepšíma (průchozíma střevama a na to nerez 63mm koncovku)

já na coupe mám tuto sestavu:

nově dělaný laděný svody 4-2-1 (oproti seri zvětšený průměry a trochu jinčí délky), pak 60mm trubka (57mm světlost), v místech kde byl kat 1 nerezový průchozí absorbční tlumič většího objemu (rozměrově zhruba to samý co kat), pak zas trubka 60/57mm, a na místě koncovýho tlumiče je koncák rozměrově shodnej zhruba s tím co je na tipu.. v něm jsou 2 cca 35mm děrovaný trubičky pro zvýšení tlumící účinnosti a celý to končí obyčejnou 63mm trubkou jako koncovka... detaily co teď mam na coupe najdeš u mě na stránkách:

fiatcoupe.ic.cz/foto.html je to tižšší než předchozí varianta, ale hlavně to je o 200% funkčnější...

a co tam bylo jako předchozí varianta (viz fotky níže): v serie -vnitřní průměr 45mm, pak nějak z 55mm najednou 60mm, "rezonátor" (ve skutečnosti s funkcí opravdovýho rezonátoru nemá nic společnýho-je to obyčejný průchozí tlumič), zpátky na 55mm, koncový tlumič menších rozměrů




a takto to znělo:


nový výfuk co mam je tižší, trochu hlubší zvuk, a účinější.. na zcela seriovým motoru by snad nebyl slyšet:)[/url]

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #9 od simir
Odpověděl simir pro téma Re: laděný výfuk
To Honza:
Koukám, že máš Coupé dost vyladěný, sice nechápu např. vyhození vyvažovacích hřídelí z motoru apod, ale k tomu výfuku:
To, co popisuješ že máš ty, nelze použít na sériový neupravený motor, to by se auto sotva rozjelo. Ono se to s tím otevíráním výfukové cesty nesmí přehánět...
Ale souhlasím - 1tlumič místo katu a koncovej laděnej (třeba i upravený sériový). A průměr trubek radši zachovat originál, já dal 50 a musel jsem na vstup navařit svůj vlastní výmysl na zbrždění výfukových plynů, protože motor nešel odspodu a měl i problém s volnoběhem.

Fiat Tipo 1.6 DOHC (149C2046)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #10 od Skyline
Odpověděl Skyline pro téma Re: laděný výfuk
já mám na autě tento

www.sportovniautodoplnky.cz/universalni-...irne-sikma-koncovka/

měl sem vyndanej i katalizátor a byl tam jen střeďák a tenhle vejfuk a bylo to slyšet mrtě moc ale před pár dny sem tam vrátil katalizátor a ted to má sportovnější zvuk a uvnitř auta to není slyšet snad vůbec ale ve vysokejch otáčkách je to paráda :driver:

Fiat Tipo 1.8 swap 2.0 16v Turbo, 3dv., bílé - ve výstavbě
Fiat Tipo 1.4, 3dv., černé
Fiat 500 BlackJack 1.4 100HP
Alfa Romeo 156 sw 2.4 10v 110kw
bejvalé:
Fiat Tipo 5dv. 1.4, 1.6, 2.0 8v, 2.0 16v
Fiat Tipo 3dv. 1.4, 1.6

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
15 roků 5 měsíců zpět #11 od Honza
Odpověděl Honza pro téma Re: laděný výfuk

...


ale jde, a otevřít to musíš (jen nesmíš přehnat průměry -dle tvý zkušenosti s 50tkou trubkou i ta byla zřejmě moc, zpomalil si rychlost plynů a zhoršil výplach :wink: ..).. měl jsem to tak již na seriovým motoru a zlepšení bylo na zrychlení přes 1s díky plněprůchozímu výfuku...na tipu 2l 8v mám nyní něco obdobného a zhoršení nepociťuju-ani spotřeby, ani jízdní dynamiky.. neměřil jsem to ale auto jede velmi silně za plynem i na 5tku z volnoběhu... se seriovým výfukem to bylo nemožné..

- to tvůj že měl motor problém s volnoběhem je problém nemající nic společnýho s výfukem (pokud není teda příliš velký, že se rychlost plynů zmenší natolik, že motor nevyplachuje, nebo moc malá trubka, kteár omezuje průtok takovým stylem, že motor nevypláche... v obou případech se plyny vrací z5 do válce a motor má chod jakoby byl mírně navačkován, často i dost černě čoudí a smrdí benzínem..)

- vyvažovačky - jsou potencionální zdroj problémů -ať už se sáplým řemenem namotaným v rozvoďáku (již jsem zažil u tipa), či ztrátou tlaku oleje, když jsou opotřebený ložiska. Skutečnost, že se tam točí o 5kg míň je další bonus, ale malej, protže ty vyvažovačky maj prd průměr a největší bonusy při odlahčování rotačních hmot vznikají na větích průměrech...starý motory vyvažováky nemají a taky chodí...ty zmenšují vibrace 2 řádu a tím zvyšují komfort... já toto neřeším, jelikož mam klik. mech vyvážen do 0.5g... (v serii X násobek..)

coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.089 sekund
Powered by Kunena fórum