jak vylepsit vykon
doma?krome sportovniho filtr??diky za rady
tipatko 1,4 r.v 88 naj.220.tisic lehky tuning
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
se minule na fantomase??? Raketky v kufru to by mo?ná bylo ře?ení

Ale
teď vá?ně... Sportovní filtr a přivést do něj maximum studeného vzduchu je asi
nejekonomičtěj?í způsob jak přidat pár desetin koníka. Laděné svody je docela
utopie, proto?e cena pořízení skoro dosáhne ceny auta. Na svody musí zákonitě
navazovat laděná výfuková soustava s rychloprůchozíma tlumičema, a? to dělá
trochu kravál - co? tedy není můj sen.
Poměrně zajímavé mů?e být sní?ení
hlavy, jen?e na to musí navazovat ostřej?í vačka a tu asi nese?ene?...
Mám
obavu, ?e investovat do zvy?ování výkonu u 1,4ky je asi vyhazování peněz, přidá
ti to 2-3 koníky a bude to stát nehorázně peněz a výsledný efekt nepozná?,
rozhodně to trhat asfalt stejně nikdy nebude.
Michal Tipař [img:35fd246b7a]www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
divil s udělanou hlavou, ostrou vačkou + přetryskování karbce, to upaluje líp
jak seriová 1.6ka!
Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
pretriskovat karbec?jaky trisky se tam davaj a kde se daji sehnat?
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
celkem dobrý nápad, ale nesmí? to přehnat.Vačka posune krou?ák do vy??ích otáček
a to je to zvý?ení výkonu. Přetryskovat karbec není nutné pokud rapidně nezmění?
motor ůpravama. Přilehkých ůpravach fakt nemusí?. Pak ten vzduchový filtr s
vět?í průchodností u karburátoru něco dá, ale není to moc. Svody a celý výfuk ti
taky něco přidá. Bohu?el univerzální tuning neexistuje a je to věda. V?echno se
v?ím souvisí a v?echno se v?ím musí? sladit. Proto dobří tuneři jsou k
nezaplacení a jsouvyhledáváni:-)Nechci tě od toho odrazovat, ale myslím ?e u 1.4
to nemámoc cenu. Kdy? zvý?í? výkon tak aby jsi to poznal, rapidně zkrátí?
?ivotnost motoru a po 50 000 km to bude dělat znovu s jiným motorek:-(
Takové
jsou mé zku?enosti kdy? jsem z motoru 1.3 46Kw (Favorit) Udělal 90 Kw. Osobně
jsem toneměřilale borec co to koupil byl na brzdě někde v Praze a poslal mi
mail.Ujel asi 40 000 a kupoval nové auto .Mimochodem ne? jsemzaal ten motor
upravovat měl najeto 30 000 Po dálnici to jezdilo 210.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Sní?ení hlavy je celkem dobrý nápad, ale nesmí? to
přehnat.Vačka posune krou?ák do vy??ích otáček a to je to zvý?ení výkonu.
Přetryskovat karbec není nutné pokud rapidně nezmění? motor ůpravama. Přilehkých
ůpravach fakt nemusí?. Pak ten vzduchový filtr s vět?í průchodností u
karburátoru něco dá, ale není to moc. Svody a celý výfuk ti taky něco přidá.
Bohu?el univerzální tuning neexistuje a je to věda. V?echno se v?ím souvisí a
v?echno se v?ím musí? sladit. Proto dobří tuneři jsou k nezaplacení a
jsouvyhledáváni:-)Nechci tě od toho odrazovat, ale myslím ?e u 1.4 to nemámoc
cenu. Kdy? zvý?í? výkon tak aby jsi to poznal, rapidně zkrátí? ?ivotnost motoru
a po 50 000 km to bude dělat znovu s jiným motorek:-(
Takové jsou mé
zku?enosti kdy? jsem z motoru 1.3 46Kw (Favorit) Udělal 90 Kw. Osobně jsem
toneměřilale borec co to koupil byl na brzdě někde v Praze a poslal mi mail.Ujel
asi 40 000 a kupoval nové auto .Mimochodem ne? jsemzaal ten motor upravovat měl
