úpravy motoru
Trochu to upravím na přání
Na fotkách jsou
odlehčené a leštěné ojnice: Doleštit se musí aby se zvýšila vrubová houževnatost hlavně po odlehčení. Přecejen ojnice musí hodně vydržet. Odlehčení je z důvodu stráty energije v těžkých ojnicích. Motor musí při každém otočení klikovky zastavit ojnici 4x a je to obrovská síla kterou musí překonat. Jde především o setrvačné síly akumulované v ojnicícich a celé pístní skupině.
Další věc jsou
kanálky: V seriové výrobě se nikdo nesere s usazováním sacího a výfuového kolena na hlavu. Často jsou vidět obrovské přesahy, které způsobí turbulence při nasávání směsi nebo vzduchu samotného. Tím se dost slušně snižuje účinnost nasávání směsi a projeví se to jak na výkonu tak na kroutícím momentu motoru. Proto se kanálky lícují a pak zaleští aby jsme elliminovaly všechny možné překážky v proudění směsi. Ještě nedávno se doporučovalo doleštit kanálky do zrcadlového lesku což není optimální. Příliš hladký povrch stahuje palivo ze směsi a pak ulpívá na stěnách sacího traktu.
Ventily:
Ventily se leští jak kvůli lepšímu proudění vzduchu kolem ventilů, vrubové houževnatosti a další věc je usazování karbonu na ventilech. Taky se dají celkem slušně odlehčit, ale to jsem neriskoval. Přecejen ulomený talířek z vantilu je kompletní destrukce motoru. U ojnic jsem to risknul, jsou dost často předimenzování a je na nich někdy až zbytečně moc materiálu.
Ještě mám taky
obroušenou a leštěnuo klikovku:
To se dělá kvůli výření oleje se vzduchem v olejové vaně a kolem klikovky v bloku motoru. Takové výření dokáže ubrat až 25% energie motoru při otáčkách 5tis. Prote se také dělá suchá kliková skříň u závodních motorů. Bohužel toto řešení je pro mne nákladné a tak jsem klikovku aspoň obrousil a vyleštil. Dost jsem se divil jaký měla hrubý povrch a klavně jaké přetoky na ní byly. Přetoky se chovají jako lpatky které ještě výření směsi podporují. No moc se s tím italové neserou.
Samozřejmě po takovém broušení se musí klikovka znovu vyvážit aby nevznikali vybrace motoru, které zrovna moc výkonu ani životnosti nepřidají
Fotky bude příště, ještě jsem to nestihl nafotit.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Edit: fotky jsou pěkné a funkční, pak že to nejde
Fiat Tipo 2.0 8V Turbo r.v. 1991, motor 2012 - Killer on The Road Performance & tuning
ex Tipo 1.9TDs, 1.6DOHC a 2.0 8V, Alfa Romeo 145, ex Fiat Bravo 1.9 TD100s a 1.6 16V
Lancia Delta II 1.8 16V GT 100kW by Zender - žluťásek
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Fiat Tipo 1.7D, 1989, 112.000 km
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Snad ještě během dneška tady dohodím další fotky klikovky a pohonu vaček. Ještě příjde na řadu komplet hlava, písty a pístní čepy.
Až to budu mít dám sem fotky jak to vypadá originál a jak to vypadá po úpravě.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tak jsem nahoru doplnil trochu techtu na přání
Snad ještě během dneška tady dohodím další fotky klikovky a pohonu vaček. Ještě příjde na řadu komplet hlava, písty a pístní čepy.
Až to budu mít dám sem fotky jak to vypadá originál a jak to vypadá po úpravě.
Parada, jen tak dal.
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
..sice zvrchu je hezky vyleštíš,ale nevíš co je vevnitř..no 1.6 má výhodu,že je podčtvercová,tak tam tolik nevaděj vysoký otáčky než u 2l.
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
pěkná ztráta času:) leštit klikovku a vůbec se zabejvat serivejma ojnicema (mám akorát dováženo do 0.5g a celkově vyváženej klik. mechanismus...)
..sice zvrchu je hezky vyleštíš,ale nevíš co je vevnitř..no 1.6 má výhodu,že je podčtvercová,tak tam tolik nevaděj vysoký otáčky než u 2l.
No jo, akorát já mám 1.6 DOHC kde je klikovka stejná jako u 2.0. Je pěkně těžká a dost předimenzovaná. Stejná se používá jak pro turbo motory, tak bez turba. Váhu na klice jsem neměl ani v úmyslu odebírat stejně jako váhu setrvačníku. Ztratí se tím velké procento kroutícího momentu. Už jsem tak pátr motorů viděl na brzdě. Odradil mě od too profi úpravce motorů a ukázal mi nějaké naměřené hodnoty před a po odlehčení setrvačníku. No asi o tom něco ví, tak jsem ho poslechl
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Já mám bohužel 1.6 DOHC což je jednobod a ten motor s turbem je na pohled stejný, ale je tam jiné uchycení a taky je to MPI. Tak že mě čeká přesně to co jsem psal a nejspíš ještě neco navíc o čem nevím
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
ptal jsem se proto bo jsem menil motor ve svojem mel jsem osumnactku dvouvacku ctyr bod 66kw a daval jsem tam motor z dvoulitra grant turismo 83kw nemusel jsem nic menit ani ridici jednotku nechal jsem vse z osumnactky jen vstrikovace jsem dal z dvoulitra slo tam malo benzinu a malo to jelo nejde to poznat motory jsou stejne jen dvoulitr ma vetsi zdih a osrejsi vacky
řídící jednotka je u tohoto swapu dost podstatná věc...66kw je pouhý softwarový omezení pro německej trh...
oba typy 1.8 (tj 66 a 77kw )mají stejný střeva,jen jinej řídící SW...proto i ten 2l co jsi tam dal nebude mít asi víc než 75kw...
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.