najeto 30 000 Po dálnici to jezdilo 210.
napřehnal jsi
to trochu? 90kw a najet na to 40000- pokud to byla 1500, nebo 1600 mo?ná
jo..ale na 90kW sme naladili kamo?ovo 1300ccm favo (s podporou profi úpravce..)
a najezdil jednu sezonu, tj cca 2000km , o úpravách toho motru se rozepisovat
nebudu..
jo a k těm svodům- ?ikovnej svářeč udělá svody za babku -
dyt to je podobný jako na favo a tam se ceny pohybujou u? kolem 3000,- , kámo?
dělal svody a vy?li ho na 500,- za matro? , l
ehkou úpravu 1.4 karbec ,
bych ře?il, kompletním vejfukem se 2ma průchozíma tlumičema (?ikovnej svářeč si
řekne tak 5000,-+matro?), spasováním sání a výfuku, sní?ením hlavy a tím
filtrem, výkonově bys byl cca +10-15koní vej?..., mo?ná pokud 1.4 karbec nemá
del?í dobu otevření ventilů jak 1.6 tak pou?ít vačku z 1.6- je trochu ostřej?í a
má? ji za cca 1000,- z vrakáče
no doma- zvládne? maximálně to sání a
mo?ná nasadit vejfuk+ sundat hlavu a spasovat kanály-pokud má? mikrobrusku,
sní?it hlavu by uměl někdo s frézkou-tady pozor musí pou?ít 1břitou frézu, jinak
to bude nepatrně ?i?atý...
coupe 2l 16V ... no cement
tipo 2l 8V RIP-> 2l 16V alive
stilo 1.8 16v
156 2.5 V6
bravo HGT 175 alive
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
motor na tom Favoritu měl opravdu 90 KW. Jen ty ůpravyna motoru staly cca 80
000. V podstatě měl zvět?ený objem vrtáním na 1,5. Klikovka z Fabie na 5-ti
lo?iscích. Lo?iska jsme dovařovali a tím i spevnili celý blok motoru. Dva
karburátory a turbo. Pak ostrá vačka, sní?ená hlava , kompletní výfuk a spoustu
jiných malých ale důle?itých ůprav. V pdstatě z originálního motoru zůstal jen
vzhled navenek.Na dálnici jsme s tím jeli přes 200 a ?lo by to dále ale stejně
byhnevěděl kolik. Ručička tachometru se zasekla na tom kolíku kde začíná nula:-)
Seřízení motru trvalo asi 2 měsíce. Nechtěj vědět spotřebu, byla fakt
ohromná.
Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
jednoduche riesenie je otvorene odvetranie hlavy. Niekde na hlave je vývod na
jej odvetranie, z ktoreho vedie hadička spat do sacieho traktu. Vstup do traktu
zablendovat, hadicku predlzit a vyviest niekam dolu najkratsou cesto asi na
uroven spodnej hrany olejovej vane., Akuaát to zacne papkat olej, nie vo
valcoch, ale nieco vyspliecha prave cez tu hadicku. Staci raz za cas doliat

Napokon sa tento trik pouziva aj vo WRC Rally.
PS:Semtam so odtial dymi,
ale to je OK
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
Nemohl by filtr i zamezit ubytku oleje?
Tempra 1.8ie SW, r.v.96
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.
- Příspěvky: 1349
Odvětrávání do sání má výhodu v tom, že poznáš únik podle "olejového" kouře z výfuku a taky je to ekologické

Michal Tipař [img:35fd246b7a]www.celysvet.cz/userbar/dbc73b9e20de02119c403187359ed2da.jpg[/img:35fd246b7a] Tipo 1,4ie \'93 Consummatum est!!!
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Fiat Tipo 1.6i.e.kat rv. 91'
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Jinak mam spotrebu oleje nemeritelnou
Tomu ze tahle uprava jde na vykonu urcite poznat verim - neslysim to poprve. A navic ten maly filtrik vypada tak hezky, hmm...
Tempra 1.8ie SW, r.v.96
Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.